Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

flakkees

ziet er top uit zo  :clapping:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Kingpin

Prachtige setup zo!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Maro

Dank allen voor de leuke reactie's.  :thumbs-up:

Quote from: pameijer on August 26, 2016, 21:27:51
Als dit al zo veel beter klinkt is de nood om je set een kwart slag te draaien ook minder lijkt me, mss toch zonde om een raam te verduisteren. Of blijven die plannen wel bestaan?

Het klinkt beter maar weet zeker dat het nog veel beter kan als ik me ga verdiepen in de REW mogelijkheden. Ik zou stiekem wel eens willen weten wat Dirac+ hier nog kan betekenen.

Het totaal draaien van de set spookt al veel langer door mijn hoofd maar daar komt wel eea bij kijken. Eigenlijk moet dan meteen de hele kamer aangepakt worden. Saucen, stroompunten, netwerk omleggen, beamer moet dan ook verhangen worden wat ook nogal wat voeten in aarde zal hebben.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

flakkees

Quote from: Maro on August 27, 2016, 09:32:26
Dank allen voor de leuke reactie's.  :thumbs-up:

Het klinkt beter maar weet zeker dat het nog veel beter kan als ik me ga verdiepen in de REW mogelijkheden. Ik zou stiekem wel eens willen weten wat Dirac+ hier nog kan betekenen.

Het totaal draaien van de set spookt al veel langer door mijn hoofd maar daar komt wel eea bij kijken. Eigenlijk moet dan meteen de hele kamer aangepakt worden. Saucen, stroompunten, netwerk omleggen, beamer moet dan ook verhangen worden wat ook nogal wat voeten in aarde zal hebben.
als je nog een meet set zoekt laat dan maar weten
ik heb het meten achter mij gelaten 
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Maro

Quote from: flakkees on August 27, 2016, 09:55:19
als je nog een meet set zoekt laat dan maar weten
ik heb het meten achter mij gelaten

Wat voor set heb je Kees?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Super, wellicht deze x wel samen met Drees.

Quote from: Maro on August 26, 2016, 18:02:17
Gaat lukken R. We spreken wel weer eens wat af.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on August 27, 2016, 10:17:45
Super, wellicht deze x wel samen met Drees.

Leggen we toch gewoon even de agenda's naast elkaar. Moet lukken. Najaar is altijd een mooie tijd voor M&G's. Volgend weekend heb ik de familie Stadium III over de vloer. Altijd gezellig. Vrouwen en kinderen wat leuks doen en Rob en ik even knallen.. :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Gezellig, doe Rob de groeten.

Quote from: Maro on August 27, 2016, 10:21:32
Leggen we toch gewoon even de agenda's naast elkaar. Moet lukken. Najaar is altijd een mooie tijd voor M&G's. Volgend weekend heb ik de familie Stadium III over de vloer. Altijd gezellig. Vrouwen en kinderen wat leuks doen en Rob en ik even knallen.. :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

holco

Wat let je, gratis proefversie voor zowel OS X alsook Windows, let wel op dat je meteen een goede serieuze meting doet je hebt namelijk maar 1 meting gratis.

http://www.homestudio.nl/dirac-live-rcs.html

Quote from: Maro on August 27, 2016, 09:32:26
Ik zou stiekem wel eens willen weten wat Dirac+ hier nog kan betekenen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

Quote from: holco on August 27, 2016, 10:40:58
Wat let je, gratis proefversie voor zowel OS X alsook Windows, let wel op dat je meteen een goede serieuze meting doet je hebt namelijk maar 1 meting gratis.

http://www.homestudio.nl/dirac-live-rcs.html
ow...goed dat ik dat nu nog lees, want ga er straks eens mee aan de slag  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maro

Even een noob vraagje. Hoe krijg ik dit soort metingen daadwerkelijk in mijn set?  :wacko:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Dat is voor dirac.
Ik raad je aan een umik te kopen en rew te gebruiken .
Verdere info staat in het meettopic.
Ik en nog wat leden zullen je op weg helpen hoe de metingen te intreperen.

Maro

Quote from: morca on August 27, 2016, 11:06:16
Dat is voor dirac.
Ik raad je aan een umik te kopen en rew te gebruiken .
Verdere info staat in het meettopic.
Ik en nog wat leden zullen je op weg helpen hoe de metingen te intreperen.

Zal me eens gaan inlezen de komende tijd. Nu is het geen weer om met de set bezig te zijn. Nog even genieten van de mooie dag en vanavond weer op pad met de band. Lekker zweten in een feesttent.  :-X
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

#3116
Quote from: morca on August 27, 2016, 11:58:46
Geniet van een biertje onder die mooie buitenzit van je.
En maak er een feest van vanavond  :headbanging:

Beide gaat lukken vandaag.  :D

Was donderdag ook gezellig in Harlingen. Warm maar gezellig.


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

holco

De man vraagt hoe hij iets voor elkaar kan krijgen met Dirac Live en jij raad meteen REW aan en Dirac links te laten liggen, advies is natuurlijk altijd goed maar waar jij je advies op baseert is voor mij een heel groot vraagteken!!

Lijkt nu een beetje op "Wat de boer niet kent vreet tie niet"

 
Quote from: morca on August 27, 2016, 11:06:16
Dat is voor dirac.
Ik raad je aan een umik te kopen en rew te gebruiken .
Verdere info staat in het meettopic.
Ik en nog wat leden zullen je op weg helpen hoe de metingen te intreperen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

morca

Ok ik lees ni terug dat hij dirac ookals correctie wil gaan gebruiken.
Dan is de software wel handig idd.
De boer bestaat uit verschillende leden  ;)
Staaled werkt er me als ik het goed heb ,die zal hem.er alles over kunnen vertellen.
En anders wel andere leden.

Beetje vijandige reactie van je imo.
Vloeit dat voort uit me posts vd week over een bepaald merk ??
Want zo ken ik je niet /die manier van reactie.....

Ik heb Wim al vaker geholpen en wilde hem.alleen verder helpen .
Meer niet.

Als hij hardware van dirac gaat gebruiken.
Dirac it is,sorry dat ik daar overheen gelezen had Wim.



Staaled

#3119
Dirac niet.
Op laptop installeren en die aansluiten op de set.
USB of toslink.
Dan meten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Nog even terugkomend op mijn advied mbt rew.
Dirac laat een voorspelde waarde zien als ik het goed heb.
Niet de daadwerkelijk curve na correctie.
Correct me if i,am wrong.

Ik lees liever de daadwerkelijke curve als,de voorspelde curve.
Want laatste word vaak boor kamerinvloeden/akoestiek overhoop gegooit.
Hopelijk was dat genoeg onderbouwing voor je holco.
Want deze boer probeerd altijd het beste advies te geven ;D

Staaled

En REW is idd het best om te meten. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Maro

#3122
Quote from: Staaled on August 27, 2016, 13:21:48
En REW is idd het best om te meten. :)

Oké, dan REW it is. Reden dat ik naar Dirac+ vroeg is omdat dat via een extern kastje te implementeren is volgens mij en weet niet hoe dat met REW zit. Holco heeft toch zo'n Dirac+ plus module?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

holco

I correct you  ;)


De 88A is nu enkel nog ingeregeld tussen de pre en eindversterker tbv van de stereo mode inclusief de Dayton sub, main speakers 80hz HP / sub LP 80hz






Het resultaat gemeten met REW vanaf de luisterplek,







[/quote]




Quote from: morca on August 27, 2016, 13:20:43
Nog even terugkomend op mijn advied mbt rew.
Dirac laat een voorspelde waarde zien als ik het goed heb.
Niet de daadwerkelijk curve na correctie.
Correct me if i,am wrong.

Ik lees liever de daadwerkelijke curve als,de voorspelde curve.
Want laatste word vaak boor kamerinvloeden/akoestiek overhoop gegooit.
Hopelijk was dat genoeg onderbouwing voor je holco.
Want deze boer probeerd altijd het beste advies te geven ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

morca

Als staaled ze reactie zo lees .
Geeft hij de voorspelde uitkomst aan.
Dan werkt jouw kamer toevallig mee.

Ik had dat boven ook,voorspelde instelling van rew in de dsp gezet klaar...
Beneden pakte dat door kamerinvloeden heel iets anders  uit.

Dus ik bedoelde geen voorbeeld van hoe her bij jouw uitpakt.
Maar de daadwerkelijke werking it de handleiding van dirac.

En ik meen dit onderwerp als eens te hebben besproken met een ander lid.
Die zei ook voorspelde curve net als bij alle andere auto inmeet systemen.