Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Started by Kwabbernoot, August 12, 2009, 11:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Ik moet even een paar misverstanden weghalen.

Quote from: Staaled on August 23, 2016, 19:01:10
Je importeert de Anti Mode file in REW?

Hoe groot zijn de correcties überhaupt ? Want mogelijk valt er weinig te corrigeren.

Hoe is de AM aangesloten?
Want de fronts veroorzaken indien niet door de AM gelust en full range nog steeds resonanties.

Nee, ik bekijk de metingen voor en na van de Antimode op de Antimode, de metingen voor en na van REW bekijk ik op de computer.
Ik zie dat de AM aangeeft dat er vrij veel verandert (met name beste bultjes worden gladgestreken) maar ik zie in REW dat dit schijnbaar helemaal niet zo is. Dit zou misschien afhankelijk kunnen zijn van de verschillende microfoons maar dat verwacht ik toch niet. Daarnaast heb ik wel op een gegeven moment een redelijk vlakke frequentie respons gemeten mbv REW, maar toen ik vervolgens een Laag doorlaatfilter aanzette was de respons niet meer vlak maar weer net zo "grillig" als de meting zonder de DSP correctie. Vreemd dus.

De AM heb ik op verschillende manieren aangesloten. Op het laatst ook nog gewoon zonder de extra subs en dus alleen op de hoofdluidsprekers. Ook op die manier kreeg ik hetzelfde resultaat. Vreemd.

Quote from: Ejorne on August 23, 2016, 19:34:36
Toont de AM misschien het voorspelde resultaat?
In REW zie je ook het voorspelde resultaat wanneer je een filter plaatst. Echter de werkelijkheid is vaak anders dan de theoretische voorspelling.
In mijn ruimte reageren sommige pieken niet of nauwelijks op een geplaatst filter en andere pieken slaan juist weer te ver door dan wat de voorspelling toont.
Dat is wel een goede: laat de AM na afloop het eindresultaat zien of een voorspeld resultaat. Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik ging er altijd van uit dat het een gemeten resultaat was. Ik heb er nooit aan gedacht dat het wel eens wat anders zou kunnen zijn. Hmm.

Quote from: Kingpin on August 23, 2016, 22:39:26
Welke miniDSP heb je besteld ?

De miniDSP 2x4HD. Ik heb hem ondertussen binnen en zondag/maandag zal ik er eens goed voor gaan zitten. De eerste indruk van de software is in ieder geval dat ik het idee heb dat dit wel moet lukken. Ik ben benieuwd.

Groeten...

chansig

Ik heb ooit een meting van de AM vergelijken met die gemaakt door REW en die kwamen overeen.

Wat AM volgens mij doet is meten wat er misgaat, vervolgens aan de hand van de meting een correctie aanbrengen. En laat door middel van de zwarte lijn zien wat het resultaat is. Deze moet dan opgeslagen worden in 1,2,3 of 4. Tuurlijk pak je dan 1. Ga je je speakers anders plaatsen kan je opnieuw een meting uitvoeren en dan opslaan onder 2 etc.

Op het moment dat dit gebeurd is zal hij dus de correctie toepassen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Je kunt enkel goed vergelijken indien je de meting van AM importeert in REW. :)
Hoe te werk te gaan staat in de manual.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kwabbernoot

Oké,  weer wat geleerd maar de miniDSP is ondertussen binnen dus...

Groeten...

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Beetje wachten tot zondag/maandag...pffff.

Hier vandaag de voorbereidingen voor morgen getroffen. Twee kratten bier, 10 zakken chips, voldoende lekkernij. Want Martijn komt. :D

De kabels onder de vloer gelegd. Dus me weer in allerlei bochten gemanoeuvreerd. Ik kan het nog steeds...been in de nek, andere been om de rug heen, armen kruislings gedraaid boven het hoofd..sprintje trekken en het gat door gedoken.

Het is in ieder geval een behoorlijke kabelboel aan het worden daar in de kruipruimte.

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

Quote from: chansig on August 26, 2016, 19:56:34
Twee kratten bier. Want Martijn komt. :D

Oei. Als mijn geheugen me niet bedriegt is Martijn meer van de speciale biertjes als van kratjes meuk.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

michel69

Quote from: chansig on August 26, 2016, 19:56:34
Beetje wachten tot zondag/maandag...pffff.

Hier vandaag de voorbereidingen voor morgen getroffen. Twee kratten bier, 10 zakken chips, voldoende lekkernij. Want Martijn komt. :D

De kabels onder de vloer gelegd. Dus me weer in allerlei bochten gemanoeuvreerd. Ik kan het nog steeds...been in de nek, andere been om de rug heen, armen kruislings gedraaid boven het hoofd..sprintje trekken en het gat door gedoken.

Het is in ieder geval een behoorlijke kabelboel aan het worden daar in de kruipruimte.

Gr Hans

Ghe Hans beleeft zijn jeugd weer met een potje Twister alternatief.... ;) ;D
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Kwabbernoot

Ik denk dat Martijn al blij is als hij zijn koek bij de koffie krijgt een niet een half uur daarna.  :laugh:

Groeten...

Former member 78

Quote from: Nahpets on August 26, 2016, 20:11:34
Oei. Als mijn geheugen me niet bedriegt is Martijn meer van de speciale biertjes als van kratjes meuk.

Hij doet het goed op Duvel :)

Kwabbernoot

#460
2016 alweer. Alsof het niets is.

Ennieweej, eindelijk weer eens een flinke verandering in de set. Glas en toeterts is niet meer. Nu is het:



Na een halve dag schuiven en draaien begint het te leven. Zo erg zelfs dat het al wel duidelijk is wat het veld gaat ruimen: de Avantgarde Acoustic hoorns. Van alle apparaten die ik had dacht ik dat die het wel zouden redden tot aan mijn dood.

...En toen kwam deze kans voorbij.

Dutch & Dutch 8c.

Groeten...

Als het goed staat nog een beetje kabel management doen en de verlichting weer voor elkaar maken.

chansig

Incl de eigenwijze stands. :D

Veel plezier ermee....

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Blij dat ze tot nog toe in de smaak vallen!

De eerste resultaten van het kabelmanagen waren veelbelovend, dus dat komt vast goed  :thumbs-up:

Kwabbernoot

They kinda grow on me, I have to admit. 8)

Dank je. Gaat helemaal goed komen.

Groeten...

JeroenGRT

Gaaf, gefeliciteerd met de aanschaf! Veel plezier ermee!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Kwabbernoot


vanzomereng

Quote from: Kwabbernoot on November 22, 2020, 20:21:21
Dank je.  :)
Wat er allemaal nog meer aan gear staat, kan ik niet zien op de foto  ???
maar in ieder geval, veel plezier met je Holland & Holland speakers  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

Quote from: VANZOMERENG on November 22, 2020, 20:32:44
Wat er allemaal nog meer aan gear staat, kan ik niet zien op de foto  ???
maar in ieder geval, veel plezier met je Holland & Holland speakers  ::)
Dat komt omdat het er niet op staat.  :laugh:
Binnenkort is het allemaal, of toch veel ervan, in de tweedehands sectie te bewonderen.

Groeten...

chansig

Zie net je avatar goed...Nice.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot


chansig

Heb je de boel ook al met REW in laten meten ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Nee, nog niet. Als het goed is komt Martijn dat doen maar daar heb ik nog geen afspraak voor gemaakt. Eerst maar eens de juiste opstelling zien te vinden. En daarna DSP-en. Maar het klinkt nu al erg lekker.

Groeten...

musfed

Prachtig. En zwarte baffles op laten zetten door Koen!!
Hoe stuur je ze aan?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

Cyrus·

Dat is een mooie upgrade! Veel luisterplezier gewenst!
Groeten,
Edwin

Kwabbernoot

Quote from: Musfed on November 22, 2020, 21:24:58
Prachtig. En zwarte baffles op laten zetten door Koen!!
Hoe stuur je ze aan?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dank je. Nee, het zijn gewoon de baffles waarmee hij ze te koop aan bood. De veeg is bijna niet te zien dus dat is prima.
Nu worden ze nog analoog aangestuurd maar ik wil ze digitaal gaan voeren zodat de ouderwetse stereotoren de kamer uit kan. Maar dan moet de kwaliteit wel net zo goed zijn als nu.

Quote from: CyrusOne on November 22, 2020, 21:37:08
Dat is een mooie upgrade! Veel luisterplezier gewenst!
Hoi Edwin, lang geleden. Dank je.