Zie HDD niet mgv Sharkoon Quickport Pro

Started by Meeuwtje, April 25, 2009, 13:27:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Meeuwtje

Geachte medeforummers,

Ik heb een klein probleem met mijn hd aangesloten via Esata via de pc.(XP home)
Als ik de hdd in de sk stop zie ik geen hdd op mijn pc.
Indien ik de schijf via usb en esata aansluit zie ik alleen verwisselbare schijf.
Nu heb ik via apparaatbeheer de schijf proberen te zoeken, en gevonden (op schrijfstations rechtermuisklik en zoeken naar plug and play app)
Op deze manier lukt het alleen. Is er toevallig geen simpelere manier om de schijf te herkennen??
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

svmnb

Had ik ook met mijn Asus P5W DH Deluxe moederbord. Na installeren van de laatste e-sata drivers werkte het perfect. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Meeuwtje

#2
Quote from: svmnb on April 26, 2009, 20:46:28
Had ik ook met mijn Asus P5W DH Deluxe moederbord. Na installeren van de laatste e-sata drivers werkte het perfect. ;)

Alles ge update maar nog steeds zo omslachtig. Indien ik de hdd in de sharkoon stop zie ie gewoon nix. :unhappy:
(moederbord = Gigabyte GA-MA78GM-S2H ver1.1)

Dus als de hd in de pro zit en ik start de pc op, geen probleem, dat ziet ie de schijf gelijk.
Ga ik deze hotswappen, en een andere schijf erin, (of dezelfde) dan ziet de pc nix meer.

Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

svmnb

Quote from: Meeuwtje on April 27, 2009, 19:46:05
Alles ge update maar nog steeds zo omslachtig. Indien ik de hdd in de sharkoon stop zie ie gewoon nix. :unhappy:
(moederbord = Gigabyte GA-MA78GM-S2H ver1.1)

Dus als de hd in de pro zit en ik start de pc op, geen probleem, dat ziet ie de schijf gelijk.
Ga ik deze hotswappen, en een andere schijf erin, (of dezelfde) dan ziet de pc nix meer.

Bas

De Sharkoon ondersteunt geen hotswap, dus dat kan kloppen. Afmelden, zoals bij USB drives, kan met onderstaand tooltje voor e-sata makkelijk en snel.
http://mysite.verizon.net/kaakoon/hotswap/index_enu.htm
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Meeuwtje

Quote from: svmnb on April 28, 2009, 11:27:17
De Sharkoon ondersteunt geen hotswap, dus dat kan kloppen. Afmelden, zoals bij USB drives, kan met onderstaand tooltje voor e-sata makkelijk en snel.
http://mysite.verizon.net/kaakoon/hotswap/index_enu.htm

Inderdaad, toevallig gebruikte ik dit tooltje al.
Mijn probleem is eigenlijk dat mijn pc de harde schijf niet in 1x vind, aangesloten via esata.(en zonder usb)
Ik moet deze dan steeds zoeken in apparaatbeheer.
(waarschijnlijk ligt dat aan het moederbord, of ik moet mijn harde schijf van native ide naar ahcd omzetten)

Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

riwi

Ik kan gewoon hot-swappen met mijn sharkoon via e-sata. Geen problemen er mee. Ik heb niet echte E-sata aansluitingen op het mobo. Gigabyte P35-DS4 rev 1.1
Ik doe wel altijd de unplug via de systray net als je bij USB zou doen.
Ook wisselen van drive werkt prima. Ik heb wel voor iedere disk een keer een drive letter moeten toewijzen in disk management (onder XP pro).

Automaat

Enthousiast als mensen zijn, heb ik ook een Sharkoon aangeschaft met een WD Cavair WD10EADS Green 1TB 32MB SATA2 HDD.
De Sharkoon is met USB aangesloten. In verkenner zie ik wel de Sharkoon, met bij dubbelklik krijg ik: plaats een schijf of ander geschikt medium in station.
Wat moet ik doen?
Reading the HTForum is learning every day!!

AllStar

Quote from: Automaat on January  9, 2010, 22:06:39
Enthousiast als mensen zijn, heb ik ook een Sharkoon aangeschaft met een WD Cavair WD10EADS Green 1TB 32MB SATA2 HDD.
De Sharkoon is met USB aangesloten. In verkenner zie ik wel de Sharkoon, met bij dubbelklik krijg ik: plaats een schijf of ander geschikt medium in station.
Wat moet ik doen?

Heb je de schijf al geformatteerd?

gerard1

ik heb hetzelfde gehad met dezelfde schijf.
bij mij was de schijf verkeerd geformateerd,de schijf moest weer in nieuwstaat gebracht worden en daarna geformateerd.
hoe dat precies in zijn werking gaat ,weet ik niet maar op dit forum zijn heel slimme mensen die het vast wel weten ;D

Robbo

De eerste keer dat uberhaupt ESATA gebruikt, moet je je PC met een harddisk in de Sharkoon opstarten.

Wil je hotswappen dan dien je AHCI in je bios aan te zetten, en de bijbehorende driver (bijv. Intel Storage Matrix Manager) te installeren.

Automaat

Mijn probleem is opgelost. Het bijgeleverde USB-kabeltje is iets aan de korte kant: kon ik moeilijk inprikken. Daarom een langere kabel genomen en ik denk dat daar een probleem in zit.
Nieuwe kabeltje weer genomen en ik kan de schijf benaderen.
Maar in ieder geval: bedankt voor het meedenken.
Reading the HTForum is learning every day!!