M&G part II op bezoek bij HTip

Started by Jean Sibelius, April 28, 2009, 18:44:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Hierbij mijn poging tot een korte impressie van afgelopen zondag (ik neem aan dat Madhouse, Sonic Circle en Little Ninja me nog wel aanvullen) ;)

Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover, na ruime tijd intensief contact via het forum met HTip eindelijk bij hem op bezoek! In vrij korte tijd nadat ik de afspraak had gemaakt met Philip kwamen Madhouse en Sonic Circle tevens op de lijst voor M&G part II te staan. Op het laatste moment schoof Little Ninja nog aan waarmee de stoelen in het HT van Philip vergeven waren. Een mooie gelegenheid om weer eens wat mensen van het forum te ontmoeten :).

Tot het laatste moment bleef het spannend of zondag door zou kunnen gaan in verband met de huidige drukke werkzaamheden van Philip op het werk, maar zaterdagavond kwam het verlossende e-mailtje: het gaat door! In de tussentijd was via PM afgesproken dat Sonic Circle en Little Ninja mij op zouden komen halen indien ik bereid was om later dit jaar een thuisdemo te verzorgen voor beide heren (uiteindelijk ben ik gezwicht). Verder leek het wel een strak plan om in dat geval te vragen of Madhouse tevens eerst bij mij langs zou komen, zodat we met 4 man sterk naar België af zouden kunnen reizen. We hadden om 10 uur afgesproken en Madhouse stond als eerste voor de deur. Aangezien we elkaar alleen via het forum kennen eerst verder kennis gemaakt en elkaar wat beter leren kennen. Exact om 10 uur stonden Sonic Circle en Little Ninja voor de deur en nog voordat ze binnen waren de eerste bijdehante opmerkingen reeds gemaakt. Dat zou zo de rest van de dag doorgaan (wat overigens wel lachen was) en het ijs was direct gebroken. Dus weer verder kletsen/kennismaken en rond 10:45 nog kort wat luisterimpressies opgedaan op mijn eigen set en daarna nog even wezen kijken achter in de tuin naar mijn eigen Home Theater In Progress. Volgens mij sprongen we rond 11:15 in de auto om af te reizen naar het Zuiden. In de auto alleen maar geouwehoer over stereo en HT en dat is best prettig als daar ook je eigen hart ligt.

Rond 12:45 kwam we aan bij Philip (circa 45 minuten te laat), maar dat mocht de pret niet drukken. In koor riepen we allemaal: "wat een prachtig huis!". Dat beloofde in ieder geval veel goeds en bij binnenkomst bleek dat Philip sinds de koop van dit huis niet alleen aan zijn HT heeft gewerkt. Maar eerst nog een stapje terug, want zodra Philip open doet herken je al meteen de sympathieke Nederlander die tegenwoordig in België woont. Vol trots vertelt hij over alle zaken die ondertussen zijn aangepakt in het huis, de keuken die nog wat te veel nagalmtijd heeft, maar daar heeft Toine Dingemans wel een goede oplossing voor middels design akoestische panelen (de hobby zet zich voort in het hele huis). De woonkamer die rigoureus is verbouwd, maar tevens de inrichting die er prima uitziet (de credits gaan meteen naar Annet)! Overigens een leuk detail: als je in België wat wilt bouwen dan hang je 6 weken voorafgaande aan de bouw de plannen aan de lantarenpaal voor je huis. Als niemand bezwaar maakt dan kun je aan de slag (o ja, en een briefje naar de Gemeente). Voordat we naar beneden gaan eerst koffie en een stuk gebak voor de innerlijke mens.

Als we de trappen afdalen valt op hoe groot de ruimte onder het huis van Philip en Annet is en slechts 'een klein deel' daarvan is omgebouwd tot HT. Toch wel bijzonder als je een ruimte binnenloopt die je vanaf het begin af aan beetje voor beetje hebt zien groeien tot hetgeen het nu geworden is: een hele mooie HT ruimte! Die vijf bioscoopstoelen op het podium zijn natuurlijk geniaal en meteen valt de enorme collectie Blu-Ray's op. Natuurlijk persoonlijke interesse voor het systeem waarmee Philip de diffusie panelen voor de deur kan plaatsen zodra iedereen binnen is. Verder natuurlijk die schitterende JVC waarvan achteraf blijkt dat zowel Sonic Circle als ikzelf dit exemplaar al eens eerder hebben mogen aanschouwen in Hilversum. Verder valt het hoge afwerkingsnivo van deze ruimte op en dat is een compliment waard aan iemand die in het dagelijks leven toch iets heel anders doet. Voordat we beginnen laat Philip eerst kort de afstandbediening zien, waarbij zich een animatie afspeelt van de gordijnen die zich openen en daarna gaan de echte gordijnen open (dit keer blijven ze nagenoeg de gehele dag in geopende toestand). We zitten er klaar voor!

Natuurlijk willen we snel wat eerste indrukken krijgen van de beeldkwaliteit van de JVC en het geluid van deze set-up, dus er wordt o.a. (in willekeurige volgorde) gekeken naar zowel DVD als Blu-Ray. Madonna – Confession Tour, U-571, The Dark Knight, Cold Play, Seal, Quantum of Solace (de overige heren mogen me aanvullen). In de tussentijd heb ik al besloten om eens te gaan informeren naar de akoestische verschillen tussen Rockfon Fibral en Ecophon Sombra Ds. Ik heb zelf al verschillende verplaatsbare panelen met Rockfon Fibral gemaakt, maar ik vind dat Ecophon er toch wel strakker uit zien. Bovendien is dit spul in het matzwart leverbaar en heb je geen last van die lelijke tussenstukken.

De achterspeakers staan ongeveer onder 45 graden ingedraaid waardoor iedereen een redelijk geluid van achteren krijgt. De SVS staat afgeregeld op de positie tussen de twee voorste stoelen en dat merk je met name op de achterste rij als er flink wat laag de ruimte in wordt geduwd. Dat is ook meteen de reden voor Philip om de voorwand straks rigoureus onder handen te nemen om daar basstraps in weg te werken. Het nieuwe en bredere scherm is natuurlijk ook meteen een goed excuus voor die wijziging. De SVS maakt keer op keer waar dat film kijken letterlijk een hele beleving wordt met zo'n apparaat. We hebben met zijn allen verschillende malen gewisseld van plaats, maar toen we een stukje U-571 keken zat ik samen met Madhouse op de voorste rij en onze broekspijpen bleven constant in beweging. Ik heb hem nog niet, maar sinds zondag staat deze film wel op het wensenlijstje. Tijdens de koffiepauze hebben we afgesproken om na het avondeten nog een hele film te kijken en tot die tijd komen we de tijd door middels ouwehoeren en stukjes film kijken.

Na de heerlijke macaroni schotels (eentje met o.a. grot champignons) kijken we naar de film Cloverfield. Ik kende hem nog niet, maar een absolute must have voor iedereen die indruk wil maken op zijn HT-gasten en ruzie wil krijgen met de buren. Uiteindelijk nog even napraten in de keuken en rond 21:30 springen we weer in de auto om terug naar Nederland te rijden. De dag is uiteindelijk voorbij gevlogen en ik heb weer een paar hele leuke mensen in levende lijve ontmoet van en via het forum. Philip nogmaals bedankt voor de gastvrijheid (ik kom graag nog eens terug als de basstraps gereed zijn) en Madhouse, Sonic Circle en Little Ninja (en HTip natuurlijk), jullie zijn van harte welkom zodra er wat de kijken/luisteren valt in mijn eigen ruimte achter in de tuin.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

#1
Mooi verslag Jan!

De playlist was als volgt:
- BD van Celine Dion
- DVD Coldplay Live 2003
- DVD Diana Krall
- DVD Torri Amos
- BD Destiny's Child
- DTS en HD audio vergeleken met de BD van The Dark Knight
- DVD U-571
- DVD Madonna COnfessions Tour
- DVD Seal One Night to Remember (waar iedereen volgens mij behoorlijk van onder de indruk was)
- Complete Film BD Cloverfield
- BD 007 Quantum of Solace

Als ik iets ben vergeten dan hoor ik het graag. Wel jammer dat we meer in de planning hadden om te bekijken/beluisteren maar door alle gezelligheid (wat ik persoonlijk erg leuk vond omdat ik erg geintresseerd ben in de mensen achter de forum namen) zijn we er gewoon niet aan toe gekomen. Maar die kans krijgen we nog wel zodra we weer een keer terug gaan.  :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

#2
Flinke lijst!
Hoe was de door opening van Quantum of Solace, die ik als tip gaf?

Quote from: Madhouse on April 28, 2009, 19:17:24
- DTS en HD audio vergeleken met de BD van The Dark Knight
Da's knap, want The Dark Knight heeft geen DTS ;D
Jullie hebben Dolby TrueHD en Dolby Digital vergeleken! ;) :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Leuk verslagje :bigsmile:

idd leuk om bij elkaar op de koffie te komen he :hehe:

Philip kan wel entree vragen zo gewild is zijn HT ;D

Heb ik nog even een vraagje wta hier verder niks mee te maken heeft.
Op de box van POTC dl 3 staat DTS, maar in het menu kan ik niks terug vinden. Weet een van jullie hoe dat zit?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Er staan een aantal nasynchronisaties in DTS op.
Het originele Engelse geluid is beschikaar in Dolby Digital 5.1 en PCM 5.1.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Erg leuk verslag JS!

Heb er eigenlijk niet heel veel aan toe te voegen, buiten wat ik al in HTip's topic heb vermeld.
Hij heeft gewoon een prachtige, afgewerkte en sfeervolle ruimte. Met bijzonder goed beeld en geluid. Vooral film is extra genieten door de sub die de ruimte flink onder handen neemt. U-571 was een heftige ervaring!

Daarnaast was het vooral ontzettend gezellig. Echt een top dag.

Nu ik die playlist terug zie, vind ik toch dat er iets mist (en wat ik zelf ook nog niet heb, vandaar) een demo van een animatiefilm als Cars, Ratatouille, Kung Fu Panda of Wall-E.. dan mag Philip die meenemen naar onze M&G van 17 mei a.s. :D


HTip

#6
Erg leuk om het eerste grote verslag te lezen, Jan. Ik kan zo de dag nogmaals beleven (ook het gedeelte dat ik niet heb meegemaakt ;)) :thumbs-up:

Ik dacht dat we weinig hadden gedaan, maar als ik het lijstje zie (goed onthouden Madhouse 8)) is het toch best veel. Vond het erg leuk om weer forumvrienden te ontmoeten. Inmiddels zijn het er 6 ;)

De SVS is inderdaad een brute sub die je een film laat beleven. Je zou het trouwens niet zeggen, maar hij kan ook heel subtiel meespelen in stereo (dankzij de integratie door Bjorn), maar dat is iets voor een volgende keer. Toen jullie binnenkwamen stond Eagles - Long road out of Eden op en de sub speelde rustig mee, zonder dat volgens mij iemand dat gemerkt heeft ;)

Natuurlijk zijn jullie weer welkom als de akoestische aanpassingen zijn gerealiseerd en het nieuwe scherm hangt (gaat overigens tegelijk). Denk dan dat het laag een stuk beter onder controle is, ook op de achterste rij.

P.S. Bedankt allemaal voor de complimenten. Ik krijg er een rooie kleur van :blush:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Madhouse on April 28, 2009, 19:17:24
Als ik iets ben vergeten dan hoor ik het graag. Wel jammer dat we meer in de planning hadden om te bekijken/beluisteren maar door alle gezelligheid (wat ik persoonlijk erg leuk vond omdat ik erg geintresseerd ben in de mensen achter de forum namen) zijn we er gewoon niet aan toe gekomen. Maar die kans krijgen we nog wel zodra we weer een keer terug gaan.  :biggrin:

Zit niets anders op ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on April 28, 2009, 19:28:42
Flinke lijst!
Hoe was de door opening van Quantum of Solace, die ik als tip gaf?
Erg gaaf 8) Was het laatste wat we hebben gespeeld...

Quote from: celerontje on April 28, 2009, 19:28:42
Da's knap, want The Dark Knight heeft geen DTS ;D
Jullie hebben Dolby TrueHD en Dolby Digital vergeleken! ;) :D
Klopt! Goed opgelet ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#9
Quote from: tiptop on April 28, 2009, 20:28:07
Philip kan wel entree vragen zo gewild is zijn HT ;D
:blush: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Sonic Circle on April 28, 2009, 23:32:17
Heb er eigenlijk niet heel veel aan toe te voegen, buiten wat ik al in HTip's topic heb vermeld.
Hij heeft gewoon een prachtige, afgewerkte en sfeervolle ruimte. Met bijzonder goed beeld en geluid. Vooral film is extra genieten door de sub die de ruimte flink onder handen neemt. U-571 was een heftige ervaring!
Bedankt voor het compliment. U571 was inderdaad erg heftig :o :o :o

Quote from: Sonic Circle on April 28, 2009, 23:32:17
Daarnaast was het vooral ontzettend gezellig. Echt een top dag.
Ook niet onbelangrijk. Vond de dag ook erg geslaagd. Was in één klap de hele week vergeten ;D

Quote from: Sonic Circle on April 28, 2009, 23:32:17
Nu ik die playlist terug zie, vind ik toch dat er iets mist (en wat ik zelf ook nog niet heb, vandaar) een demo van een animatiefilm als Cars, Ratatouille, Kung Fu Panda of Wall-E.. dan mag Philip die meenemen naar onze M&G van 17 mei a.s. :D
Laat ik die nu allemaal hebben :unsure: ;D

Ik zal ze meenemen op 17 mei 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on April 29, 2009, 00:10:24
Erg gaaf 8) Was het laatste wat we hebben gespeeld...
Last, but not least! ;D
Heftige scene, he? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on April 29, 2009, 00:14:45
Last, but not least! ;D
Heftige scene, he? :D
Na Cloverfield was het redelijk rustig ;D Nee hoor, zonder gekheid, erg heftige scene ook :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on April 29, 2009, 00:14:26
Bedankt voor het compliment. U571 was inderdaad erg heftig :o :o :o
Ik heb 'm op Blu-ray, met DTS-HD MA 24 bits geluid, dat zal wel nog heftiger worden? :o

Quote from: HTip on April 29, 2009, 00:16:32
Na Cloverfield was het redelijk rustig ;D Nee hoor, zonder gekheid, erg heftige scene ook :o
De SVS gaf zeker harde klappen en de auto's scheurden/knalden om je oren? :smile: :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on April 29, 2009, 00:19:04
Ik heb 'm op Blu-ray, met DTS-HD MA 24 bits geluid, dat zal wel nog heftiger worden? :o
Geen idee. Vond dit al heftig genoeg :o Waarschijnlijk heeft de HD-track meer detail en controle in het laag.

Quote from: celerontje on April 29, 2009, 00:19:04
De SVS gaf zeker harde klappen en de auto's scheurden/knalden om je oren? :smile: :D
Was wel aardig inderdaad ;) De ruimte staat nog. Een teken dat de huizen en kelders in België stevig gebouwd zijn ;D

Ga hem nog een keer kijken met Annet op de sweetspot. Ben benieuwd of het dan even heftig is als op de achterste rij...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DJ-Foxx


HTip

Quote from: DJ-Foxx on April 29, 2009, 00:25:18
fotos!!!  :devil:
Die zijn niet gemaakt. Alle foto's staan toch in het topic, dus was niet nodig ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on April 29, 2009, 00:24:23
Geen idee. Vond dit al heftig genoeg :o Waarschijnlijk heeft de HD-track meer detail en controle in het laag.
Ik neem 'm wel mee bij ''The Philix Revisited'' ;D
Oftwel, M&G part IV of V of zoiets... ;D
Het is trouwens de USA BD, geen NL subs, maar wel keurig in 2:35:1 (NL DVD en UK BD zijn 1:78:1) met heel goed beeld en nog beter geluid!
Ik ben reuze benieuwd!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

mooi verslag zeg. mijn ogen zijn jaloers op die van jullie! volgens mij is Philips HT al wel bijna thé HT te noemen..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Leuk verslag en ook erg leuk geschreven Jan!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

LittleNinja

#20
Ik kan er eigenlijk ook weinig meer aan toe voegen...
































:nowink:

Oke, misschien een klein verhaaltje dan...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#21
Gelukkig… Ik hoef het spits niet af te bijten. ;) Zoals jullie weten heb ik ernstig last van plankenkoorts dus het is me een genoegen om te zien dat Jan de aftrap op zich genomen heeft!

Ik start deze saga een beetje als een prequel op het verhaal van Jan. Simpelweg omdat mijn dag eerder moest beginnen om alles passend te krijgen in dezelfde agenda. En mijn wekker zou zich inderdaad al vroeg melden die dag. Mijn planning had de volgende vorm gekregen:

5.30 uur   Opstaan! Voorbereidingen treffen en natuurlijk nog even controleren of alles nog door zou gaan!

6.00 uur   De kleine LittleNinjas en mezelf voeden, douchen, aankleden en gereed maken voor vertrek. Aangezien de avond voorafgaand aan deze HT dag zich nog bezoekers hadden gemeld aan ons adres, had ik onvoldoende tijd om de nodige spullen te pakken voor het geplande logeerpartijtje bij opa & oma. Dat moest dus ook nog even die ochtend meegenomen worden. Zoals iedereen wel door heeft, behalve ik blijkt nu wederom, gaat er altijd iets mis wanneer je tracht 2 uur aan activiteiten in slechts 1,5 uur uit te voeren. En zo ook deze maal! Een fles met een hardnekkig stroperig haarproduct liet zich uit de kast vallen om zich in 1 klap volledig te verspreiden over de badkamervloer! :blink: Omdat het goedje hard roze van kleur is, leek het mij verstandig dit zo spoedig en goed als mogelijk te verwijderen van de tegels en het voegwerk.. Het hele dweilfestijn heeft me zo’n 30 minuten extra gekost. :-X Flink balen dus want 4 andere HT enthousiastelingen zouden daarmee benadeeld geraken.

8.00 uur   Als een beschaafde bezetene richting Den Haag gereden om daar de twee miniatuur ninja’s af te leveren. Uiteindelijk 20 minuten verloren op dit punt. Onbeleefd snel weer vertrokken en nu als een onbeschaafde bezetene richting het zuiden om me zo snel mogelijk te kunnen vervoegen bij Sonic Circle! Uiteraard onderweg even laten weten dat ik de planning hoogst persoonlijk om zeep geholpen had. :-(

9.09 uur   “HT hungry? Dingdong! Ninja is here!” Middels gecontroleerd maniakaal rijgedrag het tijdsverlies weten terug te brengen naar slechts 9 minuten. Omwille het leesgenot overdrijf ik enigszins. De gemiddelde overschrijding van de maximale snelheid zal niemand omschrijven als echt maniakaal. ;)

9.11 uur   We stappen vlug de auto in om nog verder af te zakken het Brabantse land in. Uiteraard passeerde voornamelijk HT verwante artikelen de revue gedurende de reis. Niets mis mee, tenslotte zou iedereen zich hier ook op voorbereid hebben deze dag..

10.05 uur   Melden aan de poort van de bouwplaats! Een beleefde kerel opent de deur en het naamwisselen volgt. Om meteen het ijs te breken ( dat wat Jan “de bijdehante opmerking” noemt schat ik in ::happy: ) vraag ik Jan of de bel inderdaad op een hoogte van 1.8 meter hangt om te voorkomen dat hij geterroriseerd wordt door verkopertjes van kinderpostzegels.. Ook hier worden er handen geschud en maken we kennis met elkander. Ondanks dat ik met veel enthousiasme wat los zou willen laten over Jan zijn setup en het aankomend gebouw ga ik dat op dit moment niet doen. Maar ik kan wel vertellen dat ik er nu al naar uit kijk om er in de toekomst uitbundig op los te gaan. :devil:

Vanaf dit punt vertrekken we, ruimschoots te laat ( waarvoor onze welgemeende verontschuldigingen Philip ), richting het Belgische dorp.

Wanneer we de omgeving berijden waar de gele platen op ons vervoersmiddel uitzonderlijk beginnen te raken, ontdekken wij een prachtig opgezet dorp met zeer aantrekkelijk opgetrokken woonpaleizen. Wat hebben onze zuiderburen het op sommige gebieden toch beter voor elkaar dan “wij Nederlanders”.

Zodra de auto geparkeerd staat mikt 1 van ons zijn vinger tegen de deurbel. De deur opent en daar staat onze gastheer voor deze dag. Na een aantal van zijn woorden en lichaamstaal moet ik het vooraf samengestelde beeld van hem aanpassen. Begrijp me goed wanneer ik dit zeg. Vooraf had ik absoluut een positief beeld van Philip en dat is op geen enkel vlak gewijzigd, echter bleek het een heel andere man dan ik vooraf heb weten in te schatten. Maar ter verzekering: de gastheer die wij ontdekte bleek binnen enkele momenten een zeer correcte, innemende en spontane man.

We stappen het prachtige bouwwerk binnen waar wij worden getrakteerd op een zeer sfeervolle inrichting met veel oog voor detail. Ik geef mijn ogen dan ook flink de kost en complimenteer op wat ik allemaal waar neem. Iedere ruimte heeft een mooie rustieke sfeer waarin een ieder zich comfortabel op zijn gemak zou voelen.

Na het welkomst ritueel, het opnemen van voeding- en vloeistoffen en het bepraten van alles waar de gemiddelde vrouw acuut bij in slaap valt begeven we ons richting het theater. Bij het betreden van de ruimte vallen alle geluiden meteen in het vangnet van de diverse akoestische constructies. Het theater gevoel grijpt je meteen in haar macht! Een heerlijke gewaarwording die de serieusheid van deze ruimte nog eenmaal aan je bevestigt.

Wat mij meteen opvalt is dat de kleurstelling eigenlijk (nog) veel fijner blijkt te zijn dan wat de foto’s hier op het forum je doen geloven. Eigenlijk vind ik het helemaal niet verkeerd zo! En dat terwijl ik zelf juist neig naar de “softe” kleurstellingen zoals bijvoorbeeld bij Joris het geval is. Ook zeker de luxe bekleedde achterwand helpt om de sfeer te versterken. Goed opletten laat zien dat niet alleen de “betterhalf” van Philip oog voor detail heeft, maar dat ook Philip zelf kan er wat van.

Wanneer de elektronica in de ruimte aangesproken wordt om ons te vermaken begint het feest pas echt! 8) Eigenlijk meteen vanaf het eerste stuk geluid herken je wat je hier allemaal kan oplopen als je niet voorzichtig bent!! Een belangrijke rol op het gebied van de impact is weggelegd voor de gigantisch maatgegeven SVS sub die prominent aan de rechterzijde van de ruimte is gesitueerd. De SVS ziet er uit als een korte draagpeiler welke van origine bestemd zou kunnen zijn voor een middelgrote brug die twee continenten met elkaar kan verbinden. Het karakter verschil met de ons bekende Velodyne’s is echt enorm!! De Velodyne’s zijn immer subtiel maar vol van diepte, controle en kracht. De SVS daarentegen is in staat het toupetje van een kalende bios-bezoeker te doen verdwijnen.. De klappen die de SVS kan uitdelen kunnen schokkend genoeg zijn om iedere “onwetende” ( en buren ::-) ) ’s nachts tot tranen te brengen. Een heftigere beleving dan de beruchte SVS’en zul je niet snel vinden! Het doet me meteen denken aan 1 van mijn eerste M&G bij Molle waar ik voor het eerst geconfronteerd werd met dergelijk geweld.

Een andere mastodont is de Marantz versterker. Het is weer een prachtig apparaat zoals we gewend zijn van de topmodellen van deze fabrikant. Prachtig strak vormgegeven met een ruw metalen voorzijde. De zwaargewicht komt nimmer kracht te kort en is in staat je pijngrens continu te bewandelen. In de combinatie die Philip heeft staan betekent dit dat films niet alleen in het laag overtuigend zijn, maar over het gehele frequentiebereik eenzelfde slagkracht vertonen. Een fenomeen dat we iedere keer weer opzoeken als een stelletje verslaafde HT masochisten! Wandel de playlist er maar op na en kom tot de conclusie dat we veel op zoek zijn geweest naar momenten om iedere keer opnieuw gemarteld te worden. :devil: Ongeacht de gevraagde hoeveelheid volume laat de set geen moment een steekje vallen met betrekking tot de balans. Alles blijft prima in het gareel.

Wat opvalt is dat de ruimte moeite heeft met het verwerken van de uitbarstingen van de SVS. En niet verwonderlijk en ik verwacht dat er weinig ruimtes zijn die dit wel in goede banen kunnen leiden zonder enige akoestische aanpassing. Dit betekent dat je tijdens een muzikale presentaties, en dan voornamelijk wanneer je je buiten de sweetspot begeeft, wordt voorzien van een stevig portie laag. Gelukkig is Philip niet voor 1 gat te vangen en de plannen voor de oplossing zijn al in gang gezet. Op de sweetspot ( 2 plekken ) is het overigens weinig klagen, daar kun je heerlijk genieten van een prettige balans van alle klanken en kleuren. En laten we wel zijn… Dat is waarvoor Philip het heeft gedaan. De extra stoelen zijn natuurlijk een mooie aanvulling, maar het vertier van de bewoners is uiteindelijk het meest belangrijk! 8)

Om nog heel even verder te gaan op het aangenaam belgisch vermaak schakel ik even door naar de HD1. Zo langzamerhand heb ik al een aardige verzameling beamer mogen aanschouwen, waaronder een groot deel JVC’s ( HD1, HD100, HD350 en HD750 ). Ook hier begrijp ik weer meteen waarom dit merk zo populair is in de HT kringen! Er zit een aardig verschil tussen de al wat oudere BenQ PE8700 die ons plafond bewoond en deze indrukwekkende HD1. :blink: De lichtopbrengst, de kleuren, de warmte en natuurlijk de resolutie van deze verstraler zijn van een niveau waarvan ik de komende tijd alleen maar kan gaan zitten dagdromen. :dozingoff: Philip had met Destiny’s Child een aardige uitdaging neergezet als het aankomt op heftige kleuren, maar de HD1 gaf werkelijk geen krimp!! De welgevallen dames konden zich rustig concentreren op hun zang taak zonder bang te hoeven zijn er niet prachtig bij te lopen op het witte vlak in Philips HT. Wat een heerlijk plaatje.. :inlove:

Ik wil dan ook afsluiten met de woorden dat Philip een magistraal HT heeft verzonken in de Belgische bodem! We kunnen ons er helemaal in vinden dat Philip en zijn geliefde vol enthousiasme naar beneden wandelen om weer eens een film of een concert te beleven!

Philip heeft zich bewezen tot een uitermate goede gastheer. Nooit hebben wij maar een moment iets te klagen gehad tijdens onze aanwezigheid! We werden continu in de watten gelegd met als hoogtepunt een prima ovenschotel. Philip, ik spreek ongetwijfeld namens ons allen als ik zeg dat we echt hebben genoten van een heerlijke dag HT! Zoals in Ratatouille verteld wordt nam het je mee terug je jeugd in wanneer je als kind een hele dag in een waanzinnig pretpark mocht doorbrengen. Het was ongekend plezant ;D je te hebben mogen ontmoeten en om een kijkje en luistertje te nemen in het prachtige “HT in progress”.

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

blue-eyes

Je bent de Piet Heijn van die forum!

In je naam staat klein, maar je verhalen zijn groots ;D


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LittleNinja

Dank je. :)

Het was een lange dag, een hoop te vertalen dus. ;)

Quote from: Blue-Eyes on April 29, 2009, 07:42:13
Je bent de Piet Heijn van die forum!

In je naam staat klein, maar je verhalen zijn groots ;D



"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

MLCinema

"HT hungry? Dingdong! Ninja is here!" Hahahahaha die opmerking doet het em echt ;D. Geniaal, leuk verslag ook van beide heren.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |