ervaringen met kewlox voor av meubel?

Started by blueray, June 4, 2009, 20:03:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blueray

Via een advertentie kwam ik op www.kewlox.nl terecht. Systeembouwmeubelen die je vrij vergaand naar eigen inzicht kan samenstellen qua maten, deuren en kleuren en gunstig geprijsd. Misschien een optie voor een av meubel op maat als je zoals ik zelf niet zelf aan het timmeren gaat. Heeft iemand hier ervaring mee voor av of anderzins? Wat zou de draagkracht van dit soort constructies zijn (aluminum frames + mdf planken), er van uitgaande dat ik voor kabels nog wat gaten in de achterwand zal zagen  ;D
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

aMUSEd

Geen ervaring mee als av-meubel.. wel als kledingkast.
Leuke kast maar erg stevig vind ik 'm niet. Daarbij zou het me niet verbazen wanneer de kast als klankkast kan gaan werken.
No sir, ik zou iets anders zoeken  :nowink:
Voordelen zijn dat de kast licht is en goed verhuisbaar is.

Check de Besta serie van die Scandinavische meubelsupermarkt eens (ook met schuifdeurtjes).

blueray

Quote from: aMUSEd on June  4, 2009, 20:50:37
Geen ervaring mee als av-meubel.. wel als kledingkast.
Leuke kast maar erg stevig vind ik 'm niet. Daarbij zou het me niet verbazen wanneer de kast als klankkast kan gaan werken.
Daar was ik al bang voor, het ziet er op de foto's niet al te stevig uit hoewel ze zeggen dat de boekenkasten 50 kg/plank kunnen dragen. Het aardige leek me dat je zelf de layout van je meubel kan bepalen, maar het moet natuurlijk wel stevig zijn.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

HAL

#3
Heb mijn tweede Kewlox AV-meubel al. Ben er zeer tevreden over. Het meeste wat standaard uit de grote meubelketens komt, is niet geschikt voor ons liefhebbers. Bij Ikea bijvoorbeeld heb ik nog nooit iets gevonden waar mijn spullen in of op passen. Te klein, te gammel. De diepte is vaak te beperkt enz. Inderdaad moeten er bij Kewlox gaten in gezaagd worden maar dat is een fluitje van een cent. Het mooie van het systeem is dat je er alles mee kunt. Mijn eerste AV-meubel heb ik bijvoorbeeld een keer helemaal onder handen genomen zodat het weer aan mijn nieuwe interieur was aangepast. Versie 1 hing bijvoorbeeld aan de muur en na vervanging van de hoekprofielen en een likje verf was het ineens weer een staand meubel. Alles zit superstevig in elkaar en het kan echt overweg met het gewicht dat in de folders staat.

Je moet echt eens gaan kijken in Nieuwegein voordat je een conclusie trekt.

vtuinen

Hier nog een goede ervaring. Twee boekenkasten die tot de nok toe volzitten. Ikea plankjes gaan naar een jaar doorgaan hangen maar de Kewloxkasten zijn (omdat ze over de hele lengte gesteund worden) nog steeds niet doorgezakt. Ook een laag meubel wat ik had stond vol met borden etc en ook die zijn nog in prima staat.

Ik zou zeggen volg advies van HAL en ga een keer kijken.

Erik
Equipment check my avatar

blueray

Quote from: HAL on June  5, 2009, 09:50:30
Heb mijn tweede Kewlox AV-meubel al. Ben er zeer tevreden over. Het meeste wat standaard uit de grote meubelketens komt, is niet geschikt voor ons liefhebbers. Bij Ikea bijvoorbeeld heb ik nog nooit iets gevonden waar mijn spullen in of op passen. Te klein, te gammel. De diepte is vaak te beperkt enz.
Misschien toch eens gaan kijken dan ja. De flexibiliteit van het systeem trekt me wel aan, en de grotere dieptematen dan gebruikelijk (tot 60 cm geloof ik). Maar het moet wel stevig zijn en niet meegaan vibreren of zo. Wat betreft Ikea: de besta serie biedt op zich ook wel wat flexibiliteit tot 49 cm diepte. Maar eerlijk gezegd is mijn ervaring met ikeameubels ook niet erg goed qua duurzaamheid en stevigheid van de verbindingen. Je hebt zeker geen fotootje van jouw meubel?  :worship:
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server