Post hier je landschapsfoto's

Started by denoontje, August 20, 2009, 21:27:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Quote from: Rob Eric Blank on March 12, 2014, 12:04:47
Ik woon idd in Utrecht. Vignet zelf toegevoegd. Als mijn lens dit zou hebben, dan rij ik direct terug naar Nikon en is er iets fout ;)
:-X ;D ;D ;D ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

Eerste foto gemaakt met mijn 'nieuwe' standaardlensje.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Bama

paar dagen Venetie geweest vorige week

Bama

bootjes

Bama

Toerist

Erik

Zitten hele mooie tussen de 1e drie. 4 en 5 doen mij weer niets.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Zoek de mijnbouw . . . . Van camera tot overkant is meer dan 5km :o

tagesbauw Deutschland by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Oud lid

Ik vind de foto erg mooi, Christiaan. Soms denk ik even, ik mis iets en dan weer niet.

Erwin B

VlisChris

Thanx!
Het grappige is, ik kreeg al commentaren dat mensen dachten dat de voorgrond bos is. Dat is puur optisch bedrog; de foto is met UWA genomen, dus je kijkt gewoon puur naar wat struikjes ;)

Vandaag ben ik op de terugweg overigens nog bij een andere, maar vergelijkbare mijn geweest. Met een klein beetje moeite kon je daar "wat dichterbij" komen ;)
Deze foto is letterlijk aan de rand genomen. De vorige foto is vanaf een uitkijkpunt gemaakt. Maarja, dan kom je niet echt in de buurt. Ga je wat rondrijden kom je vanzelf bij de randen uit. Aangezien deze mijnen gewoon aan weilanden grenzen, en de wegen nergens afgesloten zijn kun je een heel eind richting de randen rijden. Als je dan nog een halve km door het weiland wilt lopen kom je echt aan de rand uit. Bij onderstaande foto zat ik op een cm of 40 van een afgrond van zo'n 15 meter. Iets later nog bijzonder dicht in de buurt kunnen komen van zo'n machine, maar ik moet bekennen dat ik niet de ballen had om echt dicht in de buurt te komen. Bleek later ook niet onverstandig, want de bestuurderscabine zit echt op de voorkant van die machines, dus als ik inderdaad tot op een meter of 10 had willen naderen was ik hoogstwaarschijnlijk staande gehouden door bewaking ;) Maar zo slecht zijn die lokaties dus bewaakt :o (is ook gewoon te groot om volledig te omheinen).

Tagebau Deutschland by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

No ja wat moet iemand stelen dan 5 kilo steenkool?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

#660
Klik
Geloof me, daar wil je niet in terecht komen ;)

En ja, daar kon je dus gewoon echt "bij" komen. Het is lastiger om een dorp dat ze aan het slopen zijn binnen te komen dan het is om deze machine aan te kunnen raken. Dat vind ik persoonlijk redelijk bizar. Ze rekenen er blijkbaar op dat je je gezond verstand gebruikt.

Edit; en op sommige plekken lopen de wanden vrijwel vertikaal zo'n 100 meter recht naar beneden. Dan mocht je willen dat je puur 5kg kooltjes KON komen stelen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank


Thanatos

Vanmorgen om 4:45 wakker geworden.. accu lag vol op de lader.. door de vrouw voor gek verklaard en maar even een frisse neus gehaald in Midden-Delfland  :D Het molentje is 't Woudt.

1.


2.


3.


4.

ldegouw

Paar foto's gemaakt aan het Gardameer!
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

ldegouw

#664
.
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

Starred

Zonsondergang vanaf de rand van het zwembad van ons huis in Toscane


RonG


Peerless Monster

Quote from: Starred on August 11, 2014, 22:46:01
Zonsondergang vanaf de rand van het zwembad van ons huis in Toscane

Jeej wat een kleuren!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

RonG

#668
Ook maar weer eens wat posten, met mijn nieuwe FZ1000

RonG

Telt maanlandschap ook? ;D

Thanatos

Ik had m ook gespot  ;D

Iets minder sterke nabewerking gekozen :


snicky

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Henrie

#672
Quote from: RonG on August 12, 2014, 11:30:35
Telt maanlandschap ook? ;D
Telt een klein stukje van de maan ook? :D

Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Henrie

#673
Nog een paar andere 'maanlandschappen':

Edit: plaatjes klikbaar gemaakt naar versies op ware grootte (grote files)







Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

RonG