Roger's stereo set

Started by Roger Black, August 27, 2009, 14:56:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger Black


Jason B.

NICE!!!
Gefeliciteerd; leuk vooruitzicht.

Je voelt hem al aankomen.............. ben errug benieuwd naar je bevindingen (incl. vergelijking met de Beresford)
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

clockwork

Quote from: Roger Black on May 20, 2011, 10:58:17
Netjes, in 1 keer  :D

Zag hem al staan met een bod van ene Roger. Heb de neiging onderdrukt om mee te gaan bieden.  ;)

Op MP staat ook nog wel een paar XLR's waarom een NO Heimdall. :wub: of een beter betaalbare Burmester lila3.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roger Black

Quote from: clockwork on May 20, 2011, 11:33:37
Zag hem al staan met een bod van ene Roger. Heb de neiging onderdrukt om mee te gaan bieden.  ;)

Op MP staat ook nog wel een paar XLR's waarom een NO Heimdall. :wub: of een beter betaalbare Burmester lila3.



Hahha, ja dat kan niet missen :)

Ja ik zag 'm, heel mooi! Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Emotiva apparatuur liever afgeschermde kabels wil. Er waren een aantal amps in protect gevlogen door Nordost interlinks?

clockwork

Quote from: Roger Black on May 20, 2011, 12:09:24

Ja ik zag 'm, heel mooi! Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Emotiva apparatuur liever afgeschermde kabels wil. Er waren een aantal amps in protect gevlogen door Nordost interlinks?

O ja. Daar had Miesepies geloof ik last van. Maar waren dat geen Blue heavens of zo? Deze heeft volgens mij wel afscherming.
Ze waren te kort voor mij, maar de verkoper wilde zo ook wel kwijt voor 200 inclusief verzenden.

Mijn Eichmann's bevallen overigens erg goed.  ;D 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roger Black

Ik ga denk ik ook voor de Eichmann's, dan laat ik er Neutrik-connectors op zetten. Welke connectors heb jij?

clockwork

Quote from: Roger Black on May 20, 2011, 12:32:12
Ik ga denk ik ook voor de Eichmann's, dan laat ik er Neutrik-connectors op zetten. Welke connectors heb jij?

Volgens mij zijn die standaard met Neutrik connectoren uitgerust.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roger Black

OK, mooi. Dan hebben we de XLR's ook alvast geregeld

Roger Black

Gisteren heb ik de XDA-1 opgehaald en toen ik thuis kwam lag er nog een leuk pakketje op de mat: de nieuwe XLR kabels

De eerste klanken die via de XDA lopen zijn lekker. Helder, open is wat mij het eerste op valt. Rustiger geluidsbeeld, minder rommelig dan de Beresford. Frisser hoog en strakker laag! Vooral het laag is gedetailleerder, minder brommerig en veel strakker. Na 3 uur luisteren kan ik wel zeggen dat de Emotiva XDA-1 veel dynamischer klinkt, neutraler en relaxer. Ik ben wederom een blij man. :)

Even wat foto's met de iphone geschoten.


Neutrik-connectors staan in bestelling en worden er netjes op gemonteerd

Wederom een zeer degelijk apparaat van Emotiva, de lichtste welke ik tot nu toe in mijn handen heb gehad.






clockwork

Wow! mooie upgrade.  :pompom: Fijn dat het aan alle verwachtingen voldoet.

En het ziet er ook nog een mooi uit.  :pompom:

Hadden de Eichmann's toch geen Neutrik connectoren? Die van mij wel (heb het nog gecontroleerd). Ach, het wordt opgelost.

Veel plezier ermee! En gezien de weersvoorspelling heb je dit weekend alle gelegenheid.

;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roger Black

Quote from: clockwork on May 27, 2011, 09:27:54
Wow! mooie upgrade.  :pompom: Fijn dat het aan alle verwachtingen voldoet.

En het ziet er ook nog een mooi uit.  :pompom:

Hadden de Eichmann's toch geen Neutrik connectoren? Die van mij wel (heb het nog gecontroleerd). Ach, het wordt opgelost.

Veel plezier ermee! En gezien de weersvoorspelling heb je dit weekend alle gelegenheid.

;)

Thanks!
Ik heb alleen de kabel gekocht, een forumgenoot had 2x 70cm over. Dus hier komen dus de Neutrik connectors op, ik heb maar voor aan de versterker kant haakse besteld, scheelt toch weer een paar CM...

Jason B.

Ziet er idd mooi uit. te hopen de geluidskwaliteit ook!!!
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Alex Groningen

Weer leuke aankopen zo te zien. Ook leuk om te lezen dat het je gelijk goed bevalt.

Sjaudio

Nog nog de zilvere imbusjes op de componenten vervangen voor zwarte, ziet denk ik nog strakker uit!

Roger Black

Quote from: Jason B. on May 27, 2011, 22:18:51
Ziet er idd mooi uit. te hopen de geluidskwaliteit ook!!!

Het geluid is er erg veel op vooruit gegaan! Echt een klasse hoger voor mijn gevoel..

Roger Black

Quote from: Sjaudio on May 28, 2011, 08:21:41
Nog nog de zilvere imbusjes op de componenten vervangen voor zwarte, ziet denk ik nog strakker uit!

Je hebt van Emotiva black trims, die zou ik nog wel een keer willen.. Maar de kleine maat van de XDA is er nog niet.

norman

Quote from: Roger Black on May 28, 2011, 08:59:41
Je hebt van Emotiva black trims, die zou ik nog wel een keer willen.. Maar de kleine maat van de XDA is er nog niet.

Komt er ook een klein model dan ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Roger Black


Roger Black

In verband met een financiele tegenvaller heb ik op korte termijn cash nodig en ben ik genoodzaakt mijn audio apparatuur te verkopen. In de loop van de dag zal ik wat verkooptopics openen.

clockwork

Quote from: Roger Black on June  7, 2011, 09:30:47
In verband met een financiele tegenvaller heb ik op korte termijn cash nodig en ben ik genoodzaakt mijn audio apparatuur te verkopen. In de loop van de dag zal ik wat verkooptopics openen.

Balen man!  >:(
Succes ermee!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jumping Jack

Wow, dat is wel direct een drastische stap  :o! Heel jammer, veel succes met de verkoop!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Roger Black

Het is dan ook een dramatische gebeurtenis. Ik denk dat ik wel de Emotiva DAC hou en er iets van actieve monitoren aan hang.. Heb ik in ieder geval een muziekje...

koosnaampje-audiofiel

Roger man...dat is kl#te zeg.
Als je echt geen muziek meer hebt, dan heb ik nog wel een NAD te leen.

Sterkte man.
Klipsch, Denon.

Audia


Echt balen.
Ik hoop dat het snel weer goed komt.

Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Former member 78