Djaxx's

Started by djaxx, August 31, 2009, 16:52:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

djaxx

Bij deze zal ik dan ook mijn setje eens tonen.

Materiaal:

Sony 55 inch
Dune D1
Marantz sr 7008
Fronts Focal Chorus 826 V
Center Focal Chorus cc 800 v
SVS PB 1000
Rears Focal Chorus 700v







nielvm

Mooie set  ;)

Persoonlijk zou ik de voorste luidsprekers een klein beetje van de muur zetten. Over het algemeen presteert een speaker beter als hij wat ruimte heeft.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Xander32

#2
Mooie set hoor  :clapping:.
Alleen ff de center recht onder de Sony zetten  ;).

Betreffende de rears: mijn vermoeden is dat er op dit forum in de markt-sectie op korte termijn 706`s worden aangeboden, deze staan nu in sectie 'prijsbepaling'. Allicht iets om in de gaten te houden.
Herstel: bovenstaande klopt niet - zijn 716`s (allicht ook een optie :D).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fabian92

Ziet er strak uit ;)

En die fronts zijn echt mooi  :smile:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

MovieMax

Top setje.

Wellicht leg iets onder de center om te ontkoppelen. Piepschuim of vibrapods. Anders gaat je kastje meezingen.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

sj0er-D

mooie set! alleen ff het kastje en de center een stukje naar rechts zetten ;)

stoffels

super, mooie speakers vindt ik.

Mordante

De speakers zo dicht tegen de muur gaat dat goed? Hebben ze een poort aan de voor of achterkant? Ziet er wel netjes uit.

djaxx

Quote from: Mordante on September  1, 2009, 10:53:25
De speakers zo dicht tegen de muur gaat dat goed? Hebben ze een poort aan de voor of achterkant? Ziet er wel netjes uit.

Heb ze wat meer van de muur gezet, zal er is naar kijken ivm achterkant.

djaxx

Quote from: sj0er-D on August 31, 2009, 22:29:13
mooie set! alleen ff het kastje en de center een stukje naar rechts zetten ;)

hehe, zal het zo vene doen, zelf zie ik die dingen dus niet eh :)

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

RayD

Verstandig je (hoofd)speakers nog verder van de muur te zetten. Niet alleen vanwege de (meestal strakkere) bas, maar ook omdat de center nu dichterbij staat dan je speakers. Formeel gezien zouden de voorkant van je hoofdspeakers en center op dezelfde aftand moeten zitten. Anders moet je zeker de time alignment (afstand) en het volume met en geluidsdrukmeter gelijk moeten afstellen.

djaxx

#12
Ok ,heb intussen alle raadgevingen doorgevoerd :)

Nu, ik heb deze week wat euries gewonnen op het werk met de loterij (stel je niet te veel voor +-500€)  :headbanging:
Ik zou graag mijn installatie wat uitbreiden. Waar ik me vooral aan stoor is de muzek die ik nogal omslachtig moet afspelen, ik gebruik of men ps3 in netwerk met pc of men wd tv die het wel leuk doet maar waar ik me toch stoor aan het
1. trage navigeren door de mappen
2. de kwaliteit van men mp3's heb er vele in 320 ook maar denk dat het toch veel beter moet kunnen. Hoe doen jullie het e hoe zouden jullie mijn set nu verder uitbouwen,maw., wat is de volgende stap in mijn proces volgens jullie?

ps, ik kan me toch niet inbeelden dat iedereen hier alles (cd's) legaal in de winkels koopt of vergis ik me?

Thx

Valkyrie

Ik zou beginnen met een kabelkoker onder je TV. :tongue2:

Maar serieus, als ik je goed begrijp ben je op zoek naar een goede bron waarmee je mp3'tjes af kan spelen?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Guester

Al naar een Squeezebox gekeken?
Sonos - Spotify

djaxx

Quote from: Valkyrie on September  9, 2009, 18:10:28
Ik zou beginnen met een kabelkoker onder je TV. :tongue2:

haha, als je de hele post doorleest zie je dat ik alles in de muur ga verwerken na de geplande verbouwingen :)

Quote from: Valkyrie on September  9, 2009, 18:10:28Maar serieus, als ik je goed begrijp ben je op zoek naar een goede bron waarmee je mp3'tjes af kan spelen?

Wat ik me voorla afvraag is, is er een verschil in kwaliteitsweergave onder de spelers? Ik hoor dat bv niet tussen de ps3 en de wdtv. Of speelt iedereen the real stuff af dan?

djaxx

#16
Quote from: willem_tdi on September  9, 2009, 18:13:46
Al naar een Squeezebox gekeken?

Ben bezig, lijkt alvast leuk maar is er een echte meerwaarde? tov ps3 en wdtv?

Valkyrie

Quote from: djaxx on September  9, 2009, 18:20:06
haha, als je de hele post doorleest zie je dat ik alles in de muur ga verwerken na de geplande verbouwingen :)

Wat ik me voorla afvraag is, is er een verschil in kwaliteitsweergave onder de spelers? Ik hoor dat bv niet tussen de ps3 en de wdtv. Of speelt iedereen the real stuff af dan?

Ik had er overheen gelezen. ??? Voor mijn mp3'tjes gebruik ik Sonos. Het systeem is best prijzig, maar ik ben er enorm tevreden mee. De Squeezebox is een goed alternatief. Je kan ook kijken voor een leuke BD-speler. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

djaxx

Quote from: Valkyrie on September  9, 2009, 18:30:58
Ik had er overheen gelezen. ??? Voor mijn mp3'tjes gebruik ik Sonos. Het systeem is best prijzig, maar ik ben er enorm tevreden mee. De Squeezebox is een goed alternatief. Je kan ook kijken voor een leuke BD-speler. ;)

Is die van de ps3 dan minder waardig?

Valkyrie

Quote from: djaxx on September  9, 2009, 18:33:33
Is die van de ps3 dan minder waardig?

Qua geluid denk ik dat een standalone BD-speler beter is dan de PS3, maar dit ligt er ook aan hoe je hem aangesloten hebt. Digitaal zal niet zo veel verschillen, maar analoog denk ik wel.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

djaxx

Quote from: Valkyrie on September  9, 2009, 18:43:21
Qua geluid denk ik dat een standalone BD-speler beter is dan de PS3, maar dit ligt er ook aan hoe je hem aangesloten hebt. Digitaal zal niet zo veel verschillen, maar analoog denk ik wel.

Dat is iets dat ik niet zo goed snap, dacht dat digitaal aansluiten altijd het beste was, niet dan?

bmateijsen

Quote from: Valkyrie on September  9, 2009, 18:43:21
Qua geluid denk ik dat een standalone BD-speler beter is dan de PS3, maar dit ligt er ook aan hoe je hem aangesloten hebt. Digitaal zal niet zo veel verschillen, maar analoog denk ik wel.

Analoog kan alleen via de scartadapter...

Valkyrie

Quote from: djaxx on September  9, 2009, 18:44:40
Dat is iets dat ik niet zo goed snap, dacht dat digitaal aansluiten altijd het beste was, niet dan?

Digitaal hoeft niet het beste te zijn. Het ligt aan welke DAC's je wilt gebruiken, de speler of de receiver (voorversterker). Het ligt er dus maar net aan welke componenten je hebt.

Ik heb bijvoorbeeld mijn BD-speler analoog aangesloten. Reden hiervoor is dat ik de laatste geluidsformaten kan afspelen. Alle andere componenten zijn zo veel mogelijk digitaal aangesloten, aangezien ik de DAC in de voorversterker beter vind.

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

djaxx

Quote from: Valkyrie on September  9, 2009, 19:21:35
Digitaal hoeft niet het beste te zijn. Het ligt aan welke DAC's je wilt gebruiken, de speler of de receiver (voorversterker). Het ligt er dus maar net aan welke componenten je hebt.

Ik heb bijvoorbeeld mijn BD-speler analoog aangesloten. Reden hiervoor is dat ik de laatste geluidsformaten kan afspelen. Alle andere componenten zijn zo veel mogelijk digitaal aangesloten, aangezien ik de DAC in de voorversterker beter vind.



Wat is dac?  :whatsthat:

Valkyrie

Quote from: djaxx on September  9, 2009, 19:26:55
Wat is dac?  :whatsthat:

Een Digitaal-Analoogomzetter of DA-converter (DAC) zet een digitaal signaal, om in een analoog signaal.

Zie verder http://nl.wikipedia.org/wiki/DA-converter voor de gehele beschrijving.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster