Author Topic: Stereo set Alex Groningen. Foto's pagina 244.  (Read 219045 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online Xander32

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+10)
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
Re: Stereo set Alex Groningen. Foto's op 194.
« Reply #5275 on: May 14, 2012, 21:54:44 »
Grappig om te zien (te lezen) hoezeer `n ieder zich weer druk maakt om de set van Alex ;D (met de beste bedoelingen overigens).
Ik hoop echter dat Alex zich vooral laat leiden door z`n eigen gehoor.
« Last Edit: May 14, 2012, 21:55:14 by Xander32 »
Usher BE-718 DMD  ||  Marantz PM15 s2 LE  ||  Marantz SA15 s2 LE  || Logitech Squeezebox Touch + BOTWS

Online twani

• Trade Count: (+15)
« Reply #5276 on: May 14, 2012, 22:04:41 »
Nee niet druk joh, gewoon lekker meeleven met het grote avontuur. Bovendien denk ik dat wanneer je zoals Alex in de markt bent voor een dergelijke luidspreker je dit soort info toch best wil horen.......toch?
Leben CS300 - Musical Fidelity M1 DAC "A-synch." - Harbeth SHL-5 - Compaq "SSD" laptop

Offline Nooff

• See...Hear and Believe
  • Trade Count: (+58)
« Reply #5277 on: May 15, 2012, 00:15:46 »
De Jade 5 werd bij het Duitse Stereo min of meer "afgetest"....Opgaaf van redenen: matige timing, vraagt om een stabiele versterker, moet zeer precies op de luisterpositie worden uitgericht, terughoudend midden. Nog een plusje ergens voor? jawel het uiterlijk/voorkomen van de box was volgens hen op € 6000,- klasse niveau.
Bijzonder, smaken verschillen maar die opmerkingen vind ik persoonlijk vreemd. Daarnaast zijn de overige testen lovend en spreekt men over een zeer homogeen geluidsbeeld, krachtige en strakke basweergave, transparant en In staat om een zeer ruimtelijk geluidsbeeld neer te zetten. Mijn eigen ervaringen zijn daar vrijwel gelijk aan. Ze verdienen echter wel de aandacht om goed te plaatsen in je ruimte, dat is zeker waar. Timing is volgens Stereo overigens niet matig maar doorsnee  ;)

Offline Midcall

• Trade Count: (+1)
    • Ex-garage
« Reply #5278 on: May 15, 2012, 00:54:57 »
Daarnaast zijn de overige testen lovend en spreekt men over een zeer homogeen geluidsbeeld, krachtige en strakke basweergave, transparant en In staat om een zeer ruimtelijk geluidsbeeld neer te zetten.
Noem een willekeurige speaker en je vindt een review die hetzelfde zegt... het is ook maar wat je wilt lezen natuurlijk. Wat reviews betreft ben ik uitermate cynisch geworden, het overgrote deel is commerciëel ingegeven en dat is ook niet zo gek als je ziet hoeveel mensen hier nog waarde aan hecht.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research VT200 MKII - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Onkyo PR-SC885P - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - PS Audio P600 - Squezebox Classic - Audio-GD Reference 7 -

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+44)
    • http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=88185.0
« Reply #5279 on: May 15, 2012, 06:34:40 »
De Jade 5 werd bij het Duitse Stereo min of meer "afgetest"....Opgaaf van redenen: matige timing, vraagt om een stabiele versterker, moet zeer precies op de luisterpositie worden uitgericht, terughoudend midden. Nog een plusje ergens voor? jawel het uiterlijk/voorkomen van de box was volgens hen op € 6000,- klasse niveau.

Als ik ergens al wel achter ben gekomen dan is het wel dat je de audio bladen met een korreltje zout moet nemen.
Zo kwamen de Kef Q900  en de R serie ook goed uit de diverse testen. Maar toen ik ze afgelopen week zelf heb kunnen beluisteren was het voor mij een dikke tegenvaller. Vooral omdat ik ook luidsprekers had gehoord die in een lagere klasse zaten maar wel een betere sound ten gehore brachten.

Maar goed het maakt niet uit welke luidspreker je koopt of in welke prijsklasse je ook zoekt, er valt altijd wel wat aan of op te merken.
Yamaha A-S2000 versterker,Yamaha CD-S2000cd speler,Transrotor Porcino 25 draaitafel,
Canton Vento 890.2 DC, Cambridge Audio 650BD speler. Phono pre?? DAC?? Streaming??

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
« Reply #5280 on: May 15, 2012, 06:38:50 »
Nee niet druk joh, gewoon lekker meeleven met het grote avontuur. Bovendien denk ik dat wanneer je zoals Alex in de markt bent voor een dergelijke luidspreker je dit soort info toch best wil horen.......toch?

Info hoor ik graag, maar geen info uit een hifi blaadje, dat zegt mij namelijk niets.
Yamaha A-S2000 versterker,Yamaha CD-S2000cd speler,Transrotor Porcino 25 draaitafel,
Canton Vento 890.2 DC, Cambridge Audio 650BD speler. Phono pre?? DAC?? Streaming??

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
« Reply #5281 on: May 15, 2012, 06:41:18 »
Nog even nagekeken maar het waren de Canton Reference 9.2 DC die ik beluisterd heb. Zag wel dat de 890DC nu voor goed 1700 per paar weggaan, dat scheelt best.

Waar? Heb je misschien een linkje?

Offline Kingpin

• Trade Count: (+1)
  • Just An Ordinary Member
    • StreamingPlaza
« Reply #5282 on: May 15, 2012, 10:01:40 »
Waar? Heb je misschien een linkje?

Canton Vento 890:
http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/de/Lautsprecher/Canton/Canton-Vento-890

De Yamaha en Cantons gaan daar allemaal weg voor de helft van de prijs lijkt het wel.
Is een goede zaak, heb er ook wel eens wat gekocht en vanuit Groningen gewoon de E31 volgen naar beneden, ben je er zo.
« Last Edit: May 15, 2012, 13:37:31 by Kingpin »
Stereo : Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Tung-Sol 12AX7G, Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, Metrum NOS DAC Quad, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Panasonic TX-P42ST50
Surround : Rotel RSP-1098, Ceratec Penta, HDI Dune BD Prime 3.0, Audio Physic Spark/Celsius/Step, Velodyne SPL-R 1500, Panasonic TX-P50ST50, Logitech Harmony 1000, QNAP TS-119 Turbo NAS, Apogee Wyde Eye, Oehlbach, Vera 2 Domotica

Online twani

« Reply #5283 on: May 15, 2012, 13:20:22 »
Info hoor ik graag, maar geen info uit een hifi blaadje, dat zegt mij namelijk niets.
Inderdaad kun je, zonder eea. op z`n merites te beoordelen, voor al dat soort info je kop in het zand steken. Er zijn meer en minder geloofwaardige reviews, dat klopt maar om alles nou op dezelfde manier weg te zetten als zijnde onzin lijkt me niet handig.
De bladen kunnen het wat aangaat ook nooit goed doen, als ze positief schrijven komt dat door adverteerdersbelangen, schrijven ze "rubbisch" hechten we er geen waarde aan. De waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen, en gezien je aan en verkoopverleden van apparatuur Alex, zou je er beter aan doen zo veel mogelijk info tot je te nemen ipv. dit te blokken......
Leben CS300 - Musical Fidelity M1 DAC "A-synch." - Harbeth SHL-5 - Compaq "SSD" laptop

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
« Reply #5284 on: May 15, 2012, 17:13:00 »
Canton Vento 890:
http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/de/Lautsprecher/Canton/Canton-Vento-890

De Yamaha en Cantons gaan daar allemaal weg voor de helft van de prijs lijkt het wel.
Is een goede zaak, heb er ook wel eens wat gekocht en vanuit Groningen gewoon de E31 volgen naar beneden, ben je er zo.

Deze zaak ken ik. Ik kijk geregeld even op hun site. Maar de Canton 890DC staat of stond hier in Groningen voor €1000,- per stuk te koop. Met een beetje onderhandelen krijg ik ze voor 17 a 1800,- alle twee ook wel mee.

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
« Reply #5285 on: May 15, 2012, 17:20:20 »
Inderdaad kun je, zonder eea. op z`n merites te beoordelen, voor al dat soort info je kop in het zand steken. Er zijn meer en minder geloofwaardige reviews, dat klopt maar om alles nou op dezelfde manier weg te zetten als zijnde onzin lijkt me niet handig.
De bladen kunnen het wat aangaat ook nooit goed doen, als ze positief schrijven komt dat door adverteerdersbelangen, schrijven ze "rubbisch" hechten we er geen waarde aan. De waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen, en gezien je aan en verkoopverleden van apparatuur Alex, zou je er beter aan doen zo veel mogelijk info tot je te nemen ipv. dit te blokken......

Het is ook niet zo dat ik de blaadjes links laat liggen, vind het veel te leuk om ze te lezen. Maar ik neem ze niet zo serieus.
Daarvoor heb ik te vaak meegemaakt dat ik verhalen las en dacht zo zo dat moet ik even beluisteren. Maar als ik dan in een winkel datzelfde product zat te luisteren dan was de teleurstelling meestal groot.

Ik ga nog maar op één advies af en dat zijn die m'n oortjes me geven. ;)

Online twani

« Reply #5286 on: May 15, 2012, 20:42:37 »
Het is ook niet zo dat ik de blaadjes links laat liggen, vind het veel te leuk om ze te lezen. Maar ik neem ze niet zo serieus.
Daarvoor heb ik te vaak meegemaakt dat ik verhalen las en dacht zo zo dat moet ik even beluisteren. Maar als ik dan in een winkel datzelfde product zat te luisteren dan was de teleurstelling meestal groot.

Ik ga nog maar op één advies af en dat zijn die m'n oortjes me geven. ;)
Ik begrijp je wel Alex ;) echter enkelen zoeken (tevergeefs en onnodig) de negatieve inslag achter zo`n stukje tekst van mij, nergens voor nodig ik geef slechts weer wat ik in een recente test tegenkwam mbt speakers die jij op het oog hebt, meer niet...

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
« Reply #5287 on: May 15, 2012, 22:03:11 »
Ik begrijp je wel Alex ;) echter enkelen zoeken (tevergeefs en onnodig) de negatieve inslag achter zo`n stukje tekst van mij, nergens voor nodig ik geef slechts weer wat ik in een recente test tegenkwam mbt speakers die jij op het oog hebt, meer niet...

Ik zelf zie het niet als negatief hoor. Maar kon me zelf niet helemaal vinden in dat stukje wat je had gelezen.
Wij hebben bijna anderhalf uur naar deze luidsprekers zitten luisteren en we waren beiden positief verast door deze luidsprekers, en al helemaal voor zijn prijs. Dit omdat we ook andere luidsprekers hadden zitten luisteren in dezelfde prijsklasse of hoger die het niet zo leuk deden als de Wharfedale. Nu moet ik er wel bij zeggen dat m'n kameraad en ik zo'n beetje dezelfde smaak hebben wat betreft muziek en waar luidsprekers aan moeten voldoen.

Nu moet ik binnenkort nog een één op één vergelijk doen maar om eerlijk te zijn heb ik al een tijdje constant het beste gevoel bij de Canton luidsprekers.

Online HTip

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+34)
  • Chamber of dreams
« Reply #5288 on: May 16, 2012, 08:26:37 »
En of ik weer gek wordt gemaak aanstaande zaterdag, wie weet. ;)
Op stereogebied ben je beter gewend. Surround? Ja, dat is een heel ander verhaal :D

Zaterdag richting HTip maar onderweg eerst stoppen in de buurt van Nijmegen en met een beetje geluk even later weer een stop bij HC Hifi om de Yamaha's op te halen.
Heel efficiënt. Blijf je niet te lang hangen? ;D

Showcase - Topic

CA Electronics • PS Audio • Marantz • Oppo • ALR/Jordan • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Online Nosferatu

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
« Reply #5289 on: May 16, 2012, 08:42:22 »
Op stereogebied ben je beter gewend. Surround? Ja, dat is een heel ander verhaal :D
Als ie te lang blijft hangen.... moet ie lopend terug !  :D
Denon AVR-4306 AV receiver/Denon DVD-3930 DVD-SACD-CD speler/Transrotor Porcino platenspeler/Ortofon 2M Bronze element/B&W XT-8 luidsprekers/van den Hul 'The Name' interlinks/Inakustik LS-600 luidsprekerkabels/JouwHifi stekkerblok/Belden 19364 stroomkabels/LG 50PK350 plasma TV. Vintage corner: Denon DRA-735R receiver/Denon DCD-1520 CD speler/Philips CD-104 CD speler/Technics SL-3310 platenspeler/Impulse 34 luidsprekers/4mm OFC 'noname' luidspreker kabels/Supra Classic 4.0T luidspreker kabels.

Online HTip

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+34)
  • Chamber of dreams
« Reply #5290 on: May 16, 2012, 09:07:56 »
:clapping:

Showcase - Topic

CA Electronics • PS Audio • Marantz • Oppo • ALR/Jordan • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
« Reply #5291 on: May 16, 2012, 16:08:23 »

Ik denk dat er surround gebied een wereld voor me open gaat.

Ik durf niet meer nu ik te horen heb gekregen dat ik terug moet lopen als ik overal te lang blijf plakken. ;)

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
« Reply #5292 on: May 16, 2012, 16:08:44 »

:devil: >:( :devil:

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
« Reply #5293 on: May 17, 2012, 16:06:43 »
En de Musical Fidelity kW set heeft inmiddels het huis verlaten.

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
« Reply #5294 on: May 20, 2012, 09:04:19 »
En de Ushers hebben het huis inmiddels ook verlaten. Eén nieuwe aanwinst mag ik op dit moment begroeten, de Yamaha CD-S 2000 cd speler. Wat een beautie. :inlove:

Online Xander32

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+10)
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
« Reply #5295 on: May 20, 2012, 10:26:02 »
En de Ushers hebben het huis inmiddels ook verlaten. Eén nieuwe aanwinst mag ik op dit moment begroeten, de Yamaha CD-S 2000 cd speler. Wat een beautie. :inlove:
Hoi Alex, ik vond het leuk om even kort kennis met je te maken, en met Jaap idem, en ben blij met de DMD`s.

Benieuwd ben ik naar jouw bevindingen en de foto`s wanneer de set kompleet is. Ik wens jou nog veel plezier en vooralsnog veel geduld (totdat alles in geleverd).
Usher BE-718 DMD  ||  Marantz PM15 s2 LE  ||  Marantz SA15 s2 LE  || Logitech Squeezebox Touch + BOTWS

Online twani

« Reply #5296 on: May 20, 2012, 10:34:24 »
Geweldig Alex!   Heb jij een zondagse leverancier? :wacko:  Enne, wel foto`s hé!

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
« Reply #5297 on: May 20, 2012, 11:15:01 »
Vond het ook leuk om met je kennis te maken. En had ook geen ander antwoord verwacht dan dat je blij zou zijn met de Usher DMD. Wens je er dan ook heel veel plezier mee.

Benieuwd ben ik naar jouw bevindingen en de foto`s wanneer de set kompleet is. Ik wens jou nog veel plezier en vooralsnog veel geduld (totdat alles in geleverd).

Zodra ik alles binnen heb dan komen de foto's. Zodra alles hier een tijdje is ingespeeld zal ik er even het één en ander over schrijven.

Online Alex Groningen

• HT forum donateur
« Reply #5298 on: May 20, 2012, 11:16:40 »
Geweldig Alex!   Heb jij een zondagse leverancier? :wacko:  Enne, wel foto`s hé!

Komt goed die foto's. En nee ik heb geen zondag leverancier, ben gisteren zelf in Oostrum geweest.

Offline Antoine

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+6)
  • Virtual Reality
    • De set op de HTForum Showcase site
« Reply #5299 on: May 23, 2012, 15:08:00 »
Sportief van Alex dat hij onderstaande schrijft in HTip zijn topic! Hoop dat de 'wijsneuzen' die het belang van een goede akoestiek kleineerden (in de discussie een paar bladzijden terug in dit topic) hier ook even notie van nemen...  :-X :D

Het eerste wat me opviel bij het praten was de akoestiek. Nadat we eerst wat nummer hadden beluisterd viel het me op dat het geluid heerlijk bleef klinken ook op een hoog volume, niks geen schreeuwerigheid of geluiden die gingen overheersen.
Dit zijn juist de dingen waar ik me thuis nog wel eens aan kon irriteren. Ik roep wel eens vaak dat ik m'n akoestiek redelijk op orde heb. Maar nu ik weet hoe een perfecte akoestiek hoort te zijn weet ik nu dat het eigenlijk slecht gesteld is bij mij thuis.

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk