Rullit 8" - nog nooit zo hoge sferen bereikt ! - videootje op pagina 25

Started by Rock Solid, July 5, 2009, 22:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Helmuth

Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

Rock Solid

Met hout heb je altijd 'ups' en 'downs'; te denken aan: kromtrekken vs. mooie nerftekening, etc.
Zelf ben ik (vrijwel) helemaal afgestapt van MDF; als het even kan, puur-massief hout toepassen. Anders spaanplaat.

Rock Solid

Ik ben er 'even klaar mee'; de hoorns gaan op de plank in afwachting ze later verder af te maken  :(
Nu zal ik me storten op een snellere oplossing; een open baffle (smal met zijflanken). Het gaat er als volgt uitzien ...


advr

Quote from: Rock Solid on April 20, 2013, 21:39:58
Ik ben er 'even klaar mee'; de hoorns gaan op de plank in afwachting ze later verder af te maken  :(
Nu zal ik me storten op een snellere oplossing; een open baffle (smal met zijflanken). Het gaat er als volgt uitzien ...


kan me er wel iets bij voorstellen dat je er even klaar mee bent. komt vanzelf wel weer ;D

Leuke platenspeler op de voorgrond... :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

niels-hihi

Ik moet wel zeggen petje af!   :thumbs-up:
Erg mooi werk geleverd.
Heb je nog een foto van hoe ver je nu bent? Ben namelijk wel benieuwd!
Zeker een mooie platenspeler heb je daar staan!
Die twee kleinere drivers op de "kasten" wat ga je daar nog mee doen?

Rem395

Niet mee stoppen hoor! Is eigenlijk een veel te mooi project om niet af te maken! Uitstel is veelal afstel natuurlijk.  Een kleine pauze is natuurlijk altijd goed maar daarna met frisse moed weer verder!

Succes en graag zie ik je project vorderen!

Respect voor het resultaat tot nog toe  :worship:
Audiomat Arpege reference 10, Genalex KT77 Gold Lion, Cayin CDT-17A, Elac 330 Jet, Elac sub 211.2 ESP, Audioquest Gibraltar, Audioquest NRG4, Pioneer DV-868AVi, Logitech Duet

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rock Solid

Quote from: chansig on April 27, 2013, 22:05:36
Mooie DT...ook het originele rek ?

Gr Hans

Beste Hans,

De laatste foto is niet de foto van mijn opstelling, maar van iemand die de open baffles heeft gemaakt voor een 12" Rullit Field Coil driver. Nee, ik heb dus ook niet twee EMT draaitafels (helaas). Maar ach, met mijn eigen Garrard 301 in en Loricraft plint is het ook goed luisteren  ;)

Rock Solid

Quote from: Rem395 on April 26, 2013, 21:38:04
Niet mee stoppen hoor! Is eigenlijk een veel te mooi project om niet af te maken! Uitstel is veelal afstel natuurlijk.  Een kleine pauze is natuurlijk altijd goed maar daarna met frisse moed weer verder!

Succes en graag zie ik je project vorderen!

Respect voor het resultaat tot nog toe  :worship:

Dankje Rem395 voor je stimulerende woorden  ;D
Je hebt gelijk, vaak komt er van uitstel uiteindelijk afstel.
Ik ga uiterlijk morgen de knoop doorhakken of ik de open baffle ga bouwen of verder ga met de hoorns.

Rock Solid

Quote from: niels-hihi on April 21, 2013, 16:14:29
Ik moet wel zeggen petje af!   :thumbs-up:
Erg mooi werk geleverd.
Heb je nog een foto van hoe ver je nu bent? Ben namelijk wel benieuwd!
Zeker een mooie platenspeler heb je daar staan!
Die twee kleinere drivers op de "kasten" wat ga je daar nog mee doen?

Hoi Niels,

Ik ben nu bezig om de 2e hoorn af te schuren; dus die ziet er bijna hetzelfde uit als de hoorn waar ik de foto van heb gepost.

De foto is niet de foto van mijn opstelling; maar gewoon om aan te geven hoe de open baffles eruit komen te zien.
Goed gezien, die drivers boven op de kast. Ik dacht eerst dat het Acoustic Resonators waren:

http://www.positive-feedback.com/Issue43/resonators.htm

Maar er zitten draadjes aan, dus moeten het wel tweeters zijn. Ik ga eens kijken of achter de eigenaar van deze speakers kan komen om hem te vragen.

niels-hihi

Oke, bedankt voor je reactie! Ziet er in ieder geval al erg mooi uit vind ik.
Wel slim dat je er een paar pennen doorheen geramd hebt haha.

Ah oke, ziet er wel leuk uit ook!
Zijn inderdaad tweeters lijkt mij, maar geen idee welke etc..
Bedankt dat je erachter aan gaat, vandaag ben ik op de rommelmarkt nog wel wat grappigs tegen gekomen, 30watt speakertjes van philips,
de 410 philips box deze dus, http://www.vintageautoradio.nl/index.php?item=philips-box-410&action=article&aid=265&lang=NL
Zien er wel veel slechter uit op deze foto dan dat die van mij zijn, ik vroeg wat ze kostte en hij zij 2euro! Ik dacht afdingen kan altijd, voor 1euro meegenomen haha. Altijd leuk voor in mijn kamertje, klinken ook wel redelijk voor de grootte vind ik, moet alleen wel echt ook iets van een receiver erbij hebben voor in mijn kamer eigenlijk maar die hadden ze geen mooie en goede van liggen helaas, ook geen versterkertjes die er nog degelijk uitzagen dus dat was wel jammer.

Hou me geupdated!!!

Rock Solid

Quote from: niels-hihi on April 28, 2013, 00:25:26
Oke, bedankt voor je reactie! Ziet er in ieder geval al erg mooi uit vind ik.
Wel slim dat je er een paar pennen doorheen geramd hebt haha.

Ah oke, ziet er wel leuk uit ook!
Zijn inderdaad tweeters lijkt mij, maar geen idee welke etc..
Bedankt dat je erachter aan gaat, vandaag ben ik op de rommelmarkt nog wel wat grappigs tegen gekomen, 30watt speakertjes van philips,
de 410 philips box deze dus, http://www.vintageautoradio.nl/index.php?item=philips-box-410&action=article&aid=265&lang=NL
Zien er wel veel slechter uit op deze foto dan dat die van mij zijn, ik vroeg wat ze kostte en hij zij 2euro! Ik dacht afdingen kan altijd, voor 1euro meegenomen haha. Altijd leuk voor in mijn kamertje, klinken ook wel redelijk voor de grootte vind ik, moet alleen wel echt ook iets van een receiver erbij hebben voor in mijn kamer eigenlijk maar die hadden ze geen mooie en goede van liggen helaas, ook geen versterkertjes die er nog degelijk uitzagen dus dat was wel jammer.

Hou me geupdated!!!

Hi Niels,

Goed bezig! Leuk om luisterervaringen op te doen voor minimaal geld ... zeker als je direct met 'breedbanders' begint! Ik zeg houd: dat gevoel goed vast; ik ben na vele jaren omzwerven weer terug bij breedbanders (zoals je kunt lezen).  ;)

Rock Solid

Ik had de planken in mijn handen bij de bouwmarkt (en een 25% kortingssticker  ::)), maar ik heb ze toch laten staan. Dus terug met de toeters aan de gang !

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rem395

Hey wat goed dat je weer verder gaat met de "toeters"!

Ik blijf je vorderingen graag volgen! Succes en heel veel plezier bij de realisatie van dit project!

Ps. plaatjes, plaatjes, plaatjes  ;D
Audiomat Arpege reference 10, Genalex KT77 Gold Lion, Cayin CDT-17A, Elac 330 Jet, Elac sub 211.2 ESP, Audioquest Gibraltar, Audioquest NRG4, Pioneer DV-868AVi, Logitech Duet

Rock Solid

Quote from: Rem395 on May  3, 2013, 11:39:32
Hey wat goed dat je weer verder gaat met de "toeters"!

Ik blijf je vorderingen graag volgen! Succes en heel veel plezier bij de realisatie van dit project!

Ps. plaatjes, plaatjes, plaatjes  ;D

Hoi,

Dankje. Niks is zo veranderlijk als ondergetekende  ;D nu de drivers over een paar weken klaar blijken zijn, ga ik toch aan de slag met open baffles (sneller klaar). Ik heb het hout gehaald en ga dit weekend 'los'. Wees gerust, ik zal foto's posten  8)

Erik van Voorst (in memoriam)

Vol blijven houden...ik zit ook vaak in een audio dip....en kom er gelukkig altijd wel
weer uit ... ;)

Trouwens momenteel doe ik zelf ook even rustig(er) aan....twee keramische woofers kapot geklapt door een eindbuis met kuren...oefff... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rock Solid

Quote from: Erik van Voorst on May  9, 2013, 19:53:24
Vol blijven houden...ik zit ook vaak in een audio dip....en kom er gelukkig altijd wel
weer uit ... ;)

Trouwens momenteel doe ik zelf ook even rustig(er) aan....twee keramische woofers kapot geklapt door een eindbuis met kuren...oefff... :-X

Dankje Erik, voor je steun  ;D Jij kunt nu ook wel steun gebruiken als ik je schade lees - damn - kun je dezelfde types nog krijgen?
Ik ga ze zeker afbouwen; want ik ben nu eenmaal een fronthoorn-man. Dus de open baffle is een 'noodoplossing'.

Ik probeer de hoorns zo te stallen, zodat ik de bouw gelijk weer op kan pakken en niet corrigerende acties moet ondernemen. Ik heb nu ook een mal gemaakt om het hoornprofiel te controleren en ik heb de kromming eruit proberen te zagen (door de toeters op de zijkanten over de zaagtafel heen te halen - was wel een link werkje  8)_

Nu ben ik de voorkant van de open baffle aan het beitsen (moet er toch wel representatief uitzien ::))

Ik hoop de drivers bij Rullit over 2 weken op te halen (opsturen vind ik te gevaarlijk en lijkt me het ook wel leuk om de 'alchemist' achter de AERO's te ontmoeten).

mijkie

is het niet tijd voor een fotooooootje ????

mooi project man, ben zeer benieuwd hoe ver je bent !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rock Solid

He mijkie,

Je hebt gelijk, een paar foto's. Niet zoveel spannends te zien ...

De hoorns in de tussenstand, met de mal erin.





De open baffles (gemaakt van massief Grenen - je hoeft er maar te kijken en je hebt er al een deuk in  >:() Ik heb ze nu 3 keer in de ebben beits gezet. Daarna met blanke lak erover heen. Rondom voor de 'looks' en ronde groef erin gefreesd (weer typisch mij; onnodig ingewikkeld  :hmmm:)






Toch wel weer lastig, als je het gat hebt gefreesd en dan wil je de gaten alvast voorboren (besloten om 6 bevestigingsblokken te gebruiken); dus maar even een 'klok' gemaakt voor het uitmeten  ;)


mijkie

ziet er goed uit, wordt mooi die hoorn....jij blij dat het vuren/grenen is, dat is tenminste nog schuurbaar maar, alsnog monnikenwerk ..... :clapping: :clapping:
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Djoowwie

Respect dat is een serieus project waar je mee bezig bent, ik ga deze ook wel even in de gaten houden.

Rock Solid

Druk bezig mijn open baffles te lakken; na 3 lagen beits + 1 laklaag + 1 glittercoating + 3 laklagen, het resultaat.





Ondertussen geschikt hout gevonden voor de vleugels (4mm triplex).

Tijdens het drogen van de lak - en uit verveling - maar een houder voor mijn hoofdtelefoon en nieuwe Meridian USB dac gemaakt. Met een stukje natuursteen en eikenhout meubelpaneel en wat suede leer, ben je toch maar even van de straat  ;)