LET OP VOOR BEUNHAZEN !!!!

Started by J.A.F._Doorhof, August 12, 2009, 12:48:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Davey

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 13, 2009, 09:08:30
Er zijn er die een faktuur geven. Maar ook die het zwart doen.
Maak er niet teveel een komman******* topic van.
Zoals gezegd heb ik het lang niet op het forum willen zetten maar gezien de toename van de laatste tijd heb ik het toch maar gedaan.

Of je het een beunhaas, oplichter, slechte calibrateur of whatever wil noemen maakt me weing uit natuurlijk. Feit is dat een waarschuwing op zijn plek is.

Je hebt altijd de betere en de mindere goden en ik vind het topic daarom niet ok. Je wilt wel zeggen dat er een hoop "beunhazen" zijn maar niet wie dit zijn. Het reclamegehalte voor jezelf is hierdoor redelijk hoog  ;)

Daarnaast heb je het over prijzen die de beunhazen rekenen en je pakt uiteraard de hoogste als voorbeeld. Daarna maak je een aankondiging dat je zelf ook je prijs gaat verhogen  ;D. Dit moet want anders kan het niet meer???  :crazy:. Geld verdienen is geen schande maar op de manier zoals jij het  brengt  :hmmm:

Ghosty J

volgens mij is het duidelijk wat frank bedoelt, en ook wat frank aan apparatuur binnen krijgt wat niet goed staat afgesteld.
ik ben als gebruiker alleen maar blij dat frank dat hier meld!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Davey

Quote from: Ghosty J on August 13, 2009, 09:54:10
volgens mij is het duidelijk wat frank bedoelt, en ook wat frank aan apparatuur binnen krijgt wat niet goed staat afgesteld.
ik ben als gebruiker alleen maar blij dat frank dat hier meld!

Hahaha, waar ben je blij mee dan. Dat je nu niemand kan vertrouwen voor een calibratie behalve Frank? Dat je twijfelt nu over iedere calibrateur die z'n diensten aan wil bieden? Tenenkrommend topic Ghosty. Ik kan er echt niets anders van maken.

Begin er niet over als je niet kan/wil/mag vermelden wie het zijn. Dit gaat op voor alle diensten/handel die worden aangeboden.

J.A.F._Doorhof

@Davey,
Ik heb het niet over bedrijven die dicht bij elkaar in de buurt zitten, dat geef ik duidelijk aan.
Verschil tussen de echte calibrateurs zul je altijd hebben, maar meestal is dit marginaal en zal het de normale kijker niet of nauwelijks opvallen, maw ze gaan er sowieso mijlenver op vooruit, en of X het nu 4% beter doet dan Y is denk ik geen echt probleem.

Waar ik het wel over heb is een groep aanbieders die zeer goedkoop dure projectoren aanbiedt met een zgn ISF calibratie.
En die de projectoren zo slecht calibreren dat de mensen feitelijk hem beter kunnen reseten naar de factory waardes, waar ik het ook over heb is een groep calibrateurs (waarvan ik er 2 zeker weet) die voor 75,00 calibratie tours doen onder het mom van het ISF of een ISF gelijkwaardige calibratie.

Dat ik geen namen noem is denk ik niet belangrijk, ik hou niet van modder gooien helemaal niet naar 1 van deze mensen (die als hij dit leest dondersgoed weet wie het is).

De verhoging van onze tarieven heeft puur en alleen te maken met de upgrade die we hebben gedaan in een duurdere/meer accurate analyzer, en dit valt PUUR TOEVALLIG op dit moment gelijk.
De klant die hier gisteren was was voor mij gewoon de druppel, als ik twee JVC's hier heb die beide ver uit elkaar gekocht zijn en beide exact dezelfde afwijking hebben in de grayscale (zie het grafiekje) dan is dat toch niet normaal lijkt me.
Vandaar dat ik dit poste en dat dit gelijk valt met onze upgrade in apparatuur mag je opvallend toevallig noemen, maar ik denk dat ik genoeg credit heb opgebouwd bij de mensen om duidelijk te maken dat dit ECHT puur toeval is.

De verhoging van de tarieven zitten we al heel lang over te denken en is volgens vele klanten ook niet meer dan normaal aangezien we gewoon goed werk afleveren en de tarieven in vergelijk met de gangbare norm erg laag hadden liggen. Als je dan als bedrijf een dermate hoge investering doet in kwaliteit dan is het normaal dat je de tarieven iets verhoogd.

En nogmaals gisteren sprongen me gewoon de tranen in de ogen, en hebben me er toe gezet dit te posten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Even als aanvulling.
Ik zie natuurlijk niet alles, maw als ik met namen ga gooien dan is het eerder een probleem als dat ik gewoon een waarschuwing uit laat gaan.
Als ik bv aangeef, persoon X, bedrijf Y, en groepje Z dan weet je inderdaad dat je daar niet moet laten calibreren.
Maar dan vergeet ik misschien wel persoon A die alleen maar met een THX optimizer en een schoenendoos een calibratie doet maar die ik toevallig niet ken.

Zie het gewoon als een algemene waarschuwing dat je goed moet oppassen en je goed moet inlezen voordat je iets laat doen als een calibratie.
Ik heb nooit gezegd dat alleen ik een goede calibratie uitvoer, ik heb wel aangegeven dat ik het vak zeer serieus neem en de naam ISF ook zal verdedigen indien nodig, en op dit moment zie ik dat dit nodig is.

De tips die ik geef lijken me meer dan genoeg om het kaf van het koren te scheiden.
Je hebt niet een progressive labs of minolta analyzer nodig om een goede calibratie af te leveren maar je moet niet bij een klant met een spyder pro of spyder 3 aankomen want dat werkt gewoon niet buiten het hobby circuit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

Ik dacht altijd dat die JVC's in THX stand al perfect waren, wat ik uit sommige discussie op het forum begrijp in elk geval.
Beetje raar dan dat ze het voor elkaar krijgen om het nog slechter te maken.  Ook nog steeds raar dat er geen namen worden genoemd. Nu wordt toch een beetje de indruk gewekt dat het alleen bij ITC goed kan (behalve dan met een tour want dan gebeurt het maar half schijnbaar..), terwijl er ook wel anderen zijn die het goed kunnen. 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

reza

Ik begrijp nog steeds niet helemaal het punt van dit topic?
Frank, jij wil dat mensen een bepaald bedrag betalen voor een ISF kalibratie?
??

Ik geef nogmaals het voorbeeld van de loodgieter...

Daar is voor JOUW toch helemaal niets verkeerds aan? Jij kan dan toch gewoon meer verdienen
in deze moeilijke tijd ;) Die mensen die een 'verkeerde' ISf hebben laten doen gaan niet opnieuw hun
beamer laten kalibreren dat is he punt toch? Maar die mensen die een ''verkeerde'' kalibratie hebben laten doen
zouden in eerste instantie toch al helemaal niet bij JOUW komen? Dus in 2de instantie ook niet toch?

Frank,

Jij hebt gewoon en bepaald soort klanten net zoals Rob die heeft en net zoals BB&G die heeft. Die komen toch steeds wel weer terug
daar hoef je je toch geen zorgen om te maken! En laat de 'normale'' modaal man/vrouw gewoon een beunhaas kalibratie doen
voor 75 euro! Die gasten zien het verschil niet eens tussen SD en HD materiaal! Maak je niet zo druk.

En als ze zoals in je eigen voorbeeld toch bij jouw komen heb jij weer extra centen verdient, ik zie hier alleen maar een win win situatie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Davey

#57
Frank,

In elke handel heb je beunhazen en oplichters waardoor het topic alleen interessant is als er namen genoemd worden. Anders is dit topic totaal overbodig. Sterker nog, het maakt mensen alleen maar onzeker en verward.

Daarnaast begin je weer je tarieven te verdedigen wat absoluut niet hoeft. Je kan vragen wat jij wilt. De markt bepaalt wel of jouw prijs goed is of niet.

Groet, Dave

Davey


J.A.F._Doorhof

@Tube-freak,
Waar haal je uit dat het de tours maar half gebeurt ?
De calibraties die we in de tours uitvoeren zijn gewoon 100% volledige calibraties, alleen bij CRT PROJECTOREN doen we binnen de tours alleen grayscaling, maw de projector moet al qua geometrie en focus goed staan, wat de meeste CRT bezitters ook perfect zelf kunnen, ik doe dan alleen het werk wat ze zelf niet kunnen.

Voor displays zijn de tours gewoon 100% volledige calibraties.

@Reza,
De reden van dit topic is simpel en al meer dan genoeg uitgelegd.
Het feit dat iemand beweert een calibratie te verkopen betekend niet dat die calibratie ook voldoet aan de eisen van een calibratie.

@Davey,
Ik hoef mezelf niet te verdedigen, sterker ik had dit hele topic niet hoeven te plaatsen.
Ik krijg er echt niet meer of minder klanten om, ik wil alleen wel mensen waarschuwen dat ze moeten oppassen met wie ze in zee gaan.
Ik zeg nergens dat wij de enige zijn die goede calibraties uitvoeren, ik geef alleen wel aan dat er bedrijven/personen zijn die er een potje van maken, en nogmaals ik heb het niet over 4-5% afwijking zoals je in de grafiek kan zien.
Ik heb dit al eens vaker op het forum gepost tussen de regels door maar heb het nu in een topic gezet omdat het gewoon steeds vaker voorkomt.

Je kan door blijven zagen wat je wilt over namen noemen maar ik vind dat niet netjes, de personen waar dit over gaat zullen dit topic ook lezen (hoop ik) en zullen hopelijk hun conclusie trekken.

@Reza,
Dat is nu net de instelling waar ik dus echt ziek van word.
ITC is het bedrijf geweest dat het ISF in Nederland op de kaart heeft gezet in mijn optiek, we hebben ons verrot gewerkt om een goede samenwerking te krijgen tussen de importeurs, de bladen en de verkopende partijen (en natuurlijk de particulier).
Veel mensen zien (onterecht) ISF gelijk aan ITC, als er dan dit soort dingen gebeuren trek ik me dit inderdaad aan.
Elke klant die teveel betaald voor iets wat niet werkt is zonde, je kan wel zeggen hou gewoon je mond en geniet van de extra inkomsten maar ik zit zo niet in elkaar, ik waarschuw mensen liever, en doe ermee wat je wilt.

Nadeel is dat dit weer een beetje verzand in het bekende azijn pissen, laten we eens kijken wat we er voor negatiefs uit kunnen halen.
Als ik nu namen zou noemen dan kan ik dat begrijpen maar hoe kun je ooit uit dit soort topics wat negatiefs halen ?
Maar blijkbaar kan het.


Laat ik het zo zeggen ik weet wel wie er serieus bezig zijn met calibraties maar dan krijg ik weer op mijn kop als ik iemand vergeet.....
Ik weet dat XXXX serieus bezig is, zelfde geldt natuurlijk voor XXXXX. We zullen alle 3 de calibraties anders doen maar je kan er vanuit gaan dat er serieus gewerkt word.

Probleem is nu dat ik nog minimaal 3 andere mensen weet van het forum die met een analyzer bezig zijn maar ik heb nooit hun werk gezien, dus nu ik deze genoemd heb, vallen die andere nu in de categorie slecht ?
Zie je mijn probleem met namen noemen ?


Ik doe deze post niet om mensen te beschadigen, ik doe deze post niet om meer werk voor mezelf te verzamelen, ik doe deze post puur informatief om mensen te waarschuwen.

Of ga je ook de politie bellen dat je namen wilt als ze een waarschuwing voor zakkenrollers uit laten gaan ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: Davey on August 13, 2009, 09:40:22
Je hebt altijd de betere en de mindere goden en ik vind het topic daarom niet ok. Je wilt wel zeggen dat er een hoop "beunhazen" zijn maar niet wie dit zijn. Het reclamegehalte voor jezelf is hierdoor redelijk hoog  ;)

Daarnaast heb je het over prijzen die de beunhazen rekenen en je pakt uiteraard de hoogste als voorbeeld. Daarna maak je een aankondiging dat je zelf ook je prijs gaat verhogen  ;D. Dit moet want anders kan het niet meer???  :crazy:. Geld verdienen is geen schande maar op de manier zoals jij het  brengt  :hmmm:

Die aankondiging was al ruim voor het bestaan van dit topic gedaan in een ander topic......

