Post hier je muziek foto's

Started by Spacebass, June 6, 2009, 15:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

#51
Quote from: Christiaan S on July 30, 2013, 21:44:23
Hier overigens nog eens een muziek fotoootje van mijn kant.

16-35 MKII 2.8
F2.8
ISO 2500
1/125e seconde

Betere waarden Erik? :P

70-200IS mkII 2.8
F2.8
ISO 25001/640e

Stuk donkerder, veel lagere ISO, en toch duidelijk meer ruis ;)
Kijk nu krijg ik tenminste het gevoel dat ik niet 10km achter de feiten aanloop met mijn camera  ;)

Ik moest even kijken wie het was, ik had verwacht r. williams alleen in zalen a la Ahoy en Arena optrad. Was verbaast te zien dat hij in zo'n kleine zaal optrad. Wel leuk als je in Vlissingen woont ;D 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Mijn favoriet van afgelopen dinsdag  :inlove:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ik vind die achtergrond wel cool.

Persoonlijk zou ik hem wat donkerder maken denk ik, maar wellicht is dat een persoonlijke voorkeur :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Thnx, dat donker idee kreeg ik eigenlijk al toen ik hem poste. Donkerder had ook meer bij de donkere setting gepast. Als jij dat nu ook al vind dan zal het inderdaad zo zijn.  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ik zou overigens volgende keer ook wat meer proberen op te letten of er geen storende elementen (de lamp + snoer bovenin), of vreemd afgesneden mensen (persoon links op de foto) in de plaat staan. Wellicht kan die met wat croppen en een beetje LR-magic :P nog wat sterker gemaakt worden ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Quote from: Christiaan S on August 16, 2013, 01:21:34
Ik zou overigens volgende keer ook wat meer proberen op te letten of er geen storende elementen (de lamp + snoer bovenin), of vreemd afgesneden mensen (persoon links op de foto) in de plaat staan. Wellicht kan die met wat croppen en een beetje LR-magic :P nog wat sterker gemaakt worden ;)
Ruis weghalen en iets meer contrast.

Erik

Gisteren even bij de Pointer Sisters geweest, 300 foto's geschoten 11 gehouden  :D

Dit is er een van
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

De achtergrond is wat rommelig. Zo zie je de balustrade van de Paradiso. Dit kan een mooi element zijn, maar is nu wat rommelig.

Nahpets

Geeft wmb daardoor juist een mooie indruk van de kleinschaligheid/gezelligheid van Paradiso.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Rob Eric Blank

Quote from: Nahpets on August 22, 2013, 09:50:29
Geeft wmb daardoor juist een mooie indruk van de kleinschaligheid/gezelligheid van Paradiso.
Niet alleen de balustratde, maar ook de toetsen en drumstel op de achtergrond. Maakt de foto druk. De zangeressen staan er wel goed op.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

Quote from: Rob Eric Blank on August 22, 2013, 09:56:39
maar ook de toetsen en drumstel op de achtergrond. Maakt de foto druk. De zangeressen staan er wel goed op.
Ben het eigenlijk wel met je eens, weet je dat nu jij het zegt het me pas opvalt  :-[

Die balustrade vind ik zelf niet zo storend, ik vind het altijd wel leuk om iets van de sfeer of zaal mee te pakken als een stukje herkenningspunt.
Alleen maar foto's van een hoofd, een hoofd met microfoon of hoofd en lichaam die heeft iedereen wel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#63
Leuk hoor  :nopompom: Is je bestand te groot voor upload mag je voor straf al je tekst weer opnieuw intikken

Honderd foto's gemaakt en maar vier foto's die de moeite waren soms zelfs na veel LR werk. Deze vond ik wel leuk geworden. Had iets scherper gemogen ik gebruik vaak iets van 1/60 of 1/100 als een artiest niet al teveel beweegt om toch zoveel mogelijk licht over te houden in donkere zalen.  Maar soms is ook 1/250 niet genoeg en moet je zelfs naar 1/400  :nopompom: en dan wordt het ook meteen 3200 of zelfs 6400 iso maar deze kon zelfs op 800 iso.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on October  8, 2013, 22:59:47
Leuk hoor  :nopompom: Is je bestand te groot voor upload mag je voor straf al je tekst weer opnieuw intikken

Honderd foto's gemaakt en maar vier foto's die de moeite waren soms zelfs na veel LR werk. Deze vond ik wel leuk geworden. Had iets scherper gemogen ik gebruik vaak iets van 1/60 of 1/100 als een artiest niet al teveel beweegt om toch zoveel mogelijk licht over te houden in donkere zalen.  Maar soms is ook 1/250 niet genoeg en moet je zelfs naar 1/400  :nopompom: en dan wordt het ook meteen 3200 of zelfs 6400 iso maar deze kon zelfs op 800 iso.
Misschien volgende keer wel hogere iso en dan op 1/400ste...nu is deze net wat onscherp. Foto mag ook iets meer punch hebben en iets steviger contrast meegeven.

