Maro's HT/Stereo

Started by Maro, June 16, 2009, 17:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

#2500
Het verbaasd mij ook niks Wim om eerlijk te zijn. Zelfs de Anthem Dv2 processor scoort ruim onder jouw Integra set. Daarbij vind ik de D2V veel te duur. Had naar mijn mening qua nieuw prijs op het zelfde level moeten zitten als de Marantz AV 8801.


Quote from: Maro on January 26, 2015, 17:01:58
Volgens mij is het met ARC allemaal goed gelukt. Had hem goed aan de praat. Toch staat hij inmiddels weer afgesloten en gaat hij weer terug naar de dealer. Stereo performance was onder (mijn) maat. Surround met ARC was dikvoormekaar maar niet beter dan ADSY XT32. Gezien de hele set up van mij (Integra 80.3 + Meridian G55 vs Anthem MRX710) was de Anthem eigenlijk op alle fronten een downgrade. Ik ben nu in gesprek met mijn dealer voor een Meridian 861v4 zodat de Integra, G02 (zo snel??  :D) en de MS600 ingeruild kunnen worden. Dan praat je wel over een totaal andere klasse natuurlijk maar het is een kans die ik probeer te grijpen.  :sigh:

Het was een mooi project en weet nu "what the fuss is all about" wbt Anthem. Mooie machine en als je van instap spul komt of midprice receivers met een slechte akoestiek thuis een zeer goed alternatief voor de gangbare merken in die prijsklasse maar voor mij is het niet wat ik zoek.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on January 26, 2015, 17:12:41
Het verbaasd mij ook niks Wim om eerlijk te zijn. Zelfs de Anthem Dv2 processor scoort ruim onder jouw Integra set. Daarbij vind ik de D2V veel te duur. Had naar mijn mening qua nieuw prijs op het zelfde level moeten zitten als de Marantz AV 8801.

Vind het altijd jammer dat de 861 Pre's van Meridian nooit in dat soort vergelijken worden meegenomen. De 861v4 die ik op het oog hebt komt van mijn maat en is helemaal up-to-date voor wat mogelijk is bij de v4 versie's. ID40 kaart erin en 4 gebalanceerde uitgangen. Een stoot digitale inputs en analoge RCA outputs. Nieuwe voeding ect ect. Alleen, maar dat is Meridian, geen HDMI dus moet ik tzt nog een HD-621 switch op de kop tikken maar dat gaat lukken. Dan heb je dus een surround pre, Dac en Sooloos streamer in 1. Veel beter is er imho niet op de markt te krijgen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

http://www.audio-images.co.uk/Products/Pre-owned/Meridian_Pre-Owned/Meridian_861V4/

Ook een dure jongen geweest zie ik.


Quote from: Maro on January 26, 2015, 17:21:43
Vind het altijd jammer dat de 861 Pre's van Meridian nooit in dat soort vergelijken worden meegenomen. De 861v4 die ik op het oog hebt komt van mijn maat en is helemaal up-to-date voor wat mogelijk is bij de v4 versie's. ID40 kaart erin en 4 gebalanceerde uitgangen. Een stoot digitale inputs en analoge RCA outputs. Nieuwe voeding ect ect. Alleen, maar dat is Meridian, geen HDMI dus moet ik tzt nog een HD-621 switch op de kop tikken maar dat gaat lukken. Dan heb je dus een surround pre, Dac en Sooloos streamer in 1. Veel beter is er imho niet op de markt te krijgen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on January 26, 2015, 17:27:33
http://www.audio-images.co.uk/Products/Pre-owned/Meridian_Pre-Owned/Meridian_861V4/

Ook een dure jongen geweest zie ik.

Dit is nogal een kale versie van wat ik op het oog heb. Geen gebalanceerde kaarten (ook €1000,-) geen ID40 Sooloos kaart (€1000,-) geen phono board ect, ect...hij lijkt er verder wel erg op.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Quote from: Maro on January 26, 2015, 17:01:58
Volgens mij is het met ARC allemaal goed gelukt. Had hem goed aan de praat. Toch staat hij inmiddels weer afgesloten en gaat hij weer terug naar de dealer. Stereo performance was onder (mijn) maat. Surround met ARC was dikvoormekaar maar niet beter dan ADSY XT32. Gezien de hele set up van mij (Integra 80.3 + Meridian G55 vs Anthem MRX710) was de Anthem eigenlijk op alle fronten een downgrade. Ik ben nu in gesprek met mijn dealer voor een Meridian 861v4 zodat de Integra, G02 (zo snel??  :D) en de MS600 ingeruild kunnen worden. Dan praat je wel over een totaal andere klasse natuurlijk maar het is een kans die ik probeer te grijpen.  :sigh:

Het was een mooi project en weet nu "what the fuss is all about" wbt Anthem. Mooie machine en als je van instap spul komt of midprice receivers met een slechte akoestiek thuis een zeer goed alternatief voor de gangbare merken in die prijsklasse maar voor mij is het niet wat ik zoek.
Je hebt het iig goed getest  :thumbs-up:

morca

Duidelijke test Wim,ik zit heel stiekem al een paar dagen mee te lezen hoe hij uit gaat vallen.
Was erg benieuwd naar je oordeel ivm bepaalde uitspraken over deze receiver/als pre inzetten.

rovinggecko

Een 861v4? Zeker weten dat je de set niet met iets zwarts op wilt leuken?

Zonder dollen, dat zou een mooie stap zijn. Is dan wel de vraag of de G02 nog echt wat (hoorbaar) meer brengt.

Vwb de hd621, tot je er een vindt zou je kunnen overwegen op ebay te zoeken naar "HDMI digital audio decoder" dan zou je wat geodkope tijdelijke oplossingen tegen moeten komen. Zelf niet geprobeerd, maar kwam ik op de hitchhikers tegen. Koopt wat tijd voor weinig.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

vik

Spannend!  :coffee:


Quote from: Maro on January 26, 2015, 17:30:55
Dit is nogal een kale versie van wat ik op het oog heb. Geen gebalanceerde kaarten (ook €1000,-) geen ID40 Sooloos kaart (€1000,-) geen phono board ect, ect...hij lijkt er verder wel erg op.  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

thepioneer

De 861 is vele malen beter dan de G02. Zelfs de V3 klinkt al beter zonder apodising filter.

Super upgrade  :headbanging:

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Maro

De deal is rond, zaterdag ga ik de 861 ophalen. Het gaat nu zo snel met spullen dat ik elke dag even moet kijken wat er nu ook alweer in de kast staat.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Xander32

Zo kennen wij jou ook :).

Maar de door Meridian gebruikte type aanduidingen, daar begrijp ik helemaal niets van. Dat zal wel aan mij liggen (bevestiging is niet nodig).

Quote from: Maro on January 27, 2015, 00:04:00
De deal is rond, zaterdag ga ik de 861 ophalen. Het gaat nu zo snel met spullen dat ik elke dag even moet kijken wat er nu ook alweer in de kast staat.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marino

Wow, cool! Op de een of andere manier blijft de Meridian force trekken.. Ze maken gewoon te mooie apparatuur.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

thepioneer

Mooi hoor. Zit jij naar het neusje van de zalm te luisteren en zit ik maanden naar een ms200 te luisteren  :nopompom:

Zonder gekheid ben blij dat hij naar jou toe gaat.  :pompom:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Raymond187

Feli met de aankoop :)

Nou nog andere speakers en je bent audiologisch herboren  :tounge2: :tounge2:

DofN

Mooie wisselingen. En toch is je stereo-geluid erop vooruitgegaan.. :) Had ik niet gedacht.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Wat gaat er danvoor in de plaats komen R.?

Quote from: thepioneer on January 27, 2015, 07:40:57
Mooi hoor. Zit jij naar het neusje van de zalm te luisteren en zit ik maanden naar een ms200 te luisteren  :nopompom:

Zonder gekheid ben blij dat hij naar jou toe gaat.  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: thepioneer on January 26, 2015, 22:56:55
De 861 is vele malen beter dan de G02. Zelfs de V3 klinkt al beter zonder apodising filter.

Super upgrade  :headbanging:

Zou ik ook zeggen.... Toch gaat het me eigenlijk ergens ook te snel allemaal nu even. De MS600 met G02 is zooooo mooi. Staat hier net een week. Hopelijk maakt de 861 het allemaal waar. Drie apparaten weg en eentje terug, het ruimt iig wel lekker op.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Een overzichtelijke keten met hoogwaardige componenten, ik hou daar wel van :thumbs-up:.

Quote from: Maro on January 27, 2015, 20:15:44
Zou ik ook zeggen.... Toch gaat het me eigenlijk ergens ook te snel allemaal nu even. De MS600 met G02 is zooooo mooi. Staat hier net een week. Hopelijk maakt de 861 het allemaal waar. Drie apparaten weg en eentje terug, het ruimt iig wel lekker op.  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on January 27, 2015, 20:27:14
Een overzichtelijke keten met hoogwaardige componenten, ik hou daar wel van :thumbs-up:.

Daar probeer ik steeds naar te streven maar op de een of andere manier komen er elke keer weer meer apparaten bij  :-X. In de opstelling van week 5 van 2015 staan er nog slechts 3 apparaten. Dat is dan ook wel een zeer mooi setje.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#2520
Ach, voor jou maken de side- en upgrades ook duidelijk deel uit van de hobby, maar je bent daar hier op 't forum niet uniek in :).


Quote from: Maro on January 27, 2015, 20:33:22
Daar probeer ik steeds naar te streven maar op de een of andere manier komen er elke keer weer meer apparaten bij  :-X. In de opstelling van week 5 van 2015 staan er nog slechts 3 apparaten. Dat is dan ook wel een zeer mooi setje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marantz 81

#2521
Ik volg het niet meer  ;D wat er nu komt te staan / staat

wie weet als ik er over paar weken ben er weer een andere set staat  :blink:  :angel:

Nahpets

Quote from: Marantz 81 on January 27, 2015, 20:50:16
wie weet als ik er over paar weken ben er weer een andere set staat  :blink:  :angel:

Maz, Maro, ik zie een trend.....pas maar op Marantz 81  :colgate:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Marantz 81


Nahpets

Er zijn inderdaad veel slechtere rijtjes om in te staan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.