Pronto programmeren moeilijk?

Started by papaleo, March 11, 2009, 11:52:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Heb je al geprobeerd om met bv. Putty en een seriele kabel tussen de PC en de Velo zelf het #VO?$ commando te typen?
Dan zie je gelijk wat de velo terug stuurt en kan je de match misschien beter doen.

Ik lees de handleiding en ik vond jouw eerste poging het meest logische :
ddvolume.label = mySerialVelo.receive("#VO?$\r", 6, 250)

Ik begrijp ook niet goed waarom je gelijk moet matchen. Laat lekker die hele string uit de Velo op je scherm komen. Dan kan je daarna nog knippen/matchen/formateren.

Het is bij mij altijd een groot "trial en error" feestje dat javascript :)

riwi

Quote from: xynyx on September 11, 2013, 00:23:53
var result = rs232port5.match(outputstring, "$", 250)

rs232port2 lijkt me een betere poort......
Ha ha, daar lees je zo overheen :) Goed  8)

Valkyrie

Quote from: xynyx on September 11, 2013, 00:23:53
var result = rs232port5.match(outputstring, "$", 250)

rs232port2 lijkt me een betere poort......

Oeps, typfoutje in het script! :-[
Zojuist heb ik dat gewijzigd, maar het helpt nog niet. :(
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

jaco

Ik zou een debug panel maken en wat uit die match instructie komt bekijken.

Er moet toch iets terug komen als het commando valide is.

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

xynyx

In een velodyne manual zie ik wel databits = 7 staan en niet 8. wellicht helpt dat.

jaco

Quote from: xynyx on September 12, 2013, 08:19:46
In een velodyne manual zie ik wel databits = 7 staan en niet 8. wellicht helpt dat.
Dat heb ook ondervonden destijds, maar ik kon het niet in mijn scripts terugvinden.
Ik kan het ook niet meer testen, maar dat is makkelijk als Valkyrie het test..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

xynyx

Vond in deze thread nog een stukje velodyne code van je. Bij jou werkte 7 bits idd niet goed. 8 bits wel.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85935.msg1400087#msg1400087

Als je het allemaal vergelijkt zou Valkyries code moeten werken, tenzij eea aan het protocol zou zijn veranderd.
Werkt trouwens een eventueel volume up en down code wel, Valkyrie??

En Jaco, het is "zond" niet zendde  ;)
Sorry hoor maar kan het niet laten :)

Valkyrie

Quote from: jaco on September 11, 2013, 13:26:51
Ik zou een debug panel maken en wat uit die match instructie komt bekijken.

Er moet toch iets terug komen als het commando valide is.

Dat moet ik nog gaan doen, maar dan moet ik wel even de boeken gaan induiken! :unsure:

Quote from: xynyx on September 12, 2013, 08:19:46
In een velodyne manual zie ik wel databits = 7 staan en niet 8. wellicht helpt dat.
Quote from: jaco on September 12, 2013, 16:02:04
Dat heb ook ondervonden destijds, maar ik kon het niet in mijn scripts terugvinden.
Ik kan het ook niet meer testen, maar dat is makkelijk als Valkyrie het test..

De databits heb ik ook al geprobeerd. Bij 7 databits werkt het systeem niet en bij 8 databits wel.

Quote from: xynyx on September 12, 2013, 19:02:09
Vond in deze thread nog een stukje velodyne code van je. Bij jou werkte 7 bits idd niet goed. 8 bits wel.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85935.msg1400087#msg1400087

Als je het allemaal vergelijkt zou Valkyries code moeten werken, tenzij eea aan het protocol zou zijn veranderd.
Werkt trouwens een eventueel volume up en down code wel, Valkyrie??

En Jaco, het is "zond" niet zendde  ;)
Sorry hoor maar kan het niet laten :)

De knoppen zelf (volume +, volume -, aan- en uit, etc) en het opvragen van de status aan/uit via RS232 lukt mij wel, alleen het opvragen van het volume krijg ik niet goed. :( Bedankt voor het doorsturen van de link met informatie. Ik zal van het weekend even moeten kijken of ik daar nog wat dingen uit kan halen. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Wheely

Hallo

Ben nieuw hier en heb een vraag aan jullie. Ben nu in het bezit van een harmoney 1100.  Maar heb een pronto 9600 gekocht en ben hier al dagen mee bezig om hem te programmeren maar helaas kom ik er niet aan uit. Is er op dit forum mischien iemand die mij hierbij kan helpen. Omgeving tilburg. Alvast bedankt

Deleted User

2e hands neem ik aan? Heb je de gebruiksaanwijzing?

papaleo

Kijk hier eens...,(zie link) ik ben ooit ook in het diepe gesprongen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85935.msg1394299#msg1394299

Suc6  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Wheely

 Mee heb alles nieuw gekocht   Heb een pronto  9200  9400 en een 9600 en een  rfx 9600 rfx 9200  en een pcx 9200 alles nieuw in doos. Heb er alle handleidingen bij maar kom er echt niet aan uit

VlisChris

Ik heb de topics even samengevoegd ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

xynyx

Quote from: Wheely on July 25, 2014, 19:41:48
Hallo

Ben nieuw hier en heb een vraag aan jullie. Ben nu in het bezit van een harmoney 1100.  Maar heb een pronto 9600 gekocht en ben hier al dagen mee bezig om hem te programmeren maar helaas kom ik er niet aan uit. Is er op dit forum mischien iemand die mij hierbij kan helpen. Omgeving tilburg. Alvast bedankt

Op dit forum is praktisch alles te vinden:
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/prontopro/list.cgi

Waar kom je niet uit. Je zal toch wat specifieker moeten zijn.

Wheely

Heb pep 3 pro en krijg de tv en de humax aan en uit maar verder kom ik niet. Heb een samsung tv humax pvr dreambox samsung dvd apple en kinivo hdmi switch en sonos playbar

xynyx

Quote from: Wheely on July 26, 2014, 00:19:18
Heb pep 3 pro en krijg de tv en de humax aan en uit maar verder kom ik niet. Heb een samsung tv humax pvr dreambox samsung dvd apple en kinivo hdmi switch en sonos playbar

Met pep3 heb ik nooit gewerkt. Zoek aub op dat forum wat ik je al gaf. Daar is echt veel te vinden.
Dreambox heb ik wel in pep2.

jaco

Probeer al die apparaten op remote central te vinden. Er zijn vonfiguratie voorbeelden.
Dan heb je een knoppen layout en de device codes.

Die kun je dan hergebruiken met een eigen layout als je dat wilt. Maakt het eerst functioneel werkend en leuk het dan pas op is mijn advies.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Quote from: Wheely on July 26, 2014, 00:19:18
Heb pep 3 pro en krijg de tv en de humax aan en uit maar verder kom ik niet. Heb een samsung tv humax pvr dreambox samsung dvd apple en kinivo hdmi switch en sonos playbar

Bedoel je dat je niet al je apparaten kan vinden in de database?
Ik had daar ook moeite mee dus maak ik voor elk van mijn apparaten gewoon een nieuw apparaat aan in pep2 of pep3 en leer vervolgens alle toetsen van de orginele AB in met de pronto.
Daarna op remotecentral zoeken naar discrete codes voor power on , power off en dergelijke.

Teejoo

Ik heb inmiddels weer een nieuwe accu voor de pronto ontvangen, wat een genot ipv al die losse remotes! volgens mij is er gewoon nog steeds geen alternatief.

Ik kwam overigens ook nog mijn een zgan extender tegen. Zijn er nog mensen die zich daarmee bezig houden? Ik doe er namelijk niets mee.

Wheely

Hallo Mensen

Heb de moed opgegeven en alles staat nu te koop. Ik kan er echt geen wijs uit. Bedankt voor jullie reacties


Teejoo

Quote from: Wheely on July 29, 2014, 13:40:07
Hallo Mensen

Heb de moed opgegeven en alles staat nu te koop. Ik kan er echt geen wijs uit. Bedankt voor jullie reacties
Heb je ze in de sectie markt gezet?

riwi

#271
Quote from: Teejoo on July 29, 2014, 12:06:20
Ik kwam overigens ook nog mijn een zgan extender tegen. Zijn er nog mensen die zich daarmee bezig houden? Ik doe er namelijk niets mee.
Ik heb mijn 9400 (2 stuks) ook nog altijd in gebruik en nog altijd blij er mee.
De rfx extender en wifi heb ik uit gezet laatst. Werkte nog steeds niet vlekkeloos, al was het wel handig om de volumestand van de ssp800 op het scherm uit te kunnen lezen..


@wheely :de pronto is niet een gewone AB maar gelijk een hobby die wel wat uren kost, en dat moet je leuk vinden anders werkt het niet.

Etiennevh

#272
Iemand die weet hoe ik de "modern" layout aan de gang krijg in PEP2? De touchtoetsen pakt hij wel maar niet de "systembalk" laat maar zeggen. Ik gebruik een 9600.

Krijg nog veel meer dingen niet voor elkaar in PEP2. Hij download mijn layout wel naar de Pronto, maar krijg zoveel foutmeldingen dat ik ook weinig kan testen. Macro's doen eigenlijk niets..


Allemaal weer opgelost, even wat meer tijd erin steken helpt  :withstupid:

Ben maar weer eens begonnen met de Pronto, vorder gestaag
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto