König HDMI 1.3C kabel

Started by Maypole, May 14, 2009, 11:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maypole

König produceerde al betaalbare HDMI kabels maar sinds enkele maanden hebben zij een nieuwe lijn HDMI kabels. Dit zijn kabels die voldoen aan de HDMI 1.3C standaard. Er zijn theoretisch resoluties van 2160p (QUAD-HD) mogelijk door deze kabel.



Het mooie is dat König niet investeert in grote marketing campagnes en geen fancy blisters om haar kabels doet. Dit heeft als direct gevolg dat de kabels uiterst betaalbaar zijn. De langste lengte, 10 meter, kost slechts 69.95 euro!
Door deze scherpe prijzen en dus de enorme vraag naar deze kabels zijn ze vrijwel overal uitverkocht, maar bij ons is er nog voorraad! Kijk voor de actuele prijzen en voorraad op onze site

Onne

Heb deze net besteld bij jullie, ik zal mijn bevindingen wel even posten. 

Onne

#2
Gisteren besteld en via Ideal betaald en ik heb ze nu in mijn handen! Snelste levering ooit (binnen 24 uur)!  :clapping:
Zien er erg mooi uit, vanavond lekker testen.  


millon

Heb hem ook
1 x10m en 1 x5m met repeater.

Werkt perfect.

Onne

"t zijn mooie kabels! Afwerking is echt super strak, let er alleen wel op dat ze heel stug zijn.
In mijn setup heb ik daar geen moeite mee en is 1.5 meter ook ruim voldoende.
Connectors passen goed en ik had niet het idee dat de kabel er uit zou vallen bij het terug schuiven van de spullen.
Zie foto's:




Wat ik t.o.v. de andere HDMI kabels kon ontdekken:

In donkere passages of slecht verlichte plekken bij Blu-Ray films lijkt het alsof het donkerbruin/donkerblauw/donkerrood minder korrelig is.
Zwart is echt zwart maar net die schakeringen van zwart met een tintje kleur/licht. Daar zit een voordeel in.
Geluid kon ik geen verschil ontdekken.

Conclusie:
Erg mooie kabel voor deze prijs. En bestellen en afhandelen ging ook super!



Maypole

Bedankt voor deze mooie review! :)

König komt over enkele weken met een nieuwe HDMI kabel op de markt! Als dat zo ver is zal ik dat hier melden :)

Madhouse

Komen ze ook met kortere lengtes? Ik heb namelijk 2 kortere nodig als 1,5m (75cm ofzo) en 2 van 1,5m...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maypole

75 centimeter hebben we wel gehad maar ruim de helft van die kabels bleek een productiefout te bevatten. Daarom hebben we die kabel uit het assortiment gehaald.

millon

#8
is er iemand die met 15m kijkt?
ik heb 10m + 5m.
Met een repeater
Aansluitingen: 1x input HDMI female
1x output HDMI female
• Video resolutie: 480i,720p,768p,1080i,1080p
• Signaalbereik: max 30 m
• Ondersteunt: HDMI 1.3b/HDCP ondersteuning
• LED indicatie: Power en Link
• Voeding: DC 5V 1A
• Behuizing: Plastic

Nu kan mijn pio lx52 high speed hdmi verzenden.
Maar bij 1080p/50 komt hij te kort!!
Dat trekt de kabel niet.
1080p/24 wel.
Dus moet ik high speed afzetten.
Wat is jullie ervaring?