@ Frank: goede zaak dat je je nek uitsteekt  :thumbs-up:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Davey

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 13, 2009, 10:44:41
Of ga je ook de politie bellen dat je namen wilt als ze een waarschuwing voor zakkenrollers uit laten gaan ?

Van de zakkenrollers hoef ik geen naam maar wil ik een foto van zien waar ik een absolute voorstander van ben. Om het voorbeeld wat extremer te maken, ik wil ook weten als er een pedofiel bij mij in de buurt woont (of komt wonen) en wie het is. Ik heb namelijk vier kinderen.

Quote from: Hanky Panky on August 13, 2009, 10:50:38
Die aankondiging was al ruim voor het bestaan van dit topic gedaan in een ander topic......

Het hele topic komt op mij in ieder geval nogal vreemd over HP.

Quote from: Hanky Panky on August 13, 2009, 10:50:38
@ Frank: goede zaak dat je je nek uitsteekt  :thumbs-up:

Nek uitsteekt? Hoe bedoel je? Door ons te informeren dat er boefjes zijn in de ISF handel. Hoe is dit in jouw handel dan? Allemaal brave borsten?

J.A.F._Doorhof

#62
Ik denk dat je nu je zegje wel gedaan hebt toch ?
Begrijp me goed, ik waarschuw je niet maar vind wel dat je nu genoeg gezegd hebt en dat ik me genoeg verdedigt heb, heb andere dingen te doen dan mijn intenties keer op keer te herhalen.....

Geniet van het forum zoals het bedoeld is, om informatie met elkaar te delen en niet om elkaar af te zeiken.  :police:
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 13, 2009, 10:44:41

@Reza,
Dat is nu net de instelling waar ik dus echt ziek van word.
ITC is het bedrijf geweest dat het ISF in Nederland op de kaart heeft gezet in mijn optiek, we hebben ons verrot gewerkt om een goede samenwerking te krijgen tussen de importeurs, de bladen en de verkopende partijen (en natuurlijk de particulier).
Veel mensen zien (onterecht) ISF gelijk aan ITC, als er dan dit soort dingen gebeuren trek ik me dit inderdaad aan.
Elke klant die teveel betaald voor iets wat niet werkt is zonde, je kan wel zeggen hou gewoon je mond en geniet van de extra inkomsten maar ik zit zo niet in elkaar, ik waarschuw mensen liever, en doe ermee wat je wilt.

Nadeel is dat dit weer een beetje verzand in het bekende azijn pissen, laten we eens kijken wat we er voor negatiefs uit kunnen halen.
Als ik nu namen zou noemen dan kan ik dat begrijpen maar hoe kun je ooit uit dit soort topics wat negatiefs halen ?
Maar blijkbaar kan het.


Laat ik het zo zeggen ik weet wel wie er serieus bezig zijn met calibraties maar dan krijg ik weer op mijn kop als ik iemand vergeet.....
Ik weet dat XXXX serieus bezig is, zelfde geldt natuurlijk voor XXXXX. We zullen alle 3 de calibraties anders doen maar je kan er vanuit gaan dat er serieus gewerkt word.

Probleem is nu dat ik nog minimaal 3 andere mensen weet van het forum die met een analyzer bezig zijn maar ik heb nooit hun werk gezien, dus nu ik deze genoemd heb, vallen die andere nu in de categorie slecht ?
Zie je mijn probleem met namen noemen ?


Ik doe deze post niet om mensen te beschadigen, ik doe deze post niet om meer werk voor mezelf te verzamelen, ik doe deze post puur informatief om mensen te waarschuwen.



Hoi Frank,

Ik vind het bovengenoemde best wel heftig! Misschien vind je het zelf niet zo maar dit kan best wel raar over komen bij andere mensen! ik snap het hele punt nog steeds niet, maar dat zal waarschijnlijk aan MIJ als persoon liggen?
JIJ hoeft ISF helemaal niet te verdedigen want jij bent niet het logo/merk isf. Ik kan nog wel begrijpen dat je van je werk houd maar het is en blijft werk!!!!!! En misschien is het wel meer dan werk voor jouw. Maar kijk liever naar je vrouw en kinderen? Die zijn toch veel belangrijker dan zo,n gek ISF logo ;)

En zoals Davey ook al zei : Er lopen heel veel beunhazen rond, so be it. Dan steek jij (jullie ITC ) er toch lekker met kop en schouders boven uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Icarus314

Als je dat plaatje zo ziet met die inzakkende rood dan krijg je het gevoel dat de beunhaas gewoon het contrast veel te hoog heeft gezet en niet rekening heeft gehouden met dat rood de beperkende kleur is toch? Waarschijnlijk dacht hij hmm dat moet veel lichter hub omhoog dat contrast, ik twijfel zelfs of hij wel een analyser had.

Tube-freak

Ik denk sowieso dat iedereen die begint met calibreren wel eens een fuckup maakt.  Zal bij ITC ook wel eens gebeurt zijn.  Het is vooral de ervaring die je opbouwt in de jaren die telt denk ik zelf, misschien zijn de zogenaamde "beunhazen" ook mensen die nog de ervaring missen.

Mijn excuses voor de opmerking over dat er bij de ISF tour maar half gecalibreerd word, want dat geld schijnbaar alleen voor een specifiek product.  Had ik verkeerd gelezen denk ik.

Sowieso hebben de mensen die worden beschuldigt van beunhazerij geen manier om zich te verdedigen hier dus dat is op zich al jammer dat we maar 1 kant van het verhaal horen.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

@Reza,
Voor jou hetzelfde als voor Davey.
Ik heb uitgelegd waarom ik dit doe, en doe het met de beste intenties vandaar dat ik geen namen noem, maw de mensen om wie het gaat weten dit wel en zullen hopelijk zich terug trekken of iets anders doen.

Ik wil er verder geen woorden meer aan vuil maken, normale opmerkingen zijn welkom maar ik ga niet mezelf keer op keer verdedigen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee zullen we maar zeggen, doe ermee wat je wilt en volg gewoon de paar stappen die ik in een voorgaande post heb aangegeven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Davey

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 13, 2009, 11:07:40
Ik denk dat je nu je zegje wel gedaan hebt toch ?
Begrijp me goed, ik waarschuw je niet maar vind wel dat je nu genoeg gezegd hebt en dat ik me genoeg verdedigt heb, heb andere dingen te doen dan mijn intenties keer op keer te herhalen.....

:o Mijn excuses dan bij deze en veel succes met je calibraties!

J.A.F._Doorhof

@Icarus,
Deze persoon had een analyzer maar heeft gecalibreerd in een ruimte met de gordijnen open of wel gewoon in normaal daglicht.
Als je kijkt naar het verloop van de grayscale dan is dat wel duidelijk, aangezien naarmate het licht van de projector beter word de afwijkingen iets minder worden (nog steeds ver buiten de norm maar goed).

@Tube-Freak,
NIEMAND hoeft zich te verdedigen daarom noem ik geen namen.
Dit hele topic loopt een beetje uit de hand alsof ik mensen bij naam genoemd zou hebben en dat is nu net waarom ik dat niet doe.
Ik waarschuw alleen mensen dat ze een beetje moeten oppassen dat ze hun calibratie moeten doen bij vertrouwde dealers, en die groeien jaarlijks gelukkig in aantal en ervaring.

En ook bij het specifieke product is geen halve calibratie :D
Mensen kunnen vaak perfect hun CRT afstellen maar voor de grayscaling is apparatuur nodig die de meeste mensen niet zo even hebben liggen, daarvoor schakelen ze dan een calibrateur in, ze drukken daarmee de kosten en hebben uiteindelijk toch de winst.
En geloof me de meeste goede calibrateurs lopen toch wel even snel de projector na daarvoor vinden ze CRT's vaak veel te leuk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Excuses aanvaart natuurlijk, no problem.
Ik hoop wel dat je ook snapt waarom ik het zo bot zeg, je mag me altijd per PM benaderen en dan kan ik het je beter uitleggen.
Ik ben gewoon het gezeur in threads een beetje zat aan het worden, een forum is er voor informatie delen en niet om elkaar af te zeiken op een gegeven moment praat je gewoon in cirkels en dat is zonde van de inzet van alle partijen en de mensen die het moeten lezen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 13, 2009, 11:17:06

Ik hoop wel dat je ook snapt waarom ik het zo bot zeg, je mag me altijd per PM benaderen en dan kan ik het je beter uitleggen.
Ik ben gewoon het gezeur in threads een beetje zat aan het worden, een forum is er voor informatie delen en niet om elkaar af te zeiken op een gegeven moment praat je gewoon in cirkels en dat is zonde van de inzet van alle partijen en de mensen die het moeten lezen.



Hoi Frank,

Ik wil eerst even zeggen dat ik het natuurlijk met je eens bent! Je hoeft geen mensen af te zeiken!
Maar dit is indd een topic, en daar mag toch wel met respect gediscuseerd worden?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Icarus314

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 13, 2009, 11:15:09
@Icarus,
Deze persoon had een analyzer maar heeft gecalibreerd in een ruimte met de gordijnen open of wel gewoon in normaal daglicht.
Als je kijkt naar het verloop van de grayscale dan is dat wel duidelijk, aangezien naarmate het licht van de projector beter word de afwijkingen iets minder worden (nog steeds ver buiten de norm maar goed).


Aha! Ok bedankt!

J.A.F._Doorhof

@Reza,
Met respect altijd maar in het verleden heb ik altijd de instelling gehad dat ik me tot in het oneindige bleef verdedigen terwijl je feitelijk elke keer hetzelfde zegt, en dat ben ik nu een beetje moe.
Ik heb duidelijk aangegeven waarom ik dit gepost heb, en het zal het nadeel van het geschreven woord zijn, er zit NIETS achter of het is geen reclame voor mijn calibraties, het is puur en alleen een waarschuwing.

Zie het een beetje als dat de consumentenbond een waarschuwing uitgeeft dat bepaalde autodealers je oplichten en dat je moet zijn bij de officieel erkende bovag bedrijven. Bij de ISF bedrijven is dat iets moeilijker omdat je feitelijk een certificaat kunt halen zonder dat je ooit een goede calibratie hebt gedaan, en er zijn mensen zonder certificaat die goede calibraties afleveren.

Ik denk echter dat als je gewoon je gezonde verstand gebruikt en de tips die hier genoemd staan dit topic alleen maar kan helpen bij je keuze en uiteindelijk teleurstellingen kan voorkomen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: Davey on August 13, 2009, 11:05:54

Nek uitsteekt? Hoe bedoel je? Door ons te informeren dat er boefjes zijn in de ISF handel. Hoe is dit in jouw handel dan? Allemaal brave borsten?

Ja als je de reactie ziet, waaronder die van jou (en waar excuses voor is aangeboden) dan mag je toch wel spreken van nek uitsteken?

In mijn branche zitten ook genoeg 'beunen, laaielichter en prutsers', elke randdebiel die een pc kan aanzetten en een belastingalmanak kan lezen kan en mag zich belastingadviseur noemen. Daar staan dan 3 verschillende beroepsorganisaties tegenover (waar ik bij 1 het hele post-doctorale traject heb doorlopen). Dat werkt redelijk zelf zuiverend maar neemt niet weg dat de eerder genoemde 'snelle jongens en meisjes' doorgaans niet voldoende kwaliteit bieden, uitzonderingen daargelaten. Daartegen waarschuwen is zonde vd moeite want Jan en Mien Modaal kijken doorgaans maar naar 1 ding: de prijs. Bij een TV zie je nog dat je calibratie zuigt, maar als mensen maar 400 ipv 1400 euro belastinggeld terugkrijgen dan zullen ze daar zelf nooit meer achterkomen....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Heb davey even een PM gestuurd met een uitleg, kwam misschien wat bot over online maar goed we hebben niets aan dat eeuwige nietes welles :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview