Coraline

Started by Icarus314, August 15, 2009, 11:15:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Icarus314

Als je een mooie bad cave hebt en van een ongelooflijk kleuren spectakel houdt, probeer dan deze film eens. Voor de anderen ook trouwens  :D

Deze film is een modern sprookje, ik zou er niet al te jonge kinderen naar laten kijken trouwens. De film speelt met je fantasie en kan soms best beangstigend zijn. Zoals het hoort bij een goed sprookje moetje je er lekker in laten meedrijven, een kat op de bank helpt  ;)




Xstream

Erg mooie en sfeervolle film. Ik vond de film met name erg indrukwekkend m.b.t. de graphics en style. Dit was gewoon erg mooi gedaan.
Het verhaal was best leuk en origineel, alleen toch kon ik er niet echt in opgaan. Net die missing link ontbrak toch die het een magisch laagje had kunnen geven. Verder was alles top.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kwabbernoot

Verrassende mooie film inderdaad. Enkele personages vond ik minder gedaan (mn de kat) en die circus kerel. Verder niets op aan te merken, nou ja, buiten het feit dat het wel een kinderfilm blijft natuurlijk. De film heeft een erg hoog Tim Burton gehalte en da's nooit verkeerd.

Groeten...

Icarus314

Ik vond de spanning mooi opgebouwd.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

In al zijn fantasie stond deze film nog best wel dicht bij de realiteit vond ik.

senseless

We hadden de orginele versie in HD een week of twee geleden gekeken en in een woord geweldig. Erg orgineel en heel mooi geanimeerd!

Gisteren de 3D versie getest en dat wordt nog een avondje caroline. De kleuren vallen een beetje weg, maar de diepte is geweldig!

TW2000 | Yamaha RX-V630RDS | Kef KHT 5005 | Pioneer DVD | WD TV HD Player | xbox360

Martin_M

Hier ook beide versies gezien (in 1080p). 3D met magenta/groen brilletje is leuk om een keer gezien te hebben maar je mist toch veel kleur en detail.
Een erg leuke film. Houd dan wel van de stop-motion-techniek en van films met een andere wereld/werkelijkheid. Erg mooi gedaan.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Robbert54

Quote from: Martin_M on August 21, 2009, 23:15:07
Hier ook beide versies gezien (in 1080p). 3D met magenta/groen brilletje is leuk om een keer gezien te hebben maar je mist toch veel kleur en detail.
Een erg leuke film. Houd dan wel van de stop-motion-techniek en van films met een andere wereld/werkelijkheid. Erg mooi gedaan.
deze lijkt mij ook erg mooi in 3D. hij is nog niet op blu-ray uit toch??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Wel regiovrij in de USA! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ronin79

Deze is dus wel de moeite waard, om te kijken?
Ik heb hem namelijk 2 weken geleden aan mij voorbij laten lopen.

Misschien kan ik hem alsnog bekijken.

senseless

Ik vond het van alle 3D films die ik heb liggen de beste qua effect. Erg mooi en veel diepte, een nieuwe ervaring. Bij 3dstore.nl kun je speciale Coroline brilllen kopen (iets van 5,-) en de 3D versie kun je of via de states kopen of downloaden...
TW2000 | Yamaha RX-V630RDS | Kef KHT 5005 | Pioneer DVD | WD TV HD Player | xbox360

Ronin79

Dan zal ik hem van de week, weer opnieuw *kuch* binnenhalen.  ;)

Marc T5

Zeer leuke film inderdaad!
Heeft wel een Tim Burton-feel, mooie poppen-animaties gecombineerd met fantasie-volle en soms wat donkere karakters. Absoluut een aanrader!

Oracle

Quote from: senseless on August 22, 2009, 09:17:06
Ik vond het van alle 3D films die ik heb liggen de beste qua effect. Erg mooi en veel diepte, een nieuwe ervaring. Bij 3dstore.nl kun je speciale Coroline brilllen kopen (iets van 5,-) en de 3D versie kun je of via de states kopen of downloaden...

Ik heb laatst de DVD gekocht, met 4 brilletjes.

Tijdens het kijken viel ons op dat sommige scene's erg mooie dieptewerking vertoonden, maar de helft van de scenes leken de kleuren uit sync, waardoor er niet alleen geen 3d effect was, maar het beeld gewoon niet om aan te zien was. Dus geen diepte, maar vette onscherpte. Na een kwartier de film maar stopgezet.

Toen via de HDX de 1080p versie geprobeerd, maar die had dezelfde kuren.

Ligt dat dan aan het feit dat we kijken naar een 42" SD plasma? Het viel me vies tegen in elk geval...

Gr,
Mark

Wolf

een grappige film
proud member of www.htforum.nl

Ronin79

Ik vond hem toch iets tegenvallen.

Bij de engelse BR release, zaten van die brilletjes.
Ze liften op de 3D hype mee, ik vond het een nutteloze toevoeging.


celerontje

Bij Panasonic sets zit tegenwoordig een echte 3D BD van deze film.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ronin79

Dat mag ik dan hopen, want ik vond er persoonlijk niets 3D aan.
We hebben de film later opgezet zonder zo'n brilletje op.

Maar misschien vinden sommige het wel erg mooi, smaken verschillen.