Dac der Daccen

Started by Erik van Voorst (in memoriam), May 17, 2009, 16:59:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

....Het eerste compartiment is klaar... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

........en de rest...........................bijna (dus let niet op de losse draadjes)......dat doen wij wel  ;D

Oja de 220 Vac ac bedrading hebben we eerst nog van een teflon mantel voorzien voordat het de ongebleekte katoenkous ingaat....veiligheid voor alles...zeker als je twist... :police:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Quote from: Erik van Voorst on July 20, 2009, 23:28:44
Grappig ik heb er zojuist een van de twee tussenuitgelaten enfin hier een PDF van eentje.......reden is dat ik na al die mods opnieuw wil kijken wat het doet erin/eruit.........give it a try.

Ik heb ze niet in mijn transport gebruikt...ik ben eigenlijk de laatste tijd steeds meer "ongefilterd" bezig met goede effecten......(meer dynamiek in het geluid...uhhh...meer leven)  wel piecemeal verwijderen of inzetten anders hou je geen controle over wat je doet ;)

Laat ons even weten wat de uitkomst is dan wacht ik even met de aanschaf van het filter, het klopt precies wat je omschrijft ik had/heb  dezelfde ervaring met line-filters.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

K. Hillen

Quote from: Erik van Voorst on July 20, 2009, 23:43:29
........en de rest...........................bijna (dus let niet op de losse draadjes)......dat doen wij wel  ;D

Oja de 220 Vac ac bedrading hebben we eerst nog van een teflon mantel voorzien voordat het de ongebleekte katoenkous ingaat....veiligheid voor alles...zeker als je twist... :police:

Het ziet er echt meer dan geweldig uit! 
"Tempora mutantur, nos et mutamur in illis"

hifiman

Ziet er weer goed uit heren  :clapping:

ivo1986

Inderdaad weer een klein kunstwerkje ook al begrijp ik er niks van.

hifiman

Quote from: ivo1986 on July 21, 2009, 13:11:18
Inderdaad weer een klein kunstwerkje ook al begrijp ik er niks van.
Als die elektronen het maar begrijpen!  :pompom:

eddy135

Quote from: Audioloog on July 21, 2009, 13:27:58
Als die elektronen het maar begrijpen!  :pompom:
Begrijpen??? die stommelingen kiezen altijd de weg van de minste weerstand.  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

reMC

Quote from: Audioloog on July 21, 2009, 13:27:58
Als die elektronen het maar begrijpen!  :pompom:

En de elektromagnetische velden >:D

hifiman

#259
Waar blijven de dagelijkse foto updates?  :-X

Erik heeft vakantie, dus je kan mij niet wijsmaken dat er momenteel niet elke dag wat "geknutseld" (beetje raar woord) wordt in huize Erik  :headbanging:

Erik van Voorst (in memoriam)

Op je wenken bediend... ;D

Vandaag stond weer in het teken van de psu....foto's spreken voor zich... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

....en de Lemo welke de voedingsspanning naar de clock voert...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

................................................bijna.......................................... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Davey

#264
Very impressive. Wat ik bij Audioloog ook al in z'n topic had gezegd, ik snap helemaal niks van de electronica maar het is altijd zo leuk je topics te volgen. Heerlijk perfectionistisch  :clapping: :headbanging:

K. Hillen

Welk type buizen gebruik je? Het merk is zichtbaar, type niet... Of hou je dat liever geheim? Verder nogmaals; een Meesterwerk!
"Tempora mutantur, nos et mutamur in illis"

advr

Quote from: K. Hillen on July 23, 2009, 08:57:12
Welk type buizen gebruik je? Het merk is zichtbaar, type niet... Of hou je dat liever geheim? Verder nogmaals; een Meesterwerk!

Tung Sol  :angel:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Je bedoelt diegene welke je ziet in de power supply, dat zijn 2 maal de 6X4WA (gelijkrichtbuizen) een ontwerp van Peter van Willenswaard.
En inderdaad heeft ADVR gelijk... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Quote from: Erik van Voorst on July 22, 2009, 21:41:27
;D

Prachtige foto! 8) Anton ingespannen bezig, op de achtergrond die fraaie 'nonnen' de wacht houdend. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

en spelen....................en spelen...............en spelen.....................en spelen........................en spelen..................................en spelen...........



OMG....  :o
Ik kan niet zo 1-2-3 onder woorden brengen wat er nu met een reeds koude da-converter in mijn huiskamer gebeurt maar ...take it from me....IMPRESSIVE....... :inlove:

Even een fotootje...de Matriarch Power Supply staat nog achterste voren om de kabels te laten aansluiten.....maar die ombouw moet nog volgen  :devil:

We gaan snel weer luisteren....jullie hebben in ieder geval de primeur....... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

egraaf

Het ziet er bijzonder mooi uit, jammer dat we niet allemaal kunnen komen luisteren :).

superleo7

Hallo Eric,

Ik bewonder al jaren je je vakmanschap en enorme geduld.
Ben zelf handig maar mis wat van het engele geduld. :-[
Ik vroeg me af waarom je voor je kabels en interlinks geen teflon tube gebruikt.
Is er klankmatig zoveel verschil?

Ben zelf bezig met 3 meter XLR ziverdraad van 0.8 met behulp van teflon tube.
Wil eerst even de klank eigen schappen horen maar vroeg me gelijk af of natuurlijke stoffen helpen voor beter geluid.

Waar kan je van die ongebleekte katoenen koord kopen ?
Vind dit wel interesant om de bedrading in mijn apparaten hier mee tevervangen en kijken wat dat teweeg brengt.

Eric veel succes met je project ziet er super uit. ;D

GR Leo

phy

#272
Quote from: superleo7 on July 25, 2009, 11:25:52
Hallo Eric,


Ik vroeg me af waarom je voor je kabels en interlinks geen teflon tube gebruikt.
Is er klankmatig zoveel verschil?

Ben zelf bezig met 3 meter XLR ziverdraad van 0.8 met behulp van teflon tube.
Wil eerst even de klank eigen schappen horen maar vroeg me gelijk af of natuurlijke stoffen helpen voor beter geluid.


GR Leo
hoi Leo
Als ik hier even iets over mag zeggen.
Ik had toevallig samen met een audiokennis luidsprekerkabels gemaakt met hetzelfde zilver
en dezelfde lengte (2meter)
Hij had een enkele dikkere draad gebruikt in een teflon slang
en ik had meerdere dunne draadjes gebruikt en elk draadje appart geisoleerd met rijstpapier en katoen heel licht getwist en daarover weer katoen.
Het verschil tussen de kabels is heel groot de teflon kabel klinkt fel en hard
terwijl de katoenen kabel veel rustiger klinkt en toch eigenlijk meer openheid heeft hij klinkt nooit scherp ook niet in vergelijk met koperen kabels.
Ik ben er wel ongeveer 2 weken  mee bezig geweest  
en de teflon kabel was op een zaterdag middag klaar

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: superleo7 on July 25, 2009, 11:25:52
Ik vroeg me af waarom je voor je kabels en interlinks geen teflon tube gebruikt.
Is er klankmatig zoveel verschil?

Ben zelf bezig met 3 meter XLR ziverdraad van 0.8 met behulp van teflon tube.
Wil eerst even de klank eigen schappen horen maar vroeg me gelijk af of natuurlijke stoffen helpen voor beter geluid.

Waar kan je van die ongebleekte katoenen koord kopen ?
Vind dit wel interesant om de bedrading in mijn apparaten hier mee tevervangen en kijken wat dat teweeg brengt.

Hoi Leo,
Ook ik gebruik veel teflon hoor hangt van de situatie af. Ik denk dat het leukste is om het voor jezelf te testen. Ik heb dat katoen een tijdje geleden van Remco gekregen, maar je kunt het op de markt kopen en/of in fournituurzaken.
Succes



HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Katoen is heel interessant om mee te experimenteren. In MIJN beleving klinkt dat (vaak icm papier, zijde) stukken beter dan Teflon, in ELKE situatie. Niet dat we het in elke situatie gebruiken, dat is niet te doen :)

In tegenstelling wat veel mensen (volgens mij) denken heeft katoen ook betere technische eigenschappen, oa een veel lagere dielectrische constante (volgens mij ook wel eens aan gerefereerd als het 'geheugeneffect').