Erik

#65
Quote from: Rob Eric Blank on October  9, 2013, 08:40:04
Misschien volgende keer wel hogere iso en dan op 1/400ste...nu is deze net wat onscherp. Foto mag ook iets meer punch hebben en iets steviger contrast meegeven.
Is dat wel reeel in mijn situatie? De sluitertijd met een factor 4 verhogen naar 1/400 en dan ISO3200 ipv ISO800 kan dan blijft de hoeveelheid licht gelijk.

Maar als je kijkt naar het origineel dan is het al extreem donker, dan ben ik al blij als ik wat zichtbaar krijg. Is het op zo'n foto nog wel mogelijk om meer punch en contrast te krijgen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#66
Nadeel van 3200 en 6400 is dat de ruis wel erg wordt net als de korrel of de pixel. Wil je dit wegwerken dan lijkt je foto als plastic en verliest veel fijne details vandaar dat ik tegenwoordig kies voor zoveel mogelijk behoud van detail desnoods met ruis. Dat is een smaak kwestie natuurlijk een ander zal het niet mooi vinden zeker een pro niet. Maar als ik heen en weer schakel en zie wat ik aan details ben kwijtgeraakt zodra de ruis weg is dan denk ik zonde zeg. Zou ik foto's heel groot willen afdrukken dan zou het een ander verhaal kunnen worden.

zie bv deze op 6400 ISO, zoveel mist dat je de zanger amper ziet. Dan moet je naar ISO6400 en 1/125, maar ja weinig details over...
Toch beter dan geen foto
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Je eerdere foto was onderbelicht. Iso had je daar hoger moeten doen. De laatste foto is mijn inziens een stuk steker kwa belichting.

VlisChris

Absoluut eens met Rob.
Je laatste foto hier heeft gewoon meer impact. Meer sfeer. Sterkere compositie.

True, zijn gezicht is onderbelicht in deze foto. Maar totaal vind ik hem duidelijk fijner kijken dan je eerste foto.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Quote from: Christiaan S on October 10, 2013, 01:15:31
Absoluut eens met Rob.
Je laatste foto hier heeft gewoon meer impact. Meer sfeer. Sterkere compositie.
True, zijn gezicht is onderbelicht in deze foto. Maar totaal vind ik hem duidelijk fijner kijken dan je eerste foto.
Thnx ik heb nav Rob Eric zijn opmerking nog even met contrast gespeeld en de laatste toch wat beter weten te krijgen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#70
Kan het zijn dat als er veel licht is je minder beweging op de foto ziet van het object wat je fotografeerde? Ik heb per ongeluk een paar foto's op maar op 1/40 ste gemaakt en die hebben tot mijn verbazing geen vegen. Het lijkt me dat dat niet hoort uit te maken.
Verder gisteren een aantal gemaakt op 1/400 en ISO6400 inderdaad geen beweging te zien maar allen vol ruis en nauwelijks detail te zien.

Dit is een onbewerkte foto hier valt weining meer van te maken denk ik.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Starred


Erik

Quote from: Starred on October 19, 2013, 11:45:48
Ken je dit al?
http://www.ishootshows.com/music-photography-quick-start-guide/
Wel een aantal van dit soort sites gelezen een tijd terug, maar deze ken ik zo te zien nog niet. Maar sowieso goed om er met de opgedane ervaring weer eens in te duiken. Ik ga hem eens lezen bedankt voor de link.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#73
Dit keer iets minder op instellingen gelet omdat ik teveel bezig was met hoelang ik zou kunnen blijven (was oordoppen vergeten) toch maar helemaal achterin blijven staan dit keer.
1/250 en ISO3200 gezien de afstand tot object toch nog een redelijke foto geworden, maar ruis blijft altijd een issue

En de onderste is per ongeluk genomen met 1/40 was ik vergeten terug te zetten van de filmsetting maar ben ik desondanks tevreden mee. Het vele licht levert wel weer een betere foto op.


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#74
Maar af en toe snap ik er niets meer van en hou ik toch nog een leuke foto over op ISO6400 en 1/400 zoals deze
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill