Rullit 8" - nog nooit zo hoge sferen bereikt ! - videootje op pagina 25

Started by Rock Solid, July 5, 2009, 22:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rock Solid

De eerste hoorn staat te drogen (met 2 componenten lijm geplakt  :bigsmile:)



phy

En?
alweer wat opgeschoten?

Deze link vind je vast wel leuk.
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=hug&m=170078

Rock Solid

Quote from: phy on June 16, 2014, 22:42:29
En?
alweer wat opgeschoten?

Deze link vind je vast wel leuk.
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=hug&m=170078

Jahoor, de eerste hoorn is uit de klemmen. En de tweede heb ik vanavond gelijmd.
Zijn best groot als je de hoorn hebt liggen ... oef  :hehe:

PS. Ik ben trouwens wat actiever op het audio analog forum; vraag me af of het ueber-nerd gehalte hier wel past  ;)

Grappig, deze link kreeg vanavond ook van Oleg doorgestuurd ...  ;D


phy

Prachtig !
Ik zou dat wel eens willen horen als het klaar is
en dat klaar hoeft niet lang meer te duren als ik het zo zie
je schiet goed op  8)

mr.crash

Hij ziet er mooi uit. :clapping:
Je moet wel een grote woonkamer hebben
voor deze jongens!! ;D

Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............


Contour

Dat zijn geen kleintjes, hoe groot is de hoornmond? (lengte x breedte)

Rock Solid

Quote from: Contour on June 27, 2014, 22:09:32
Dat zijn geen kleintjes, hoe groot is de hoornmond? (lengte x breedte)

Inderdaad; ze zijn iets van ruim 120 x 120 cm

AbZ

120  :o

Hoe zorg je dat die gebogen delen goed aansluiten als de hoek continu verandert met de curve?

Rock Solid

Ik had bij mijn Duitse audiovriend een metalen binnenmal, zodat ik de rand kon aanschuinen op de mal (idd de rand van de hoornflap moet schuin meelopen). Dit krijg je haast niet perfect en dus heb ik 2k houtlijm gebruikt (om spleten goed op te vullen). Ik zal nu de kleine openingen dichtlijmen en dan vloeiend aan de voor- (en achter)kant schuren.

AbZ

Ok, lastig...  :-\
Moet ook nog trilbestendig blijven plakken.

Rock Solid

Quote from: AbZ on June 27, 2014, 22:27:37
Ok, lastig...  :-\
Moet ook nog trilbestendig blijven plakken.

Was ik ook een beetje bang voor, maar na het schuren en het inrammen van de deuvelpennen geen verstoringen gezien.  ;D Ik was eerst beetje huiverig om de 2 k lijm te gebruiken (duur, mengen, lastig, etc.), maar ik ben nu wel overtuigd.




Ik ben van plan de hoornmond te beitsen of te schilderen ... weet nog niet.

Rock Solid

De hoorns afgelijmd en geschuurd aan de buiten- en binnenzijde. Rot werk, zo met je hoofd in de toeter ...   ;D
Ik heb ze geverfd met krijtverf (deze trekt het hout niet zo als bij een terpentine verf) zodat ik het 'leven' in het hout laat zitten. Ik kan de toeter altijd later nog 'doder' laten klinken ... misschien is de 'ronk' van de hoorn wel erg prettig om te houden ... we zullen het horen.




Ook de flenzen gemaakt en erop gelijmd ...



Nu de stands voor mijn monitors ombouwen tot stands voor de drivers en de hoorns.

VPI

Misschien mosterd naar de maaltijd.....je zou ze kunnen bekleden met kurk a la Yamamura

Rock Solid

Hoi VPI,

Dankje; grappig, verschillende filosofieën ;D
Ik was tot voor kort ook geneigd om alles te dempen in een luidspreker, maar je moet dit echt op gehoor doen (is ook nieuw voor mij). Ik ga dit voor het eerst proberen bij mijn hoorns.

Maar eerst moet ik op m'n drivers wachten ... gaat nog wel even duren, ben ik bang.  :(

Arno P

Heerlijk topics die eeuwen duren...dat getuigd van vastberadenheid en strategie! Langzaam EN zeker!

phy

Quote from: Rock Solid on July 25, 2014, 22:57:29
Hoi VPI,

Dankje; grappig, verschillende filosofieën ;D
Ik was tot voor kort ook geneigd om alles te dempen in een luidspreker, maar je moet dit echt op gehoor doen (is ook nieuw voor mij). Ik ga dit voor het eerst proberen bij mijn hoorns.

Maar eerst moet ik op m'n drivers wachten ... gaat nog wel even duren, ben ik bang.  :(
Maar je had de drivers toch ook al eeuwen?
of heb je andere besteld

Rock Solid

Quote from: Arno P on July 26, 2014, 06:32:28
Heerlijk topics die eeuwen duren...dat getuigd van vastberadenheid en strategie! Langzaam EN zeker!

Haha Arno, maar ik wil wel binnenkort iets bereiken  ;D

PS. Gelukkig er zijn nog mensen die mijn topic toch nog leuk vinden ...

Rock Solid

Quote from: phy on July 26, 2014, 19:37:40
Maar je had de drivers toch ook al eeuwen?
of heb je andere besteld

Ja, dat zijn de 12" Field Coils, waarvoor ik de hoorns uit laagjes met bamboe ga maken (zodra de eerste set speelt).
Waar ik nu mee bezig ben is een hoorn voor een 8" driver. De 8" driver laat ik nu door Oleg ombouwen tot (ook) een Field Coil. Oleg kennende, gaat dit helaas nog wel een tijdje duren ...

Arno P

Quote from: Rock Solid on July 26, 2014, 20:12:22
Haha Arno, maar ik wil wel binnenkort iets bereiken  ;D

PS. Gelukkig er zijn nog mensen die mijn topic toch nog leuk vinden ...

Ik hoop dat je mijn opmerking ziet zoals bedoeld....langdurige topics zijn juist de leuke (en daar geef ook ik de voorkeur aan)...en je hebt voortdurend wat bereikt aangezien je nog steeds op reis bent naar het ultieme doel..!  ;)

Rock Solid

Quote from: Arno P on July 26, 2014, 20:56:30
Ik hoop dat je mijn opmerking ziet zoals bedoeld....langdurige topics zijn juist de leuke (en daar geef ook ik de voorkeur aan)...en je hebt voortdurend wat bereikt aangezien je nog steeds op reis bent naar het ultieme doel..!  ;)

Jahoor, ik snap jou helemaal. Alleen begrijp ik mezelf niet altijd; waarom het altijd zo lang moet duren  ;D dat stomme detailgeneuzel ook altijd van me ...  :P
Fronthoorn is voor mij de beste keuze en dan nog één uit hout; dat is de enige route voor mij (nu). Jammer dat ze zo groot zijn  ;)
Filterloze Rullit drivers is voor mij nu ook een duidelijk doel geworden. En dan voor field coils te gaan, is het upper-summuum.
Kortom: het doel is in zicht, maar nog niet bereikt ... morgen de hoorns in de kamer passen; ik houd m'n hart vast, wat m'n wederhelft gaat zeggen  ???

phy

Quote from: Rock Solid on July 26, 2014, 20:14:35
Ja, dat zijn de 12" Field Coils, waarvoor ik de hoorns uit laagjes met bamboe ga maken (zodra de eerste set speelt).
Waar ik nu mee bezig ben is een hoorn voor een 8" driver. De 8" driver laat ik nu door Oleg ombouwen tot (ook) een Field Coil. Oleg kennende, gaat dit helaas nog wel een tijdje duren ...
WOW  :o dit is "maar" voor de 8 inch  ;D

Arno P

Quote from: Rock Solid on July 26, 2014, 21:13:07
Jahoor, ik snap jou helemaal. Alleen begrijp ik mezelf niet altijd; waarom het altijd zo lang moet duren  ;D dat stomme detailgeneuzel ook altijd van me ...  :P


Nou...als je de groten de Japanse audio leest dan kan er jaren over heen gaan voordat een behuizing van een versterker goed werd bevonden (zonder dat er in die hele tijd ook maar iets veranderd werd maar het steeds rijper scheen te worden)....ik heb hetzelfde...het evalueren en verder overdenken is vaak mooier dan de voltooiing..

Rock Solid

Quote from: Arno P on July 26, 2014, 22:46:25
Nou...als je de groten de Japanse audio leest dan kan er jaren over heen gaan voordat een behuizing van een versterker goed werd bevonden (zonder dat er in die hele tijd ook maar iets veranderd werd maar het steeds rijper scheen te worden)....ik heb hetzelfde...het evalueren en verder overdenken is vaak mooier dan de voltooiing..

Gelukkig ... ik ben dus nog niet volledig 'leip'  ;D Het komt een keer goed, ben ik zeker van!
Oleg Rullit is net zo'n alchemist; kreeg weer een mailtje van em dat ie wat goeds had. Geen details (zoals gewoonlijk), maar bij hem laten rijpen en hopen dat het ook mijn kant mag uitvloeien. Maar als de toeters klaar zijn, hoop ik toch niet te lang op drivers te hoeven wachten  :music: