Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Started by BMW850, April 1, 2009, 18:08:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

als ik de tekening zo zie dan snap ik wel waarom de schroefdraad gaat klemmen.
vervang de schroefdraad van de puk door een metalen insert in te persen / lijmen.
insert= busje meestal van messing ( op verzoek goud, titanium ) met aan de binnenzijde schroefdraad, of binnen en buiten schroefdraad.
of is dit heiligenschennis van het ebben?

ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

BMW850

#451
Het Ebben en Delrin is binnen nu een goede bankwerker vinden om het CD platform en Puck te laten maken.
Heb zwart Delrin genomen omdat het mooier staat bij het graniet.

Gisteren zitten luisteren met een kameraad en vanmorgen alleen weer geluisterd maar zonder die magneetpuck klinkt het inderdaad beter, minder scherp en de zaal akoestiek is mooier.
Vooral bij klassieke muziek valt die standaard magneetpuck door de mand.
Zonder magneet puck wil zeggen, een zelfgemaakte nylon puck zoals op de foto maar dan zonder magneet.
Ben zeer benieuwd hoe het dadelijk gaat met een Delrin platform  :yin-yang:

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: BMW850 on December 29, 2010, 13:35:30
Vooral bij klassieke muziek valt die standaard magneetpuck door de mand.
Rudy

;)...klasse
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

woood09

Hi

Ik heb een aantal keer nar de foto"s gekeken die rudy geplaats heeft ( post 434), mijn eerste indruk  het ziet er goed uit.
Ik zie een paar witte draden, waarvan ik denk + en - 8Volt, maar die andere 2, losse draden ? Erik waar dienen ze voor?

Woood09

BMW850

#454
Die andere 2 draden zijn voor de externe Trichord clock4.

Dat is ook Erik zijn definitieve print, het was even zoeken  ;)
QuoteNa inmiddels 10 boomboxen  :-X....zie je hier nu de definitieve print met uiteindelijk alle gehoormatig getestte mods aan boven en onderkant

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

#455
Ik heb een professioneel bedrijf gevonden die een CD staander met puck wil maken.

Het eerste wat hij mij vertelde dat het product Delrin werkt, de 14,97mm waar de CD omheen valt kan hij precies draaien, maar Delrin gaat later werken.

Ik kreeg het advies om de CD staander met puck van aluminium te maken.

Morgenvroeg heb ik een gesprek met de eigenaar van het bedrijf.
Zou aluminium een goede keuze zijn?
Hoe denken jullie erover?

Rudy
Edit: Als er meerdere personen zijn doe ook een CD staander met puck willen laat het me even weten via PM.
Als ik maar "ongeveer" weet hoeveel kan ik er morgen direct over beginnen.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

scrutinizer

Quote from: BMW850 on December 29, 2010, 15:55:44
Die andere 2 draden zijn voor de externe Trichord clock4.

Dat is ook Erik zijn definitieve print, het was even zoeken  ;)
Rudy

Het zou best het definitieve board kunnen zijn Rudy, but 'under construction'.

Ik zie nog wat loose ends in de vorm van sommige smd parts, gescheiden aanvoer van dc per chip, wat bypass en ontkoppel c's en aanpassingen in de aarding. ::)
Maar gezien mijn geheugen, zou het zo maar kunnen dat ik met een mondje uit mijn nek ga.

;)


Property   Units        ACETAL / DELRIN®
Search
Water Absorption (Saturation)   %      
Tensile Strength (73 F)   PSI      
Flexural Strength (73 F)   PSI      
Compressive Strength (10% Deflection)   PSI      
Shear Strength (73 F)   PSI      
Impact Strength, Notched Izod (73 F)   Ft-Lbs/In.      
Elongation at Break (73 F)   %      
Tensile Modulus of Elasticity (73 F)   PSI      
Flexural Modulus of Elasticity (73 F)   PSI      
Hardness - Rockwell & Burnell (73 F)   Various Scales      
Density   Lbs/In      
Coefficient of Friction (Dynamic)   None      
Wear Factor (K)   in. -min/Ft-Lbs-Hr      
Limiting PV   PSI/FPM      
Abrasion Resistance Index   None      
Coefficient of Linear Thermal Expansion   In./In./F      
Continuous Service Temperature - in Air (max.)   F      
Deflection Temperature (264 PSI)   F      
Melting Point   F      
Deformation Under Load (2000 PSI, 122 F)   %      
Dielectric Strength   Volts/Mil      
Volume Resistively   Ohm-CM      
Dielectric Constant (1 kHz)   None      
Dielectric Constant (1 MHz)   None      
Dielectric Constant (60 Hz)   None      
Specific Gravity   None      
Coefficient of Linear Thermal Expansion (-40 F to 300 F) (E-831)   None      
Heat Deflection Temperature @ 264 psi (D648)   F      
Vicat Softening Point (D1525)    F      


Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

BMW850

#457
Kijk dit is een mooie puck van aluminium  ;D

Rudy
Edit: Foto kleiner gemaakt
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

heavy aluminum puck to create a flywheel effect
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Mooie puck ...en hoe ziet de staander eruit...?

Ook ben ik benieuwd hoe het "klinkt"...ebben was bij mij de winnaar...Delrin een duidelijke 2e...en dan als laatste de standaard dat was eigenlijk  "rommel"  :D
Het is in ieder geval anti-magnetisch en benaderd qua eigenschappen de cd zelf... ;D

Ik vraag me wel af gezien die brede vorm van de puck hoe de asbelasting zijwaards zal zijn......een complete Delrin set werkt in ieder geval NIET, dus elk cdtje wordt bij mij nog steeds enorm makkelijk vast en los gemaakt...en dat zijn er heel wat  ;).

Ik geef toe qua looks minder maar qua keuze tot nu toe het beste...... ;)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: BMW850 on January  5, 2011, 18:02:38
heavy aluminum puck to create a flywheel effect

Dat is geen vergelijk Rudy...CEC werkt met een compleet andere as-dikte en mechanische constructie...je schikt van het verschil  ;)

Wij kunnen en mogen niet met een flywheel effect werken... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

hoi Rudy
Inderdaad maak geen vliegwiel, het moet licht zijn
probeer niet veel zwaarder te gaan dan de originele magneet puck plus drager
Ik heb het geprobeerd om een zwaardere puck te maken die de cd klemt door zijn gewicht maar dat werkt niet
een schroef puck heb ik nooit geprobeerd maar wil het wel eens proberen dus laat me maar horen wat het kost
Ik heb zelf een bajonet puck gemaakt een kwart slag draaien en hij zit vast .
dat werkt perfect er zit een veertje in.
Of dat wat uitmaakt weet ik niet maar ik heb het er liever niet in. 

scrutinizer


CEC: The high precision turntable shaft, a result of our analog experience, has a 4mm spindle of highest precision with several self lubricating bearings.

Mechanisch 'geschikt'. :)  

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

BMW850

#463
Oké bedankt voor de antwoorden.

Ik laat nog een paar foto's zien hoe de puck gaat worden plus hoe hij op de tekening wordt afgebeeld en hou het gewicht aan van de originele puck met magneet.
Ik neem aan dat het bedrijf er berekeningen op los laat zodat de motor de minste slijtage ondergaat.

Ik laat van me horen Robert wat de kosten zijn, en zal morgen zeggen dat het om 2 stuks gaat.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Magura

Ziet er goed uit Rudy. Wil je mij ook een prijs pm´en? Mijn projectje staat helaas weer even stil, maar wil het tzt weer oppakken.  ;)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

BMW850

Quote from: Magura on January  5, 2011, 19:39:50
Ziet er goed uit Rudy. Wil je mij ook een prijs pm´en? Mijn projectje staat helaas weer even stil, maar wil het tzt weer oppakken.  ;)

Zal ik doen  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Magura

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

phy

Hoi Rudy
PM mij de prijs maar voor 2 stuks
Maar als de hoogte van de puck vanaf de cd gemeten meer dan 10 mm is kan ik ze niet gebruiken
laat me dat maar even weten

woood09

Ha rudy
Kan je er voor mij  2 laten maken?
pm mij voor de kosten.
groeten,

woood09

BMW850

#469
Quote from: phy on January  5, 2011, 21:39:06
Hoi Rudy
PM mij de prijs maar voor 2 stuks
Maar als de hoogte van de puck vanaf de cd gemeten meer dan 10 mm is kan ik ze niet gebruiken
laat me dat maar even weten

Zal er rekening mee houden, hoe hoger hoe instabieler hij wordt.

Quote from: woood09 on January  5, 2011, 21:44:39
Ha rudy
Kan je er voor mij  2 laten maken?
pm mij voor de kosten.
groeten,
woood09

Je hebt PM
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

phy

Hoi Rudy
je kan het beste een motortje meenemen naar het bedrijf zodat ze het asgat mooi kunnen passen we kunnen er niet hard op gaan drukken het moet eigenlijk gewoon mooi schuiven
je kan beter een druppelje locktite gebruiken dan geweld .
en leg even uit dat het niet mag slingeren .

BMW850

Hoi Robert,

Ik had alles al klaar liggen en heb vandaag ook goede tips gehad op het diyaudio forum.
Bedankt voor het meedenken,

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

#472
Ben net bij het bedrijf geweest en ze gaan het in de eerste instantie precies zo maken als op de tekening maar wel van aluminium, ook kunnen ze het anodiseren in verschillende kleuren.
Als design puck kunnen ze alles maken ook zoals op de foto's hierboven maar dat is de zorg voor later.
Laten we eerst kijken of er een slingervrije puck gemaakt kan worden.
De Cd staander wordt zo gemaakt zodat hij ook gedemonteerd kan worden ( Edit: gelijktijdig  met motor omdat die aan elkaar vast zit), zodat je altijd bij de 2 schroefjes kan komen om de CD motor te kunnen verwijderen.

Ze gaan nu een proef stuk maken en kijken/testen of de CD staander slingervrij wordt.
Van prijzen weet ik nog niets, daar word ik later nog over gebeld.

Wordt vervolgd,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

scrutinizer

Ik denk dat gezien de spindelas dia en lengte, centrisch blijven van 'groot' belang is (resonanties), zo ook de toepassing van een krimpverbinding.
Het doorboren of anderzijds demontabel maken van de cd drager bijvoorbeeld d.m.v. schroefklemverbinding(en) voor de motor demontage is ongewenst. Dit i.v.m. instabiliteit en slijtage door een onevenredige gewichtsverdeling.
Als je het Mabuchi motortje scrutinized ......  ::)


Maar misschien ben 'ik' wat kritisch hier.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

BMW850

#474
Als er 2 gaten 180 graden tegenover elkaar geboord wordt was het geen probleem als dat wel het geval is dan 3 gaten boren.
Quoteschroefklemverbinding(en) voor de motor demontage is ongewenst
Dit is niet van toepassing

Edit, verandering in de tekst was onduidelijke omschrijving:
De Cd staander wordt zo gemaakt zodat hij ook gedemonteerd kan worden van het plateau ( Edit: gelijktijdig  met motor omdat die aan elkaar vast zit), zodat je altijd bij de 2 schroefjes kan komen om de CD motor te kunnen verwijderen.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein