Beoordeel de foto van je voorganger!

Started by Madhouse, June 11, 2009, 14:56:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Een ideetje/spelletje wat ik gezien heb op een ander forum. Wat is de bedoeling:

Als je een mooie foto hebt gemaakt en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic. Het is dus de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info. Een ieder die een volgende foto wil posten moet daarbij ook een pluspunt en een minpunt van de foto van de vorige poster neerzetten zodat de vorige poster een beoordeling van zijn of haar foto beoordeeld is en hij of zij iets kan met deze punten! Dus iedere keer op de laatst geplaatste foto reageren.

Dus zo komt het er uit te zien:
+ .......
- .......

nieuwe foto!




Ik trap bij deze af:


Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

schaduw spel is erg mooi.
Foto had meer diepte mogen hebben door meer groothoek te gebruiken, en de compositie is voor mijn smaak iets te centraal.
Maar het heeft ook wel wat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Madhouse

#2
Thnx Frank maar waar is de nieuwe foto? En zou hij sticky gemaakt kunnen worden?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

Oh sorry wist niet dat het de bedoeling was dat degene die antwoord een foto moet plaatsen.....

nou ja ok dan :
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

+ Mooie interactie van de mensen met de etalage.
-  Zou links wat meer ingekaderd mogen zijn (of camera iets naar links verplaatsen en iets naar rechts richten om het stoplicht weg te krijgen)

Gooi ik mijn huidige avatar er even tegen aan:


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Michel8

#5
+ mooi scherp + genomen alsof ' het model'  niks doorhad

-  had van mij iets verder vanaf genomen mogen worden



edit: hoe dit gaat niet lekker  ;D Dan negeer deze post maar....

RonG

+mooi genomen foto, ik vind het kortbij niet erg, juist goed geschoten. Maar dat is mijn mening.
-kan ik op deze pic niet vinden, ben niet deskundig genoeg denk ik :)

Bij deze mijn pic,

Madhouse

#7
+ Erg mooie kleuren, mooie compositie en lekkere scherpte!
- Ik stoor me aan die neon achtige streep rechtsonderin.

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

R

Rood? Het zal mijn monitor wel zijn, zie alleen rood in je sig.

Madhouse

Quote from: R on June 12, 2009, 13:17:21
Rood? Het zal mijn monitor wel zijn, zie alleen rood in je sig.

Neon achtig dan. Zal wel aan dat gebouwtje horen maar stoor me er aan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

FrankB

Quote from: Madhouse on June 12, 2009, 13:19:01
Neon achtig dan. Zal wel aan dat gebouwtje horen maar stoor me er aan.

Viel mij ook meteen op inderdaad. KLeine aanpassing in de compositie lost het probleem op.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Madhouse

Nu weer verder met Beoordeel de foto!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

#12
Quote from: Madhouse on June 12, 2009, 13:16:33
+ Erg mooie kleuren, mooie compositie en lekkere scherpte!
- Ik stoor me aan die neon achtige streep rechtsonderin.



+ Mooie scherpte diepte
- Ik vind de kleuren wat flets

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

RonG

#13
+Mooie compo.
-had in de verte iets scherper mogen zijn

Owke, hier is er nog eentje,


Madhouse

Snappen jullie hem niet?

Ik heb de laatste foto geplaatst. Daar moet je eerst een + en een - punt op geven en dan mag je een nieuwe plaatsen!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RonG

Quote from: Madhouse on June 12, 2009, 14:53:15
Snappen jullie hem niet?

Ik heb de laatste foto geplaatst. Daar moet je eerst een + en een - punt op geven en dan mag je een nieuwe plaatsen!

sorry, gecorrigeerd

beunky

Quote from: RonG on June 12, 2009, 14:46:11
+Mooie compo.
-had in de verte iets scherper mogen zijn

Owke, hier is er nog eentje,



+ Mooi kleurgebruik
- Het stukje schuur/huis/whatever aan de zijkant verstoord het beeld voor mij

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

DB628

+ leuk, z/w is wel mijn ding
- De foto verteld me te weinig


J.A.F._Doorhof

+ expressie
- iets te donker

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

+Hele mooie actie foto en geweldig moment. Mooi scherp ook.
-tja, "muggenzift mode aan" , achtergrond vertoond wat grain "muggenzift mode uit"


Audiofiel

#20
+ Mooi verloop in de lucht en in het water, leuke spiegeleffecten
– Horizon in het midden ietsje saaier, waarom niet kiezen voor meer lucht of juist meer water?


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MaxxMark

Ik ben nou niet echt een kenner op het gebied, maar vind het wel een leuk topic en goed om van te leren :)

+ Erg mooie combinatie van licht en donker, heel veel (leuke) details te zien
- Alleen het midden rechts is wat saaiig in mijn ogen (al kan dat deel juist ook voor het extreme 'contrast' zorgen)

Ik ben zelf niet echt van de profi kiekjes, maar ik vond de volgende toch wel worthy om te plaatsen:

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Tube-freak

#22
Ben zelf ook maar een stuntelaar met fotograferen maar heb nu wel iets geinigs gemaakt vanmiddag.  eerst uiteraard nog even commentaar op de vorige poster geven:

- teveel onscherpe delen in de paarse bloemen ik zou dan proberen de paarse bloemen allemaal scherp te houden op onscherpe achtergrond dan springen de bloemen er nog meer uit (is mijn idee althans)
+ wel mooie kleuren, op zich ook wel goede bokeh (onscherpte in de achtergrond).

Nu dan mijn foto.  Deze slak was in een plant geklommen. het was nog best lastig aangezien er een briesje stond wat het takje op en neer liet deinen in de wind.  Gemaakt met Canon G9 op 7.4mm ISO 80 1/60 sec. F2.8 , originele resolutie 4000 x 3000 (even wat kleiner gemaakt uiteraard).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Valkyrie

+ Achtergrond is mooi onscherp.
- Ik vind het jammer dat de voelsprieten van de slak wazig zijn.

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

wimck55

+    apart door zijn eenvoud
-    beetje saai, veel wit, toren staat scheef (zal mogelijk bewust zijn gedaan of hij is echt scheef  ;D )