Post hier je dierenfoto's

Started by beunky, June 20, 2009, 23:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Gisteren na een hevige regenbui nog 3 aardige foto's gemaakt in Overloon :) :





Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Rob Eric Blank

Die uil is sterk gelukt. Mooi

HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Leeuwarden

#1003
Kattenpsychologie voor dummy's: Hoe herkent u dat uw poesje naar naar binnen wil...

2017-03-11 Nonneke wil naar binnenon Flickr

Leeuwarden


Rob Eric Blank

Quote from: Leeuwarden on July 11, 2017, 17:09:58
Oh ja, ISO 25600  :laugh:
Bij lagere Iso waarden doet die kat anders?  ;)

Leeuwarden

Ja, tegen de tijd dat ik dat heb ingesteld is ze over het algemeen vertrokken  :nopompom:

eddy135

Quote from: Leeuwarden on July 11, 2017, 17:09:58
Oh ja, ISO 25600  :laugh:
Weinig ruis... :thumbs-up:
Brnieuwd welke camera dat zo netjes doet...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Leeuwarden

1Dx maar alles staat erbij als je er op klikt...

eddy135

Quote from: Leeuwarden on July 11, 2017, 20:55:21
1Dx maar alles staat erbij als je er op klikt...

...unsupported browser... :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Former member 78

#1010
Vanmiddag bij de laatste inspectie van mijn bijenkas  dit plaatje geschoten. Vond 'm wel oké :)


HereIsTom

Mooie foto van je bijtje, dus je hebt lekkere honing?
Welke camera?
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Former member 78

Het raam waar de bij op zit, die moest er uit.
En zat een klein beetje honing in, dus heb ik het bij de bijenkast laten liggen zodat ze de aanwezige honing er uit konden halen :)

De camera is mijn mobiel, een S7 edge.

VTEC_genieter

Arjan,
Zijn die honinggraten zo op te eten?
Ziet er altijd zo lekker uit.

Want ik vraag me altijd af bij zo'n potje honing die je koopt, of die honinggraten die erin zitten, zo op te eten zijn?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Dirk

Quote from: VTEC_genieter on October  6, 2017, 18:47:32
Arjan,
Zijn die honinggraten zo op te eten?
Ziet er altijd zo lekker uit.

Want ik vraag me altijd af bij zo'n potje honing die je koopt, of die honinggraten die erin zitten, zo op te eten zijn?
wist niet eens dat er graten zaten in honing  :blink:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

VTEC_genieter

Hihi, misschien zeg ik het verkeerd [emoji23]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Former member 78

Quote from: VTEC_genieter on October  6, 2017, 18:47:32
Arjan,
Zijn die honinggraten zo op te eten?
Ziet er altijd zo lekker uit.

Want ik vraag me altijd af bij zo'n potje honing die je koopt, of die honinggraten die erin zitten, zo op te eten zijn?

Het is een honingraat. :D

Maar honingraat kun je eten, bij raathoning, zit er een stuk honingraat in de honing.
Het is erg lekker, en na wat kauwen blijft de was over in je mond en die kun je dan uitspugen in de prullenbak.
Doorslikken kan ook, maar persoonlijk doe ik dat niet.


HereIsTom

Leuke foto van zo'n raat drijvend in de honing!
Het schijnt ook nog erg gezond te zijn!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Kjelt

Ik eet ongeveer 1kg honing per twee maanden, heerlijk, maar van dit nieuws wordt ik wel heel droevig: :(
https://www.duurzaamnieuws.nl/bijenhoning-uit-de-hele-wereld-bevat-omstreden-bestrijdingsmiddelen/

VTEC_genieter

Aha!
Honing-raat!
Capiche! [emoji23]

Ik moet dat een keer proeven, MOET!!

En bij de winkels van de Tuinen verkopen ze soms peperdure honing uit Australië. De manuka ofzo.
Ongeveer 25€ voor een potje. Zonder honingraat.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Kjelt

Je kunt ook koninginnegelei kopen dat is erg lekker maar ook vrij kostbaar en ik denk dan altijd dat ik ergens een bijenvolk wat ontneem.

Former member 78

Quote from: Kjelt on October  6, 2017, 21:18:09
Ik eet ongeveer 1kg honing per twee maanden, heerlijk, maar van dit nieuws wordt ik wel heel droevig: :(
https://www.duurzaamnieuws.nl/bijenhoning-uit-de-hele-wereld-bevat-omstreden-bestrijdingsmiddelen/

Voor mensen is het vaak niet schadelijk, voor de bijen wel. Daarom hebben de bijen het ook zo moeilijk.
Maar een kilo honing per twee maanden is nogal veel, met welke gerechten gebruik je het allemaal?

Quote from: VTEC_genieter on October  6, 2017, 21:19:02
Aha!
Honing-raat!
Capiche! [emoji23]

Ik moet dat een keer proeven, MOET!!

En bij de winkels van de Tuinen verkopen ze soms peperdure honing uit Australië. De manuka ofzo.
Ongeveer 25€ voor een potje. Zonder honingraat.

Als je gezonde honing wil, kun je het beste een imker bij jou in de buurt zoeken en daar een potje kopen.
Is vaak veel verser en gezonder dan al die dure zooi wat elders te koop is. Daarbij steun je ook de imker, en direct
zijn bijenvolk die wel wat extra's kunnen gebruiken! :)


Kjelt

Quote from: ArjanR1 on October  6, 2017, 21:26:27
Maar een kilo honing per twee maanden is nogal veel, met welke gerechten gebruik je het allemaal?
1 broodje op de werkdag en in de thee  :)
Maar ik twijfel nu ook of die grote potten die ik koop wel een kg is of 750 gram, moet ik nakijken.

Former member 78

Met de hoeveelheid die jij gebruikt, kun je het vast op een akkoordje gooien met een lokale imker.
In de thee gaan de enzymen wel kapot (boven de 40C) maar voor de smaak maakt het niet uit :)

AudioEnZo

Weer eens een paar dierenfoto's bewerkt :) :