HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Gé denkt eind volgende week een heel eind te zijn. Vanaf dan gaan we zelf aan de slag. Afsmeren, schuren, schilderen, kabels in de grond slijpen, vloertje leggen etc. Gok dat ik dit jaar nog wel ff zoet ben.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: HTip on October 16, 2010, 14:24:17
Dit is wel een goed artikel waarin 5.1 en 7.1 wordt uitgelegd.

http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/129023.html

Ben benieuwd naar de vorderingen...

7.1 wordt m niet zo te zien. de luidsprekers op dergelijke plek achter de bank zetten is niet echt een optie denk ik. Maaar, als het sleufjes slijpen nou heel makkelijk blijkt te gaan, dan leg ik toch wat extra's naar de zijkanten. Achterspeakers zijn altijd wat flexibeler met wat langere kabels.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Robbert54

hoe kan ik deze nou hebben gemist. volg modus bij deze aan.

begint er al erg goed uit te zien!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

btw: hele mooie woonkamer!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: RalphH on October 17, 2010, 01:06:12
7.1 wordt m niet zo te zien. de luidsprekers op dergelijke plek achter de bank zetten is niet echt een optie denk ik. Maaar, als het sleufjes slijpen nou heel makkelijk blijkt te gaan, dan leg ik toch wat extra's naar de zijkanten. Achterspeakers zijn altijd wat flexibeler met wat langere kabels.
Misschien kan ik de keuze iets makkelijker maken. Een 7.1 surround bubble is moeilijker in te stellen en plaatsing (lees hoogte) is crucialer. Daarnaast zijn niet alle speakers hiervoor geschikt. Vaak worden dipoolspeakers hiervoor gebruikt.

Ik zou het bij 5.1 houden en mijn instelgids in Algemeen hanteren ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

5.1 klinkt inderdaad als een verstandige keuze, laat ik het daar maar bij houden.
Instel topic is een goeie, super duidelijk stappenplan, dank je.

Quote from: The Vampire on October 17, 2010, 02:54:22
btw: hele mooie woonkamer!
Thnx!
Er is inmiddels een kastje voor versterker en pc bijgekomen, de inhoud gaat enkel wel naar beneden verhuizen als de TH klaar is. Dat geldt ook voor het hele speakerpark, wordt dus ff kaal tot r weer wat nieuws staat.
Kabelgootje nog steeds niet geregeld trouwens KUCH..schandalig..KUCH...Mgoe, de plintjes moeten ook nog steeds ;D. Heb wel enigszins de belofte moeten doen dat deze tegelijk met de HT afgewerkt worden. Geen onredelijke deal lijkt me :).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Peter O

Leuk project! Veelbelovend, veel succes.
Ik blijf deze volgen.

RalphH

#57
Simsala bim, bijna dicht!



Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om iets aan het donkere trapgat te kunnen doen. Lampiees! Waarschijnlijk led verlichting of iets dergelijks, het is maar dat je kunt zien waar je je voeten neerzet.

De trap wordt nog een keer onder handen genomen, maar dat is iets voor volgend jaar.

Vrijdag komt de schuifdeur er in als het goed is en dan is het een heel eind af.
Gé nog wel met wat extra werk opgescheept (sorry Gé) door op het laatste moment nog aan verlichting boven te koof te gaan denken. Gelukkig kan hij dit qua stroomvoorziening nog fixen zonder al teveel problemen (pfiew..).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Dat gaat weer heel erg snel daar. Voor je het weet moet je de set gaan instellen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

puik

waar is dat ongegipste stukkie voor bij de trap?

RalphH

Dat is de speciale bass (onderaan de) trap  ;D.
Nee, stukje wat nog open is gelaten, Gé moet daar nog bijkunnen vanwege de geleiderail voor de deur.

Quote from: HTip on October 19, 2010, 18:54:41
Dat gaat weer heel erg snel daar. Voor je het weet moet je de set gaan instellen :thumbs-up:
Nu gaat het inderdaad in een moordend tempo, vanaf volgende week gaat de hobbyist (ik zei de gek) aan de slag en duurt het wellicht allemaal wat langer. Kijken of mijn baas me nog wat vrije dagen gunt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: RalphH on October 19, 2010, 20:43:55
Nu gaat het inderdaad in een moordend tempo, vanaf volgende week gaat de hobbyist (ik zei de gek) aan de slag en duurt het wellicht allemaal wat langer. Kijken of mijn baas me nog wat vrije dagen gunt.
Dat is ook een leuke invulling van je vrije tijd. En ik heb er 1,5 jaar over gedaan om de eerste film te kunnen kijken en na 3 jaar is het bijna af ;) Dus je hebt nog even de tijd :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: HTip on October 19, 2010, 22:44:53
Dat is ook een leuke invulling van je vrije tijd. En ik heb er 1,5 jaar over gedaan om de eerste film te kunnen kijken en na 3 jaar is het bijna af ;) Dus je hebt nog even de tijd :D

zolang kan ik niet wachten op de premiere ;-)

RalphH

Ik doe mijn best.
Voel je overigens vrij om mee te komen sauzen  :clapping:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

hou daar niet van..behangen is coooolll

RalphH

Glasvezel behangetjes dan?  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jaco

Bij mij was de complete kamer-in-kamer in 3 dagen klaar. Dat was maanden terug, nu ben ik zelf (nog)bezig :)

RalphH

Quote from: jaco on October 21, 2010, 10:15:10
Bij mij was de complete kamer-in-kamer in 3 dagen klaar. Dat was maanden terug, nu ben ik zelf (nog)bezig :)

Hier word ik heel verdrietig van  ;D.
Komt dit omdat je de tijd niet hebt of omdat 'r dingen met afwerken tegenzitten?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

ziet er al mooi uit! ben benieuwd naar het eindresultaat :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jaco

Quote from: RalphH on October 21, 2010, 10:29:39
Hier word ik heel verdrietig van  ;D.
Komt dit omdat je de tijd niet hebt of omdat 'r dingen met afwerken tegenzitten?
Sommige mensen moeten werken, en ik woon niet meer alleen dus aandacht moet verdeeld worden.
Tegenslag met de lucht verversing. Ik schilder langzaam. Ik moet veel nadenken en onderzoeken hoe ik iets wil hebben. Soms weer even wachten tot er geld genoeg is.

Opgeteld: het duurt even..

willempie

Oi Ralph,

Ziet er goed uit!
Volgend jaar kom ik langs om het eens in het echt te zien.  :popcorn:

succes ermee.

PS hoe hebben jullie het regelwerk op de muren vastgezet?
(ivm akoestisch ontkoppelen)
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

RalphH

#71
Quote from: jaco on October 21, 2010, 14:35:55
Sommige mensen moeten werken, en ik woon niet meer alleen dus aandacht moet verdeeld worden.
Hmm...werken..same here, ach we zien wel.

Quote from: willempie on October 21, 2010, 15:28:16
Oi Ralph,
Ziet er goed uit!
PS hoe hebben jullie het regelwerk op de muren vastgezet?
(ivm akoestisch ontkoppelen)

Oi Willem!
Alles goed daar? Hoe vlot de inhuizing?

Regelwerk is ontkoppeld dmv vezelplaat, die groene die je ook wel eens onder laminaat ziet. isofix kan ook, of rubber oid.
Nog wel soort van gekoppeld via de pluggen/schroeven, maar dit is minimaal.
Wil je helemaal fancy, dan ben ik nog wel wat tegengekomen. 2 plankjes MDF waartussen isofix zit. Maak je dan aan de muur met klemmetjes die je tussen de planken in het isofix prikt. Minimale koppeling.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

willempie

Quote from: RalphH on October 21, 2010, 16:43:20
Hmm...werken..same here, ach we zien wel.

Oi Willem!
Alles goed daar? Hoe vlot de inhuizing?

Regelwerk is ontkoppelt dmv vezelplaat, die groene die je ook wel eens onder laminaat ziet. isofix kan ook, of rubber oid.
Nog wel soort van gekoppeld via de pluggen/schroeven, maar dit is minimaal.
Wil je helemaal fancy, dan ben ik nog wel wat tegengekomen. 2 plankjes MDF waartussen isofix zit. Maak je dan aan de muur met klemmetjes die je tussen de planken in het isofix prikt. Minimale koppeling.

WIJ ZIJN VERHUISD de 11e oktober. konden nog net mijn verjaardag vieren de 12e.
Iedereen was vrij op die dag. 12 okt. dia da criança.  :pompom:

Isofix veel te fancy hier voor brazilie.  ;)
ga je ook green glue gebruiken tussen de gipsplaten?
ben wel nieuwsgierig naar de ervaring met dat spul.

Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

RalphH

#73
De dag van de kinderkes, ze weten het ook wel te verzinnen daar in Brasil hè. Altijd reden voor een feestje of een nationale feestdag  :clapping: :worship:.
Maar dat is dus dubbel proficiat, eerst de verhuizing, PROFICIAT en daarna de dag van Willempie, PROFICIAT.

Groene smurrie komt r niet aan te pas, we werken met een enkele laag gipsplaten.
Enige gedachte waar ik wel mee speel, is om toch ook het achtergedeelte van de kamer nog te voorzien van een voorzetwandje...De voorkant die Gé  heeft gedaan is goed dicht, enkel komt er in het achtergedeelte vanaf de buren nog flink wat geluid onze kant op. Dit houdt natuurlijk in dat het de andere kant op ook geldt...en dat is minder.
Hier moet ik nog even met mezelf over brainstormen. Wordt dan wel een simpel metalstud wandje, zo'n machtig regelwerk als Gé gaat me niet lukken.

Inmiddels zijn buiten de netwerk en coax (TV/Radio) kabels, ook de HDMI kabels gearriveerd. Whiehiew! Voordat de laatste de grond in gaat, nog een test sessie met Thuur doen. @Thuur --> any time, laat maar weten als je zin en tijd hebt.

:pompom: :pompom:


Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

celerontje

Zorg ervoor dat je te allen tijde de kabel kan vervangen!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!