Post hier je sport foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 22, 2009, 09:07:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BernHardN

Vind die vertikale lijnen van het hek (denk ik) een beetje storen.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Rob Eric Blank

Quote from: BernHardN on October 15, 2016, 20:12:52
Vind die vertikale lijnen van het hek (denk ik) een beetje storen.
Ik zal volgende keer de betonschaar meenemen ;)

Dank voor je opmerking. Het was een keuze voor compositie boven deze storende elementen.

LittleNinja

Mij stoort het zeker niet. Het is juist leuk dat hij door de hekken is genomen en dat dit het effect is. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

De verticale strepen geven het juist weer een ander effect als anders.
Beetje "futuristisch" zeg maar. Kan ik wel op prijs stellen :)

Sowieso weer foto's die weer wat anders dan anders zijn. Leuk!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Audi trekt zich na 2016 uit de endurance racerij. Na 18 jaar met 13 overwinningen op Le Mans is het genoeg voor de Duitsers. Even een plaatje ter ere van het merk met de ringen.

No more Audi @ Le Mans by Rob Blank, on Flickr

VTEC_genieter

Goed verhaal heb je erbij gezet [emoji106]
Anders had ik hem standaard gevonden, ondanks de retouchering.

Over Audi: ik heb die info ook gelezen, vind het ook jammer hoor dat ze niet meer mee gaan doen met de WEC.
Ze hadden ook altijd zeer ervaren coureurs.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Ik ga ook een foto zetten, over Audi. Want jouw woorden zijn krachtig [emoji123][emoji1]
Deze heb ik ook bij Le Mans gemaakt paar jaar geleden.

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Rob Eric Blank

Quote from: VTEC_genieter on October 26, 2016, 23:31:58
Ik ga ook een foto zetten, over Audi. Want jouw woorden zijn krachtig [emoji123][emoji1]
Deze heb ik ook bij Le Mans gemaakt paar jaar geleden.

Zo'n opname is leuk voor de break. Alleen zou net sterker zijn als de ringen volledig scherp zijn.

VTEC_genieter

Thanks!
Heb geen betere foto van dit moment.
Vond het al moeilijk met 600mm (excl. crop) en met een grotere scherptediepte de foto te maken. Ben al blij dat de 4 ringen in het midden staan [emoji1]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Nahpets

Maar waarom zo'n foto schieten met een 600mm? Al dan niet met crop?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VTEC_genieter

Ik stond toen tussen de menigte, met mijn rugtas, waarin de lenzen in zaten, achter mijn rug. Iedereen stond na de race op de baan naar het podium te kijken/juichen. Je kon nergens lopen tussen al die toeschouwers.
Op dat moment had ik alleen een 300/2.8 gecombineerd met een teleconverter van 2.0x op mijn cropcamera. Zoomen was ook niet mogelijk met een prime.
Omdat.....ik de eerste instantie onderstaande podiumfoto wilde maken met die combinatie [emoji6]


2010, 24 uur van Le Mans: Audi hattrick

Heel veel fans met petjes met het Audi logo stonden daar. Om me heen, her en der.
Dus maakte ik tussen die menigte ook met 600mm een foto van een Audi petje/fan op afstand. Wel met als doel dat die vier ringen precies in het midden moeten staan.
Een gekke afwisseling moet kunnen [emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Nahpets

Quote from: VTEC_genieter on October 27, 2016, 18:52:22
Een gekke afwisseling moet kunnen [emoji4]

Het ging mij niet zo zeer om de compositie. Zoals Rob al aangaf zou de foto veel sterker werken als de ringen haarscherp zouden zijn geweest. Denk ik.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VTEC_genieter

Denk dat ik jou niet begrijp.
Het was niet de bedoeling om met 600mm die petjes foto te maken, daarom zei ik een gekke afwisseling is ook een keer leuk.

Maar de scherpte kan beter inderdaad. Thanks!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Nahpets

Door gebruik van een 300mm objectief, een 2x teleconverter en een cropcamera kom je op een combinatie sluitersnelheid/diafragma(min f5.6)/ISO die niet ideaal is voor deze foto.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VTEC_genieter

Dat weet ik en daarom heb ik ook alles uitgelegd hierboven [emoji6]
Fotografie is altijd uitdagend.
Maar thanks!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Quote from: Rob Eric Blank on October 26, 2016, 20:07:04
Audi trekt zich na 2016 uit de endurance racerij. Na 18 jaar met 13 overwinningen op Le Mans is het genoeg voor de Duitsers. Even een plaatje ter ere van het merk met de ringen.

No more Audi @ Le Mans by Rob Blank, on Flickr

Donders. Fraai plaatje :inlove:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kingpin

Nou, een eerste voorzichtige poging gewaagd :)


by Kingpin, on Flickr



by Kingpin, on Flickr



by Kingpin, on Flickr



by Kingpin, on Flickr
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

VTEC_genieter

Goed gelukt!
En heb je het ook gemerkt dat hun snelheid (de auto's) bepalend is voor de keuze van je sluitertijd? Dit is basis niveau.

Sommige extremisten gaan zelfs voor het hoger niveau (moeilijkheidsgraad) door een hele (extra) lange sluitertijd te gebruiken ook als de auto heel snel voorbij gaat.

Maar bij je tweede foto van de Porsche die van L naar R rechts rijdt, daar moest je eigenlijk een langere sluitertijd nemen. Er is niet zoveel snelheid te zien.
Oorzaak: Omdat je toen op een ver afstand stond (mijn aanname), was jouw panning (jouw meetrek beweging) minder snel. En bij een minder snelle meetrek beweging hoort ook een langere sluitertijd. Als je de volgende keer daar weer gaat staan, met dezelfde lens en compositie, en met een auto die net zo snel voorbij gaat, moet je een langere sluitertijd gebruiken om meer snelheid (effect) in je foto te krijgen.
Probeer! [emoji6][emoji4]

Was het afgelopen zondag de autorally?
Zo ja, dan heb ik dit echt gemist! Wat jammer!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Rob Eric Blank

Ziet er zeker niet verkeerd uit. Geslaagd man

Kingpin

Bedankt!
Ja afgelopen zondag was daar de rally, helaas geen wrc aan de start. De legend rally klasse zoals een paar op de foto's was wel erg leuk.
Ik moest nog eerst de juiste settings zien te krijgen, want met langere sluitertijden werd het best onscherp allemaal.
De camera stond eerst op matrix meting maar dat ging niet goed aangezien de focus zich op de bomen en een bord voor mij ging scherpstellen. Ik had maar een kleine hoek waar ik de foto goed kon krijgen, zowel links als rechts stonden bomen.
Later met center meting ging het een stuk beter. Leuk om te doen, volgende keer maar eens stoeien met wat langere sluitertijden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LittleNinja

Ik ben alvast jaloers..... Mooi gelukt man.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rob Eric Blank

Misschien niet echt sport, maar wel materiaal om mee te sporten.
RaceArt pitbox just before the session. by Rob Blank, on Flickr

R


denoontje


Rob Eric Blank

Quote from: denoontje on April 19, 2017, 00:07:59
Nice Eric...hdr foto?
Nope, Met de flits in de weer geweest.