Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perfectionist

Quote from: LittleNinja on April 28, 2015, 15:03:41
Jeetje Frank, Wat een mooie prenten zitten er tussen! Erg gaaf om weer eens een wandeling door jouw portfolio te maken. 8)

+ 1 ja sommige oogverblindend idd; erg mooi.
Een beter forum begint bij jezelf.

VlisChris

Zelfportretje van vanavond.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Exploration by Rob Blank, on Flickr
Het meisje op ondekkingstocht

johanbicke

eentje van mij van vorig jaar in Toscane
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

johanbicke

 ;D Ik ben dol op straatfotografie...achteraf werd er mij door een vriendin gezegd dat er iets 'vreemd' was met de dame in het wit
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

nog eentje...straatmuzikant aan het genieten van een sigaretje
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Rob Eric Blank

Quote from: johanbicke on July 23, 2015, 09:40:15
nog eentje...straatmuzikant aan het genieten van een sigaretje
Deze vind ik sterker. Die van die dame, daar zijn de donkere partijen mij net iets te dichtgelopen.

LittleNinja

Ik vind die laatste ook het mooist. Ik heb geen idee waarom precies maar ik denk omdat er zoveel in beeld is bij de eerste (onrust?).

Zwart/wit is wel een kunst apart vind ik.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

johanbicke

idd die eerste is nogal druk bevolkt, en nogal donker
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

ik weet niet hoeveel men er per dag posten, maar bij deze mijn 3e
Foto is genomen vorig jaar in Volterra...heel mooi pittoresk dorpje in Italiƫ

bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Rob Eric Blank

De laatste vind ik ook nogal dichtgelopen. De deur en de man lopen in elkaar over. Dit contrast kan, maar dan bij voorkeur voor een lichter onderwerp. Misschien is er in de nabewerking wel wat aan te doen.

johanbicke

ik snap wat je bedoelt.
T zijn eigenlijk al 'oude' foto's van vorig jaar. Toen genomen met een pana gx7.
Ik had toen twee fantastische lensjes : oly 45mm f1.8 en 12mm f2...Heerlijk glas en bijzonder compact
Nabewerking deed ik met nik filters
Een tijdje geleden mijn apparatuur verkocht, omdat het hier toch maar lag stof te scheppen en eigenlijk best spijt van.
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

LittleNinja

Die laatste is ook een erg sprekende plaat Johan! :thumbs-up:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

johanbicke

dames die bijpraten
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

LittleNinja

Quote from: Rob Eric Blank on July 23, 2015, 09:28:14
Exploration by Rob Blank, on Flickr
Het meisje op ondekkingstocht

Ik had hem gemist Rob. Leuke plaat van je meisje. Weer eens iets heel anders dan al die paarden. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rob Eric Blank

Quote from: LittleNinja on July 24, 2015, 20:34:29
Ik had hem gemist Rob. Leuke plaat van je meisje. Weer eens iets heel anders dan al die paarden. ;)
Thanx

Geert

Quote from: Rob Eric Blank on July 23, 2015, 09:28:14
Exploration by Rob Blank, on Flickr
Het meisje op ondekkingstocht

Blijkbaar zijn niet alleen de snelle foto's van onderscheidend niveau.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Rob Eric Blank

Quote from: Geert on July 28, 2015, 18:20:16
Blijkbaar zijn niet alleen de snelle foto's van onderscheidend niveau.
Dat is een groot compliment....bij mijn dochter ben ik toch een beetje verblind door mijn liefde voor haar.

Erik

#2219
Kom vaak in Duitsland en in sommige steden bv Keulen Berlijn Munchen zie je normaal ogende mensen die overal statiegeld flesjes uit prullenbakken verzamelen om hun schamele uitkering aan te vullen tot iets leefbaars anders doe je dit m.i. niet.
Dit zijn vaak hele net ogende mensen vaak zelfs in netjes in pak of een oma zeer schoon gekleed die dit doen, niet van die drankorgels zoals hier. Uitkeringen schijnen daar namelijk erg laag te zijn.

Zo kun je ook rustig 4 uur 's nachts een bewaker aantreffen die een terrasje met stoelen bewaakt tegen diefstal altijd een 60 plusser in Leipzig
Mijn laatste foto op Berlijn CS. Niet de mooiste ik weet het, gewoon snel met compact maar het raakt me altijd dat er mensen zijn die noodgedwongen zo moeten leven.


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#2220
Maar van zo'n straatje/buurt kan ik weer helemaal blij worden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Maar over mensen gesproken
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VTEC_genieter

Erik,
Je eerste foto van die man die statiegeldflessen zoekt/verzamelt vind ik de beste. Ook dankzij jouw omschrijving. Foto's kunnen ook mooi worden als er een goed verhaal wordt bij gezet  :)
Als iemand een statiegeldfles weggooit onderweg, dan vindt die persoon het niet erg wat centjes te verliezen. Maar iemand anders die financieel moeilijk zit, vindt alle kleine centjes/beetjes ook belangrijk om de dagen door te komen, door ook statiegeldflessen te zoeken/verzamelen.....uit de openbare vuilnisbakken :exclamation: :exclamation:
Het woord statiegeldfles in je verhaal maakt ook het contrast.......arm/rijk. Goed dat je de foto in kleur hebt gehouden, anders was de kleding van die meneer niet meer te zien en leek hij wel een zwerver/dakloze. En juist ook andere mensen hebben het moeilijk. Maar als ik een fles in jouw foto kon zien, dan had ik de foto nog mooier gevonden  ;) :)

In Hong Kong heb je ook inwoners die dat doen: sommige senioren verzamelen ook cola/fanta/drank- blikjes.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

Bedankt VTEC, Ik zelf ook, de andere twee waren om het wat "luchtiger" te houden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

BernHardN

Ook een bijdrage van een Hongkongse,


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100