Hoe een NAS automatisch laten opstarten door HD Dune Center.

Started by kohns, May 13, 2009, 17:01:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kohns

Ik ben van plan om een NAS (PC met FreeNAS) te gebruiken om geripte DVD en BD films te streamen naar mijn HD DUNE Center.
Is het mogelijk van de NAS te laten booten wanneer de HD Dune Center opstart.
Voor zover ik weet kan ik mijn NAS-PC laten booten via de NIC kaart.
Maar hoe laat je de HD Dune Center hem opstarten (en afsluiten achteraf)?
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

Bij de features...
    http://hdi.co.il/features/
... staat er...
    Better support for waking up NAS with HDD-spindown / wake-on-LAN [new]
... wil dat dan zeggen dat het al mogelijk is?
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kaajee

Al zou het technisch mogelijk zijn, lijkt het me nooit soepel te gaan werken.
Ik vrees dat je NAS altijd een (veel) langere wake-up tijd nodig zal hebben dan je Dune (mag je bijna hopen vanuit het 'Dune' oogpunt.... :P)
Daarmee staat je DUne dus al klaar maar kan geen data vinden omdat je NAS nog niet zover is.
Afsluiten achteraf is weer een ander verhaal; dat zou denk ik alleen maar gaan met een idle detectie op je NAS en niet/nooit vanuit je Dune.
Dus als je NAS bijv. 10min. niets meer te doen heeft gehad (geen data meer gestreamd hoeft te hebben) gaat ie uit.

Waarom niet een hele zuinige NAS creƫren en die gewoon aan laten staan? Die paar euro......Desnoods dat je er een fysieke/softwarematige 'schakelklok' aanhangt en dat ie daarmee op de echt loze uurtjes uit staat en alleen aangaat op potentiƫle gebruiks uren.......

rbormans

Quote from: kohns on May 14, 2009, 16:15:42
Bij de features...
    http://hdi.co.il/features/
... staat er...
    Better support for waking up NAS with HDD-spindown / wake-on-LAN [new]
... wil dat dan zeggen dat het al mogelijk is?
klein detail helaas... het staat bij de features VOTING, en daar is het een nieuwe wens

WOL zou inderdaad een erg mooie feature zijn, en ik vermoed dat het ook niet uitmaakt dat de NAS na de Dune zou ontwaken


kaajee

Quote from: Raf (B) on May 14, 2009, 16:49:15
............... en ik vermoed dat het ook niet uitmaakt dat de NAS na de Dune zou ontwaken
Lijkt me toch el handig als je content die op je NAS staat af wilt spelen via je Dune............
(hoe zou de DUne deze content anders moeten afspelen?)

rbormans

Quote from: kaajee on May 14, 2009, 17:44:39
Lijkt me toch el handig als je content die op je NAS staat af wilt spelen via je Dune............
(hoe zou de DUne deze content anders moeten afspelen?)
Je meent het ;)

Een BR insteken en starten op de Dune duurt enkele minuten, maar 1 minuutje wachten op een NAS die moet opstarten is onoverkomelijk ?

celerontje

Ik zit wel eens te denken als ik een BD in mijn speler druk;
Ik kan sneller een 35mm film inleggen... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

kaajee

Quote from: Raf (B) on May 14, 2009, 17:47:51
Je meent het ;)

Een BR insteken en starten op de Dune duurt enkele minuten, maar 1 minuutje wachten op een NAS die moet opstarten is onoverkomelijk ?

Nou ik kan me voorstellen dat wanneer de Dune al opgestart is en geen source voor de content vindt (omdat de NAS nog niet opgestart is) dat ie dan daarna ook moeite heeft om de NAS te vinden. Dat je dan bijv. de Dune weer nieuw zou moeten opstarten oid.
Zo werkt het (helaas) met vele MediaSpelers; als die de bron niet meteen beschikbaar hebben ze hem later ook niet 'zomaar' kunnen benaderen.......

J.A.F._Doorhof

Wij gebruiken een fileserver met een board dat volledig uitgaat (dus geen stroom verbruikt of nagenoeg geen stroom) zelfde geldt voor de voeding.
Via een wakeup on lan werkt alles vanaf de Dune perfect.
Duurt wel even 10 seconden na de eerste klik natuurlijk maar daarna gaat het gewoon als van ouds.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"