Rullit 8" - nog nooit zo hoge sferen bereikt ! - videootje op pagina 25

Started by Rock Solid, July 5, 2009, 22:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rock Solid

Even een plaatje van mijn 12" voor de modificatie (zo'n 12 kg driver per stuk)  8)


Rock Solid

Nog even het verschil in grootte; de 8" = 20 cm (nog met de ferriet magneten) vergeleken met de 12" ... een heel ander beest   :sigh:


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rock Solid

Quote from: dre73 on March 22, 2015, 10:22:13
Daar moet toch een geniale combi mee te maken zijn! 8)

Zou je haast gaan denken  :headbanging: ... maar ze moeten het allebei goed alleen af kunnen; als breedbander.
De 12" zal nog meer laag hebben, de whizzer (de kelk in het midden) zal lager moeten beginnen en verder doorgaan in het hoog. De stemmen zullen dus ook zeker anders gaan klinken.

Ik ben alleen zo bang voor de extra hoeveelheid laagenergie die eruit gaat komen ... in mijn kamer.

dre73

Ik denk dat dat een kwestie van proberen is.
Gezien de bijna identieke opbouw,zou een eerste orde in ieder geval moeten lukken.

Inieder geval zou ik wel een poging gaan wagen! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rock Solid

Niet proberen is geen optie  ;D ze zijn al betaald en zullen eerdaags bij me arriveren ...

Ik zal het zien/horen; ... ik kan trouwens sowieso de laagenergie wat inperken door field coil spanning op te schroeven.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Quote from: Rock Solid on March 22, 2015, 09:34:39
Moooi man! Ja, het is als 'koken'; met het juiste ingredient heb je het opeens 'op smaak' en dat kan een klein snufje zout zijn.
En nu vooral niet gaan wisselen, maar genieten!  :music:

Ja dat is wel een treffende vergelijking. Ik ben groot fan van de Thaise keuken en zij kunnen heel vreemde smaken bij elkaar voortreffelijk laten smaken, eigenlijk is het net als de combinatie tussen apparatuur die uiteindelijk de perfecte combinatie maakt. Dat kan op veel manieren, maar op het controleerbaar te doen dienen wel een paar basisprincipes aangehouden worden (als ik de keuken).
Dat is overigens geheel mijn mening en discussie hoeft er niet over begonnen te worden. Ieder heeft zijn eigen weg :)

Overigens was ik niet van plan de huidige setup nog te veranderen maar, er gaat nog wel een erg grote verandering plaatsvinden...
Ik ga verhuizen dus ben benieuwd hoe de nieuwe akoestiek, een belangrijk deel van de set, zal uitpakken. Ik zal naar een aanzienlijk grotere ruimte gaan dus hopelijk komen mijn monitors mee. Qua laagenergie zal dat denk ik nog wel een uitdaging zijn
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

phy

Ik zou de 8 inch hoorns niet slopen
je kan nu muziek luisteren
en een mooie nieuwe hoorn bouwen voor de 12 inch op je gemak
misschien op een andere manier als het begin dat je aan de 12 inch hoorn gemaakt hebt .

Rock Solid

Quote from: phy on March 24, 2015, 07:41:23
Ik zou de 8 inch hoorns niet slopen
je kan nu muziek luisteren
en een mooie nieuwe hoorn bouwen voor de 12 inch op je gemak
misschien op een andere manier als het begin dat je aan de 12 inch hoorn gemaakt hebt .

Inderdaad; ik vind het risico te groot om de 8 inch hoorn te slopen ... weer een tijd geen muziek; voordat je het weet, duurt dat bij mij, jaren  >:(
Die fout ga ik niet weer maken, geloof me.

