Roger's stereo set

Started by Roger Black, August 27, 2009, 14:56:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger Black

Quote from: B110 on January 24, 2010, 19:50:00
Ik denk dat hij een Naim cd5i zoekt voor dat bedrag.

Eerlijk gezegd neig ik naar de Emotiva ERC-1, een collega heeft deze vorige week meegenomen uit de states. Eens even kijken of het wat is...

vanzomereng

Quote from: Roger Black on January 25, 2010, 05:54:12
Eerlijk gezegd neig ik naar de Emotiva ERC-1, een collega heeft deze vorige week meegenomen uit de states. Eens even kijken of het wat is...

Laat je niet al te veel leiden door forse uiterlijkheden e.d.

Heb zelf een CD-Player Esound E5SE (uit china) gehad van ca. 1250 euro, 13,5 kg.
Deze kan niet tippen aan de meer povere uitziende en 6 kg lichtere Cambridge A740C.

heb je de mogelijkheid de Naim en Emotiva, naast elkaar te luisteren !
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Roger Black

Huisje verkocht, rustig aan het kijken naar een nieuw huis. Ondertussen verblijven we in ons tijdelijk onderkomen in een huis van familie dat even leegstaat. Een huis dat wíj voorlopig niet kunnen betalen dus helemaal relaxed.

Daar even de set uitgestald:



S@m

Quote from: VANZOMERENG on January 28, 2010, 21:56:11
Laat je niet al te veel leiden door forse uiterlijkheden e.d.

Heb zelf een CD-Player Esound E5SE (uit china) gehad van ca. 1250 euro, 13,5 kg.
Deze kan niet tippen aan de meer povere uitziende en 6 kg lichtere Cambridge A740C.


Ben het met je eens dat gewicht niet alles zegt, een 'lichte' Densen klinkt ook formidabel. Overigens klinkt de gemodificeerde Triple M Edition Esound wel fantastisch en ik denk met meer 'soul' dan de 740.

Mooi huis trouwens Roger!

Roger Black

De Naim staat inmiddels in de verkoop. Besloten om voor Emotiva te gaan. Er komt voor in de plaats 2x UPA-1  ;D

Het weekend even de B&O's getest die nog in het huis aanwezig waren...


Conclusie: Wat ik blij met mijn Quads  ;D



Sol

Quote from: Roger Black on April 27, 2010, 14:38:58
De Naim staat inmiddels in de verkoop. Besloten om voor Emotiva te gaan. Er komt voor in de plaats 2x UPA-1  ;D

Het weekend even de B&O's getest die nog in het huis aanwezig waren...


Conclusie: Wat ik blij met mijn Quads  ;D

B&O is ook meer voor de 'show'. :D
Mooi huis trouwens, daar zal het wel fijn vertoeven zijn denk ik!
Wel een lastige ruimte om een fatsoenlijke set neer te zetten, vandaar misschien die tandenstokers als speakers? :devil:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JeKa

Quote from: Sol on April 27, 2010, 14:49:41
B&O is ook meer voor de 'show'. :D
Mooi huis trouwens, daar zal het wel fijn vertoeven zijn denk ik!
Wel een lastige ruimte om een fatsoenlijke set neer te zetten, vandaar misschien die tandenstokers als speakers? :devil:

Heb ze ook wel eens beluisterd en kon me niet bekoren.

Sol

Quote from: JeKa on April 27, 2010, 14:55:38
Heb ze ook wel eens beluisterd en kon me niet bekoren.

:D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Roger Black

#33
Quote from: Sol on April 27, 2010, 14:49:41
B&O is ook meer voor de 'show'. :D
Mooi huis trouwens, daar zal het wel fijn vertoeven zijn denk ik!
Wel een lastige ruimte om een fatsoenlijke set neer te zetten, vandaar misschien die tandenstokers als speakers? :devil:

Ja inderdaad. Ze werden dik verslagen door mijn Naim Quad combinatie.
Plaatsing is inderdaad nog een probleem in het huis, ik krijg het niet lekker voor elkaar zonder dat Chef Binnendienst begint te klagen.

ivo1986

Waarom niet voor weinig meer een xpa2?

Roger Black

Quote from: ivo1986 on April 27, 2010, 16:45:07
Waarom niet voor weinig meer een xpa2?

Omdat ik er niet van overtuigd ben dat de XPA2 beter is dan 2 UPA1. Ik kies (op gevoel) liever voor gescheiden voeding dan voor 100 watt meer... Zou jij wel voor de XPA-2 gaan? Zo ja, waarom?

Roger Black

Nog een nieuw speeltje overgenomen van een forumgenoot: De Beresford TC-7510 DAC

ivo1986

Quote from: Roger Black on April 28, 2010, 05:50:48
Omdat ik er niet van overtuigd ben dat de XPA2 beter is dan 2 UPA1. Ik kies (op gevoel) liever voor gescheiden voeding dan voor 100 watt meer... Zou jij wel voor de XPA-2 gaan? Zo ja, waarom?

Ik heb nog nooit een Emotiva gehoord om mee te beginnen dus mijn aannamen zijn ook op gevoel.

Als je kijkt naar de foto's lijkt het of de xpa2 veel beter gebouwd is dan upa1. Als je kijkt naar de transformator grote is die 1200VA tov 300VA per kanaal voor de UPA1.
1 goede voeding is vaak beter dan 2 van matige kwaliteit. Evenals 1 goed gebouwde kast beter is dan 2 matige.
Lijkt of de xpa2 een beter output design heeft.

Heb je al wat besteld?


Roger Black

Quote from: ivo1986 on April 28, 2010, 13:17:50
Ik heb nog nooit een Emotiva gehoord om mee te beginnen dus mijn aannamen zijn ook op gevoel.

Als je kijkt naar de foto's lijkt het of de xpa2 veel beter gebouwd is dan upa1. Als je kijkt naar de transformator grote is die 1200VA tov 300VA per kanaal voor de UPA1.
1 goede voeding is vaak beter dan 2 van matige kwaliteit. Evenals 1 goed gebouwde kast beter is dan 2 matige.
Lijkt of de xpa2 een beter output design heeft.

Heb je al wat besteld?

Ik heb nog niks besteld, ik wil eerst de Naim verkopen.



Ik snap je punt... Dat van de transformator grootte was me nog niet opgevallen...
Hmmmmm, lastig...


Koen K

Ik zou voor het grote exemplaar gaan  ;)

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Roger Black

Hehe, ik twijfel nog!

Wat zegt de capaciteit van de condensators in deze?
XPA2:
Transformer Size: 1,200VA
Secondary capacitance: 45,000uF

UPA1:
Transformer Size: 300VA
Secondary capacitance: 80,000uF

Gescheiden voeding zegt toch ook wat?

Sol

More is always better! :D :D
Gescheiden voeding per kanaal heeft inderdaad ook wel invloed.
Maar ik ben niet de prof die daar uitsluitsel over kan geven.
Zelf zou ik, puur voor mn gevoel en on second thought, voor monoblokken gaan. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

garmtz

Ik zou de Emotiva toch echt eerst proberen... Misschien een forumlid dat langs wil komen? En ik zou ook je luidsprekerkabels veranderen van Spellbinder naar Cardas Crosslink, je zult niet weten wat je hoort. Spellbinder op een NAIM is een mismatch eerste klas.

Sol

Quote from: garmtz on April 29, 2010, 13:55:47
Spellbinder op een NAIM is een mismatch eerste klas.

Now the sh*t has really hit the fan! :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Roger Black

Quote from: garmtz on April 29, 2010, 13:55:47
Ik zou de Emotiva toch echt eerst proberen... Misschien een forumlid dat langs wil komen? En ik zou ook je luidsprekerkabels veranderen van Spellbinder naar Cardas Crosslink, je zult niet weten wat je hoort. Spellbinder op een NAIM is een mismatch eerste klas.

Haha, ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om met kabels te experimenteren. Gaan we dat wel met de Emotiva doen, de Naim is al zo goed als verkocht.

Raphie

Zou voor de XPA-2 gaan, vermogen kan je nooit genoeg hebben
JBL PRX Power!

Nooff

Heb je al wat gebruikerservaringen gelezen op het emotiva forum? Daar zijn mensen in het bezit van beide en van wat ik gelezen heb, klinken ze gewoon totaal anders. Het verschil in power is in ieder geval niet hoorbaar, en of het merkbaar is dat hangt van veel meer factoren af. De XPA-2 is een monster, maar ik denk "op gevoel" wel dat een Monoblock meer potentie heeft.

Roger Black

Quote from: Nooff on April 29, 2010, 14:49:18
Heb je al wat gebruikerservaringen gelezen op het emotiva forum? Daar zijn mensen in het bezit van beide en van wat ik gelezen heb, klinken ze gewoon totaal anders. Het verschil in power is in ieder geval niet hoorbaar, en of het merkbaar is dat hangt van veel meer factoren af. De XPA-2 is een monster, maar ik denk "op gevoel" wel dat een Monoblock meer potentie heeft.

Ja heb ik gedaan. Daardoor neig ik ook meer naar de monoblokken. Maar een ervaring van iemand anders is niet mijn ervaring. Vandaar dat ik naast dat gevoel nog wat meer te weten probeer te komen...

Nooff

Quote from: Roger Black on April 29, 2010, 16:40:59
Ja heb ik gedaan. Daardoor neig ik ook meer naar de monoblokken. Maar een ervaring van iemand anders is niet mijn ervaring. Vandaar dat ik naast dat gevoel nog wat meer te weten probeer te komen...
Klopt, het geeft je wel een indicatie betreft de verschillen. Het is dat ik de ruimte niet heb, anders zou ik voor de monoblokken hebben gekozen.