Post hier je landschapsfoto's

Started by denoontje, August 20, 2009, 21:27:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Mooie platen mensen!

@Starred,

Ik neem aan dat het HDR opnames zijn?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

svmnb

#676


High res versie: http://imgur.com/bb2VsaN



High res versie: http://imgur.com/hzkZsmQ
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

mikekiwi

#677
Zeer fraaie foto's hier te zien, vooral idd de pano's van henry...

Hier twee van mijn vakantiefoto's van Cornwall, van drie weekjes geleden



sj0er-D

Een tijdje terug geschoten in Laren. Gewoon met mijn telefoon :-)


AbZ

#679
Quote from: mikekiwi on August 17, 2014, 21:31:04
Zeer fraaie foto's hier te zien, vooral idd de pano's van henry...

Hier twee van mijn vakantiefoto's van Cornwall, van drie weekjes geleden
Mooi die ZW foto.  (Breder pano was misschien nog mooier geweest?)

mikekiwi

Quote from: AbZ on August 17, 2014, 23:02:43
Mooi die ZW foto.  (Breder pano was misschien nog mooier geweest?)
DAnk je en ja, had gekund, maar heb juist gecropped om ongewenste onderdelen te vermijden (nadeel van zomervakantie: veel toeristen)

Henrie

Quote from: RonG on August 15, 2014, 13:36:21
Mooie panorama's Henrie :)
Dank je. En vooral ook dank aan mijn Sony RX100. Komen er rechtstreeks als jpg zo uit. Niks aan bewerkt (doe ik niet aan ;) )... Binnenkort weer landschapplaatjes schieten, want ik ga eind volgende op vakantie. Wederom naar Amerika...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

BernHardN

Even een pano gemaakt in Hongarije, de stad Esztergom.

Met links de Suzuki fabriek en de Donau en aan de overkant Slowakije


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

LittleNinja

Toch doen die smartphones het niet slecht als ik het soms zo zie.. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

NickS

Flevoland

mimic

Vroeg op aan de voet van de Drakensbergen in Zuid Africa;


KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

Zodat we ruim op tijd zijn voor het uitzicht in de Sani Pass;


KEF LS50W - Velodyne DD12

denoontje

Quote from: mimic on October  1, 2014, 17:17:18
Zodat we ruim op tijd zijn voor het uitzicht in de Sani Pass;


met de jeep naar boven?
Wat een avontuur

mimic

Dat was best spannend inderdaad! ( maar erg mooi! )
KEF LS50W - Velodyne DD12

Gaeje

yosemite national park

bmateijsen

Gaaf! Mooi ook die zonnestralen zo... Kan je niet iets meer doortekening bovenin krijgen?

Gaeje

hoe bedoel je doortekening? het is gewoon effen blauwe lucht, en recht tegen de zon ingetrokken dus veel blijft er niet van over natuurlijk...

Hootie

#692
De flare en felle zonlicht trekken te veel aandacht waardoor de rest van het mooie landschap minder opvalt.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Gaeje

naar aanleiding van de verkoop van de 24-120 F4 had ik toch nog enkele foto's online staan met deze lens






VlisChris

Bij eerste valt het licht op de persoon wel erg fijn vind ik. Foto in zijn algeheelheid vind ik persoonlijk net een tik aan de donkere kant (al zal dat vast zo zijn geweest in werkelijkheid), maar die persoon zorgt voor een erg leuk detail.
Foto drie best een lekker lijnenspel. Kijkt nog wel lekker weg.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

denoontje

Gaeje, mooi landschap waar is dit

Ik vindt op mijn macbook de foto's wel erg scherp.....en de middelste lijkt wel HDR.
Persoonlijk vind ik ze wat onnatuurlijk overkomen.

eerste leuk detail inderdaad met de persoon in het licht

Gaeje

Quote from: Christiaan S on October 22, 2014, 00:34:13
Bij eerste valt het licht op de persoon wel erg fijn vind ik. Foto in zijn algeheelheid vind ik persoonlijk net een tik aan de donkere kant (al zal dat vast zo zijn geweest in werkelijkheid), maar die persoon zorgt voor een erg leuk detail.
Foto drie best een lekker lijnenspel. Kijkt nog wel lekker weg.
mja het was zonsopgang dus de canyon lag nog in de schaduws. ik vind het dan ook niet zo nodig om alles naar het midden te trekken. De silhouet werkte eerst op mijn zenuwen omdat het een toerist is die in mijn beeld stond, maar achteraf gezien geeft het een leuk gevoel van verhoudingen. en hij vangt mooi het zonlicht inderdaad

Quote from: denoontje on October 22, 2014, 01:05:01
Gaeje, mooi landschap waar is dit
grand canyon

zion national park

bryce canyon.

alledrie in de verenigde staten, respectievelijk arizona en utah. landschappen zijn daar buitenaards mooi. De fotos doen het absoluut geen eer aan, je moet erheen. Zeker zion, dat kan je echt niet overbrengen...(of ik toch niet)

Quote
Ik vindt op mijn macbook de foto's wel erg scherp.....en de middelste lijkt wel HDR.
Persoonlijk vind ik ze wat onnatuurlijk overkomen.
zou kunnen dat ik ze uit lightroom wat verscherpt heb voor scherm bij het exporteren. weet het niet vanbuiten. Middelste is geen HDR maar genomen met een pola filter, vandaar dat de lucht zo donker is. ik haat HDR. dit is de originele onbewerkte

Henrie

Quote from: Gaeje on October 22, 2014, 16:34:19
De fotos doen het absoluut geen eer aan, je moet erheen. Zeker zion, dat kan je echt niet overbrengen...(of ik toch niet)
Ben het met je eens dat je er heen moet om echt te zien hoe mooi het daar is, maar persoonlijk vond ik Zion de 'minste' van deze drie. Dat zegt verder niet zo veel over Zion (want het is prachtig daar), maar wel over Bryce en Grand Canyon. Vooral Bryce heeft veel indruk op me gemaakt...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

denoontje

Quote from: Gaeje on October 22, 2014, 16:34:19
mja het was zonsopgang dus de canyon lag nog in de schaduws. ik vind het dan ook niet zo nodig om alles naar het midden te trekken. De silhouet werkte eerst op mijn zenuwen omdat het een toerist is die in mijn beeld stond, maar achteraf gezien geeft het een leuk gevoel van verhoudingen. en hij vangt mooi het zonlicht inderdaad
grand canyon

zion national park

bryce canyon.

alledrie in de verenigde staten, respectievelijk arizona en utah. landschappen zijn daar buitenaards mooi. De fotos doen het absoluut geen eer aan, je moet erheen. Zeker zion, dat kan je echt niet overbrengen...(of ik toch niet)
zou kunnen dat ik ze uit lightroom wat verscherpt heb voor scherm bij het exporteren. weet het niet vanbuiten. Middelste is geen HDR maar genomen met een pola filter, vandaar dat de lucht zo donker is. ik haat HDR. dit is de originele onbewerkte

duidelijk lucht en groen wordt aangezet.
Alleen lijkt het op mijn macbook dat de bomen bijna licht geven...

Maar zo heeft ook iedereen zijn eigen voorkeur mbt afwerking ;-) en wellicht scherminstelling verlopen mbt de calibratie bij mij

Gaeje

mja het is even off topic, maar uiteraard kan niets in indrukwekkendheid op tegen grand canyon, maar zion was een onverwachte verrassing. jammer dat we er niet meer tijd konden doorbrengen.

tegen dat we in bryce waren hadden we het een beetje gehad met de parken... yosemite, death valley, sequoia, ...