SDHC card: file/photo recovery

Started by Ejorne, July 26, 2009, 12:34:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Ik ben foto's 'kwijtgeraakt' op mijn sd kaartje.
De kaart zat in mijn camera en bij het preview beeld kreeg ik plots zwarte beelden te zien.
Nadat de camera uit en aan was gezet waren deze zwarte beelden verdwenen maar de bijbehorende foto's ook...
Het lijkt precies een set van 1 dag welke zijn verdwenen, andere foto's zijn nog wel benaderbaar.

Ik heb dus geen foto's meer gemaakt maar meteen een recovery tooltje gedraaid. Deze lijkt de bestanden wel te vinden maar kan er geen preview van maken. De bestanden zijn ook niet te openen met een fotoviewer maar er volgt een waarschuwing dat het bestand beschadigd is.

Hoe kan ik deze beschadigde bestanden proberen te herstellen?

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ejorne


maxtrash


Ejorne


maxtrash

kijk, dat is nog eens leuk nieuws! Progje oogt niet modern maar werkt goed en daar gaat het toch om

Ejorne

inderdaad, even door een dosboxje heen wat vragen beantwoorden en je foto's zijn terug...  :thumbs-up:

Wimpie007

Ik gebruik steeds GetDataBack, zowel voor FAT (geheugenkaartjes, memorysticks en zo meer) als NTFS (windows geformatteerde harde schijven).
Kan natuurlijk ook geen wonderen verrichten, eens de data overschreven is, is het gedaan...
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Ejorne

Quote from: Wimpie007 on July 27, 2009, 04:09:51
Ik gebruik steeds GetDataBack, zowel voor FAT (geheugenkaartjes, memorysticks en zo meer) als NTFS (windows geformatteerde harde schijven).
Kan natuurlijk ook geen wonderen verrichten, eens de data overschreven is, is het gedaan...

Ja, dat was eigenlijk de eerste optie die bij mij op kwam. Maar toen zag ik dat de kosten ergens rond de 70 euro waren. Ik meen me te herinneren dat het vroeger freeware was. Nu volgens mij dus niet meer.

Natuurlijk ben ik niet te beroerd om geld te betalen voor software die dergelijke belangrijke functies uitvoert. Maar wanneer er een gratis goed alternatief is ben ik daar eerder voor te vinden.  :-[