Precies, met een aparte hoorn aan de slag ...

phy


Rock Solid

Ha,

Inderdaad heel stil bij mij ... niet veel geluisterd; gewoon gebrek aan tijd en rust.
Ik zal nu beginnen met een field coil stroom voorziening om te gaan bouwen naar buizengelijkrichting. In het selecte Field Coil clubje  ;) is dit nu 'hot'. Ik verwacht zeker een mooie verfijning van het geluid hierdoor. Ben er wel achter, dat de stroomvoorziening voor de field coils, cruciaal is.

De 12 inchers zijn nog niet klaar; gaat niet lang meer duren  ::) ... maar, dat heb ik vaker gehoord  ;D
Deze ga ik in open baffles in de kamer opstellen.

Kortom, geen onrust om andere drivers te zoeken ... nee, dit is 'het' voor mij!!

Maikel_audionerd

Quote from: Rock Solid on July  2, 2015, 23:13:30
Ha,

Inderdaad heel stil bij mij ... niet veel geluisterd; gewoon gebrek aan tijd en rust.
Ik zal nu beginnen met een field coil stroom voorziening om te gaan bouwen naar buizengelijkrichting. In het selecte Field Coil clubje  ;) is dit nu 'hot'. Ik verwacht zeker een mooie verfijning van het geluid hierdoor. Ben er wel achter, dat de stroomvoorziening voor de field coils, cruciaal is.

De 12 inchers zijn nog niet klaar; gaat niet lang meer duren  ::) ... maar, dat heb ik vaker gehoord  ;D
Deze ga ik in open baffles in de kamer opstellen.

Kortom, geen onrust om andere drivers te zoeken ... nee, dit is 'het' voor mij!!

:thumbs-up:   ;D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

phy

Ja dat geloof ik gelijk Rock Solid
het zijn ook hele mooie drivers
ik ben ook erg benieuwd naar je 2de setje met de 12 inch  in je woonkamer als die klaar zijn

Ik ben ook met een 2de setje begonnen, alweer hoorns.... ik ben nu het Jean Hiraga A5 voice of the theater systeem aan het opbouwen.


Rock Solid

Quote from: phy on July 11, 2015, 00:02:15
Ja dat geloof ik gelijk Rock Solid
het zijn ook hele mooie drivers
ik ben ook erg benieuwd naar je 2de setje met de 12 inch  in je woonkamer als die klaar zijn

Ik ben ook met een 2de setje begonnen, alweer hoorns.... ik ben nu het Jean Hiraga A5 voice of the theater systeem aan het opbouwen.



He Phy,

Mooi man! Heb je de hoorns zelf gebouwd?
Leuk, om een andere set ernaast te hebben ...

Vorige week heb ik de hoorns wat gedempt met kleden over de achterkant ... op het eerste gehoor, wel mooi; het sterke midden wat gedempt. Maar vandaag de kleden er toch maar af gehaald en toen kwam gelijk het 'leven en de energie' weer terug ... dus maar eens een tussenkleedje proberen  ;)

larsonator

Quote from: phy on July 11, 2015, 00:02:15
Ja dat geloof ik gelijk Rock Solid
het zijn ook hele mooie drivers
ik ben ook erg benieuwd naar je 2de setje met de 12 inch  in je woonkamer als die klaar zijn

Ik ben ook met een 2de setje begonnen, alweer hoorns.... ik ben nu het Jean Hiraga A5 voice of the theater systeem aan het opbouwen.


WOW

Rock Solid

Deze week is 1 kanaal van de Meridian 206B (bijna 20 jaar oud) een stuk zachter geworden. Dus maar omgewisseld voor mijn zwaar geupgrade Eastsound. En toch is dit em niet ... onrustig, maar ook weer mat. Weer de hoorns proberen te dempen met kleden, dit hielp niet. Dus maar eens goed overwegen wat ik ga doen ... misschien toch maar overstappen op PC audio, Meridian laten repareren  ;D


Rock Solid

Toch wel even wennen om bij warm weer de temperatuur van de field coils in de gaten te houden  ;)
Bij normaal weer zit je al gauw op 55 graden Celsius. Het is aan te bevelen de field coils niet boven de 60 graden Celsius te laten komen. Dit bereik je al gauw, als het warm weer is en je aan de bovengrens van de field coil spanning zit (105 tot 110 V DC).




simsatit

Hi Rocksolid,

ben je nog verder gekomen met de field coil spanning dmv buizengelijkrichter?

Hoe houdt je de drivers onder de 60C? Extra passieve koeling een optie?
of evt waterkoeling?

Hoe klinkt het nu? kun je een omschrijving geven?
Mijn indruk met hoorns is het directe geluid en de ritmische presentatie, echt iets waar je aan moet wennen omdat het zo anders is dan een box speaker.

Ben nu zelf net overgestapt van monitors (zelfbouw) naar Magnepans (tot mijn andere zelfbouw project af is), deze zouden eigenlijk voor tijdelijk zijn maar het bevalt bovenverwachting goed, het klinkt heel los, het is dipool dus ook weer heel anders dan box, ik kan mij voorstellen dat van open baffle of magnetostaat/ electrostaat het wat makkelijker wennen is aan hoorns.

Zijn hoorns omni inzetbaar qua muziek of zijn er specifieke genres waarin ze het best tot hun recht komen, zelf ken ik een zaak die hoorns heeft hier in haarlem en hij heeft bijna altijd jazz en klassiek op staan, mooi, maar niet hetgeen dat bij mij het meest geluisterd wordt.
Hoe doen ze het met rock, metal, elektronica, singer/songwriter, wereldmuziek?

Mooi project en zelf denk ik ook vaak, ik post hier niet meer want er zijn geen geïnteresseerde in dit kleine kikkerland en kijk ik weer buiten de grenzen, kom ik toch weer een topic als deze tegen!
Zo jammer ook dat het topic van Arnop bijvoorbeeld al weer ver achterop is, de interessante topics, mensen met passie die graag zelf iets doen, ipv voornamelijk de flappen trekken en het huis volplempen met dure apparatuur, ik kan me helemaal voorstellen dat dat mensen met veel integriteit erg tegenstaat en graag vertrekken hier, maar feit is dat er weinig NL fora zijn waar het heel leuk is qua passievol publiek.

Ik bouw zelf ook veel en houd van mooie dingen maken, het leuke is dat ieder weer zijn eigen kwaliteiten heeft en een forum zou zo een mooi medium kunnen zijn om van elkaar te leren.

Zelfbouwaudio is een mooi forum maar ook weer een heel vast kliekje waar het soms moeilijk is om 'bij te horen', zelf houd ik van modificeren en dat wordt al snel als overbodig gezien omdat een apparaat, of goed is, of niet werkt.
Dat is ook een beetje eenzijdig.
Er komt wel veel expertise kijken op dit forum, soms alleen meelezend, soms ook postend (ArnoP, Rob Dingen ea).
Zelf zou ik ook wel weer een topic willen openen omdat ik het ook leuk vind om te delen en je er motivatie van krijgt doordat anderen ook enthousiast zijn.
Heb alleen ook een blokkade daar ik soms het idee heb dat mensen geen interesse hebben moeite te doen om zelf iets te doen en dus ook niet echt interesse hebben in mensen die dat wel leuk vinden.
En om nu met je mooie zelfbouwset tussen allemaal multi euro sets te willen gaan staan, waar het soms lijkt of het alleen om de 'emotie' van het merk gaat en de bijbehorende status, ipv de verwondering en passie van het luisteren en de energie die je er in stopt met bouwen zo fijn wordt terug gegeven in luisterplezier.

Lange post, maar post graag in zo een leuk topic als dit!!

En, je hebt een hele mooie speaker staan daar man, ik ben benieuwd hoe het nu bevalt en zie uit naar je antwoorden op bovenstaande vragen.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Rock Solid

Quote from: simsatit on August  9, 2015, 13:13:05
Hi Rocksolid,

ben je nog verder gekomen met de field coil spanning dmv buizengelijkrichter?

