Hoeveel Elac luisteraars in dit Forum.

Started by eip, September 6, 2009, 17:52:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rock Solid

... leuk topic; word ik gelijk weer aan een zeer prettige luistersessie herinnerd met een Elac 310 jet (was eind 2000). Hierdoor aangespoord ben ik zeer benieuwd of er hier ook mensen zijn die de Elac 310 CE al hebben beluisterd (en - het liefst - kunnen vergelijken met de 'oude' Elac 310 jet). Alvast bedankt ...

bazza74

Tis zeker een erg leuk topic.......jammer dat Elac zo'n ondergewaardeerd merk blijft.  :nopompom:

vik

#52
Quote from: Rock Solid on October 21, 2011, 19:48:45
... leuk topic; word ik gelijk weer aan een zeer prettige luistersessie herinnerd met een Elac 310 jet (was eind 2000). Hierdoor aangespoord ben ik zeer benieuwd of er hier ook mensen zijn die de Elac 310 CE al hebben beluisterd (en - het liefst - kunnen vergelijken met de 'oude' Elac 310 jet). Alvast bedankt ...

Ik ken ze beiden niet maar ik denk dat ze er een ander filter in hebben gezet plus de  nieuwe CE conus levert een drogere en strakkere basweergave.

Dat was duidelijk te merken tussen de FS 210A en de FS 210 CE.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#53
Quote from: bazza74 on October 21, 2011, 20:10:04
Tis zeker een erg leuk topic.......jammer dat Elac zo'n ondergewaardeerd merk blijft.  :nopompom:

Ach ja.. er zijn zoveel merken en smaken. Zoveel onbekende en goede speaker merken.

Merken als bijvoorbeeld B&W die hebben mij nog nooit warm gekregen.  Merken die me wel erg boeien zijn tot nu toe : Elac uiteraard, Dynaudio, Focal Electra vond ik ook bijzonder. En wat ik nu echt geweldig vind en wat mij totaal onbekend was, is weer Duits  :) Quadral Aurum.  :clapping:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rob Eric Blank

Quote from: vik on October 21, 2011, 18:14:28
Gefeliciteerd met je FS 207.2.  Dit waren mijn eerste zuilen die ik kocht. :) En de nieuwe eigenaar is er ook super blij mee.
Blijven lekkere speakers, ik heb alleen de grote broertje hiervan. Draai daar nu alweer een aantal jaar mee en heb geen drang om deze te upgraden (dat is een nieuwe gevoel voor mij ;))

Rob Eric Blank

Quote from: vik on October 21, 2011, 20:35:49
Merken als bijvoorbeeld B&W die hebben mij nog nooit warm gekregen.  Merken die me wel erg boeien zijn tot nu toe : Elac uiteraard, Dynaudio, Focal Electra vond ik ook bijzonder. En wat ik nu echt geweldig vind en wat mij totaal onbekend was, is weer Duits  :) Quadral Aurum.  :clapping:
Zelf ben ik ook wel gecharmeerd van Audio Physics. Klankmatig met Elac te vergelijken als zeg ik het zelf.

Marco66

Heb zelf een tijdje gespeeld met de Elac CL82, een compacte monitor met een indrukwekkend groot geluid!
Was erg onder de indruk van dit setje en ook de afwerking was erg fraai.



Marco ;)
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vik

Quote from: Rob Eric Blank on October 24, 2011, 10:07:03
Zelf ben ik ook wel gecharmeerd van Audio Physics. Klankmatig met Elac te vergelijken als zeg ik het zelf.

Helemaal vergeten. Audio Physic heb ik ook gehoord en ook erg mooi.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Happynezz

Ik sluit mijn aan in deze topic....
Naar alle tevredenheid luister ik naar de volgende speakers:

Front: Elac 209 jet | Center: Elac CC 200.2 | Rear: Elac 205 jet

Gr. Frank
Denon 4306 | Denon 3910 | Elac 209 jet | Elac CC 200.2 | Elac 205 jet | TMA Twister 8000 | Anti Mode 8033B| Buttkicker advance | Squeezebox Duet | Mede8er MED500X |

Xstream

Ik heb Elac of bovenstaande merken nog nooit geluisterd. Hoe zou je de sound signature omschrijven?
Ik ben van KEF iQ9 laatst geupgrade naar Monitor Audio RX6 en ik ben hier echt super tevreden over. Echt een flinke upgrade. Zet me echter wel direct weer aan 't denken over wat voor smaken er nog meer zijn.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rob Eric Blank

Quote from: Xstream on November  5, 2011, 02:08:35
Ik heb Elac of bovenstaande merken nog nooit geluisterd. Hoe zou je de sound signature omschrijven?
Ik ben van KEF iQ9 laatst geupgrade naar Monitor Audio RX6 en ik ben hier echt super tevreden over. Echt een flinke upgrade. Zet me echter wel direct weer aan 't denken over wat voor smaken er nog meer zijn.
Elac is redelijk analytisch, door sommige mensen zelfs als schel ervaren. Wat betreft geluid komt het dichterbij de MA dan de KEF.


gast2018

Quote from: vik on November  7, 2011, 11:56:06
Upgrade company voor Elac speakers :

http://www.superlabs.de/




Grappig. Ik vind de prijzen wel erg fors. Iemand ervaring?

vik

Quote from: ergé on November  8, 2011, 12:16:26

Grappig. Ik vind de prijzen wel erg fors. Iemand ervaring?

Ik denk niemand.  Ik kwam deze advertentie tegen op Audiomarkt.de.

Ik verwacht (hoop) toch wel dat ze bij Elac voor de prijs van 16500 euro voor een set FS 609CE alles hebben gegeven wat ze in huis hebben.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mr Doom

hier ook een elac luisterraar heb nu 4x elac elt10 staan en 1x Elac CC201a  denke dat ik dit nu jaar of 8/10jaar heb staan nu nog met rel Q100 sub  maar komt een ander aan zit denken om een BK XXLS400 kopen
Apparatuur: Marantz SR7009  | Marantz UD7007 | LG 60PB560v | Monster MC400DCX2 | no name HDMI
Speakers: 4x Klipsch RF-62mk2| Klipsch: RP-250C  | Klipsch R-115SW | Supra Classic 6.0 | Monster M1000SW
game console: Playstation 4 + Astro A50 gen2
muziek: Tidal Hifi + bubbleupnp

Poldo

Even een bump,

Toevallig de elac 247 beluisterd, op een denon 1510, wat een heerlijke strakke speakers om te zien zeg en het geluid viel mij ook niet tegen, mooie diepe maar wel gecontroleerde bass. Ik miste wel een beetje het midden, maar dit kan ook aan de kabels/versterker hebben gelegen.

Wanneer ik mijn surround sound ga upgraden ooit neem ik deze beauty's zeker mee in overweging.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Rob Eric Blank

Quote from: Mr Doom on December  8, 2011, 15:14:06
hier ook een elac luisterraar heb nu 4x elac elt10 staan en 1x Elac CC201a  denke dat ik dit nu jaar of 8/10jaar heb staan nu nog met rel Q100 sub  maar komt een ander aan zit denken om een BK XXLS400 kopen
Elac met BK is voor mij een geslaagde combo, zowel op surround als stereo.

HermanW.

Ik heb 2 Elac FS 127 speakers (stereo). Die zou ik niet analytisch of schel willen noemen. Ik vind ze van laag naar hoog zeer evenwichtig van klank. Ben er al bijna 2 jaar heel blij mee.

mtissink

Hier 2 fronts van Audio Physic, maar de center en rears zijn van dit mooie merk! (zie sig)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Mordante

Een tijd geleden naar Elac speakers zitten luisteren toen ik in de markt was voor andere speakers. Om eerlijk te zijn weet ik het exact welk type Ik dacht de 207. Een paar speakers zou iets meer dan €2000 kosten. Heb in een audio zaak in den Haag zitten luisteren. Ik vond het helemaal niks. Denk ik een van de slechtste speakers IMHO die ik ooit heb gehoord. Elac is samen met een aantal andere merken in mijn lijstje gekomen van speaker merken die ik nooit zal kopen.

HermanW.

want? Wat stond je niet aan?

Het spijt me, misschien sprak de klank van Elac je niet aan maar praten over "de slechtste speakers ooit" slaat nergens op. Elac is een gerommeerd Duits bedrijf dat kwaliteitsspeakers maakt. Daar zijn vriend en vijand het eigenlijk wel over eens.

Mordante

Quote from: HermanW. on January 31, 2012, 15:43:05
want? Wat stond je niet aan?

De set Elac speakers die ik hoorde werd aangestuurd door een Rotel versterker (RA1062??) en een Rotel Cd speler. Ik vond het schel en hard klinken een beetje het tegenovergestelde ban de Linn speakers die ik in die tijd heb gehoord. Die klonken alsof er een wolle deken over de speakers lag. De Elac waar zeer onrustig en na 20-30 minuten moest ik de muziek echt uitzetten wat het was te vermoeiend.
Ik miste ook een goed laag, maar dat wat niet wat mij zo irriteerde het hoog vond ik echt heel naar.

HermanW.

Misschien is Rotel Elac geen juiste match.

Rob Eric Blank

Quote from: HermanW. on January 31, 2012, 14:27:33
Ik heb 2 Elac FS 127 speakers (stereo). Die zou ik niet analytisch of schel willen noemen. Ik vind ze van laag naar hoog zeer evenwichtig van klank. Ben er al bijna 2 jaar heel blij mee.

Deze ook een tijdje gehad. Aardige speakers al zeg ik het zelf.

Rob Eric Blank

Quote from: Mordante on January 31, 2012, 15:51:13
De set Elac speakers die ik hoorde werd aangestuurd door een Rotel versterker (RA1062??) en een Rotel Cd speler. Ik vond het schel en hard klinken een beetje het tegenovergestelde ban de Linn speakers die ik in die tijd heb gehoord. Die klonken alsof er een wolle deken over de speakers lag. De Elac waar zeer onrustig en na 20-30 minuten moest ik de muziek echt uitzetten wat het was te vermoeiend.
Ik miste ook een goed laag, maar dat wat niet wat mij zo irriteerde het hoog vond ik echt heel naar.
it is juist naar mijn idee niet hoe Elac overkomt op mij. Misschien dat het aan de Rotel ligt, combinatie nooit gehoord. Ik ken alleen Rotel icm B&W en dat had wel iets van een deken over de speaker. Maar dat vind ik een beetje een B&W kwaaltje.