Roger's stereo set

Started by Roger Black, August 27, 2009, 14:56:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger Black

Gisteren zijn de UPA-1's binnengekomen! ! Het zijn 2 b-stock modellen geworden en zien er absoluut nieuw uit.
Aangesloten en genieten. Nu nog even met de DAC als voorversterker:

Ik heb niet veel tijd gehad, maar wat ik in een uurtje luisteren kon horen was boven mijn verwachting. Sprankelend hoog, véél (!) betere stereo plaatsing en een laag wat ik nog nooit uit mijn Quadjes heb horen komen. Wat me ook erg opvalt is de rust die de versterkers met zich meebrengen. Alles klinkt zó gecontroleerd dat het lijkt alsof je zacht speelt, de controle blijft als ik het volume flink harder zet.

Het klinkt allemaal zo rustig. Ik vind de sound zo heel aangenaam. Ik ben blij ;D





Mijn luidsprekerkabels zijn nu te kort en zijn aan een kant single wire. Ik ben dus direct op zoek naar andere bi-amp kabels van 3-4m.

Omdat ik de sound nú zo lekker vind is het misschien verstandig om bij Nordost te blijven.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100488.0

Of deze, maar die zal ik dan moeten vermaken naar bi-amp
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100216.0

Of
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/77667/Kiber_Kable_8VS_2_x_3m_.html

Tips, anyone?


Xander32

Mooie upgrade; ziet er toch wel indrukwekkend uit zo`n stapeltje Emotiva.
De rust die jij ervaart in het geluid heet idd. controle.

Veel plezier ermee.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roger Black

Thanks. Inmiddels de Nordost Solar Wind overgenomen van een forumgenoot.

Guester

Sonos - Spotify

Roger Black

Quote from: B110 on May 29, 2010, 12:21:17
Mooie spul!

Is dat sweet sunrise? ;)

Thanks! Haha, helaas. Het is "Under a fig tree"  ;) ;D

Sol

Gefeliciteerd met de UPA's! Controle is altijd lekker. Vooral als je het altijd dacht te hebben, maar achteraf denkt waar je al die tijd toch in godsnaam naar hebt geluisterd. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Roger Black

Quote from: dre73 on May 30, 2010, 08:59:46
kabeltje al binnen?

Ja, klinkt prachtig, ziet er ook prachtig uit.

Gisteren een feestje gehad, ik heb zeer luid gespeeld met de set. Ik ben erg onder de indruk hoeveel controle de emotiva's hebben op de speaker. Ik heb geen moment ook maar iets van vervorming gehoord. Nooit geweten dat mijn speakers dit konden. Héél veel verschil met de Naim.

Het grappig is dat ik vandaag weer een heel andere speaker hoor dan gisteren (voor het feest). Er is veel meer (detail) laag aanwezig. Ik denk dat ik mijn speakers nu pas ingespeeld heb  ;D

Ze lusten toch wel wat power, die Quads..

Jason B.

Quote from: Roger Black on May 30, 2010, 17:33:05
Ja, klinkt prachtig, ziet er ook prachtig uit.

Gisteren een feestje gehad, ik heb zeer luid gespeeld met de set. Ik ben erg onder de indruk hoeveel controle de emotiva's hebben op de speaker. Ik heb geen moment ook maar iets van vervorming gehoord. Nooit geweten dat mijn speakers dit konden. Héél veel verschil met de Naim.

Het grappig is dat ik vandaag weer een heel andere speaker hoor dan gisteren (voor het feest). Er is veel meer (detail) laag aanwezig. Ik denk dat ik mijn speakers nu pas ingespeeld heb  ;D

Ze lusten toch wel wat power, die Quads..


Nog steeds tevreden over de UPA-1's ? Ik wil in samenspraak met  mijn vrouw van surround naar stereo, dus ben benieuwd naar je bevindingen.

Ben ook enigszins gepakt door het Emotiva-virus en zat nu ook te denken aan een combi met de 2 UPA-1's en de XDA-1 DAC (USD 299,-); deze moet nog uitgebracht worden. Dezelfde DAC als in hun CD-speler.

De Beresford nog steeds als voorversterker ?
Ik las via het Emotiva-forum dat ze werken aan een Emotiva-DAC de XDA-1, met zowel XLR ingang als uitgang. Lijkt me mooi om de DAC met de UPA mbv XLR te verbinden !
Het schijnt dat de nieuwste nog uit te brengen Emotiva voorversterker ook XLR gaat krijgen !!!



Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Roger Black

Hi Jason,

Ik ben meer dan tevreden over mijn UPA-1's. Het is echt een flinke stap voorwaards. Ik speel nog nog wel met de DAC als voorversterker maar daar gaat wel verandering in komen.

Jason B.

Hi Roger,


Ik lees wat minder over de UPA's dan de XPA's, dus jouw verhaal is goed om te horen!
Ga je ook voor een Emotiva-voorversterker of neem je daar een ander merk voor ??

En mag ik je vragen wat je kwijt was voor de verzendkosten/invoer/BTW en hoe pak je het aan om in aanmerking te komen voor B-stock apparatuur ?? (of moet dit via PM)

Groeten
Ja(so)n
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Roger Black

Quote from: Jason B. on June  4, 2010, 10:31:30
Hi Roger,


Ik lees wat minder over de UPA's dan de XPA's, dus jouw verhaal is goed om te horen!
Ga je ook voor een Emotiva-voorversterker of neem je daar een ander merk voor ??

En mag ik je vragen wat je kwijt was voor de verzendkosten/invoer/BTW en hoe pak je het aan om in aanmerking te komen voor B-stock apparatuur ?? (of moet dit via PM)

Groeten
Ja(so)n

Ja ik neem ook de emotiva vv, waarschijnlijk de USP-1. Ik weet nog niet wanneer de XSP-1 uitkomt, daar moet ik me nog in verdiepen. Ik heb voor de B-stock modellen 300$ p/s betaald, hier heb ik gewoon direct naar gevraagd.

Totaal ben ik nu 580 euro kwijt voor de versterkers plus verzending, hier zit het invoer verhaal nog niet bij, deze verwacht ik nog.

Je kan altijd een email sturen aan sarah@emotiva.com en vragen om een quote voor jouw bestelling. Dat gaf mij veel duidelijkheid.

Succes!

Jason B.

Quote from: Roger Black on June  4, 2010, 18:39:54
Ja ik neem ook de emotiva vv, waarschijnlijk de UMC-1. Ik weet nog niet wanneer de XMC uitkomt, daar moet ik me nog in verdiepen. Ik heb voor de B-stock modellen 300$ p/s betaald, hier heb ik gewoon direct naar gevraagd.

Totaal ben ik nu 580 euro kwijt voor de versterkers plus verzending, hier zit het invoer verhaal nog niet bij, deze verwacht ik nog.

Je kan altijd een email sturen aan sarah@emotiva.com en vragen om een quote voor jouw bestelling. Dat gaf mij veel duidelijkheid.

Succes!



Thanks; ik zal het een en ander op me in laten werken!

Te hopen dat die rekening invoer/BTW meevalt !

Groeten
Jan
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Roger Black

Gisteren heb ik van mijn vriendin een Apple Airport Express gekregen. Ik krijg 'm echter nog niet optimaal aan de praat. Ik gebruik een windows laptop met itunes op een Linksys router. De Airport dient dus alleen voor het streamen van muziek.
Maar na een nummer of 2 te spelen verliest de laptop zijn netwerkverbinding. Daarnaast gebruik ik mijn Iphone met de apple software 'remote' als AB. Ook dit werkt niet vlekkeloos, de verbinding word vaak verbroken en hij laat niet mijn hele Itunes library (muziek) zien.

Erg onstabiel dus. En bovenop dit alles vind ik de kwaliteit van het geluid ook niet heel erg goed.

Herkent iemand deze problemen en nog belangrijker: hoe is dit op te lossen?


jslaman

Jammer dat het niet naar tevredenheid werkt. Ik herken deze problemen absoluut niet; bij mij werkt het vlekkeloos (heb wel een airport extreme router ertussen) en ben prima te spreken over de geluidskwaliteit (mits je de digital output gebruikt).

Roger Black

Oke. En werk je ook met een windows machine er tussen? Ik gebruik de digitale uitgang via mijn DAC.

norman

Hey Roger bij mij werkt ook alles perfect, kijk even of er een firmware update is voor je Airport.
In het verleden zijn hier wel bugfixes voor geweest ....
Staat je airport gekoppeld via een andere Accespoint of is je airport de enige wifi in huis ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

jslaman

Quote from: Roger Black on June 10, 2010, 14:09:09
Oke. En werk je ook met een windows machine er tussen? Ik gebruik de digitale uitgang via mijn DAC.

Ja heb er inderdaad ook een iMac tussen. Heb de airport eerst even analoog aangesloten en vervolgens digitaal op mijn arcam receiver. Digitaal aangesloten klinkt het bij mij zeker acceptabel en kan blind geen onderscheid horen tussen de airport en mijn arcam cd72 speler. 

Radiator

Panasonic: P55VT60 (Hyperion Ambilight), Bowers en Wilkins CM8

Roger Black

Quote from: norman on June 10, 2010, 15:48:53
Hey Roger bij mij werkt ook alles perfect, kijk even of er een firmware update is voor je Airport.
In het verleden zijn hier wel bugfixes voor geweest ....
Staat je airport gekoppeld via een andere Accespoint of is je airport de enige wifi in huis ?

Net geprobeerd, maar daar heb ik Vista voor nodig. Het werd toch eens tijd dat ik over ging.  ;)

Roger Black


Roger Black

Gisteren is het raam opengewaaid tijdens de storm achter de TV, TV is meegenomen en op de glazen tafel terecht gekomen, naar de K... Verder nog wat vazen stuk en zijn er veel dingen nat geworden maar doen het nog: D/AC, camera, ipod en wat onbelangrijke zaken. Op het dressoir komt de fineerlaag omhoog.

Alles opgegeven aan de verzekering, wat zou ik voor de LG 32" nog terug krijgen denken jullie? 3 jaar oud, nieuwprijs was 850€


... En er moet natuurlijk een nieuwe komen ...

Koen K


celerontje

Ik mag er natuurlijk niet om lachen, maar dit is zo raar.... :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Roger Black

Ja het raam zal wel niet goed dicht gezeten hebben, het is zo'n raam met dubbele schanieren die kan kantelen en helemaal open kan.