Hoe houdt je de drivers onder de 60C? Extra passieve koeling een optie?
of evt waterkoeling?

Hoe klinkt het nu? kun je een omschrijving geven?
Mijn indruk met hoorns is het directe geluid en de ritmische presentatie, echt iets waar je aan moet wennen omdat het zo anders is dan een box speaker.

Ben nu zelf net overgestapt van monitors (zelfbouw) naar Magnepans (tot mijn andere zelfbouw project af is), deze zouden eigenlijk voor tijdelijk zijn maar het bevalt bovenverwachting goed, het klinkt heel los, het is dipool dus ook weer heel anders dan box, ik kan mij voorstellen dat van open baffle of magnetostaat/ electrostaat het wat makkelijker wennen is aan hoorns.

Zijn hoorns omni inzetbaar qua muziek of zijn er specifieke genres waarin ze het best tot hun recht komen, zelf ken ik een zaak die hoorns heeft hier in haarlem en hij heeft bijna altijd jazz en klassiek op staan, mooi, maar niet hetgeen dat bij mij het meest geluisterd wordt.
Hoe doen ze het met rock, metal, elektronica, singer/songwriter, wereldmuziek?

Mooi project en zelf denk ik ook vaak, ik post hier niet meer want er zijn geen geïnteresseerde in dit kleine kikkerland en kijk ik weer buiten de grenzen, kom ik toch weer een topic als deze tegen!
Zo jammer ook dat het topic van Arnop bijvoorbeeld al weer ver achterop is, de interessante topics, mensen met passie die graag zelf iets doen, ipv voornamelijk de flappen trekken en het huis volplempen met dure apparatuur, ik kan me helemaal voorstellen dat dat mensen met veel integriteit erg tegenstaat en graag vertrekken hier, maar feit is dat er weinig NL fora zijn waar het heel leuk is qua passievol publiek.

Ik bouw zelf ook veel en houd van mooie dingen maken, het leuke is dat ieder weer zijn eigen kwaliteiten heeft en een forum zou zo een mooi medium kunnen zijn om van elkaar te leren.

Zelfbouwaudio is een mooi forum maar ook weer een heel vast kliekje waar het soms moeilijk is om 'bij te horen', zelf houd ik van modificeren en dat wordt al snel als overbodig gezien omdat een apparaat, of goed is, of niet werkt.
Dat is ook een beetje eenzijdig.
Er komt wel veel expertise kijken op dit forum, soms alleen meelezend, soms ook postend (ArnoP, Rob Dingen ea).
Zelf zou ik ook wel weer een topic willen openen omdat ik het ook leuk vind om te delen en je er motivatie van krijgt doordat anderen ook enthousiast zijn.
Heb alleen ook een blokkade daar ik soms het idee heb dat mensen geen interesse hebben moeite te doen om zelf iets te doen en dus ook niet echt interesse hebben in mensen die dat wel leuk vinden.
En om nu met je mooie zelfbouwset tussen allemaal multi euro sets te willen gaan staan, waar het soms lijkt of het alleen om de 'emotie' van het merk gaat en de bijbehorende status, ipv de verwondering en passie van het luisteren en de energie die je er in stopt met bouwen zo fijn wordt terug gegeven in luisterplezier.

Lange post, maar post graag in zo een leuk topic als dit!!

En, je hebt een hele mooie speaker staan daar man, ik ben benieuwd hoe het nu bevalt en zie uit naar je antwoorden op bovenstaande vragen.

Hoi Simsatit,

Dankje voor je lange post; wordt zeer gewaardeerd ... zeker ook je openheid.

Vanwege omstandigheden ben ik niet verder gekomen met de field coil stroomvoorziening met buizen. Het ligt allemaal even stil.

Tja, je zou de drivers kunnen koelen (om niet boven de 60 graden uit te komen); maar ze hebben ook de warmte nodig om lekker te klinken. Ik zet de drivers zo'n 2 uur van te voren aan, om goed door te warmen. De behuizing van de electromagneet is ook veel geslotener dan in het verleden; alles om de warmte er in te houden. Andere fieldcoilers draaien gewoon lekker door in de zomer met hoge spanningen ... living on the edge  ;)

Hoe klinkt het nu; momenteel ben ik niet helemaal tevreden over de balans ... veel midden. Had er anders niet zoveel problemen mee, met de Meridian. Maar nu met de Eastsound CD speler wordt het teveel (met name, omdat de PRaT van de Meridian veel lekkerder is); dit zou te maken kunnen hebben met de trafo's in de uitgang van de Eastsound CD speler, die niet lekker aansluiten op de weerstand stappenschakelaar (als volumeregelaar). Maar ik heb een setje Audio Consulting Silver Rock TVC liggen, die ik nog moet inbouwen. Dit zou de installatie sterk verbeteren.

Verder is het een groot geluid dat uit de hoorns komen; ook via de achterkant stralen de drivers af en krijg je een heel luchtig geluid. Zoals je van supersnelle breedbanders kunt verwachten, krijg je heerlijke attack ... een snaredrum klinkt kompleet; zeer snel en 'knackig', samen met het hele spektrum van een snare ... snare heeft body en punch. Gitaren komen heel direct over; je hoort de sustain van een elektrische gitaar heerlijk vloeien. Stemmen zijn zeer indrukwekkend; de kracht en emotie komen waanzinnig goed door.

Je hoort pas wat een hoorn met snelle breedbanders met de muziek doet, als je weer een standaard box hoort. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven; ik vind dat als de PRAT en dynamiek goed wordt weergegeven (via een filterloze, ultrasnelle driver), je de levendigheid/energie van de muziek pakt en je in vervoering brengt. Dat een frequentiebereik niet helemaal recht is en dat supertophoog er niet in zit, dat voor mij minimale afbreuk aan de emotionele muziekbeleving. Sorry, hier spreekt een fieldcoilbreedbanderhoorngelovige  ;D

Inderdaad; ik heb zelf ook veel geld uitgegeven aan A merken. Op zich heel leuk, maar zelf iets bouwen en tweaken is eigenlijk nog veel mooier. Ik kijk met veel meer plezier naar mijn buigtriplex hoorns met parkdelen, dan naar mijn Avalons of Sonus Faber in het verleden.

Precies, ik voel me ook wel vaak een vreemde eend in de bijt op dit forum. Maar ik vind het toch ook wel een beetje mijn plicht om aan te geven dat er andere wegen leiden naar muziekbeleving. En dat als je op zoek bent naar emotionele muziekbevrediging, je buiten de geeffende paden moet gaan kijken. Je krijgt dan zo snel zoveel hulp van medezoekenden die je op weg helpen. Zelf ken ik een paar field coilers in Duitsland, die me super hebben geholpen.

Ja, ik mis Arno P en andere bouwers ook op dit forum. Ach, ik pruts gewoon wat door en post af en toe iets ... hopelijk beleven er mensen plezier aan.

simsatit

Quote from: Rock Solid on August 10, 2015, 22:46:54
Hoi Simsatit,

Dankje voor je lange post; wordt zeer gewaardeerd ... zeker ook je openheid.

Vanwege omstandigheden ben ik niet verder gekomen met de field coil stroomvoorziening met buizen. Het ligt allemaal even stil.


Het is mooi mensen te zien die zoveel passie hebben, en waarschijnlijk ook door verwondering van geluid, ik kan mij herinneren als kind van 4 (mijn vader woonde nog bij ons thuis vandaar dat ik weet hoe oud ik was) dat ik mijn vaders gitaar tegen mijn oor aan deed en eindeloos kon luisteren naar de zachte klanken als ik snaren aansloeg, ik vond dat heel fascinerend.
Nu nog kan ik gewoon soms buiten tijdens een wandeling blijven staan als ik iets bijzonders hoor, het tikken van druppels op een blikken golfplaat dak heb ik laatst naar staan luisteren, wow wat een geluid, of een zangvogel..
Geluid boeit, blijkbaar genoeg ook om de muziek waar ikzelf ook zoveel van houdt zo natuurlijk mogelijk (zover mogelijk uiteraard, geen weergever kan echt natuurgetrouw afbeelden) af te willen kunnen spelen en hoe mooi is het dan om zelf dat vorm te kunnen geven, met zoals je zegt de hulp van anderen, ik ben geen Edison of Tesla en ben qua technisch inzicht ook afhankelijk van de informatie uit leerboeken of het internet, maar dan nog, als je zelf een speaker gefilterd hebt of een versterker gemaakt of gewoon een mooi audio component dan geeft dat voldoening.

Jou speakers zijn zeer mooi, de drivers met hun cellulose conus materiaal zien er ook heel vriendelijk uit, veel drivers willen wel eens het 'boze ogen' effect geven in speakers, dat is hier niet aan de orde.

Dingen maken geeft mij inspiratie en zonder dat zou ik het moeilijk hebben denk ik zo.
Altijd maar nadenken over iets creatiefs, bezig zijn dingen maken.

Ohjee het word weer een lange post..... :'( :P >:D

QuoteVerder is het een groot geluid dat uit de hoorns komen; ook via de achterkant stralen de drivers af en krijg je een heel luchtig geluid. Zoals je van supersnelle breedbanders kunt verwachten, krijg je heerlijke attack ... een snaredrum klinkt kompleet; zeer snel en 'knackig', samen met het hele spektrum van een snare ... snare heeft body en punch. Gitaren komen heel direct over; je hoort de sustain van een elektrische gitaar heerlijk vloeien. Stemmen zijn zeer indrukwekkend; de kracht en emotie komen waanzinnig goed door.

Jou omschrijving is zeer beeldend, knap dat je dat zo mooi kunt verwoorden, krijg helemaal zin in luisteren haha ;D :music: (beetje te laat alleen om de set nu nog aan te zetten dus dat wordt morgen weer)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: Rock Solid on August 10, 2015, 22:46:54

Precies, ik voel me ook wel vaak een vreemde eend in de bijt op dit forum. Maar ik vind het toch ook wel een beetje mijn plicht om aan te geven dat er andere wegen leiden naar muziekbeleving. En dat als je op zoek bent naar emotionele muziekbevrediging, je buiten de geeffende paden moet gaan kijken. Je krijgt dan zo snel zoveel hulp van medezoekenden die je op weg helpen. Zelf ken ik een paar field coilers in Duitsland, die me super hebben geholpen.

Ja, ik mis Arno P en andere bouwers ook op dit forum. Ach, ik pruts gewoon wat door en post af en toe iets ... hopelijk beleven er mensen plezier aan.

Ik waardeer het iig zeer dat je hier post en dat maakt dat ik misschien ook wel weer wil overwegen te gaan posten, zoals je zegt we prutsen lekker aan en laten idd mensen ook eens wat anders zien, maar helaas is ook mijn ervaring dat het niet zo blijft hangen, echt motiveren dat anderen dit ook gaan doen is denk ik gewoon niet reëel..
Moet eerlijk zeggen dat mijn verwachtingen soms te hoog zijn waarschijnlijk van de mensen en dan is het des te teleurstellender wanneer je merkt een soort van in de woestijn te staan met je setje haha :-X :( :tounge:

Maar gelukkig zijn daar ook oases en hoe mooi is het wanneer medereizigers elkaar daar zo nu en dan ontmoeten en contact hebben :clapping:

Ik blijf je topic volgen en zal er zelf ook in posten, want op den duur ga je vast die buizengelijkrichters wel maken en dat is gewoon een feit, komt raad, komt tijd :hehe:
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.