Dac der Daccen

Started by Erik van Voorst (in memoriam), May 17, 2009, 16:59:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: pong38 on July 28, 2009, 16:51:39
Ik had, als toenmalige audioverkoper, al een paar weken voor de feitelijk echte releasedatum van de eerste CD speler van Philips (de huiskamervraag van vandaag... welke type was dat ?) als demo staan.

Inderdaad de CD-100 (ik heb zelf nog mijn eerste CD-speler, een CD-101 staan). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Gisterenavond voor het eerst serieus gespeeld met de DAC-6 Matriarch Powersupply.......tjonge jonge jonge wat een BEEST... 8)

Het leuke was dat we na een aantal tracks gedraaid te hebben van diverse cd's ook even de Pros and Cons van Waters erin deden...DEZE HEBBEN WE IN EEN ADEM (of is het ademloos) uitgeluisterd.
Nu blijft een eigen review natuurlijk ..uhh..pretty subjective... :P....maar gun mij die lol.. :angel:

Nadat deze "gewone" cd startte en de eerste klap de huiskamer in kwam ontvouwde zich een 3D beeld waar Q-sound nog het schaamrood van kan krijgen.
alles kreeg een rotsvaste plek in de ruimte en zelfs het kleinste instrumentje kreeg een makkelijk aanwijsbare plek en bleef daar ..no matter what happened.
Een gitaarsolo van Clapton was zo verschrikkelijk vol met energie dat het leek alsof hij alles naar binnen had gesleept en voor mij alleen de solo tussen de speakers begon weg te geven. Alle verhalende stemmetjes tussendoor hadden een verschrikkelijk makkelijke verstaanbaarheid gekregen wat onmiddelijk het resultaat is van een verlaagde ruisvloer. Achtergrond keien van zangeressen waaronder Kathy Kissoon stond op ware grootte en hoorbaar NAAST en andere zangeres op ware grootte....HET MOET NIET GEKKER WORDEN.... :clapping:
Enfin ik wou alleen maar zeggen dat deel I ....het omzetten/verbouwen van een powersupply gelukt is ... :blush: 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Quote from: Erik van Voorst on July 30, 2009, 09:11:10
Enfin ik wou alleen maar zeggen dat deel I ....het omzetten/verbouwen van een powersupply gelukt is ... :blush: 
Gaaf dat het weer een susbstantiele verbetering heeft gegeven  :pompom:
Ik wil het in elk geval niet horen want ik heb nog een licht trauma overgehouden aan de vorige keer dat ik je set gehoord heb  :notify:  ;)

Maarre, wat wordt deel II dan Erik?  :o

Groetjes,

Ronald

advr

geweldig!!

voedingen zijn sowieso belangrijk maar dat het zo'n effect zou hebben zoals je beschrijft dat kun je alleen maar hopen :clapping: :clapping:

ben ik toch op het verkeerde moment komen luisteren en dat was al een super ervaring... :music: :music:
dan staat die opname van Toon Hermans wel helemaal in je huiskamer staan, die was een paar maan geleden al tastbaar!!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

#304
Quote from: Audioloog on July 30, 2009, 09:27:55
Gaaf dat het weer een susbstantiele verbetering heeft gegeven  :pompom:
Ik wil het in elk geval niet horen want ik heb nog een licht trauma overgehouden aan de vorige keer dat ik je set gehoord heb  :notify:  ;)

Maarre, wat wordt deel II dan Erik?  :o

Groetjes,

Ronald

Bij de les blijven Ronald.. ;D......de complete om/verbouw van het Dac-6 Matriarch digitale en analoge board (waar al heel veel "extra's" momenteel aan verricht zijn.) met eigen behuizing.

BTW..binnenkort pictures van mijn 6 PvW shunts
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Quote from: Erik van Voorst on July 30, 2009, 10:13:51
Bij de les blijven Ronald.. ;D......de complete om/verbouw van het Dac-6 Matriarch digitale en analoge board (waar al heel veel "extra's" momenteel aan verricht zijn.) met eigen behuizing.

