Vraagtopic Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Started by Randal, April 10, 2009, 15:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Randal

Quote from: Herr_Flick on April  9, 2009, 17:50:58
Ach, je kunt maar ergens ban(g) voor zijn :hehe:

Heb wel netjes antwoord gegeven op de vraag die gesteld werd, toch..?  8)

Daarbij mist/schort het hier aan duidelijkheid, en dat is niet mijn probleem, maar het probleem/zorg van de admin! Voor de een wel, en de ander niet kan er bij mij niet in, of het me nu een ban oplevert of niet, heb geen interesse om heisa te schoppen, maar duidelijker/transparante/eerlijker mag het hier wel wat worden, en dat heeft niets met de aantal uren te maken die iemand werkt.

Daarom heb ik ook het voorstel gedaan om dit topic uit 'nieuws' te verplaatsen naar een gebruikersrubriek, dan is dat hele geneuzel voorbij, staat alle info in 1 topic, en zijn zulke vragen ineens niet meer 'offtopic'.

Daarbij.. wat voor nieuws moet er nog komen van een TV die al een half jaar op de markt is, in feite is elke post/aanschaf/vraag overbodig omdat deze geen 'nieuwswaarde' heeft.  :exclamation:

Als de wens hier op het forum is dat ik liever mijn mond hou, dan mogen de desbetreffende admins dat gewoon netjes verkondigen, dan trek ik me gewoon terug alsof er nooit iets gebeurd is..   :ph34r:




Er is inderdaad geen nieuws meer te verwachten in dit topic, enkel aankoop- en gebruikersvragen/ ervaringen.
Ik snap daarom die reactie van Blue Eyes ook niet helemaal... => Ach, Het zal wel door je naam komen!  :P

Wat betreft het 'scherper' modereren: Af en toe de teugels aantrekken om bij te sturen is trouwens niet verkeerd, zolang de mods hier maar niet zo worden als die irritante overijverige agentjes van Tweakers.net.

blue-eyes

Quote from: Randal on April 10, 2009, 15:09:42

Wat betreft het 'scherper' modereren: Af en toe de teugels aantrekken om bij te sturen is trouwens niet verkeerd, zolang de mods hier maar niet zo worden als die irritante overijverige agentjes van Tweakers.net.


Wees gerust, dan zal hier niet gebeuren.
Tenminste, zolang jullie de moeite nemen om een reactie / vraag in het juiste topic te stellen / plaatsen.

De reden van dit verzoek is simpel: overzichtelijk en duidelijk HOUDEN van het forum.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jeroen75

Ik overweeg een 600A te kopen, zo lang ze er zijn.

Wat ik me afvraag is hoe het zit met de kabel tussen scherm en media-ontvanger. Ik heb gezien dat dit een DisplayPort kabel is, en ik neem aan dat het signaal 'native' in 1080p daaroverheen naar het scherm gaat. Wat ik me afvraag is of het mogelijk zou zijn dit signaal te 'splitten', dus een kabel vanaf de mediabox naar een splitter en dan 1 door naar het scherm, en de andere beschikbaar voor een projector (die dan natuurlijk op dezelfde native 1080p moet zitten).

Weet iemand precies wat het formaat is waarop het beeld over de kabel media-ontvanger en scherm gaat?

Herr_Flick

Quote from: Blue-Eyes on April 10, 2009, 15:31:08
Wees gerust, dan zal hier niet gebeuren.
Tenminste, zolang jullie de moeite nemen om een reactie / vraag in het juiste topic te stellen / plaatsen.

De reden van dit verzoek is simpel: overzichtelijk en duidelijk HOUDEN van het forum.

Mail gestuurd  :exclamation:

::)

blue-eyes

Een mail terug, en je verzoek is ingewilligd.
Ik weet even niet een betere plaats en naam voor dit topic en heb vanaf ongeveer dit moment het topic gesplitst. Mochten er vragen niet beantwoord zijn, stel ze nog een keer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jeroen75

Quote from: jeroen75 on April 10, 2009, 17:40:20
Ik overweeg een 600A te kopen, zo lang ze er zijn.

[...]

Weet iemand precies wat het formaat is waarop het beeld over de kabel media-ontvanger en scherm gaat?

Ik kan hopelijk binnenkort m'n eigen vraag beantwoorden - gisteren de 600A besteld bij de webshop van RAF, 10% paaskorting maakte het de goedkoopste aanbieding van NL. Kan de kabel eens inpluggen in een LCD monitor met DisplayPort en kijken wat er gebeurt.

Verder ben ik ook erg benieuwd of de seriele poort op de mediabox geschikt is voor home automation doeleinden. Ik gebruik Girder en kan zo diverse apparaten (versterker, DVD speler, projector) met RS-232 poort bedienen zonder de nadelen van IR. Ik kon een protocol vinden van een ouder Pioneer scherm dus hopelijk werkt dit nog steeds. Mocht iemand op htforum ervaring hebben met serieel aansturen van dit scherm dan kunnen we elkaar allicht helpen!

Lordmayhem

Ik zou graag jullie afstellingen willen weten van de KRP-500a, wanneer je:

* Games speelt (HD)
* Bluray / HDDVD kijkt
* SD televisie kijkt

Gebruiken jullie bij alle HD content de PURE modus, of toch anders?
Ben benieuwd :)

Ahoud


Op de 600A zit een webserver om de televisie te bedienen via een webbrowser. Heb inmiddels echt alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar om de 600A te benaderen.
Heb netjes het IP-adres ingesteld in de HMG Setup, Netwerk Setup. Zowel DHCP als Fixed IP geprobeerd. De DHCP server kent netjes een IP-adres toe (MAC-adres gecontroleerd; het is de 600A). IP Adres is netjes te pingen.
Vervolgens via de webbrowser geprobeerd de 600A te benaderen; maar niets, nada, noppes. Nog wat andere kabels geprobeerd, op een 100Mbps switch ipv Gb switch, IE7 op Vista, Safari op OSX; tevergeefs.
Heb op het moment echt geen idee meer. Wie heeft een idee?

Ifeman

Quote from: Ahoud on April 17, 2009, 10:40:58
Op de 600A zit een webserver om de televisie te bedienen via een webbrowser. Heb inmiddels echt alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar om de 600A te benaderen.
Heb netjes het IP-adres ingesteld in de HMG Setup, Netwerk Setup. Zowel DHCP als Fixed IP geprobeerd. De DHCP server kent netjes een IP-adres toe (MAC-adres gecontroleerd; het is de 600A). IP Adres is netjes te pingen.
Vervolgens via de webbrowser geprobeerd de 600A te benaderen; maar niets, nada, noppes. Nog wat andere kabels geprobeerd, op een 100Mbps switch ipv Gb switch, IE7 op Vista, Safari op OSX; tevergeefs.
Heb op het moment echt geen idee meer. Wie heeft een idee?

Voer je bij het smtp wel het ip adres in van de smtp server ipv de hostname? Dat was namelijk mijn probleem.

Ahoud

Quote from: Ifeman on April 17, 2009, 19:37:17
Voer je bij het smtp wel het ip adres in van de smtp server ipv de hostname? Dat was namelijk mijn probleem.

Waar kan je de SMTP Server instellen dan? SMTP is toch voor het uitsturen van mail? Waar kan je dat voor gebruiken dan? Even gezocht in het manual, maar daar is ook niets van te vinden...

Ahoud


Zou het kunnen dat deze functie alleen beschikbaar is in de 600M, en niet in de 600A? Lijkt erop dat alleen de 600M IP Control heeft, en niet de 600A.
Kan het namelijk wel terug vinden in het manual van de M, die ik zojuist bij Pioneer gedownload heb. Dat verklaart waarom ik het niet in mijn manual kan vinden; ik heb namelijk de 600A.

Ahoud

Quote from: jowi on April 18, 2009, 13:52:58
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kunt hebben.

Weet het nu zeker; op de site van Pioneer staat alleen bij de 'M' IP Control in de specificatie. Had ik niet verwacht, en heb daar ook overheen gelezen. Op zich wel logisch eigenlijk (met de oorspronkelijke doelstelling van de Monitor-versie in het achterhoofd). Kan dus ophouden met zoeken ;)

H_J

Zitten er nog meer verschillen tussen de A en de M?

Ik twijfel nog welke ik ga kopen maar als er in de M meer functies zitten die handig zijn ga ik denk ik maar voor de M.
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Lordmayhem

De M kan 1080p over component weergeven, de A kan dat niet. De A heeft wel 4x HDMI t.o.v. 2x op de M. Ook zijn de menu's anders vormgegeven van de A t.o.v. M. De A is echt een consumentenTV, terwijl de M in feite een industriële monitor is. Op het gebied van weergave zijn ze identiek aan elkaar.

H_J

Ik heb de handleidingen maar even naast elkaar gelegd. (gedownload van Pioneer)

Er zit ook verschil in de lichtsensor. Die van de A is een losse sensor die ook kleuren meet. Bij de M zit deze in de randingebouwd en meet alleen de lichtsterkte.

(Volgens diverse websites is het slechts een gadget, maar toch even genoemd voor de volledigheid.)
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Lordmayhem

Quote from: jowi on April 18, 2009, 18:27:05
Lijkt me sterk. Beide statements ;)

Toch is het zo :) Kan even geen bron vinden, maar was laatst een topic over op avsforum.com. Kan zo snel niet meer vinden, maar bevindt zich hier ergens: http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions

Op de M zitten 2 component-ins, op de A maar 1. Daar staan natuurlijk wel die 4 HDMI's tegenover, maar via die ene component-in kan de A geen 1080p signalen weergeven - max 1080i.

Lordmayhem

#16
Quote from: jowi on April 19, 2009, 14:38:15
Nou ik doel meer op de bronnen die 1080p via component weer kunnen geven ;) ik denk dat dat er maar 1 is, een htpc. En die zou je dus dan natuurlijk via hdmi of dvi willen aansluiten, waarom via component?

Bijvoorbeeld de Xbox360 kan 1080p d.w.v. component uitsturen, mits je TV het signaal accepteert. Volgens mij de PS3 ook. Beide consoles wel allebei alleen 1080p wanneer je games speelt; DVD/HDDVD/bluray over de consoles wordt dan max. 1080i uitgestuurd vanwege HDCP.

Quote van gamespot forum:
"Component cables CAN output at 1080p, but not that many tv's accept a 1080p signal via component. I'm not sure if Bravias will accept 1080p via component. My Sony SXRD only takes up to 1080i with component though. Just as a side note, if your tv does take 1080p via component, you'll only be able to display games at 1080p - no movies."

En waarom je dat zou willen? Bijvoorbeeld omdat je HDMI-inputs bezet zijn of je een Xbox360 hebt zonder HDMI-out.

Lordmayhem

Quote from: jowi on April 19, 2009, 17:07:58
Ok, aardig punt, maar absoluut geen showstopper dus... en zal ook niet zo vaak voorkomen denk ik. Het scherm maakt van die 1080i of 720p zelf weer 1080p voor het panel, dus waar hebben we het over ;)

Hangt er vanaf.. :)

Upscalen/deinterlacen door de TV van 720p/1080i signaal is altijd minder dan de daadwerkelijke toevoer van een 1080p signaal.

Lordmayhem

Quote from: jowi on April 19, 2009, 19:59:58
Laat ook maar. Dit wordt weer zo'n discussie.
Je hebt helemaal gelijk.

Ik probeer alleen maar op correcte wijze, volledige informatie over te brengen hoor. En volledig ontopic. Gaat hier niet om het halen van je gelijk Jowi. Je reactie komt ontzettend kinderachtig over.

Lordmayhem

Quote from: jowi on April 19, 2009, 20:17:52
Da's jammer dat je dat vind, daar kan ik niets aan doen. Ik bedoel alleen dat dit op zo'n welles/nietes en beiden willen we het laatste woord hebben topic begint te lijken. Dat moet maar niet. We snappen elkaar niet en willen toch elkaar overtuigen van ons gelijk. Dat werkt niet.

Ik snap jou prima en ik vind juist dat je goeie punten maakt, daarom neem ik de moeite daarop te reageren. Op deze manier brengen we de voor en tegens toch juist in kaart? Ik hoef jou niet te overtuigen - interesseert me niets. Vreemd dat je die indruk hebt gekregen; ik ging slechts in op de verschillen tussen de A en M. Niet "welke is beter", "wie weet het beter", of iets in die richting.

Ontopic:
hier een interessante review over de KRP-500a, waarin ook de KRP-500M wordt aangehaald.
http://www.avforums.com/reviews/27/Pioneer-KRP-500A-50inch-Kuro-Plasma-Review.html

Moondust

Ik heb al een flinke tijd een prima functionerende HTPC die het beeld scalet naar 1024x576 (native resolutie projector). Graag wil ik of een Pioneer Kuro of een Panasonic van de nieuwste generatie aanschaffen. Mijn vraag is of de Kuro 500M/600M goed werkt op een HTPC met een ATi HD2600Pro 512MB videokaart. Daarnaast ben ik benieuwd of het Pioneer scherm zich goed leent voor gamen (responstijd, weergavefrequentie, etc.). Zou zonde zijn als de opstelling er eenmaal staat en er blijken onoverbrugbare problemen te zijn. Wie kan uit ervaring mij informeren?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Moondust

Quote from: jowi on April 20, 2009, 18:29:39
Met een 500/600M zul je de pc niet langer laten scalen natuurlijk, maar stuur je gewoon fullHD uit op 1080p (1920x1080 op 60hz).
Waarom 60Hz? is het niet beter om een aan de bron gelijkend signaal naar de tv te sturen, namelijk 1080p/24p? Dus eigenlijk hetzelfde signaal als een echte bluray-speler. De Pioneer maakt daar een 72Hz (3 x 24) signaal van. Ik ben alleen benieuwd of er iemand is die 1080p/24p uit zijn htpc stuurt naar zijn Pio en kan bevestigen dat het net zo goed werkt als bij een echte bluray-speler.

Quote from: jowi on April 20, 2009, 18:29:39Hoe je dat met je projector moet combineren die geen fullHD is... geen idee. Ik denk dat je daar niet vaak meer naar zult kijken als je een 600M op 1080p ziet spelen ;)
Mijn huidige projector gaat uiteraard voor een kabbekrats de deur uit zodra de Pio er is. Maar een Panny van de nieuwste generatie is ook nog een serieuze kandidaat. Een DVB-C tuner en mogelijk mooie technieken zoals IFC Pro en 24p Smooth Film (beiden voor een vloeiender beeld) kunnen mij weleens voor een panny laten kiezen. Alleen jammer dat 50" het grootste model is.

Overigens vandaag geleerd dat input een redelijk killer kan zijn als het gaat om gamen op een plasma. Ik ben derhalve ook erg benieuwd naar de prestaties van de Kuro op dit gebied. Hoe is daar de input lag (vertraging tussen de beweging en het moment waarop het effect daarvan zichtbaar wordt op het scherm)? Ervaringsdeskundigen?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Lordmayhem

Quote from: jowi on April 21, 2009, 17:26:36
Heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, is wel aardig om eens te doen. De 60Hz is een beetje erfgoed van mijn CRT tijd ;) en met alle 3:2 puldown en IVTC en whatever kom je dan ook een heel end ;D

Yep is zeker een goed idee. De meeste [HD] films zijn native 24fps, dus het beste resultaat bereik je op refreshrate 72hz.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Moondust

Quote from: jowi on April 21, 2009, 20:09:24
Nee toch? Bluray is toch écht 24p?
Nope, bluray is doorgaans 23,976 fps. Dit wordt voor het gemak vaak afgerond tot 23,98 fps maar nog veel vaker naar 24 fps. Die paar hondersten maken overigens niet zo gek veel uit. Ze zorgen bij het afspelen met 24Hz of een veelvoud daarvan theoretisch voor een klein hikje elke ong. 40 seconden.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R