The 10 biggest lies in Audio

Started by Raphie, June 29, 2009, 23:49:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


ivo1986


Ejorne

Quote from: ivo1986 on June 30, 2009, 00:16:07
Interessant.

inderdaad... deze link is nog niet eerder voorgekomen de laatste 10 jaar op dit forum...  :-X

ivo1986

Quote from: Ejorne on June 30, 2009, 00:19:12
inderdaad... deze link is nog niet eerder voorgekomen de laatste 10 jaar op dit forum...  :-X

Als ik dit nou allemaal eerder had geweten had dit me zoveel geld gescheeld...

Tube-freak

Wat een zwetsverhaal zeg dat artikel.   Of zou ik in de ontkennings fase zitten. Ja dat is het denk ik  :withstupid:
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

Wat ik sowieso vreemd vind:
''Niets in de hele wereld is precies hetzelfde'', maar als het de wetenschap van audiokabels aankomt, is ineens alles zogenaamd ''hetzelfde'', mits de kabel aan wat eenvoudige voorwaarden voldoet? ??? :o

De wet van Ohm is ook mede tot stand gekomen dankzij het uitvoerig testen van verschillende draden/geleiders, dus waarom zien dat artikel en sommige forumleden het zó zwart/wit?
De wereld kan onmogelijk zo simpel in elkaar zitten als zei beweren.

Ik ben geen wetenschapper, maar wel iemand die logisch nadenkt en zelf ook wel eens wat test.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raphie

LOL, niemand beweert dat de beste man op ale vlakken gelijk heeft, maar het is wel een leuke top 10 aan topics.  :devil:
JBL PRX Power!

Icarus314

Toch is het wel iets dat me doet denken al zeg ik niet dat ik het er mee eens ben. Ik zag laatst in dat programma 'alles draait om geld' een leuke test waarin men dezelfde wijn liet proeven in twee flessen waarbij gezegd werd dat de eene duurder was dan de andere. Iedereen vond de goedkope wijn minder. Eentje zei zelfs dat de goedkope naar zeepsop smaakte, was niet te drinken.

Tja hoe verklaar je dat. Men dacht dat door de hoge verwachting er in de hersens iets gebeurt waardoor de smaak van de wijn in de perceptie wordt gemengd met de hoge verwachting, dit werd bevestigd door mri scans waarbij bleek dat de dure wijn een ander soort scan opleverde dan de goedkope. Als we nu eens met hoge verwachting naar de bijgevoegde pdf kijken (maar misschien had SOS daarvoor een new member id moeten aanmaken) ;D

)p(

#8
Quote from: SOS-Master on June 29, 2009, 23:49:01
Weer wat leesvoer:

http://www.gearslutz.com/board/attachments/so-much-gear-so-little-time/43430d1193239410-10-biggest-lies-audio-just-case-mondays-ten-biggest-lies-audio.pdf



Ah The Audio Critic, Peter Aczel...de opa aller skeps...en vaak heeft hij nog gelijk ook  :)

Ik lees zojuist op zijn site dat hij na een review de Linkwitz Orion speakers heeft gekocht...hij heeft nog smaak ook...zijn in veel opzichten ook de beste speakers die ik ooit heb gehoord ;)

peter

Criterionlover

Oefff..............................................Heerlijk  ;D
T+A ; Sonos

reza

Zo als altijd is de helft waarheid en de andere helft niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.S.

Leuk stukje, bedankt voor de link :)

casahuis

Kleren van de keizer !

Goed verhaal , maakt wel 50% van alle verdere beschouwingen en ernstige overwegingen belachelijk.

Kan het een (beetje) weten , heb meer dan 40 jaar met electronica gestoeid.
40 jaar geleden mijn eigen stereo versterker berekend en gebouwd. Met buizen en daarna transistors.
Weet nu (bijna) niets meer...
Alles is nu weer een uitdaging!

Rednaxela

Als je het niet vervelend vindt om verhalen te lezen over apparaten uit de vorige eeuw, kan ik ook de back issues van The Audio Critic (Peter Aczel) aanraden. Daverend interessant.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Koen K

Quote from: celerontje on June 30, 2009, 01:22:55
De wereld kan onmogelijk zo simpel in elkaar zitten als zij beweren.

Zie hier: ik wíl in kabeltjes geloven, want al het bewijs dat het geen verschil maakt kan onmogelijk kloppen!

::)

celerontje

Ik zou willen dat er geen verschil in zat, zou lekker makkelijk zijn. ;)
Ik heb er eens mee geexpirimenteerd en zelfs mijn a-technische moeder hoorde verschil!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Koen K

Quote from: celerontje on October  7, 2009, 22:04:59
Ik zou willen dat er geen verschil in zat, zou lekker makkelijk zijn. ;)
Ik heb er eens mee geexpirimenteerd en zelfs mijn a-technische moeder hoorde verschil!

Zolang ze oren heeft maakt het niet uit of ze technisch is... Sterker nog, als je technisch aangelegd bent besef je eerder dat er geen verschil is ;D

celerontje

En toch hoor ik verschil!
Sorry, Koen! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Koen K

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor! :laugh:

Ik hoor ook zo vaak verschil... Betekent niet dat het er ook is ;)

Perfectionist

Topic verplaatst naar dit board waar de discussie desgewenst kan plaatsvinden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Rednaxela

Quote from: Koen K on October  7, 2009, 22:16:27
Betekent niet dat het er ook is ;)
Wat doet dat ter zake? Volgens mij zit het probleem helemaal niet in het horen van dingen die er niet zijn. Wat heb jij daarmee te maken? Het zijn toch niet jouw kabels? Het is toch niet jouw muziekervaring?
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Icarus314


stevefilmfreak54

Het maakt voor interessante lezen :clapping:, fabeltjes bestaan nog steeds, denk dat wij allemaal een keertje zijn ingeluisd, toch.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Rednaxela

Quote from: Rednaxela on October  8, 2009, 08:50:58
Wat doet dat ter zake? Volgens mij zit het probleem helemaal niet in het horen van dingen die er niet zijn. Wat heb jij daarmee te maken? Het zijn toch niet jouw kabels? Het is toch niet jouw muziekervaring?
Voor iedereen die denkt dat dit een aanzet was tot flame war: het zijn retorische vragen, die binnen een kabeldiscussie volgens mij voor iedereen het overdenken meer dan waard zijn. Het was pertinent geen aanval op de woorden van Koen K. Laat staan zijn persoon.

Anders zet ik hem even zo neer: waar zit het probleem van de kabeldiscussie wél?
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

hifiman

Quote from: reza on June 30, 2009, 10:58:04
Zo als altijd is de helft waarheid en de andere helft niet.
Blijft de vraag welke helft van dit statement dan waar is?  :D