BTW..binnenkort pictures van mijn 6 PvW shunts

Je moet nu toch ergens een grens gaan trekken Erik ( of een paar pulspalen onder je fundatie bij zetten natuurlijk ;D ), anders word het volumeregelen en cdtje opleggen vanuit je kruipkelder. :hehe:

Ik bedoel zo'n behuizinkje kan nog wel, maar die shunts............. :police:

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Quote from: scrutinizer on July 30, 2009, 10:45:51
Ik bedoel zo'n behuizinkje kan nog wel, maar die shunts............ :police:
Als ik moet helpen tillen dan hoor ik het wel  ^-^

Erik van Voorst (in memoriam)

Er wordt natuurlijk voor de electronica EEN doos gemaakt maar wel over the top.....since that is my middle name by now........ :-X

Zojuist wat tijd besteed aan de 2 dekseltjes..wel zware jongens dus resonantie/onrust is zo goed als uitgesloten uitgesloten.
Machinaal geschuurd met korrel 60 en daarna laag na laag na laag met Hamerite blanke spraylak, tevens per deksel voorzien van 2 messing ribben zodat ze klemmend vast gezet kunnen worden.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

...en de beloofde shunts......voor strakkies  :devil: ;)

Wil je geloven dat we uit eten zouden gaan ....maar dat ik in plaats daarvan gevraagd heb of we gewoon wat lekkers kunnen gaan halen zodat ik vanavond kan luisteren...... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

Quote from: Erik van Voorst on July 30, 2009, 18:39:57
...en de beloofde shunts......voor strakkies  :devil: ;)

Wil je geloven dat we uit eten zouden gaan ....maar dat ik in plaats daarvan gevraagd heb of we gewoon wat lekkers kunnen gaan halen zodat ik vanavond kan luisteren...... O0

Aafke is veel te goed voor jou ;D ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

dre73

hij doet dit toch allemaal voor haar? :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Guester

Quote from: Erik van Voorst on July 30, 2009, 18:39:57

Wil je geloven dat we uit eten zouden gaan

Dat kan je toch niet maken man...geven en nemen...geintje ;) ;) alles voor de hobby ;D
Sonos - Spotify

Erik van Voorst (in memoriam)

Even een ochtendje de puntjes op de I zetten zodat de deksels erop kunnen.
Foto's spreken voor zich...malletje van karton gemaakt om een olifantje uit ebben te maken....juist ...The Matriarch.. ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Dac 6 The Matriarch....powersupply deksels....KLAAR...een mijlpaal  :wub:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hannesie

Ik ben op dit moment mijn Dac aan het repareren en upgraden, een Lite AH met 8x TDA1543 maar dit geeft aan dat de Dac die ik heb, is als een muis is die tegen de olifant zegt, "Wat stampen we lekker hé", als ze over een brug lopen.

Dit in vergelijk met jouw Dac.

Een schitterend stukje DIY, mijn complimenten
Hans.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hierbij een sneaky preview....

Hij staat nog even tijdelijk achterste voren om aansluiting te vinden naar de "oude doos"".... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr



ziet er erg massief uit ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Davey

Absolute complimenten. Dat olifantje is  8)

mr TC

#319
Zeer indrukwekkend!! :bigsmile:
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Guester

Indrukwekkend weer :) Ik denk dat jij ook qua apparatuur het meeste gewicht in de schaal legt...
Sonos - Spotify

R

Deed me denken aan:

"God is really only another artist. He invented the giraffe, the elephant, and the cat. He has no real style. He just keeps on trying other things."

Pablo Picasso

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag lekker "opgeschoten".....een begin gemaakt met de behuizing van de overige dac-electronica.

Eerst weer een rotsvast plateau waar ik rotsvast van overtuigd ben inmiddels...dus berken-3mm lood-berken-3mm lood-berken-3mm koper met erom heen een ebben plintje
dus dezelfde opbouw en looks als de DAC-6 Matriarch Power Supply.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik bekras de koperen plaat en ontvet hem daarna met thinner waarna ik hem vastlijm met de bekende constructie lijm....wel zet ik hem even "op zijn plek" met 4 schroefjes anders gaat het zwemmen... ;)

Erg goed klemmen anders heb je geen inert plateau maar lucht-opsluitingen iets wat je juist niet wilt...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Een balk cocobolo waar ik precies 2 mooie planken uit kan halen van 25 mm dik.
Uit 1 plank haal ik een frontpaneel van 39 breed en 13 hoog.

Gelukkig kan ik net mijn zaagblad hoog genoeg zetten 6.5 cm !!! om in 2 keer zagen de hoogte te bereiken.... :turn:..
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!