Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tompj

#1400
Quote from: gerzom on February 18, 2017, 14:24:52
Voor alles zou wel gelden dat ik het hier thuis zou willen horen  ;D
Qua Magico: Ik hoor erg goede verhalen over de mkII's........
Lekker je Memento's houden! Tenzij je een shift in klanksignatuur wil maken. Wil je wat analytischer, helderder misschien, dan zijn Serblins mooi. Maar als je huidige klanksignatuur je bevalt en je luistert graag naar monitors, heb je wat je hebben moet.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

gerzom

Quote from: tompj on February 18, 2017, 14:27:14
Lekker je Memento's houden! Tenzij je een shift in klanksignatuur wil maken. Wil je wat analytischer, helderder misschien, dan zijn Serblins mooi. Maar als je huidige klanksignatuur je bevalt en je luistert   naar monitors, heb je wat je hebben moet.
Was ik ook zeker van plan!!!
Ik voel nergens de onrust tot upgraden  :thumbs-up:
Huidige set en klank bevalt nog steeds super; Pass Klasse A, de Guarneri's en vooral vinyl  :inlove:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


argtv3v6tb

#1402
Hallo allemaal.

Even voorstellen, ik ben Mischa en ben sinds kort de trotse eigenaar van een paar olympica 2. Ondanks dat ze niet in een optimale opstelling staan en daarom niet helemaal hun potentie mogen ver-eren vind ik ze waanzinnig.
Het verdere setje behulst een anthem mrx310 gebruikt als voor versterker/processor, linn akurate 4200 eind, ud7007 van marantz voor beeld en geluid en een bluesound node 2 voor het digitale werk uiteraard met een qobuz hi res abbo. Sony vlp 50es beamer en een leuk schermpje. Achter worden nog een paar klipsch rf 82 boekenplank speakertjes aangestuurd. De SF-ers zijn overgens ook ter vervanging van een set klipsch rf 82 vloerstaanders.
Om in het kort te beschrijven, amerikanen tekende vroeger autos met een lineaal en baalde dat de wielen rond moesten zijn. Italianen doen gewoon wat mooi is ;) Ik ken het, rij al jaren Italiaans :)
Dat komt ook uit met deze speakers. Koelkast vs design.



Anthem MRX310, Linn Akurate 4200, Bluesound Node2, Isotek aquarius, Sonus Faber Olympica 2 & 1, Kimberkable 8TC, Audioquest carbon/cinnamon, Lessloss signature/homage to time.

Xander32

Mooie speakers. Wat voor een ls had je voorheen? Is er met de komst van de SF ls wat veranderd aangaande het geluid, wat?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BJF

Quote from: argtv3v6tb on February 22, 2017, 01:47:53
(...)

De SF-ers zijn overgens ook ter vervanging van een set klipsch rf 82 vloerstaanders.

(...)

NAD M10 V2
Elac FS247

blue-eyes

Mooie speakers, gave omschrijving!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Fransosowitz

#1406
Mooie luidsprekers Mischa!


Heb je geen last van onbalans in de weergave aangezien 1 luidspreker links/rechts behoorlijk vrij staat en de andere dicht in een hoek geplaatst is?

argtv3v6tb

#1407
Quote from: Fransosowitz on February 22, 2017, 18:36:44
Mooie luidsprekers Mischa!


Heb je geen last van onbalans in de weergave aangezien 1 luidspreker links/rechts behoorlijk vrij staat en de andere dicht in een hoek geplaatst is?

Ja klopt, heel erg zelfs. Het went wel, maar het is niet anders. Het is iets op te lossen door de toe in afzonderlijk te veranderen. De ene kant is veel ruimtelijker dan de andere. 
Maar wat ik al zei is mn woonkamer niet 100% audio geschikt helaas. Ben wel van plan om de deur die je ziet een paar meter te verplaatsen zodat het hele zwikkie een goede meter opschuift en in elkaar schuift.


ps.De kat zorgt wel voor goede demping zodat je geen reflectie hebt  :tounge:
Anthem MRX310, Linn Akurate 4200, Bluesound Node2, Isotek aquarius, Sonus Faber Olympica 2 & 1, Kimberkable 8TC, Audioquest carbon/cinnamon, Lessloss signature/homage to time.

Xander32

... zolang de kat de ls niet als krabpaal gaat zien ...

Quote from: argtv3v6tb on February 23, 2017, 00:49:47
Ja klopt, heel erg zelfs. Het went wel, maar het is niet anders. Het is iets op te lossen door de toe in afzonderlijk te veranderen. De ene kant is veel ruimtelijker dan de andere. 
Maar wat ik al zei is mn woonkamer niet 100% audio geschikt helaas. Ben wel van plan om de deur die je ziet een paar meter te verplaatsen zodat het hele zwikkie een goede meter opschuift en in elkaar schuift.


ps.De kat zorgt wel voor goede demping zodat je geen reflectie hebt  :tounge:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

#1409
Even nieuw leven hier...

Is er iemand die langduriger ervaring heet met de Franco Serblin Ktema's. Ik denk dat ze voor mijn opstelling (vrij dicht op de muur), teveel van het goede zijn, maar ik krijg ze aangeboden.

Met mijn Accordo's ben ik in ieder geval zielsgelukkig. Wat een waanzinnig goede luidsprekers. Ken oprecht geen betere standluidspreker. Ik kan ze eenieder aanraden die graag een transparante en muzikale luidspreker zoekt. Wel absoluut nodig: plaatsing niet te ver van de achterwand, een enigszins potente versterker en een luisterplaats niet tever van de luidsprekers. Voldoe je niet aan die criteria, dan 'doet ie het niet'.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Jinge

Hallo allemaal, ik ben sinds kort in het bezit van een paar Sonus Faber Principia 3. Ik twijfel een beetje over de versterker. Welke merken versterkers staan er om bekend goed samen te gaan met Sonus Faber? Of is SF niet zo kieskeurig? Alvast bedankt.

wil

Quote from: Jinge on April 24, 2017, 18:56:10
Hallo allemaal, ik ben sinds kort in het bezit van een paar Sonus Faber Principia 3. Ik twijfel een beetje over de versterker. Welke merken versterkers staan er om bekend goed samen te gaan met Sonus Faber? Of is SF niet zo kieskeurig? Alvast bedankt.
Voldoende vermogen vinden ze erg prettig. Sommige typen vragen (nog) meer dan andere, maar ze presteren t best met goede controle. Merken die je o.a. langs ziet komen icm SF zijn: Krell, Electrocompaniet, Pass Labs, Pathos (ikzelf), Audio Research, MacIntosh, Arcam, Audia.

wil


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Buell

Mijn Sonus Faber Cremona monitoren en mijn huidige Franco Serblin Accordo,s deden het goed op PrimaLuna Prologue 3 en 7 .
Nu speel ik met een 24 Watt single ended Line Magnetic 219ia op de Accordo,s ( Van Franco Serblin de bedenker van Sonus Faber) en dit gaat meer dan goed.

Met staande Cremona,s ging het minder op de PrimaLuna die kwam echt vermogen te kort.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Jinge

#1413
Bedankt heren. Ik zie dat jullie beide Cremona's draaien. Ik heb daarentegen een paar entry-level model Principia 3 (samen nog geen €700). Ik mag hopen dat die genoegen nemen met wat minder high-end spul dan wat jullie beschrijven want daar heb ik helaas het budget niet voor. Wat zouden jullie aanraden in de pricerange van €1000?

wil

Dan zou ik bijv kijken voor een tweedehands geïntegreerde Prima Luna versterker.

wil


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

twani

#1415
Quote from: PrimaLuna on April 25, 2017, 09:00:59
Mijn Sonus Faber Cremona monitoren en mijn huidige Franco Serblin Accordo,s deden het goed op PrimaLuna Prologue 3 en 7 .
Nu speel ik met een 24 Watt single ended Line Magnetic 219ia op de Accordo,s ( Van Franco Serblin de bedenker van Sonus Faber) en dit gaat meer dan goed.

Met staande Cremona,s ging het minder op de PrimaLuna die kwam echt vermogen te kort.

Ik geloof het meteen. Het idee ook dat dit soort speakers ALTIJD enorme vermogens nodig heeft om tot leven te komen is me toch een misvatting van jewelste.

