Roksan's set

Started by Roksan, May 24, 2009, 07:37:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mijkie

Ik had daarvoor een Gato dia400 en vind hier de Denon mooier klinken
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

H&C Hifi

Hier in de winkel speelt op de ATC luidsprekers de PMA-2500NE mooier dan veel andere (duurdere) versterkers die we getest hebben.


Het is echt een verrassend mooie versterker geworden de 2500  :smile:
Ontzettend goede drive en controle.

In deze prijsklasse vaak een vergeten versterker maar ik ben erg onder de indruk.
in mijn ogen een stuk mooier dan de Marantz PM-14S1 SE, Yamaha A-S2100 of de MF M6i... welke allemaal ongeveer hetzelfde kosten.

felix01

Quote from: Roksan on December  2, 2016, 07:10:10
Nooit verwacht, maar ik heb de Pathos verkocht en er is een Denon PMA 2500NE voor terug gekomen. Ik ben voor meer gebruiksgemak gegaan. Het is een downgrade maar moet zeggen dat de Denon me tot nu toe erg verrast en ik de Pathos nog niet eens zo mis. Nu kan mijn vrouw ook lekker genieten en makkelijk van bron omschakelen zonder kabels om te hoeven steken. En als de versterker een keer vergeten wordt uit te zetten. Geen ramp, doet de Denon zelf  ;)
veel luisterplezier gewenst! :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Roksan

Kan alleen maar bevestigen dat dit onverwachts een erg fijn spelende versterker is. Goed advies geweest Marcel!!

Er zijn ook wel wat min puntjes. De volume regeling via de AB is niet er prettig. Maakt te grote stappen. Verder zijn de aansluit terminals voor de luidspreker kabels te klein, grotere spades blijven niet goed zitten. Ook zit de voedingskabel te dichtbij.

Maar buiten dat, speelt die echt top. Zelfs mijn vrouw was positief onder de indruk. Hij speelt dynamisch maar toch met een vleugje warmte. Zelfs iets warmer dan de Pathos....

Het laag is heel strak en snel. het midden is mooi open. Vocalen worden mooi geplaatst en ook de ruimtelijkheid is dik in orde! Kortom ik ben verrast.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Quote from: Roksan on December  2, 2016, 11:57:14
Kan alleen maar bevestigen dat dit onverwachts een erg fijn spelende versterker is. Goed advies geweest Marcel!!

Er zijn ook wel wat min puntjes. De volume regeling via de AB is niet er prettig. Maakt te grote stappen. Verder zijn de aansluit terminals voor de luidspreker kabels te klein, grotere spades blijven niet goed zitten. Ook zit de voedingskabel te dichtbij waardoor de luidspreker kabels tegen de connector van de voedingskabel zitten.

Maar buiten dat, speelt die echt top. Zelfs mijn vrouw was positief onder de indruk. Hij speelt dynamisch maar toch met een vleugje warmte. Zelfs iets warmer dan de Pathos....

Het laag is heel strak en snel. het midden is mooi open. Vocalen worden mooi geplaatst en ook de ruimtelijkheid is dik in orde! Kortom ik ben verrast.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Nu een flinke tijd de versterker laten spelen en raakt meer ingespeeld. Hij blijft me verrassen. Het is een erg aangename sound wat die geeft. Lekkere drive.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

#332
Vandaag mijn nieuwe speeltje ontvangen. Een Audeze LCD 2 rev 2 hoofdtelefoon. Wat een heerlijk ding zeg.  :wub:
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

R


Roksan

#335
Gisteren van een forum lid de Marantz HD-DAC1 overgenomen / ontvangen. Speelt lekker op de Audeze, een betere combinatie dan de Ifi micro iDSD.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roeland

Gefeliciteerd!

Zit een hoop power in.
Vooral de gain selector heeft een fijne verdeling

chansig

Je mist de instelmogelijkheden van de Ifi niet ?  De SPL die ik nu heeft die ook...toch leuk om mee te spelen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Quote from: chansig on December 30, 2016, 11:46:59
Je mist de instelmogelijkheden van de Ifi niet ?  De SPL die ik nu heeft die ook...toch leuk om mee te spelen.

Gr. Hans

Nee niet echt. Maar de Ifi gaat voorlopig niet weg hoor. De Marantz is voor op de slaapkamer met de Audeze (klinkt relaxter dan de Ifi) en de Ifi is voor woonkamer gebruik en op vakantie met een Philips X2.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Op audio gebied geen nieuwe ontwikkelingen. Ben nog steeds erg happy met mijn set. Wel inmiddels een nieuwe televisie gekocht. Een LG oled 55b6v. Wat een pracht beeld geeft die zeg!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Een tijdje stil geweest in mijn eigen topic. Helaas door ziekte en andere dingen, staat de audio hobby op een wat lager pitje.
Maar nu toch een kleine upgrade in de set. Ik heb een minidsp SHD besteld. Een streamer met ingebouwde DSP welke werkt met Dirac. Ben heel benieuwd wat dit gaat brengen.
https://www.minidsp.com/products/streaming-hd-series/shd-studio

Het duurt nog even voordat die komt. Maar uiteraard zal ik mijn bevindingen hier weer posten.

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

op eigen verzoek verwijderd.

Tof ding!

Hoe zit het eigenlijk met Volumio, kun je daar nu al mee 'Spotify Connect-en'?

Roksan

Ja dat zou nu gewoon moeten werken
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

knubbe

Interessant ding! Ook nog een headphone amp. Benieuwd naar je ervaringen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Kingpin

Erg mooi !
Is die uitgevoerd met de nieuwste versie van Dirac ?

Ben je nog wel even zoet mee met het ' juist' inregelen  ;)

Suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Roksan

Quote from: Kingpin on September  5, 2018, 23:09:27
Erg mooi !
Is die uitgevoerd met de nieuwste versie van Dirac ?

Ben je nog wel even zoet mee met het ' juist' inregelen  ;)

Suc6

Nee Dirac 2.0 wordt nog niet meegeleverd (is ook nog steeds niet uit). Minidsp weet ook nog niet of de nieuwe versie ondersteund kan worden, omdat de leverancier van Dirac nog weinig info heeft vrijgegeven.
Ik kom tzt denk ik nog wel met een verzoek bij jou voor een goede voeding  ;D
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Na lang wachten eindelijk de minidsp SHD studio binnen.
Eerste metingen met Dirac gedaan en kort even geluisterd. Zie plaatje voor het resultaat.

Kingpin is nog bezig met een mooie voeding.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

minidsp.nl

Mooi!

Ben wel benieuwd hoe je de klank verbetering vindt. En of je nog verschil hoort met over welk frequentiebereik je Dirac laat werken. Je hebt dus wel wat te doen zo over de feestdagen  :popcorn:
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Roksan

Bijna een jaar verder. En ja er is wel wat veranderd.
Ik stop met mijn huidige set.
Versterker is inmiddels verkocht
Luidsprekers staan op zolder. Ik twijfel nog of ik ze in de verkoop doe. Had twee weken terug nog een m51 dac gekocht. Maar ik ben eigenlijk wel klaar met al die losse apparaten.

Inrichting woonkamer is wat veranderd waardoor de luidsprekers nog minder goed tot hen recht kwamen. Maar ik heb gewoon geen zin meer in weer alles aanpassen, inmeten. Ik wil gewoon lekker muziek luisteren.
Dus er komt een setje Kef LSX voor terug met eventueel een subwoofer erbij. Het zal niet het niveau halen van wat er stond, maar gezien de weinige uurtjes dat ik nog luister zal het prima voldoen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Kingpin

Een hele ommezwaai, maar kan het wel begrijpen.
Suc6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack