Huib's Huiskamer Setje - Klipsch RP-280F

Started by treky22, April 6, 2009, 14:01:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

treky22

Huidige set:


  • Marantz SR-7008

  • KEF LS50 (2x) 50th Anniversary Model ==> Klipsch RP-280F

  • Kingpin CES210 16:9
  • LG 50PK950
  • JVC DLA-RS20

  • Mede8er MED800X3D

  • Xbox One 500GB + Kinect 2.0 + Seagate Expansion 3 TB

  • Xbox 360 Slim 250GB + Kinect

  • Marmitek IR Control 8
  • Logitech Harmony 1100


Hallo mede forum-leden  :bigsmile:,

Na al een aantal jaren lid te zijn op dit forum, en de laatste tijd toch wat meer actief
ben hier, wordt het eens tijd voor een eigen topic.

Het begon allemaal in 2002.
Toen kocht ik mijn eerste surround-receiver met een paar leuke luidsprekers.
Receiver: Onkyo TX-DS575X
Fronts: Jamo Concert V
Center: Quadral Aurum Base
Rears: Kleine speakertjes van JBL
Dit was mijn eerste set. De center had ik gekocht van Quadral, omdat ik onder de indruk was van de rest van de Aurum serie.
Dus ik dacht doe deze maar, dan koop ik langzamerhand de rest van die serie ook.

Dat langzamerhand kwam ineens in een stroom versnelling, toen ik mijn huis verkocht en samen ging wonen in een nieuw huis.
Toen ben ik dus meteen gaan kijken naar de Aurum-serie, en een opvolger voor mijn Onkyo.
Na wat tijd rondgekeken te hebben, kwam ik tot mijn huidige set.

En dat is:
Receiver:           Onkyo TX-NR900E
Dvd-speler:        Onkyo DV-SP800 (regiovrij)
Fronts:              Quadral Aurum 90
Center:              Quadral Aurum Base
Rears:               Quadral Aurum 70
Subwoofer:        Quadral Sub 10 Active
Console:            Xbox 360

We hebben toen ook meteen een nieuwe tv gekocht:
Philips 36PW9528
Een paar maanden na aankoop is deze door Frank gecalibreerd. Dit is gekomen doordat ik toen bekend werd
met het HT-Forum, en overal reacties zag over het calibreren. Ik heb me toen meteen aangemeld op het forum, en heb toen
een paar maanden later via Frank de calibratie geregeld.
Dit was echt een dag en nacht verschil qua beeld. Super beeldje.


Dit was de eerste opstelling in ons huis.

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Afgelopen jaar kwamen we op het idee om de kamer wat om te gooien, en een knussere tv-hoek te creeeren.
En die muren in die hoek ook te voorzien van een andere kleur. Dit is het resultaat daarvan.

Een lekkere gezellige hoek is het zo geworden.




Maar toen gebeurde het dit jaar ........
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

kohns

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

treky22

De plannen waren er om een lcd/plasma aan te gaan schaffen.
En wat doe je dan ? Juist, je gaat eens rondkijken, en hier op het forum wat lezen.
Het aanbod was zeer groot, en de meningen over verschillende types waren zeer verdeeld.
De een was tevreden met een lcd, de ander met een plasma. Ik ben toen nogal wat winkels afgelopen om te gaan kijken.

Ik had al eens gezegd tegen de vrouw: Een beamer is ook een optie.
Maar daar wilde ze in eerste instantie niets van weten. "Zo'n lelijk ding tegen het plafond, da is niks  :o"
Ik dacht in eerste instantie, nou vooruit dan maar.

Ben toen gaan rondkijken op de markt hier, en werd toch wel steeds nieuwsgierig naar een beamer.
Op een gegeven moment was het hier van: nou ja, doe maar als je dat echt wilt. Toen was het hek van de dam  O0
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

kohns

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

MLCinema

We wachten in spanning af ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje


treky22

Ik ben toen eens rond gaan kijken voor een beamer hier in De Markt.
Ook gaan lezen van welke is goed, welke minder. Meningen zijn zoals altijd toch wel verdeeld.
Na wat gezien en gelezen te hebben, kwam ik uit bij HTip.

We hebben in een korte tijd veel gemaild, want ik wist er toch weinig van.
Maar ik heb het een en ander toch geleerd hierdoor. Thanx HTip  :thumbs-up:

Ik heb toen, in overleg met het thuisfront, een afspraak gemaakt om te komen kijken naar de beamer.
HTip zou ook rekening houden met de demo vanwege ons zoontje (4.5) die er ook bij zou zijn. Gezellig familie-uitje  :happy:

Stiekem had ik al in mijn hoofd dat ik de beamer van Philip over ging nemen, want ik had het scherm (Kingpin CES210), en de plafondplaat van de Quatrofix (de rest kreeg ik bij de beamer) al besteld bij Frank (thanx voor de snelle service). En die waren de vrijdag vantevoren al binnen gekomen.

Dus ben ik zaterdags bezig geweest met het scherm te hangen. Stroomkabel mooi weg gewerkt door de muur achter de beamer.
Dan kon ik, als ik de beamer zou kopen, zondags de plaat tegen het plafond maken en de beamer hangen.

Dat er binnenkort een beamer zou hangen was zeker mijn plan, alleen hoe snel dat zou zijn ......


Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

LexiconLogan

De man weet wel spanning op te bouwen! ;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Sol

Hij zou regisseur moeten worden! ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

denoontje

zover ik weet is de projector van philip verkocht en dat na en demo dus.......

treky22

Quote from: denoontje on April  7, 2009, 20:13:05
zover ik weet is de projector van philip verkocht en dat na en demo dus.......

Grrr verrader  8) was m´n verhaal nog aan het vertellen.
Moet nog wat foto´s op de computer zetten en uploaden.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Leuk dat je je eigen topic bent begonnen :thumbs-up:
Als je nog vragen hebt, stel ze hier maar dan kan iedereen meedenken...

Over je vraag van de BD-speler: Jouw Onkyo heeft geen HDMI, dus je hebt een speler nodig met analoge uitgangen. De Panasonic BD80 krijgt erg goede kritieken en zou de ideale optie binnen jouw budget voor jou zijn.

Wat kabels betreft, er zijn veel merken die zo'n beetje alles kunnen leveren. En kabels kunnen veel verschil maken als je het hoort. Je kan daar een compleet vermogen aan uitgeven, maar het moet allemaal in balans zijn met je set. W&M audio (waar ik zo'n beetje alles van heb ;)) hebben een goede prijs-kwaliteitverhouding, maar hebben niet alles (alleen analoge en digitale interlinks).Audioquest, Oelhbach, Vandenhul, Monster, etc. zijn merken die bijna het complete gamma hebben. Waar je wel op moet letten is de match met je apparatuur en speakers. Ik heb geen ervaring met Onkyo en Quadral, maar misschien kunnen anderen je daarmee helpen.

Je ziet trouwens hoe ongeduldig de forumleden kunnen zijn :P ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Maar 100hz bassmanagement is te hoog voor deze speakers.
Onbegrijpelijk dat die Pana geen instelbaar bass-management heeft, want ze ontwikkelen volgens mij die spelers in eigen beheer.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ralph71

Quote from: celerontje on April  7, 2009, 20:57:49
Maar 100hz bassmanagement is te hoog voor deze speakers.
Onbegrijpelijk dat die Pana geen instelbaar bass-management heeft, want ze ontwikkelen volgens mij die spelers in eigen beheer.

Of speakers op large zetten in de BD80. Dan maar geen bass management...
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

denoontje

Quote from: treky22 on April  7, 2009, 20:23:24
Grrr verrader  8) was m´n verhaal nog aan het vertellen.
Moet nog wat foto´s op de computer zetten en uploaden.


scussie, maar doe mijn forum huiswerk 8-)

MLCinema

Ik had die beamer ff niet aan zien komen, hoewel ik het natuurlijk wel had moeten weten! Maar erg gaaf. Alleen die kleur, tsja wat zal ik zeggen. Niet helemaal mijn ding ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

FlÜber

#19
Aah, wat leuk, een naamgenoot.. ;D
Dacht dat de Huibjes onderhand waren uitgestorven :lookaround:


Leuke opzet trouwens..
IK GA DIT VOLGEN!!!

treky22

We hadden voor die zondag een afspraak gemaakt bij HTip tussen 10 en half 11.
We waren daar rond 10.15. Onze planning was ongeveer een uurtje daar, en dan weer naar huis.
Zodra we de HT-ruimte instapten, had ik echt zoiets van wow  :o. Het was voor mij de 1e keer dat ik in zo'n ruimte kwam.
Echt niet normaal dacht ik op dat moment.

Ik had ook nog mijn Xbox360 meegenomen, om te kijken hoe er dat uitzag via een beamer.
Nadat we plaats hadden genomen in de comfortabele stoelen, begon HTip met de demo.
Er kwam van alles voorbij, en ik was onder de indruk van het beeld wat de Optoma produceerde.
Na wat fragmenten van films enzo, werd de 360 aangesloten. Ik probeerde een aantal spellen, en ik werd alleen maar enthousiaster.
Ik wist het gewoon: Ik ga niet zonder de Optoma naar huis  8).
We hebben bijna 2 uur in de HT-ruimte gezeten. Time flies when you're havin' fun. Ik had echt geen benul van tijd daar beneden.
HTip vroeg: En ? Ik zei: Pak maar in, de beamer heeft een nieuw huisje gevonden  ;D

En dus was ik een beamer rijker.
We gingen daarna weer richting huis. Jammer genoeg eerst nog een verjaardag, wilde eigenlijk meteen naar huis. Maar ja, verplichtingen  ::)

Toen we eenmaal thuis waren, ging ik aan de gang met de beamer.
Eerst uitmeten waar de plafondplaat moest komen, daarna deze gemonteerd. En de beamer eraan gehangen.
Toen was het voor het eerst proefdraaien.


Probleempje: Wilde ik het beeld recht hebben, dan moest ik de keystone correctie op -20 zetten. Dat was dus niet de bedoeling.
Oplossing: De Beamer moest een stuk naar beneden. Op het werk heb ik toen een perfect aansluitende stang laten maken, zodat de
beamer 75 cm lager zou gaan hangen.


Toen ik die gemonteerd had, kon de keystone correctie op nul. Perfect dus.
Nu kon ik gaan genieten van de prachtige beelden die de Optoma H78 toonde.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22





Bij deze wat foto-overzichten van de kamer zoals ie nu dus is.
Ik ben errug blij met de opstelling. Vanuit de loveseat zit ik dan lekker te genieten van het mooie beeld, en
natuurlijk ook het geluid  :music:.





En ook nog wat foto's van het beeld.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

FlÜber

Mooi hoor!

Als ik straks weer mn eigen huisje heb, dan weet ik het wel.. Hoop dat mn vriendin me een beetje wil sponsoren :)
Anders is het heel simpel. Mijn stelling: vriendin eruit, beamer erin :inlove: :dozingoff: (gekheid)

Groetjes

WickedGame

Geweldig verwoord en ziet er zeer goed uit.

treky22

Quote from: FlÜber on April  8, 2009, 10:04:33
Mooi hoor!

Als ik straks weer mn eigen huisje heb, dan weet ik het wel.. Hoop dat mn vriendin me een beetje wil sponsoren :)
Anders is het heel simpel. Mijn stelling: vriendin eruit, beamer erin :inlove: :dozingoff: (gekheid)

Groetjes

Thanx. Het heeft hier ook een tijdje geduurd, voordat de vrouw overstag was. Anders had er al veel eerder een beamer gehangen.
Het was nu alleen zo, dat ze het iets minder vond dat ie niet tegen het plafond zat, maar 75 cm lager hangt.
Ach ja, ook dat komt weer goed  ;D haha
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB