Beatbrother's HT

Started by beatbrother, March 13, 2009, 17:03:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beatbrother

Quote from: Jean Sibelius on January 25, 2010, 18:40:13
Geweldig O0 (wat een aankoop!!!). We zullen de komende tijd de tweedehandsmarkt hier op het forum goed in de gaten houden :)

hehe. ;) idd
Het zal eerst wel een tijdje duren vooraleer ik alles in een cataloog gegoten heb, maar waarschijnlijk zet ik dan gewoon de excel file online zodat je maar hoeft uit te kiezen.
Ik moet ook eens even kijken, wat een gangbare prijs is voor een DVD. Dat hangt natuurlijk van veel factoren af hè.  ::)

Garmir

Quote from: beatbrother on January 25, 2010, 22:41:27
hehe. ;) idd
Het zal eerst wel een tijdje duren vooraleer ik alles in een cataloog gegoten heb, maar waarschijnlijk zet ik dan gewoon de excel file online zodat je maar hoeft uit te kiezen.
Ik moet ook eens even kijken, wat een gangbare prijs is voor een DVD. Dat hangt natuurlijk van veel factoren af hè.  ::)

Ik raad je ten sterkste aan op de online catalogus systeem van invelos dvd profiler te gebruiken. Voor een mooie en overzichtelijke catalogus aan te maken met alle informatie en benodigdheden + handig zoeken, is dit wel top. Zeker voor een collectie van +/- 3500 dvd's ^^
Buiten de handigheid kost het amper 29.95$ voor een levenslange licentie, en dat is peanuts voor zo'n collectie :).

En het handige is dan ook nog dat je je catalogus zeer gemakkelijk online kan zetten, en op je computer bijhouden met hun software zodat het altijd up to date blijft.
De online catalogus kan je dan ook nog met andere mensen delen door gewoon hun de link te geven, en dan zien ze wat je allemaal in huis hebt :)

Je hebt er zelf een systeem in dat een film voor u kan kiezen indien je geen idee hebt naar wat je zou kijken :D

Het is trouwens uitermate gemakkelijk om een dvd toe te vegen, als je barcode lezer hebt kan je gewoon de barcode inscannen, en anders moet je gewoon het manueel intypen.
Gaat zeer snel, en is veel eenvoudiger dan elke keer opnieuw gans die titel in te vullen, en dan de juiste versie te zoeken.

En dat terzijde, schone aankoop ^^ Ik wou dat ik hier in de gebuurte ook eens zo iets op de kop zou kunnen tikken ^^

Groet
Garmir

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

beatbrother

WOOOW !!! Schitterend !
En ik wou beginnen alles in een excel fileke te stoppen. haha
Ik heb het gelijk gekocht en het werkt geweldig.
Geweldige tip Garmir !

Garmir

Quote from: beatbrother on January 26, 2010, 21:08:18
WOOOW !!! Schitterend !
En ik wou beginnen alles in een excel fileke te stoppen. haha
Ik heb het gelijk gekocht en het werkt geweldig.
Geweldige tip Garmir !

Geen probleem man, tzou u anders te veel bloed zweet en tranen gekost hebben :)
En het tofste is dat die dvd profiler mooi samen werkt mee imdb voor filminformatie :D

Nu ben je ons wel een overzichtje van u geweldige lijst schuldig he ;)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

beatbrother

Quote from: Garmir on January 26, 2010, 23:03:37
Nu ben je ons wel een overzichtje van u geweldige lijst schuldig he ;)

No problem.
Ik heb eens even gechecked om een link online te zetten. Heb eens als test een paar DVD's toegevoegd. De rest volgt binnenkort nog.
Hier is de link om het eens te checken.
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/motionpictures

Garmir

Beatbrother,

En heb je je weg al gevonden tussen uw gigantisch aantal DVD's? Allemaal al kunnen listen met DVD profiler?



Groet

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

beatbrother

Quote from: Garmir on April  8, 2010, 18:35:07
Beatbrother,
En heb je je weg al gevonden tussen uw gigantisch aantal DVD's? Allemaal al kunnen listen met DVD profiler?
Groet

Nee.  :(
Nog geen tijd gehad.
Ze liggen nu allemaal zo wat bij elkaar in een kamertje. Zie foto



En dan heb ik nog een heel pak in dozen zitten.
We zijn momenteel ook volop bezig met de bouw en er komt schot in de zaak.
Deze week is onze aannemer vastgelegd.
Begin juli wordt de kelder gemaakt.
Dan na het bouwverlof beginnen ze aan de bouw van het huis. (1 augustus) en de ruwbouw zou
half September moeten klaar zijn.  :clapping:
Ik kijk er naar uit.

Ik vraag me alleen af wanneer ik de tijd ga vinden om alles in die dvd profiler te stoppen.
Misschien een jobstudent ervoor aannemen. hehe  :sigh:

beatbrother

Oh ja,
Nog iets vergeten te vermelden.
Ik ben vorige maand naar Amerika gegaan en heb ook een bezoekje
gebracht aan het bedrijf : 4seating.com
Om eens wat zeteltjes te gaan uitproberen voor de aanschaf van
de HT.
Deze gaan het waarschijnlijk worden, maar dan wss 2 rijen van 4 ietswat gebogen :


HTip

Zien er erg relaxed uit. Kan je lekker lang achter elkaar film kijken :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: beatbrother on April 10, 2010, 21:59:52
Nee.  :(
Nog geen tijd gehad.
Ze liggen nu allemaal zo wat bij elkaar in een kamertje. Zie foto



En dan heb ik nog een heel pak in dozen zitten.
We zijn momenteel ook volop bezig met de bouw en er komt schot in de zaak.
Deze week is onze aannemer vastgelegd.
Begin juli wordt de kelder gemaakt.
Dan na het bouwverlof beginnen ze aan de bouw van het huis. (1 augustus) en de ruwbouw zou
half September moeten klaar zijn.  :clapping:
Ik kijk er naar uit.

Ik vraag me alleen af wanneer ik de tijd ga vinden om alles in die dvd profiler te stoppen.
Misschien een jobstudent ervoor aannemen. hehe  :sigh:


Je hebt streepjes codes scanners... ;)

Oh en btw als je ze ingescand wil zien, dat wil ik best doen...
Als tegenprestatie een paar dubbele?
Moet je ze wel komen brengen.
Ben je ze wel een tijdje kwijt...


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mikeske

Leuke zetels, prima voor een filpje te zien
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Robbert54

Quote from: beatbrother on April 11, 2010, 15:03:21
Oh ja,
Nog iets vergeten te vermelden.
Ik ben vorige maand naar Amerika gegaan en heb ook een bezoekje
gebracht aan het bedrijf : 4seating.com
Om eens wat zeteltjes te gaan uitproberen voor de aanschaf van
de HT.
Deze gaan het waarschijnlijk worden, maar dan wss 2 rijen van 4 ietswat gebogen :


mooie zetels zeg!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

beatbrother

Ja die zetels zijn echt geweldig.
Het probleem was dat ik schrik heb om zoiets gewoon te bestellen zonder ze eens getest te hebben en vandaar dat ik daar langs ben gegaan om ze testen en eens te zien naar de kwaliteit.
Echt ongelooflijk goede kwaliteit.
Wat ook geweldig is, is dat ze volledig uitklappen, keuze uit manueel of electrisch zonder dat je
achter je zetel extra plaats nodig hebt. Die schuift als het ware naar onder in.
Dus op zich kan die zetel gewoon achter tegen je muur staan.

@Peerless Monster :
Er staat een barcode op, maar ik denk dat dat de barcode is van de videotheek, dus daar ga ik waarschijnlijk niets mee zijn hè ?
Ik ben momenteel wel niet thuis, maar ik weet eigenlijk niet als er verder nog een barcode opstaat.

Peerless Monster

Quote from: beatbrother on April 12, 2010, 10:01:55
Ja die zetels zijn echt geweldig.
Het probleem was dat ik schrik heb om zoiets gewoon te bestellen zonder ze eens getest te hebben en vandaar dat ik daar langs ben gegaan om ze testen en eens te zien naar de kwaliteit.
Echt ongelooflijk goede kwaliteit.
Wat ook geweldig is, is dat ze volledig uitklappen, keuze uit manueel of electrisch zonder dat je
achter je zetel extra plaats nodig hebt. Die schuift als het ware naar onder in.
Dus op zich kan die zetel gewoon achter tegen je muur staan.

@Peerless Monster :
Er staat een barcode op, maar ik denk dat dat de barcode is van de videotheek, dus daar ga ik waarschijnlijk niets mee zijn hè ?
Ik ben momenteel wel niet thuis, maar ik weet eigenlijk niet als er verder nog een barcode opstaat.

Op elke DVD staat een barcode en die kan je invoeren in DVD profiler (dus de code intypen).
Dan zoekt DVD-profiler in zijn database naar de geschikte film.
Om dat sneller te krijgen heb je voor weinig geld scanners te koop, die dat softwarematig voor je kunnen doen.
Dus de doehetzelver invoerenvandvdsineendatabase kunnen dat heel gemakkelijk en snel ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Garmir

Beatbrother, Het is de barcode dat je normaal ook manueel in geeft in je computer dmv een numpad. Dus  met een scanner ga je identiek het zelfde kunnen doen maar dan veel vlugger. Er bestaat zelf software waarmee je een webcam barcodes kan laten uitlezen. Maar daar ben ik niet zo goed van op de hoogte.

Nu als je een vlugge rekening wilt maken voor hoe lang het zou duren om ze allemaal in te lezen. Ik heb indertijd mijn collectie eens ingelezen toen het nog gratis was en het kwam neer op ongeveer 2 a 3 DVD's per minuut. Dus daarop verder gerekend had je gemiddeld 150 dvd's per uur... :)
Als je een barcode lezer hebt kan je gemakkelijk 10 a 15 dvd's per minuut doen, zelf meer als de profiler direct de juiste vindt, wat niet altijd het geval is. Dus als je die om zet naar dvd's/uur dan kom je ongeveer op 750 dvd's :)

En die zetelkes zien er wel comfy uit ^^

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

beatbrother

Ik ga straks thuis dan eens zien en op zoek gaan naar die barcodes.
Kan het zijn dat er ook een verschil is qua barcodes tussen koop DVD's en Rental DVD's ?

Peerless Monster

Quote from: beatbrother on April 13, 2010, 15:56:00
Ik ga straks thuis dan eens zien en op zoek gaan naar die barcodes.
Kan het zijn dat er ook een verschil is qua barcodes tussen koop DVD's en Rental DVD's ?

Hmmm niet bij stil gestaan...
Het staat vaak wel op de DVD...
Ik denk dat je het heel makkelijk kan vergelijken ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

beatbrother

Nieuwe fotos situatie April 2010
Alle bomen zijn gekapt en het stuk is zuiver gemaakt.
Ondertussen hebben ze de straat ook terug aangelegd.







marc81

Geweldig dit.
En wat en mega stuk grond heb je daar aangekocht. Ik ben benieuwd watvoor landhuis;) daar op komt te staan

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

mikeske

ben echt benieuwd hoe het er allemaal zal gaan uitzien  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

WickedGame


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

beatbrother

Quote from: marc81 on April 14, 2010, 10:26:32
Geweldig dit.
En wat en mega stuk grond heb je daar aangekocht. Ik ben benieuwd watvoor landhuis;) daar op komt te staan

Hier de plannen van de architect :  ::)












mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost