Roger's stereo set

Started by Roger Black, August 27, 2009, 14:56:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger Black

Quote from: Jason B. on November 23, 2010, 15:47:31
Gefeliciteerd met je 3D-upgrade; 50 inch ? dat wordt genieten, denk ik.

Succes met verhuizen en veel plezier met de installatie van je HT-uitzet !

Gaat de Emotiva XDA-1 wel door bij jou na je 3D-aankoop ??

Thanks, ja 50 inchers.  :D Aansluiten en opstellen is altijd leuk, erg veel zin in.
XDA-1 gaat door, maar even wat budget bij elkaar sprokkelen.


fabolousv

Quote from: Roger Black on November 19, 2010, 13:43:21
Volgend weekend gaan we verhuizen. Zojuist de volgende aanschaffing gedaan zodat ie meteen opgehangen kan worden.

Samsung PS50C7700 3D plasma
Samsung BDC6900 3D BR-spelert


Alleen nog even kijken voor de/een wallmount

Heb zelf deze tv ook met de volgende muurbeugel

http://www.franklin.nl/pages/consument/accessoires-montage-wand/artikelgroepartikel/artikelgroepartikelalgemeen/8253-montage-wand-frp3755-ultra-slim-led-wall-mount-40-55-.asp

is een namaak van de wmn1000b tv ophangen is nog nooit zo simpel geweest :p
Tv hangt als een schilderij aan de 2 schijfjes die je aan de muur vastmaakt door de tv een beetje te verschuiven is hij makkelijk waterpas te hangen :) als je een foto wilt zien roep maar

Roger Black

Quote from: fabolousv on November 27, 2010, 00:00:11
Heb zelf deze tv ook met de volgende muurbeugel

is een namaak van de wmn1000b tv ophangen is nog nooit zo simpel geweest :p
Tv hangt als een schilderij aan de 2 schijfjes die je aan de muur vastmaakt door de tv een beetje te verschuiven is hij makkelijk waterpas te hangen :) als je een foto wilt zien roep maar

Die heb ik al gekocht, maar dan bij een andere site waarvan ik de link waarschijnlijk niet mag noemen.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: fabolousv on November 27, 2010, 00:00:11
als je een foto wilt zien roep maar
Nou als het even kan.... ;D

Waarom heb je voor deze tv gekozen als ik vragen mag.....sorry vraag is voor Roger,.
Klipsch, Denon.

Roger Black

Ik heb m nog niet, hij komt donderdag, dan komen er foto's. Promise!
Waarom de Samsung? Ik twijfelde tussen de pana50VT20 en deze.
Samsung:
+ estetisch mooier (dun)
+ €1000 minder
- wellicht beeld wat minder

Pana
+ beste beeld
- vrij dik
- €1000 duurder


Roger Black

Dilemma:

Ik heb het dressoir omgebouwd zodat de Emotiva's er in passen. Nou ja passen, het kastjes is 40cm diep en de Emotiva UPA's 43 cm. Maar de Nordost Silverwind hebben ook zeker 7 cm nodig, ik zou deze nu graag anders aansluiten. 'Schroeven' achterop de versterker gaat niet want daar is de banaan-aansluiting van Nordost de dik voor.

Nu zoek ik dus 90graden-banaan-verloopjes, of natuurlijk een andere creative oplossing. Iemand een idee?

erik s.

je kunt de bananen natuurlijk in deze bananen vast schroeven waar je normaal de kabel in monteert, maar het verdient geen schoonheidsprijs.
http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/kabels/395555305-weber-maurer-w-m-banaanstekkers-deel-4.html
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

De bananen van Erik opnieuw monteren aan de Nordost kabel is geen optie..?

Roger Black

Dat zou ik dan laten doen.

Of in spades schroeven?

erik s.

Quote from: Roger Black on November 30, 2010, 11:39:21
Dat zou ik dan laten doen.

Of in spades schroeven?
kan ook. heb je daar genoeg ruimte voor?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m


erik s.

Quote from: S@m on November 30, 2010, 12:26:19
Daar heb je geen 2 rechterhanden voor nodig hoor...

een NO is wat lastiger dan de gemiddelde kabel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Roger Black

Quote from: erik s. on November 30, 2010, 11:58:12
kan ook. heb je daar genoeg ruimte voor?

Ik denk dat die het 'vlakste' achter de versterker uitkomen. Wat heb je voor opties?

S@m


erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Roger Black

Ik heb een betere manier van aansluiten gevonden. Met een beetje kracht kan je de Nordost pluggen in elkaar knijpen en passen deze pérfect in het oogje achterop de Emotiva, ze liggen nu plat tegen de achterkant aan waardoor ze niet buigen en klep zitten tegen de muur aan.

Bedankt voor het meedenken.

Vrijdag heb ik de Samsung PSC7700 binnen gekregen en wát een plaatje. Prachtig beeld. Veel CoD BlackOps 3D gedaan dit weekend.  8)

Vanavond/morgen foto's.

Roger Black

Foto's van ons nieuwe huisje.

Het dressoir is nog in de maak, ik heb deze al wel gedeeltelijk aangepast. Om het Emotiva geweld in het kastje te krijgen heb ik de grote lade vervangen en glazenplaten in gemaakt, deze zijn echter nog niet op maat. De achterkant van het kastje heb ik er helemaal uitgehaald en verstevigd. Ook de poten heb ik er onder uitgehaald en er aluminium vierkantje profielen onder gemonteerd. Het kastje ligt nu veel lager en stabieler. Deze ingreep heeft echt een enorm positieve werking op de uitstraling. En er moet nog een klep voor gemaakt worden.

Verder moeten er nog wat lichtknopjes vervangen worden, beetje opruimen en de boel aankleden.

Ik heb twee kabelgoten in de muur gefreesd van 2,5x4 cm. Waar nu 3 HDMI 1.4, 1 toslink, 1 UTP en 1 voeding doorheen lopen.


ERC-1 en de UPA-1's

Nordost Silverwind

Huiskamer

Keuken



Roger Black


frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jason B.

Errrrug mooi en strak; ook de verlichting in de keuken is top !
Ik mis de barkrukken nog....

TV hangt mooi (zonder kabels in zicht!)
Het meubel is ook mooi opgelost en de Emotiva-apparatuur komt mooi naar voren. Bovenop het andere monoblok is nog plaats voor....??.....

Mag ik je vragen welke kabels en splitter e.d. je voor de TV hebt gebruikt ? Ziet er aanzienlijk mooier en beter uit dan het spul dat ik heb...
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

koosnaampje-audiofiel

Mooie Roger leuk huisje....mag je trots op zijn.
Klipsch, Denon.

mtissink

Quote from: Jason B. on December  8, 2010, 12:03:30
Mag ik je vragen welke kabels en splitter e.d. je voor de TV hebt gebruikt ? Ziet er aanzienlijk mooier en beter uit dan het spul dat ik heb...

Die heb ik thuis ook, standaard in het UPC-pakket.

Edit: Uiteraard ook een erg mooi huis inderdaad! En de apparatuur, prima!
Mooie plek!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Alex Groningen

Helemaal mijn smaak. Wat een prachtig huis. En de keuken die mag er zeker zijn.

Roger Black

Thanks allemaal  ;D

Quote from: Jason B. on December  8, 2010, 12:03:30
Errrrug mooi en strak; ook de verlichting in de keuken is top !
Ik mis de barkrukken nog....

TV hangt mooi (zonder kabels in zicht!)
Het meubel is ook mooi opgelost en de Emotiva-apparatuur komt mooi naar voren. Bovenop het andere monoblok is nog plaats voor....??.....

Mag ik je vragen welke kabels en splitter e.d. je voor de TV hebt gebruikt ? Ziet er aanzienlijk mooier en beter uit dan het spul dat ik heb...


Barkrukken komen nog ja. Bovenop het andere monoblock wil ik graag de Emotiva XDA-1.
Ja dat is standaard UPC. Ik heb echter wel Hirschmann kabels tot aan het UPC kastje. Dat zijn m.i. de enige fatsoenlijk kabels (en signaalversterkers, maar die heb ik niet meer)

Nogmaals thanks allemaal. De keuken vinden we ook erg mooi. Ik heb zelf het plafond verlaagd en het idee van de muur óm de kast in hebben we ook zelf uitgevoerd.


Roger Black

Quote from: frank2 on December  8, 2010, 10:05:08
wat een ontzettend mooie keuken.
Quote from: koosnaampje-audiofiel on December  8, 2010, 12:12:06
Mooie Roger leuk huisje....mag je trots op zijn.

Quote from: Alex Groningen on December  8, 2010, 12:28:37
Helemaal mijn smaak. Wat een prachtig huis. En de keuken die mag er zeker zijn.

Thanks.