24 stabiele SE watts kunnen de boel prachtig vaak al prachtig laten zingen inderdaad. Ik deed dat met 8watt zelfs.

Oké, geen partyvolume maar óh mén wat prachtig ..

stefan_82

Quote from: wil on April 25, 2017, 10:36:04
Dan zou ik bijv kijken voor een tweedehands geïntegreerde Prima Luna versterker.

wil


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ik speelde vroeger met de PrimaLuna Prologue 2 en auditors.
één vd mooiste combi's ooit gehad
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

wil

Quote from: twani on April 25, 2017, 18:50:26
Ik geloof het meteen. Het idee ook dat dit soort speakers ALTIJD enorme vermogens nodig heeft om tot leven te komen is me toch een misvatting van jewelste.

24 stabiele SE watts kunnen de boel prachtig vaak al prachtig laten zingen inderdaad. Ik deed dat met 8watt zelfs.
...
Dat was precies wat ik bedoelde: stabiliteit. Met klasse A via buizen wordt dat al snel mooi.

wil



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

gerzom

60 Watt (klasse A) hier en mijn Memento's zingen!

:music:

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Maikel_audionerd

Quote from: twani on April 25, 2017, 18:50:26
Ik geloof het meteen. Het idee ook dat dit soort speakers ALTIJD enorme vermogens nodig heeft om tot leven te komen is me toch een misvatting van jewelste.

24 stabiele SE watts kunnen de boel prachtig vaak al prachtig laten zingen inderdaad. Ik deed dat met 8watt zelfs.

Oké, geen partyvolume maar óh mén wat prachtig ..
Helemaal waar, in stuur m'n oude SF Electa's aan met 12 W EL34 in klasse A. Fantastisch mooi  :wub:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

gerzom

Ik zag dit net voorbij komen op facebook........ is alles bij Sonus Faber nu "draadloos" geworden...... beetje jammer allemaal  :nopompom:
Ach je, zo ga je dus blijkbaar van Audio-merk naar Life-style dingetje.



(zelfs geen kabels aan de speakers......)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Broem

#1421
Quote from: gerzom on July 20, 2017, 15:29:10
Ik zag dit net voorbij komen op facebook........ is alles bij Sonus Faber nu "draadloos" geworden...... beetje jammer allemaal  :nopompom:
Ach je, zo ga je dus blijkbaar van Audio-merk naar Life-style dingetje.



(zelfs geen kabels aan de speakers......)

Nooit geen kabelspaghetti meer  :clapping: Maar hoe zou het klinken? Ben benieuwd.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Fransosowitz

Tsja, SF is de laatste jaren steeds commercieler geworden. Mijn smaak is het niet heel erg meer. Al maken ze nog steeds mooie luidsprekers.
Is SF tegenwoordig de Italiaanse B&W? Prima produkten, maar zonder het karakter wat het merk vroeger had?

stefan_82

#1423
Quote from: Fransosowitz on July 20, 2017, 19:46:31
Tsja, SF is de laatste jaren steeds commercieler geworden. Mijn smaak is het niet heel erg meer. Al maken ze nog steeds mooie luidsprekers.
Is SF tegenwoordig de Italiaanse B&W? Prima produkten, maar zonder het karakter wat het merk vroeger had?
Achja.. Het is allemaal begonnen bij de Toy-reeks :)
Het "je ne sais quoi"-gehalte voel ik wel terug meer bij de accordo's en ktema's
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

argtv3v6tb

#1424
Halo SF liefhebbers, hier even een update van mn setje.

Ik heb gisteren een setje mooie SF olympica 1 met stands gekocht voor de surround speakers.
Dus sinds gister ben ik eindelijk de amerikaanse koelkasten kwijt ;) (klipsch RB 81).

Ik heb nog niet veel naar films kunnen luisteren, maar als frontspeakers doen de olympica 1 het net zo lekker als de 2 (die ik momenteel als front heb draaien).




Anthem MRX310, Linn Akurate 4200, Bluesound Node2, Isotek aquarius, Sonus Faber Olympica 2 & 1, Kimberkable 8TC, Audioquest carbon/cinnamon, Lessloss signature/homage to time.