De set van Koen

Started by Koen K, April 29, 2009, 22:09:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

scrutinizer

#125
Quote from: Koen K on October  2, 2009, 17:30:31
Dat waren ook mooie dingen... Ze hadden naar ik meen schakelende voedingen en aardig wat vermogen in een klein (plat) doosje. Gebruik je de E900 nog?

Verzamelwoede, Koen!!

Ik heb hem in de doos staan, met voor zover ik mij herinner een kraakje in de attenuator.

http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyesprit/TAE900/TAE900.html

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Geweldig ding. Eigenlijk wel zonde om hem niet te gebruiken, vind je niet? ;)

scrutinizer

Quote from: Koen K on October  2, 2009, 18:05:56
Geweldig ding. Eigenlijk wel zonde om hem niet te gebruiken, vind je niet? ;)

Ik ben niet zo'n multichannelman Koen, dus gebruik er maar een te gelijk.
Maar ik garandeer je dat hij weer eens dienst zal doet in een retro setup.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Haha, daar neem ik genoegen mee ;)

Koen K

Zo... Ik ga jullie alweer lastigvallen  :devil:

Een beetje aan het frummelen geweest met Photoshop... Bij deze een HDR-foto van het setje. Ik heb het expres een beetje rustig aan gedaan, waardoor het resultaat m.i. net niet té kunstmatig is geworden 8)



En het bureausetje, conventioneel gefotografeerd ;D



Ik denk dat het zo wel een tijdje blijft staan. Klinkt, voelt etc. allemaal heel erg best 8)

Marvin....

weet je wat nu zo geinig is, ik vind dat noppenschuim echt een hele gave muurbekleding...

netjes hoor!

Koen K

Kijk, dat vind ik nou ook :laugh:

S@m

#132
Koen, welke luidsprekers staan er op je bureau?

Dat zullen wel Kef 102's zijn, maar als ik googel dan kom ik ook grote 102's tegen (50cm hoog)...

Koen K

#133
Inderdaad de kleine broertjes van de 107, de KEF Reference 102. Dat zijn de speakers waarmee de hobby ooit begonnen is voor mij... Mijn vader heeft ze gekocht in 1989 8)

Die grotere zijn vermoedelijk de 102/2 ;)

S@m

Quote from: Koen K on October  8, 2009, 21:11:44


Die grotere zijn vermoedelijk de 102/2

Inderdaad Koen, ik vind je 102's veel mooier  ;)

Koen K

Thanks :smile:

Ze klinken heel volwassen. Echt een mooie speaker. Ze hebben wel een vrij eigen geluid met een ietwat soft hoog en ook een beetje last van paneelresonanties aan de zijkanten, waardoor ze soms een beetje 'boxy' kunnen klinken. Ach ja, genoeg pluspunten om de minpunten te counteren ;)

BuSpu

Ik ken de Ref 107 erg goed. Jaren op gewerkt, niet foutloos maar wel een heerlijke speaker. Speel je met de gaasjes voor de tweeters?

Koen K

#137
Nee, die heb ik eraf gehaald. Ik gebruik ze zoals ze op de foto staan ;)

Tja, geen enkele speaker is foutloos maar inderdaad, dit is wel een erg fijne 8)

BuSpu

oei, ik vond ze destijds wel rauw worden in het hoog, zonder schermpje.

Koen K

In een "normale" kamer kunnen ze dan inderdaad fel zijn. Bij mij is dat ook bij sommige opnames zo, dus dan draai ik de treble wat terug.

Maar ik heb ze een keer in een volledig gedempte kamer gehoord en daar kwam het juist heel erg goed uit op deze manier. Ik denk dat het komt omdat ze heel breed afstralen en daardoor met goed reflecterende muren nogal wat meer geboost worden in het hoog dan minder breed afstralende speakers.

Koen K

Ik heb trouwens laatst een recensie geschreven, dus die heb ik hier ook maar even gepost: Klik.

BuSpu

Even je recensie gelezen. Leuk verhaal. Kwa laag kan je een hoop winnen met een flinke en ook goed amp. Vergeet niet het enorme konusoppervlak dat deze speaker heeft. Dat moet wel in toom gehouden worden. Een Quad 909 deed het best oke maar het kan zeker beter.
Ook kwa hoog kan dat wel eens wat oplossen.

Koen K

Hmm, vergis je niet in deze versterker, hoor. Ik heb al veel andere versterkers gehad. Dit model Sony heb ik al drie keer gekocht en twee keer verkocht. De Denon POA-6600's die ik momenteel te leen heb kunnen harder, maar spelen de Sony er verder bepaald niet uit...

BuSpu

kan ik me voorstellen. Ik ken de Sony niet maar ken de 107 wel op Denon POA mono blokken. Dat laatste werkt maar is niet echt speciaal.....

Koen K

#144
Ik heb de POA-6600's eens met een Accuphase P-20 vergeleken, ook met deze speakers. De P-20 vond ik veel vloeiender en spannender klinken. Daarbij kon je ook de dempingsfactor instellen om een beetje met het laag te spelen. Prachtige versterker wel.

Maar deze Sony doet het naar mijn idee erg goed :smile:

Koen K



Goede vriend op bezoek, stapel CD's, Grolsch en Pizza:

[X] Geschikt
[  ] Ongeschikt

frank2

echt een student ;D Doet mij aan mijn eigen studententijd denken. Veel bier, kroketje in de frituurpan snachts om 4 uur en dan nog een kop cappuchino en dan maffe.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

ivo1986

Quote from: Koen K on October 18, 2009, 00:24:01

Goede vriend op bezoek, stapel CD's, Grolsch en Pizza:

[X] Geschikt
[  ] Ongeschikt

Gezellig maar welk forum zie ik daar nou op de achtergrond  ;D.

En Grolsch  :-X?

ivo1986

Quote from: frank2 on October 18, 2009, 09:31:06
echt een student ;D Doet mij aan mijn eigen studententijd denken. Veel bier, kroketje in de frituurpan snachts om 4 uur en dan nog een kop cappuchino en dan maffe.

Zo ben ik ook mijn studententijd begonnen. Veel bier en vet eten s'nachts.
Binnen 4/5 maanden was ik ongeveer 14 kilo aangekomen.
Ondertussen toch maar niet meer 5x per week dronken en geen vette hap meer en ben nu op mijn oude gewicht.

Kwabbernoot