Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Started by BMW850, April 1, 2009, 18:08:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Nope

Ik gebruik de uitgang op het ingebrachtte Wadiaboard met mijn Translite AT & T aanwinst weet je nog......dus "GLASS"..... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Quote from: Erik van Voorst on May 25, 2009, 09:32:29
Nope

Ik gebruik de uitgang op het ingebrachtte Wadiaboard met mijn Translite AT & T aanwinst weet je nog......dus "GLASS"..... ;)

Ja dat weet ik nog, maar had je in het begin ook nog andere weerstanden geprobeerd?
Als je deze thread leest is dit hetzelfde wat jij gebruikt Erik? AT&T style :  http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=140372

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik ben er even snel doorheen gegaan maar het lijkt er wel op ... ;)

In het begin heb ik inderdaad de weerstanden gebruikt...Peter zei dat de waarden niet veel uitmaakte (zeker in het begin) maar ik had al snel door dat je WEL de goede verhouding moet kiezen.

Ik zou zeker als je de waarde(verhouding) eenmaal hebt ook eens Caddock en Vishay proberen...hier kan je zeker met het geluid tweaken !!! :yinyang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Afgelopen weekend buiten een paar foto's gemaakt van de Shigaclone  :D

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Rock Solid

Hallo Rudy,

Ziet er erg mooi uit  :o ... is dat zo'n witte PLASTIC tuintafel die op de foto staat ?

Erik van Voorst (in memoriam)

Prachtige exclusieve zelfbouw hoor....mijn complimenten.. O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Magura

Nice Rudy!  8)

Eindelijk heb ik tijd om met mijn transport verder te gaan.
Af en toe komen de bestelde onderdelen binnen. Dus lekker knutselen  :thumbs-up:
Als mijn transport af is kunnen we wel een keertje vergelijken, als jou dat leuk lijkt.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

BMW850

Quote from: Rock Solid on July 27, 2009, 22:21:56
Hallo Rudy,
Ziet er erg mooi uit  :o ... is dat zo'n witte PLASTIC tuintafel die op de foto staat ?

Rock Solid,
Het gaat om de speler die erop staat  :P en ja het is zo'n witte plastic tuintafel  ;)
Maar hij wordt binnenkort vervangen door een grannieten tuintafel van 220x100x3cm ben de afgelopen dagen bezig geweest met een terras overkapping van polycarbonaat 400x400cm.

Hoi Magura,
We gaan zeker een keer vergelijken geef maar een gil wanneer je hem klaar hebt  ;)

Bedankt voor jullie complimenten ben zelf ook zeer tevreden met het eindresultaat.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

buizengek

prachtresultaat
van harte
mvg
buizengek

phy


phy

Rudy
Hoeveel condensatoren op het board zijn er vervangen door Black Gates?
in de PDF file tel ik er 5 op het board en 2 bij de 7808 stabilisator
ik kom heel moeilijk door het diy audio topic heen
maar heb nu een lijstje gemaakt van wat ik wil bestellen aan BG

voeding :
1x STD 1000 uf/25v (eventueel kan ik hier ook een NX 1000/25 volt voor krijgen)
1x FK 2200/35v

board:
2x NX 4,7uf/50v
1x N 10uf/50v
1x N 33/16v
1x NX 47/6,3v

Klopt dit lijstje,
of moet er meer bij?

Ik wil het graag snel bestellen omdat het me echt een dag gekost heeft om het bij 3 verschillende leveranciers vandaan te halen.
groeten Robert

Erik van Voorst (in memoriam)

...een dag is nog niets..... :devil:

Het kostte mij vele avonden uitzoekwerk.....en overal 1 of 2 dingetjes vandaan...enfin het is hobby.
De PDF bestellijst staat toch gewoon op de 2e of 3e DIY  pagina gepost door Okapi... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Quote from: Erik van Voorst on September  5, 2009, 13:21:50

De PDF bestellijst staat toch gewoon op de 2e of 3e DIY  pagina gepost door Okapi... ;)

Dat klopt maar er staan alleen waardes in die lijst geen types

BMW850

#63
Hoi Robert,

Probeer de Blackgate N series te krijgen voor het board en als die niet meer te koop zijn de Blackgate STD.

board:
2x NX 4,7uf/50v  N series  
1x N 10uf/50v     N series
1x N 33/16v        N series
1x NX 47/6,3v     N series

voeding :
1x STD 1000 uf/25v (eventueel kan ik hier ook een NX 1000/25 volt voor krijgen)

De BG NX heb ik zelf niet geprobeerd maar de BG STD werkt ook prima.
De FK 1000/35v is een goede keuze voor de LM7808

Edit: 1x FK 2200/35v moet zijn 1000uF i.p.v. 2200uF

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

Geweldig ! nu kan mijn bestelling de deur uit.

Het draait nu op een plankje ik heb het op een accu lopen
en ik vind het best wel al goed presteren
in iedergeval beter dab ik verwacht had.
En dat voor een loopwerkje van nix uit een gammele boombox zonder enige modificatie
ik heb ook de 75 ohm weerstandjes nog niet aangebracht op de dig. out
Ja ik ga er wel mee verder nu

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Robert

Er staan inderdaad geen types bij omdat (buiten de afhankelijke verkrijgbaarheid van Blackgates) ook erg veel mensen (vooral op het Poolse forum) liever Oscon of andere merken op die locaties gehoormatig laten beslissen.
Het is dus eigenlijk gewoon zelf experimenteren geblazen......ik ben het bv persoonlijk op een heleboel punten erg oneens met Daniel......Peter Daniel is trouwens nu inmiddels wat besluitelozer geworden en heeft veel weer terugveranderd iets wat enerzijds een (beginnende) DIY-er op dat forum nu net niet wil lezen.....en anderzijds mij verbazingwekkend overkomt, te meer omdat hij steeds erg zwart/wit stelt dat iets wel/niet beter is :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Quote from: phy on September  6, 2009, 09:47:57
ik heb ook de 75 ohm weerstandjes nog niet aangebracht op de dig. out

Hoi Robert,

Hier een schema van de dig. out.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen en Erik heeft mij er ook voor gewaarschuwd doe het rustig aan, stap voor stap  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Hier nog een paar foto's om een 5volt voeding aan te sluiten maar doe dit als de speler goed is ingespeeld.
Het beste is om 1 board te gebruiken om mee te experimenteren.
Let op als je de E3 en E4 met de 4,7uF gaat vervangen de printbaan laat daar zo los als de soldeerbout te heet of er te lang op staat.

Succes,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

Wow wat een hulp!! :)
dat van die 5 volt voeding had ik nog niet gevonden, super!
zijn er nog tips welk merk weerstanden het goed doen in de dig out?

BMW850

Quote from: phy on September  6, 2009, 14:03:58
Wow wat een hulp!! :)
dat van die 5 volt voeding had ik nog niet gevonden, super!
zijn er nog tips welk merk weerstanden het goed doen in de dig out?

Zelf heb ik in de eerste instantie Allen-Bradley weerstanden gebruikt en die zitten er nog steeds in, misschien dat ik later eens andere weerstanden ga proberen.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

Quote from: Erik van Voorst on September  6, 2009, 10:41:03
Hoi Robert

Er staan inderdaad geen types bij omdat (buiten de afhankelijke verkrijgbaarheid van Blackgates) ook erg veel mensen (vooral op het Poolse forum) liever Oscon of andere merken op die locaties gehoormatig laten beslissen.
Het is dus eigenlijk gewoon zelf experimenteren geblazen......ik ben het bv persoonlijk op een heleboel punten erg oneens met Daniel......Peter Daniel is trouwens nu inmiddels wat besluitelozer geworden en heeft veel weer terugveranderd iets wat enerzijds een (beginnende) DIY-er op dat forum nu net niet wil lezen.....en anderzijds mij verbazingwekkend overkomt, te meer omdat hij steeds erg zwart/wit stelt dat iets wel/niet beter is :-X

Oscon heb ik inderdaad ook meebesteld niet in elke waarde maar wat voorhanden was heb ik besteld
daar ga ik ook mee experimenteren
ik heb 3 boomboxen dus zo kan ik ook vergelijken

Wat heeft Peter terugveranderd dan?
tja ik denk dat Peter wel een beetje op mij lijkt ik ben ook erg stellig in mijn ervaringen tot ik met eigen oren mijn mening weer moet bijstellen  ;D
Wel moet ik het alemaal zelf gedaan hebben verhaaltjes en ervaringen zijn alleen leuk om te lezen  
ervaren is de enige manier om te weten.
Het is wel leuk dat ik nu zo in kan stappen en kan profiteren van een hele groep hobbyisten
die alles geprobeerd hebben en dat ik gewoon een paar dingen eruit kan halen die me wel aanspreken
Op deze manier is er nog nooit een cd loopwerk ontworpen dit zou onbetaalbaar worden.
Ik hoor gewoon dat de basis in iedergeval goed is het komt nog niet in de buurt van mijn CEC maar er zit iets lekkers in het geluid dat hoor ik wel

Erik van Voorst (in memoriam)

#71
Veel....zo is hij weer terug naar zijn keramische resonator (sorry hoor  :o) ook naar de standaard boombox-voeding....ahummmmm......en ook laat hij SMD's zitten etc etc eigenlijk te veel om op te noemen (puck/behuizing/weerstanden ook nog)....je zal het allemaal wel zelf gaan lezen..

Het begint mij dus gewoon te dagen dat hij klaarblijkelijk nooit echt serieuze vergelijken heeft kunnen doen om een gefundeerde beslissing te kunnen nemen....oja ...aan het eind van het verhaal heeft hij zijn loopwerken niet verkocht en is zijn CEC ineens weer heer en meester...terwijl eerder zijn duizenden euro's top-loopwerken in de verkoop waren gegooid toen hij eenmaal de boombox via de Polen ontdekte...

De insteek is/was voor 200 dollar een gaaf loopwerkje te bouwen...Peter begon toen zelf ineens en al vrij snel kwaliteiten toe te dichten dat het wel eens het mooiste kon zijn wat hij ooit gehoord heeft.....ondanks prijs....
Ik kan je op basis van praktijkervaringen vertellen dat het meer geld kost dan 200 dollar als je hem op gelijke voet met bv. een Wadia transport wilt hebben....en nog heel heel heel veel meer als je er iets magisch van wilt maken......maar het kan WEL... ;)

Dat hele verhaal van Peter gaat voor mij dus verder dan alleen af en toe een mening herzien aan de hand van een wat langere luistertest... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

#72
Quote from: BMW850 on July 28, 2009, 19:04:52
Rock Solid,
Het gaat om de speler die erop staat  :P en ja het is zo'n witte plastic tuintafel  ;)
Maar hij wordt binnenkort vervangen door een grannieten tuintafel van 220x100x3cm ben de afgelopen dagen bezig geweest met een terras overkapping van polycarbonaat 400x400cm.

Rock Solid,

Hier een update de plastic tuintafel is nu vervangen, nu de plastic tuinstoelen nog :P
De overkapping is nu klaar en koi vijver is 'bijna' klaar, vandaag het elektrisch aangesloten en nog wat icy blue split bij bestellen dan kunnen we buiten ook genieten van de muziek   8)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Rock Solid

Quote from: BMW850 on September  6, 2009, 18:31:38
Rock Solid,

Hier een update de plastic tuintafel is nu vervangen, nu de plastic tuinstoelen nog :P


He Rudy,

Goed bezig (met die tuintafel) ... ik hield je topic al goed in de gaten !

Mooie tuin en vijver  ;D ... en niet te vergeten je Shigaclone  ;D

Rock Solid

BMW850

Dank je Rock Solid,

Nu maar weer on topic.

Rudy

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein