Author Topic: REGEL AANPASSINGEN BANS !!! - update 22-01-2013, lezen SVP!  (Read 24576 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Spacebass

• The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (0)
Re: REGEL AANPASSINGEN BANS !!!
« Reply #100 on: August 27, 2009, 16:18:19 »
Iedereen moet kunnen HTforummen, al surf je via een VPN met Oezbekistan ofzo... :D
precies,
Tis nou niet dat mensen op dit forum illegaal content de forum server uploaden of zo.
Ik dacht eerder aan mensen met dure spullen (ik niet dus ;D) die op het internet liever zo anoniem
mogelijk blijven.

Offline SpeedyAndré

• Surrounded by Infinity 7.1 and members of the
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+6)
  • Only 1080p CRT's => nu met 3D!
    • Opbrengst zonnepanelen 2350Wp
« Reply #101 on: August 27, 2009, 19:01:35 »
JIJ?!

Ja ik  :-[
Stel iemand vraagt om een tegelvoet, dan mag je niet in dat topic aansluiten met 'ik zoek er ook een' want je hebt nog niet genoeg posts en het is 'off topic'  ::)
2e keer was een vraag stellen die blijkbaar ergens in een faq al was genoemd :police:
Dan zakt mijn broek wel erg snel af en zoek ik m'n heil wel ergens anders  :'(
Als de zielige modjes daar hun ego belangrijker vinden dan informatie verstrekken dan hoeft het voor mijn niet meer.

André  8)
Northstar Extremo => Monster Sigma 2K Xtc powercords Sphinx PJ8=>Straightwire Virtuoso=>Aragon Palladium=>Infinity R90 Tx-NR1009, Oppo BD83, Sony Bdp-S790, Toshiba HD-XE1, PS3, Optoma 3D-XL
Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, SVS PB12ISD 3x! Sony 1292 Moome box Vps3800 H1000 TX-P42U10E VU Duo Med400x Eminent 7380 3D player 8TB Synology NAS

Online J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us
  • Owner
  • *
  • Trade Count: (+10)
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #102 on: August 27, 2009, 19:16:09 »
Tja, zo kan het dus fout gaan.
Gelukkig zijn wij een stuk milder (en toch krijgen we vaak een hoop gezeik over ons heen...... hummmm :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Offline SpeedyAndré

• Surrounded by Infinity 7.1 and members of the
  • Only 1080p CRT's => nu met 3D!
    • Opbrengst zonnepanelen 2350Wp
« Reply #103 on: August 27, 2009, 19:28:31 »
Dat gedrag kost volgens mij veel meer werk Frank, immers na zo'n zwaar vergrijp meld je je gewoon opnieuw aan en dat mag nog ook :)
Het kost wel een dagje voor die geweldige mods daar je nieuwe account activeren.
Ik vraag me echt af welk percentage van de users daar 0 posts heeft, 99%?  :ph34r:

André  8)
Northstar Extremo => Monster Sigma 2K Xtc powercords Sphinx PJ8=>Straightwire Virtuoso=>Aragon Palladium=>Infinity R90 Tx-NR1009, Oppo BD83, Sony Bdp-S790, Toshiba HD-XE1, PS3, Optoma 3D-XL
Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, SVS PB12ISD 3x! Sony 1292 Moome box Vps3800 H1000 TX-P42U10E VU Duo Med400x Eminent 7380 3D player 8TB Synology NAS

Offline EdoE

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+2)
  • oei
« Reply #104 on: August 28, 2009, 20:30:44 »
Stel iemand vraagt om een tegelvoet, dan mag je niet in dat topic aansluiten met 'ik zoek er ook een' want je hebt nog niet genoeg posts en het is 'off topic'  ::)
2e keer was een vraag stellen die blijkbaar ergens in een faq al was genoemd :police:

Volgens mij heb ik er zulke dingen ook wel "geflikt", maar dan zonder een ban te krijgen. Maar hoe dan ook, het is fijn dat het voorbeeld bestaat, het plaatst gedrag van mods op andere fora in perspectief ;)

Offline jantje112

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+3)
  • I love the HTforum
« Reply #105 on: August 28, 2009, 20:54:20 »
Ik heb op sat4all binnen 2 dagen mijn 25 postings er door geramt. Beetje meezeuren in de offtopics forums en een discussie openen waar je 10 lnb's op uit te richten.

Vooral dat laatste is binnen een dag goed voor veels te veel postings :)

Offline Ghosty J

• Administrator
« Reply #106 on: October 12, 2010, 00:53:56 »
Merk dat er weer veel report to mod binnenkomen. Komt misschien omdat het winter word. Daarom wil ik dit topic even omhoog halen zodat iedereen er even aan denkt ;)

Verandering ban beleid.

Aangezien we een heel nieuw mod/admin team hebben komen ook bepaalde regels onder de loep, en aangezien we altijd democratisch werken als team zijn er wat kleine wijziging al doorgevoerd, aangezien dit een verandering is met een wat grotere impact noemen we deze even apart.

De mods hebben onderling overleg gehad en de volgende regel ingesteld.
ALLE bans voor life die waren ingesteld worden gereset naar 6 maanden.
Met uitzondering van een enkeling die het zo bont heeft gemaakt dat het onmogelijk is dit ongedaan te maken.

De reden hiervoor is als volgt, door de snelle maatschappij waarin we tegenwoordig in leven is ook verharding jammer genoeg een deel geworden.
Dit betreuren we allemaal, het forum is altijd gebaseerd geweest op een basis van gezelligheid en een groot familiar gevoel.
Jammer genoeg zullen we er aan moeten wennen dat dit niet meer 100% haalbaar is met de hedendaagse manier van communiceren zoals wij dat graag zouden willen zien.
De bans for life waren de strengste vorm van bans die we konden en wilde opleggen.
Echter door de emotie en de verharding van de spreek/schrijf taal kon dit betekenen dat iemand in een waas van verstandsverbijstering een fout maakt die hij/zij nooit meer kon goed maken.

Vandaar dat we besloten hebben om de ban for life op te schorten, de maximale ban tijd is vanaf nu 6 maanden die direct gegeven kan worden.
Dit geldt voor alle bans uit het verleden en de toekomst.
Met een HELE GROTE MAAR, indien de persoon na 6 maanden terug komt zal bij de minste overtreding waarvoor normaal een ban staat van 3 dagen direct weer een ban opgelegd worden voor 6 maanden waarna ook de ban for life terug kan komen voor mensen die zich ook na die afkoel periode niet kunnen gedragen.

We hopen hiermee de forum regels aangepast te hebben aan de moderne maatschappij en betreuren eigenlijk dat het nodig is, het liefst zouden we nooit bans opleggen.

De bans zullen als volgt worden opgebouwd.

1 dag
na meerdere waarschuwingen als afkoel periode
3 dagen
na behoorlijk over de schreef gaan, kan ineens worden uitgedeeld
1 week
na extreem over de schreef gaan, kan ook ineens worden uitgedeeld
1 maand
aanvallen naar de mods en het werk wat ze uitvoeren, let wel netjes discussiëren kan altijd maar aanvallen is niet toegestaan
3 maanden
na herhaaldelijk kleine bans gekregen te hebben, is het blijkbaar tijd voor een wat langere afkoelperiode
6 maanden
dubbele accounts, doorblijven sarren of treuteren in een thread terwijl er al een ban is opgelegd etc.
Ook deze zware vorm word direct uitgedeeld, let wel er moet al een ban aan vooraf gegaan zijn, maw de gebande keert binnen zijn ban periode terug en valt bv een mod aan.

voor het leven
kan pas opgelegd worden na een ban van 6 maanden, dit geeft zowel de mods als de overtreder tijd tot nadenken

Er zijn uitzonderingen :
1. doodsbedreigingen
2. telefonische laster
3. spambots (lijkt me logisch)
4. herhaaldelijk commercieel posten ondanks dat je waarschuwingen hebt gehad
5. moedwillige oplichting

Bij deze aktie worden alle huidige bans for life omgezet naar 6 maanden met uitzondering van een enkele, dit zal betekenen dat sommige mensen dus weer toegang hebben tot dit forum na 2 jaar, we hebben gelukkig maar heel weinig mensen met een ban for life dus laten we hopen dat ze zich nu gedragen (als ze terug komen).

We hopen hiermee beter voorbereidt te zijn op de verharding binnen de maatschappij zonder meteen voor mensen de deur voor eeuwig dicht te gooien.

Een paar laatste opmerkingen

We zullen niet twijfelen om bans for life uit te delen.
Denk dus niet dat het nu een forum word waar je kunt schreeuwen, zoals je ziet zijn er meer gradaties van bans, maw let nog steeds goed op wat je post en respecteer elkaar en vooral de mods.
Wij doen dit allemaal in onze vrije tijd en voor onze lol, een aanval op een mod is feitelijk nog steeds direct bestrafbaar.

Bij een ban zal je account open blijven staan om te lezen.
We waarschuwen 1x (of verschillende keren bij mindere vergrijpen) in het topic, blijf je doorgaan zal de ban worden opgelegd, je kan dit dus lezen als guest.
Ga geen accounts aanmaken om te protesteren maar zit gewoon je ban uit, maak het niet erger dan het is, zie een lichte ban gewoon even als afkoelperiode, want zo zijn ze bedoeld.

Hoewel we een open forum zijn met heel veel inbreng van onze leden waar we ook altijd naar luisteren vergeet NOOIT dat er regels zijn en jammer genoeg nodig zijn.
Probeer dit gewoon te accepteren zonder te gaan lopen zieken en de sfeer te bederven, je doet daar heel veel mensen mee te kort die gewoon willen genieten van het mooiste forum op HT gebied (en veel meer).

Een ban opleggen is altijd een overweging van punten.
In het mod gedeelte is een zgn watch list, maw een ban komt nooit zomaar uit de lucht vallen als een mod een slechte bui heeft.
Soms lijkt dat wel zo omdat mensen vaak al weer bepaalde dingen vergeten zijn, onze watchlist is niet groot maar wel accuraat met links en opmerkingen, vertrouw gewoon de mods.
Ze doen het werk voor jullie om het voor iedereen een fantastische ervaring te maken om hier te mogen posten.
Als je vragen hebt waarom een ban is opgelegd, kun je die middels een mail aan de mod stellen die de ban heeft opgelegd. Het is niet de bedoeling dat daar topics over worden geopend of dat er in andere topics naar verwezen word.

En als laatste,
Het lijkt allemaal erg die bans etc. als je je echter normaal gedraagt zoals het hoort zul je nooit en te nimmer ook maar in aanmerkingen komen voor een ban.....
« Last Edit: October 12, 2010, 00:54:38 by Ghosty J »
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Online SV..S

• 700cc
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+17)
  • save a tree, eat a beaver
« Reply #107 on: December 11, 2010, 11:37:57 »
wat ik nu niet kan vinden.
als een lid een ban krijgt, waar kan ik dan nu lezen?
het lijkt me logisch dat dit ook meteen vermeld wordt?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
SVS 25-31pci,           Epson tw-2900
Classé Ca-200/ Ca-101/SSP-75,           panasonic tx-p42g15

Offline Perfectionist

• Administrator
  • Trade Count: (+9)
  • Wat perfect is bepaal je zelf.
« Reply #108 on: December 11, 2010, 13:24:39 »
Arcam FMJ A32 / FMJ T31 / FMJ BDP 300 / Audio Physic Tempo 25 / Panasonic TH-46PZ85 Plasma

Online SV..S

• 700cc
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #109 on: December 11, 2010, 14:30:02 »

Offline ajbeefde

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+1)
    • Showcase:
« Reply #110 on: December 11, 2010, 14:37:16 »
dus de laatste ban is van 8 november?

Jawel, maar wat is de toegevoegde waarde op dit moment?

Aragon Stage One,2007 PA-Denon DVD2900,TU1500RD-KEF IQ9,Q100,Q1,
Siltech Golden RidgeG5,SQ28 G5,MXT NY,Berlin,Paris,London,SPX-20
Ixos XHT801,XHD308,XHV804,XHW406,XFA02,XHT658
REL R505-TD166 MkV-TH-46PZ85,TH-42PV70, DMP-BD80-Taralabs Prism 100dx- Supra 6RCA-DB25M, Ply 3.4 -Harmony One-Spider

Offline Perfectionist

• Administrator
« Reply #111 on: December 11, 2010, 14:50:54 »
dus de laatste ban is van 8 november?

Ja? als je dat te lang geleden vindt mag je je best als vrijwilliger melden.  :D :devil: ;)
Arcam FMJ A32 / FMJ T31 / FMJ BDP 300 / Audio Physic Tempo 25 / Panasonic TH-46PZ85 Plasma

Online SV..S

• 700cc
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #112 on: December 11, 2010, 14:59:56 »
Ja? als je dat te lang geleden vindt mag je je best als vrijwilliger melden.  :D :devil: ;)

ik kreeg gisteren een mailtje van een forumlid.
 met het verzoek om hem via de mail en niet via pm te benaderen omdat hij een ban had gekregen voor C verkoop.

ik vindt hem echter niet terug in de lijst, vandaar mijn vraag.

Offline Ghosty J

• Administrator
« Reply #113 on: December 11, 2010, 16:01:50 »
Gaat denk ik om "James T. Kirk©" zie pm.

met het verzoek om hem via de mail en niet via pm te benaderen omdat hij een ban had gekregen voor C verkoop.

« Last Edit: December 11, 2010, 16:06:14 by Ghosty J »
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Online SV..S

• 700cc
  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
« Reply #114 on: December 11, 2010, 16:31:27 »
duidelijk  ;)

Offline ajbeefde

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+1)
    • Showcase:
« Reply #115 on: December 11, 2010, 19:46:42 »

Oh, THE cable Guy  ;D
Aragon Stage One,2007 PA-Denon DVD2900,TU1500RD-KEF IQ9,Q100,Q1,
Siltech Golden RidgeG5,SQ28 G5,MXT NY,Berlin,Paris,London,SPX-20
Ixos XHT801,XHD308,XHV804,XHW406,XFA02,XHT658
REL R505-TD166 MkV-TH-46PZ85,TH-42PV70, DMP-BD80-Taralabs Prism 100dx- Supra 6RCA-DB25M, Ply 3.4 -Harmony One-Spider

Offline Ejorne

• HT forum donateur
« Reply #116 on: July 3, 2011, 09:34:06 »
Hoe zit het nu precies met de manier van bannen?

Ik heb eens een ban gehad, ruim na de startpost van dit topic (of laatste bewerking daarop). Ik kon niet meer onder mijn naam inloggen, zelfs niet als guest.
(via omweg is het alsnog eenvoudig maar zo zonder omweg onmogelijk)

Maar ook zie ik soms members die gebanned zijn maar gewoon onder hun eigen account ingelogd staan...
Zoals het eigenlijk ook in deze startpost omschreven staat.

Online J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us
  • Owner
  • *
  • Trade Count: (+10)
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
« Reply #117 on: July 3, 2011, 10:15:26 »
Het ligt eraan hoe de ban word gegeven.
Het kan zijn :
Kan niet inloggen
Kan niet posten
Kan niets

De keuze zal per mod verschillen of per situatie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Offline Perfectionist

• Administrator
« Reply #118 on: April 30, 2012, 10:37:59 »
De laatst tijd is het aangenamer geworden op het forum. We zien effect van het trekken van duidelijke grenzen en hier consequenties aan verbinden als mensen er over heen gaan.

Omdat de we de aangename sfeer willen continueren wordt het banbeleid anders ingericht.

Mensen die een zwaardere ban hebben gehad (groter of gelijk aan 7 dagen), krijgen een voorwaardelijke periode van 3 maanden als ze terug komen.

Gaan ze in die periode weer een grens over dan is direct een ban van toepassing van drie keer de lengte van de laatst opgelegde ban.

Dus iemand die recent 30 dagen heeft gehad lrijgt dan direct een ban van 90 dagen.

Dit alles doen we om de aangename verhoudingen te handhaven, hopelijk bedenken de mensen die vaak notoir grenzen overschrijden zich nu wel twee keer voordat ze weer de forumverhoudingen verpesten.
« Last Edit: April 30, 2012, 10:39:36 by Perfectionist »

Online Christiaan S

• HT forum co-dictator &
  • Administrator
« Reply #119 on: January 18, 2013, 00:39:36 »
Even het topic boven aan zetten.
Look up! Look up! The clouds are lifting - the sun is breaking through. We are coming out of the darkness into the light. We are coming into a new world. A kind new world where men will rise above their hate and brutality.The soul of man has been given wings - and at last he is beginning to fly. He is flying into the rainbow - into the light of hope - into the future, that glorious future that belongs to you, to me and to all of us. Look up. Look up
The Great Dictator

Offline beunky

• The one and only
  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • "Laat alle hoop varen, gij die hier binnentreedt"
    • LinkedIn profiel
« Reply #120 on: January 22, 2013, 12:49:50 »
We hebben besloten om een extra ban mogelijkheid toe te voegen tussen een ban voor zes maand en een permanente volledige ban: een permanente ban met de mogelijkheid om mee te lezen.
Deze ban voeren we in als opvolger van twee keer een ban van zes maand en is daarmee bedoeld voor hardnekkige recidivisten.

We willen hiermee bereiken dat iemand die te vaak over de schreef gaat toch mee kan blijven lezen op het forum, maar niet de sfeer negatief kan beïnvloeden.

De ban for life blijft bestaan maar zal worden ingezet voor spambots en mensen die anderen ernstig bedreigen, oplichten, et cetera.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Online Christiaan S

• HT forum co-dictator &
  • Administrator
Re: REGEL AANPASSINGEN BANS !!! - update 22-01-2013, lezen SVP!
« Reply #121 on: March 17, 2013, 12:54:19 »
Ik zet je post even in het goede forumdeel, en aansluitend stuur ik je even een pm.
Look up! Look up! The clouds are lifting - the sun is breaking through. We are coming out of the darkness into the light. We are coming into a new world. A kind new world where men will rise above their hate and brutality.The soul of man has been given wings - and at last he is beginning to fly. He is flying into the rainbow - into the light of hope - into the future, that glorious future that belongs to you, to me and to all of us. Look up. Look up
The Great Dictator

Offline Joris1971

• Trade Count: (+24)
« Reply #122 on: April 27, 2013, 18:58:24 »
Ik heb even een vraag.

Ik lees wel eens dat mensen een ban for life krijgen omdat ze eigen geplaatste posts weghalen, aan de ene kant kan ik dat best begrijpen die ban.. aan de andere kant: Waarom mag iemand zijn eigen postings en zijn eigen foto's niet verwijderen?
Ik vind de opmerking van: de forumstructuur om zeep helpen nogal zwaar klinken.

We leven toch in een vrij land? Als ik nou foto's maak van mijn set, dan zijn dat toch mijn foto's en mag ik die weghalen wanneer ik zou willen?
Is die ban for life dan echt een ban for life of een 6 maanden ban?

Bovenstaand is niet aanvallend bedoeld, ik zeg dit maar alvast, zodat ik geen lading kritiek daarover krijg.  ;D

groet Joris
« Last Edit: April 27, 2013, 19:00:24 by Joris1971 »
Plinius 9200 • Linn Akurate DS/1 • AQ interlink+UTP • Senheiser RS-180 • Von Schweikert VR-35 Export Deluxe

Offline Joris1971

• Trade Count: (+24)
« Reply #123 on: April 27, 2013, 19:01:41 »
Het ligt eraan hoe de ban word gegeven.
Het kan zijn :
Kan niet inloggen
Kan niet posten
Kan niets

De keuze zal per mod verschillen of per situatie.

Frank en modteam, zouden jullie niet 1 lijn moeten trekken hierin?
Plinius 9200 • Linn Akurate DS/1 • AQ interlink+UTP • Senheiser RS-180 • Von Schweikert VR-35 Export Deluxe

Offline Kjelt

• Trade Count: (+8)
  • I love the HTforum
« Reply #124 on: April 27, 2013, 19:15:01 »
Als ik nou foto's maak van mijn set, dan zijn dat toch mijn foto's en mag ik die weghalen wanneer ik zou willen?
Als je dat wilt dan kun je je foto's zelf of via fotosites hosten en heb je zelf de eigendomsrechten om ze daar te verwijderen of te re-namen.
Zodra je de foto upload op de HT forum server doe je automatisch afstand van je rechten in ieder geval geef je het ht forum de rechten om die foto te blijven gebruiken (ze betalen tenslotte ook de opslag van die foto), tenzij er zwaarwegende (privacy ofzo) redenen zijn.
Aan de andere kant als je een incidentele foto wilt verwijderen zal daar denk ik niet zwaar op gereageerd worden maar als je complete posts weghaalt dan is dat topic waardeloos/ cq onleesbaar geworden. Ik snap het hele probleem trouwens niet zo goed, waarom zou je foto's/topic items willen deleten?

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk