Stereo set Alex Groningen.

Started by Alex Groningen, May 13, 2009, 10:13:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Groningen

Quote from: twani on July 29, 2016, 19:40:19
Benieuwd of je komende vanaf de muzikale (klankmatig nogal easy en Brits afgestelde) Wharfedale speakers kunt wennen aan de agressie van de Tannoys Alex. :)

Tja, eerlijk is eerlijk, de Wharfedales klonken erg fijn in de woonkamer. Deden voor het geld veel goed, maar zat soms nog even te twijfelen om er een klein subje voor het laag bij te zetten.
Laag was het enige wat ik dan ook ontbrak, maar wat wil je met een redelijk kleine monitor.

Zelf hoop ik niet dat het waar is wat je vertelt over agressie, want daar heb ik namelijk een hekel aan.
Maar goed, voor dit geld durf ik de risico nog wel te nemen. Is het voor mijn gehoor niks dan kunnen ze zo weer in de verkoop.

Maar eerst dinsdag afwachten, dan worden ze namelijk bezorgd.

twani

#7276
Agressie is misschien niet het juiste woord maar is wel het eerste wat in me opkwam juíst omdat je van de heerlijk soepele Wharfedale's afkomt Alex :)

En aangezien je díe voor jou doen best lang hebt gehad ;)

Oud lid

Die Wharfedales zijn echt fijne luidsprekers!

Goedkopere Tannoys kunnen wel eens wat te veel van het goede zijn in het hoog met dat trompetje in de unit ;D

Erwin B

twani

#7278
Quote from: Erwin B on July 29, 2016, 22:24:09
Die Wharfedales zijn echt fijne luidsprekers!

Goedkopere Tannoys kunnen wel eens wat te veel van het goede zijn in het hoog met dat trompetje in de unit ;D

Erwin B

Jij weet het beter te verwoorden Erwin.  :D

Maar dat is inderdaad precies wat ik bedoelde.  ;)

Tetterdetetttttttt🎺🎺🎺🎺🎷🎷🎷


Overigens had ik een serieus zwak voor 'Alex Wharfdale's :)

YamahaRXV

Quote from: twani on July 29, 2016, 22:49:18
Tetterdetetttttttt🎺🎺🎺🎺🎷🎷🎷

Schettertrompet dus ?  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: YamahaRXV on July 29, 2016, 22:54:22
Schettertrompet dus ?  ;D

Ik ben er bang voor Alex smaak inschattend :mellow:

VlisChris

Quote from: YamahaRXV on July 23, 2016, 08:48:26
Wist niet dat het zo erg gesteld was met hem.... :o  :D

Je kent die prank-video's met clowns erin? Die enge?

Dat zijn de bloopers van Bas :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Alex Groningen

Vanmiddag zijn de Tannoy's Mercury 7.4 afgeleverd. Ik heb ze even snel opgesteld en ben maar een paar nummertjes wezen luisteren. Eerste indruk: gewoon erg leuke luidsprekers voor 't geld. Leuke en nette afwerking en de sound spreekt mij ook wel aan. Leuker dan de Wharfedales? Ik denk dat ik met de Tannoy's meer plezier ga beleven. En schel/fel hoog? Nee, zo was mijn eerste indruk zeer zeker niet.

Dus sorry heren, hier zaten jullie aardig fout over het hoog van de Tannoy. ;) ;D


Quote from: Erwin B on July 29, 2016, 22:24:09
Die Wharfedales zijn echt fijne luidsprekers!

Goedkopere Tannoys kunnen wel eens wat te veel van het goede zijn in het hoog met dat trompetje in de unit ;D

Erwin B

Quote from: twani on July 29, 2016, 22:49:18
Jij weet het beter te verwoorden Erwin.
Maar dat is inderdaad precies wat ik bedoelde.  ;)

Tetterdetetttttttt🎺🎺🎺🎺🎷🎷🎷


Overigens had ik een serieus zwak voor 'Alex Wharfdale's :)

Quote from: YamahaRXV on July 29, 2016, 22:54:22
Schettertrompet dus ?  ;D

Oud lid

#7283
In een ver verleden heb ik ook Tannoys met de DC unit gehad. Ik kreeg ze niet goed klinken door de trompet. De enige muziek die er goed uit kwam was de Trompetenpolka ;D

Erwin B

Alex Groningen

En wat is een ver verleden? Om eerlijk te zijn was ik ook wel een beetje huiverig voor het fel hoog waar volgens mij Tannoy om bekend staat of stond volgens sommigen, maar mij valt het enorm mee.
Ik vind ze juist erg prettig klinken en denk dat dit wel blijvertjes zijn. Maar goed, heb ze maar heel kort kunnen beluisteren en vanaf volgende week zijn we wat meer in mijn huis en kan ze dan ook pas meer beluisteren en dan ook beter gaan beoordelen.

twani

Quote from: Erwin B on August  3, 2016, 22:04:31
In een ver verleden heb ik ook Tannoys met de DC unit gehad. Ik kreeg ze niet goed klinken door de trompet. De enige muziek die er goed uit kwam was de Trompetenpolka ;D

Erwin B

linksom of rechtsom, vroeg of laat begint de DC klanksignatuur van Tannoy je op  te vallen en éénmaal het geval ga je het óf leuk vinden óf nooit weer......

Laten we voor Alex op het eerste hopen....

Oud lid

Een jaar of 12 geleden ongeveer. In het begin vond ik de transparantie fantastisch. Zeker met de modern klassieke muziek waar ik van hou. Maar het ging me vervelen en ik kreeg ze ook niet klinkend. Wat ik ook deed.

Ik zou wel nog eens een Glenair willen horen.

Erwin B

Alex Groningen

Wie had dat verwacht/gedacht. Een goedkoop setje en dan ook nog eens met plezier kunnen luisteren.
Het setje zoals die er nu staat daar kan ik nog wel een aardig tijdje van genieten.

Xander32

Cool  O0, maar kijk je helemaal niet meer om naar iets anders?

Quote from: Alex Groningen on January 13, 2017, 18:26:57
Wie had dat verwacht/gedacht. Een goedkoop setje en dan ook nog eens met plezier kunnen luisteren.
Het setje zoals die er nu staat daar kan ik nog wel een aardig tijdje van genieten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Ik kijk nog wel een beetje rond, maar meer sporadisch. Eerst andere plannen realiseren, daarna komt de audio wel weer.

HTip

Quote from: Alex Groningen on January 13, 2017, 18:26:57
Wie had dat verwacht/gedacht. Een goedkoop setje en dan ook nog eens met plezier kunnen luisteren.
Het setje zoals die er nu staat daar kan ik nog wel een aardig tijdje van genieten.
Goed bezig Alex! Genieten is waar we het toch allemaal voor doen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen


Spijkie

Quote from: Alex Groningen on August  4, 2016, 07:37:48
En wat is een ver verleden? Om eerlijk te zijn was ik ook wel een beetje huiverig voor het fel hoog waar volgens mij Tannoy om bekend staat of stond volgens sommigen, maar mij valt het enorm mee.
Ik vind ze juist erg prettig klinken en denk dat dit wel blijvertjes zijn. Maar goed, heb ze maar heel kort kunnen beluisteren en vanaf volgende week zijn we wat meer in mijn huis en kan ze dan ook pas meer beluisteren en dan ook beter gaan beoordelen.

Ach die naam heeft Piega ook wat uit het verleden, de combinatie is wat het doet klinken of niet. Dan heb je nog transparant , detailrijk en schel wat dicht bijelkaar kan liggen in woordkeuze. Lekker genieten van je nieuwe aanwinst !
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Alex Groningen

Goed.  De set was al goedkoop en minimalistisch, maar het kan nog goedkoper en minimalistischer!
Vandaag de Sonos Play 1 bij toeval beluisterd. Wat een waanzinnig leuk en goed klinkend luidsprekertje. Waarschijnlijk gaat de huidige set ook maar in de verkoop en haal ik mij de Sonos!

Starred

2x sonos play5, heerlijk in stereo

Alex Groningen

Zag de 5 ook staan, maar heb deze niet kunnen beluisteren. De Play 1 bij toeval beluisterd en deze lijkt mij in stereo ook waanzinnig leuk voor het geld spelen. De Play zal ik volgende week eens gaan beluisteren.

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

Een lekker overzichtelijke 'installatie'  :).

Quote from: Alex Groningen on February 25, 2017, 17:41:38
Goed.  De set was al goedkoop en minimalistisch, maar het kan nog goedkoper en minimalistischer!
Vandaag de Sonos Play 1 bij toeval beluisterd. Wat een waanzinnig leuk en goed klinkend luidsprekertje. Waarschijnlijk gaat de huidige set ook maar in de verkoop en haal ik mij de Sonos!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on February 26, 2017, 21:50:25
Een lekker overzichtelijke 'installatie'  :).

Installatie tussen aanhalingstekens ook :D

Alex Groningen