De set van Koen

Started by Koen K, April 29, 2009, 22:09:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K

Zomaar wat gaan rondhakken was ik inderdaad niet van plan... Bedankt voor de heads-up, ik zal hulp van een expert inschakelen ;)

Gianno

Zo agressief was het hoog toch niet? Een hele enkele keer kon ik ze maar betrappen op een "S"-klank die marginaal als "snijdend" door mij werd ervaren.

Maar als het de rust brengt die jij zoekt... dan kan het natuurlijk nooit kwaad te experimenteren he?  ;D

Koen K

#327
Nee, dat klopt ook wel, maar elke verfijning is mooi meegenomen en het scheelt eigenlijk maar heel weinig. In dit geval helpt het vooral omdat niet elke opname die door de CD-speler gaat ultra-high-end is ;D

Of ik moet mezelf voor het - velours - lapje houden natuurlijk :P

J o e p

Jouw boxen zijn echt super heb ik ook gehad.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Kwabbernoot

Ahh, wat was voor jou dan de reden om ze weg te doen?

Groeten...

chansig

Verkopen aan Koen ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot


Koen K

#332
Mijn Harman/Kardon ST7 (Harrie voor intimi) staat weer te spelen! Ze had een paar mankementjes, zoals de armlift die niet goed functioneerde waardoor de naald niet op de plaat terechtkwam, de arm die niet goed meeliep en dergelijke. Na wat fijnmechanisch prutswerk draait het ding nu geweldig... Nu nog een meubeltje bouwen waarop beide draaitafels gebroeder/-zusterlijk naast elkaar kunnen staan 8)

Met grote dank aan Audiofreaks-medeforummer Juul08 voor het element, de AKG X8E! Het ding combineert goed met de lichte arm (6 gram) en klinkt prima!



Wat is ze mooi hè?

:pompom:  :headbanging:

S@m

Mooie strakke speler..!

Koen K

Dank je! En dan te bedenken dat het ding nu 33 jaar oud is ;)

roeleken

prachtig ding, en zeker voor die leeftijd.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Koen K

Dank je :smile:

Inmiddels is de armlift alweer over z'n verstandige periode heen en doet 'ie wederom moeilijk, maar goed, nu weet ik waar het probleem zit ;D

Alex Groningen

Kortom, weer een leuke aanwinst waar je weer een leuke luistertijd aan gaat beleven.

Koen K

#338
Klopt, maar eigenlijk heb ik deze tafel al heel lang... Ze heeft net een jaar elders gelogeerd en nu dus weer hier in actie. Er komt ook nog een ADC XLM element aan, dat kan dan mooi op de andere armbuis die ik nog voor de tafel heb liggen.

Maar goed, ik zal dus over niet al te lange tijd aan het reviseren/renoveren gaan... De aspecten die daarbij aan bod komen:

- de bodemplaat verstijven met aluminium profielen, aangezien deze inmiddels niet helemaal recht meer is.
- armlift repareren, die heeft voortdurend kuren.
- andere kabels eraan, deze oude rotzooi kan er niet echt meer mee door.

Gelukkig speelt het ding in principe inderdaad wel, want ik heb ook verhalen gelezen over problemen met deze arm waar je niet blij van wordt... Er zit in het systeem dat de arm meetrekt naar mate de plaat verder is afgespeeld een rubberen wieltje dat nog weleens hard schijnt te willen worden... Die van mij is echter in goede staat en echte problemen voorzie ik dan ook niet :smile:

mikeske

hele mooie plaatjes draaier  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Koen K

Thanks! Momenteel speelt de Technics weer:



:laugh:

Ik geloof dat die Kenwood zich niet zomaar laat kennen ::)

Roger Black


Koen K

Guilty as charged! Fouter dan dit wordt het niet binnen mijn collectie ;D

scrutinizer

#343
Quote from: Roger Black on November 26, 2009, 15:27:07
Dubieuze muziek Koen!

Hetgeen dubieus is, is het quartz ::), zeker niet Oldfield. ;)

even een smiley bij zetten ;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Quartz FG Servo. Analoge aansturing van de motor dus.

scrutinizer

Quote from: Koen K on December  1, 2009, 13:48:05
Quartz FG Servo. Analoge aansturing van de motor dus.
Ja, ..... ::)

Nu nog een SP-02 motor, snaar aangedreven met de EPA 100 titanium. :-X

;)


Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Er moet wat te wensen overblijven... Niet dat deze "12" vermoedelijk ooit nog de deur uit zal gaan. ;)

Koen K

#347
Aangezien ik ook nog met een speakerbouwprojectje aan de gang ga (gewoon voor de lol) heb ik wat drivers klaarliggen:



4 x Vifa C17WG29
2 x Morel MDM55
2 x Morel MDT40

Het doel is om ze in een TL-kast te stoppen. Nu nog even via marktplaats een bovenfrees opsnorren, een bouwtekening maken en dan MDF laten zagen.

dre73

ik heb nog wel een bovenfrees voor je om te gebruiken!
geen topmerk,maar voldoet prima!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Koen K

#349
Tof aanbod :smile:

Ik heb momenteel contact met een verkoper, maar mocht het afketsen, dan hoor je van me!

De maten van de stukken MDF weet ik inmiddels, dus de bouwtekeningen zullen allicht over niet al te lange tijd komen ;)