Rullit 8" - nog nooit zo hoge sferen bereikt ! - videootje op pagina 25

Started by Rock Solid, July 5, 2009, 22:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rock Solid

Quote from: phy on July 26, 2014, 22:12:51

WOW  :o dit is "maar" voor de 8 inch  ;D

De hoorn is qua grootte voor de 12 inch hetzelfde; alleen de kromming en opening is anders. Maar de 12 inch is wel een heel ander 'beest' dan de 8 inch.  :pompom:

hvlemmi

Quote from: Rock Solid on July 26, 2014, 21:13:07
Jahoor, ik snap jou helemaal. Alleen begrijp ik mezelf niet altijd; waarom het altijd zo lang moet duren  ;D dat stomme detailgeneuzel ook altijd van me ...  :P
Fronthoorn is voor mij de beste keuze en dan nog één uit hout; dat is de enige route voor mij (nu). Jammer dat ze zo groot zijn  ;)
Filterloze Rullit drivers is voor mij nu ook een duidelijk doel geworden. En dan voor field coils te gaan, is het upper-summuum.
Kortom: het doel is in zicht, maar nog niet bereikt ... morgen de hoorns in de kamer passen; ik houd m'n hart vast, wat m'n wederhelft gaat zeggen  ???

Chocolade en wijn in de buurt van de speakers leggen  ::)
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

Rock Solid

Quote from: hvlemmi on July 27, 2014, 00:08:08
Chocolade en wijn in de buurt van de speakers leggen  ::)

Jaja, goede tip!
Ik zal zeker een foto maken en de uitkomst laten weten ...

Rock Solid

Tja, in de woonkamer (vind ik zelfs) is het allemaal wel een beetje erg pontificaal ...
Dus zal ik een oude doorgang vanuit de garage naar boven, begaanbaar proberen te maken om ze zo naar boven te takelen  :hmmm:




advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

phy

ach het valt best mee  :-X
En met zo'n open achterkant   moet je ook nog vrij plaatsen, ik denk toch wel zeker een metertje van de achtermuur vandaan.
Het is wel mooi geworden  :thumbs-up:

Rock Solid

Jah! Ze zijn boven, waar ze horen ... nu nog de vloer er weer in zetten  ;D



mr.crash

Ziet er GROOT UIT !!!   ;D
Maar goed dat het stereo is en dat je geen 5.1.

Han

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Rock Solid

Quote from: mr.crash on July 29, 2014, 22:43:02
Ziet er GROOT UIT !!!   ;D
Maar goed dat het stereo is en dat je geen 5.1.

Han

Breng me nu niet op een idee  ;D


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster


hvlemmi

Hoe staat het er ondertussen bij? Gat in de vloer en de hoorns gevuld?

:coffee:
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

Rock Solid

Ja, de vloer is dicht ... (sorry, slechte foto van mobiel)



De drivers zijn omgebouwd tot Field Coils; ik wacht nu op de levering (kan niet wachten ...).


phy

Dat kan ik me voorstellen
dan duurt wachten lang......
heeft hij een levertijd aangegeven  ;)
Ik heb eens 10 maanden gewacht op transformatoren van Tribute
en dat zou een maand zijn werd mij verteld bij de bestelling  :unhappy:

Rock Solid

Quote from: phy on August 18, 2014, 07:39:57
Dat kan ik me voorstellen
dan duurt wachten lang......
heeft hij een levertijd aangegeven  ;)
Ik heb eens 10 maanden gewacht op transformatoren van Tribute
en dat zou een maand zijn werd mij verteld bij de bestelling  :unhappy:

Het zijn ook vaak de ambachtelijke bouwers die soms even de tijd nodig hebben 'om de geest te krijgen'  ;)
Vandaag ontvang ik foto's van de omgebouwde drivers. En daarna zo snel mogelijk een aflevering regelen; vind ik ook altijd wel leuk om Oleg te ontmoeten. Dus er moet zich ook een ideale gelegenheid (qua plaats en tijd) hiervoor zijn. Ook de grote 12" drivers zijn door Oleg onder handen genomen, en deze laat ik zeker niet opsturen.

Rock Solid

Op de werkbank bij de meester  ;)
Field coils van een serieus formaat  8)



Rock Solid

De 8 inch drivers zijn binnen (de kleintjes wegen zo'n 8 kg per stuk); ben nu druk bezig met de stands ... moet snel geluid uitkomen. Kan niet wachten  ;D

Mijn 12 inch drivers zijn nog in Duitsland; hebben nu voor mij wat minder haast  :music:

Nouja, dan eerst nog maar beeldvermaak (voor mij tenminste) ...




Arno P


Rock Solid

Quote from: Arno P on August 24, 2014, 21:11:45
Indrukwekkend! Wat een vakmanschap!

He Arno,

Inderdaad; de drivers ademen 'ambacht'. Ze zijn niet smetvrij en op de sub-mm perfect. Maar zeker als je een zelfbouwer bent, zie je dit soort drivers als creaties ipv van producten. Voor mij is de tijd van één-uit-tienduizenden-spuitgiet-plastic-drivers (grotendeels) voorbij als ik het ultieme zoek.

Dan komt natuurlijk de hamvraag 'waarom zouden deze drivers beter zijn dan de gerenommeerde drivers?'; er zijn een aantal ingrediënten die het verschil maken:
1) het superlichte membraam van cellulose
2) het gebruik van een field coil waardoor hoge veldsterktes kunnen worden gegenereerd
3) de ophanging (zeker bij de versies met een vilten surround) is heel erg losjes en wordt bepaald door de bakelieten spider

Ik ben heel erg benieuwd hoe ze gaan klinken in m'n set en hoorns en of dat ook echt zo goed is, als ik hoop/predik  ;D

Arno P

Vergelijkbaar (enigszins dan) met het ambacht van Lowthers

phy

Quote from: Rock Solid on August 24, 2014, 20:38:07
De 8 inch drivers zijn binnen (de kleintjes wegen zo'n 8 kg per stuk); ben nu druk bezig met de stands ... moet snel geluid uitkomen. Kan niet wachten  ;D


En, al een beetje verder gekomen met de stands?

Rock Solid

Quote from: phy on September  6, 2014, 22:28:53
En, al een beetje verder gekomen met de stands?

Ja en nee ... ik had wat gemaakt; maar niet tot mijn tevredenheid (niet qua uiterlijk, maar qua manier om het gewicht op de korf te ontlasten). Ben afgelopen week druk bezig met het huis + tuin geweest en mijn nieuwe plan niet kunnen uitwerken. Het moet spelen voor eind september; anders krijg ik problemen met mijn audiovriend tijdens het grote Field Coil Treffen bij hem thuis  :music:


phy