Pronto programmeren moeilijk?

Started by papaleo, March 11, 2009, 11:52:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Quote from: papaleo on March 12, 2009, 17:17:06
Aggejeetje...slik.... :crazy: ...
Zie je wel, dat bedoel ik nou....  :unsure:  :confused:  ;D

'ik kan me borst wel nat gaan maken'
???

Ik had ook wel verwacht dat het programmeren van de Pronto niet echt 'n 'eitje' zal gaan worden  ;)
Als je in staat was de oude pronto te programmeren, kun je ook deze nieuwe programmeren. Moeilijker is dat niet geworden.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

papaleo

Quote from: jaco on March 12, 2009, 17:24:39
Als je in staat was de oude pronto te programmeren, kun je ook deze nieuwe programmeren. Moeilijker is dat niet geworden.

Ok,ik hoop het.... maar dat is alweer zóóóólang geleden.
Het enige wat ik mij daar van kan herinneren is, dat het 'moeilijk' was,volgens mij had ik de grootste problemen met de Macro's aanleggen.

Maar we zien wel,ik ben een (ahumm...) doorzetter en met de Pronto-diehards, welke zich hier bevinden, zou het moeten lukken.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Peter O

Moeilijk schmoeilijk! Het gaat er om dat je er plezier in hebt om er mee bezig te zijn, dan lukt het heus.  :smile:

jaco

Als je 2-way wilt gaan doen heb ik in ieder geval al 2 apparaten die jij ook hebt werkend :)

Alleen heb ik gemerkt dat niet zo veel mensen 2-weg communicatie net zo mooi vinden als ik.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

papaleo

Één weet ik geloof ik wel dat is 'n Velodyne,tóch?
Wat is de ander?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Quote from: papaleo on March 12, 2009, 19:05:52
Één weet ik geloof ik wel dat is 'n Velodyne,tóch?
Wat is de ander?
JVC HD-100
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Wat in PEP 2.0 ook erg gemakkelijk gaat is het vervangen van apparaten. Zekers als je dezelfde benaming voor de knoppen hebt gebruikt. Gewoon wisselen en bijna alles staat in een keer goed. Net mijn Sony BDPS5000ES toegevoegd. Tevens met de pronto de regiovrij hack gedaan.

papaleo

Klinkt best wel spannend wat je er allemaal mee kan uithalen  8)

Kan me er alleen op dit moment niets bij voorstellen hoe dat 2-way aansluit en wat je dan te zien krijgt op je remote-scherm.
Ik neem aan dat je daar de RFX9600 voor gebruikt,en zou je dan op de 'Serial-ports'  je app. moeten aansluiten welke je 2-way wilt bedienen?
Dan zou je toch weer een aantal kabels moeten gaan trekken, van extender naar apparaat enz.,of heb ik dit helemaal mis?
Ik zie 3x RS232 ingangen, dus max 3 app. 2-way?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Inderdaad de rfx9600.
2-weg alleen via RS-232, contact shakelingen en IP.

Je zult inderdaad kabels moeten trekken naar de RS-232 ingangen.

Op het scherm kun je van alles zien wat binnenkomt via de RS-232 of IP.
Het programeren gaat met Javascript, en daarin zijn heel veel mogelijkheden om data te manipuleren
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Novex

Quote from: papaleo on March 12, 2009, 22:09:48
Klinkt best wel spannend wat je er allemaal mee kan uithalen  8)

Kan me er alleen op dit moment niets bij voorstellen hoe dat 2-way aansluit en wat je dan te zien krijgt op je remote-scherm.
Ik neem aan dat je daar de RFX9600 voor gebruikt,en zou je dan op de 'Serial-ports'  je app. moeten aansluiten welke je 2-way wilt bedienen?
Dan zou je toch weer een aantal kabels moeten gaan trekken, van extender naar apparaat enz.,of heb ik dit helemaal mis?
Ik zie 3x RS232 ingangen, dus max 3 app. 2-way?
Ja i.d.d. alleen met de RFX9600. Deze heeft echter 4 RS232 aanslutingen, 3x 9polig DSub en 1x 3polig Phoenix (TX, RX en GND is veelal afdoende voor RS232 communicatie).
Ik stuur met mijn Pronto via de RFX9600 mijn TV en mijn Onkyo versterker aan. Vooral bij de Onkyo was het eenvoudig. Er stond een module op remotecentral.com. Deze heb ik verbouwd en aangevuld met mijn persoonlijke wensen. Een paar avondjes kloten, maar zeker de moeite waard geweest.
Samsung, Pronto, Sony, PS3, Wii, Rel, Tannoy, Onkyo en nog meer Onkyo op zolder...

Peter O

Via remote start is het mogelijk om je PS3 middels WiFi op je PSP te bedienen. Zou dat dan (theoretisch) ook niet mogelijk moeten zijn met een Pronto 9400/9600/9800?

celerontje

Quote from: Teejoo on March 12, 2009, 20:42:33
Wat in PEP 2.0 ook erg gemakkelijk gaat is het vervangen van apparaten. Zekers als je dezelfde benaming voor de knoppen hebt gebruikt. Gewoon wisselen en bijna alles staat in een keer goed. Net mijn Sony BDPS5000ES toegevoegd. Tevens met de pronto de regiovrij hack gedaan.
Gebruik jij 2-weg?
Want je beamer, Lexicon en Sony BD hebben een RS-232 poort.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

GTDesign

Hoi Leo,

Als je er niet uitkomt wil ik je wel helpen om de pronto te programeren.

bigbro

Ik zit ook al heel lang te twijfelen om een Pronto te kopen. Weet iemand of de codes van de Audionet Map1,Audionet VIP en Audionet AMPVII in de database beschikbaar zijn? Ik weet dat Logitech ze wel heeft maar ik vind die AB's niet mooi.

Groet,

Bigbro

papaleo

Ik heb op dit moment 'nog' geen Pronto moet de keuze nog maken tussen 9400/9600.
Maar ik denk dat ik om te beginnen 'm zal proberen te programmeren/gebruiken voor 1-way besturing,wanneer ik 'm onderde de knie hebt dan zal ik alle registers gaan open trekken en de Pronto max. gaan gebruiken.  ;)

Mocht de hulp op afstand via het htforum niet lukken,
@Gé
Helemaal top,ik denk dat ik in het begin daar gebruik van gaat maken...thx  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: celerontje on March 12, 2009, 23:35:39
Gebruik jij 2-weg?
Want je beamer, Lexicon en Sony BD hebben een RS-232 poort.
Nee, niet in de Teejooscoop. Ik heb in het begin alleen even gespeeld met de Squeezebox interface in de woonkamer, en dat was wel leuk. Maar dat werkt meer met de webinterface dan wat Jaco doet. Dat lijkt me toch een stuk ingewikkelder.

Ook al gebruik ik alleen 1-weg, dan nog vind ik de Pronto ideaal omdat je alles kunt maken zoals je wilt. En dat is veel werk, maar het is leuk en dan heb je ook wat. Zodra je de interface eenmaal hebt, kun je wel bijvoorbeeld snel een apparatuur toevoegen of wisselen.

@ bigbro: ook al staan ze er niet in, programmeren van de ir code van de originele ab is echt een fluitje van een cent. Zeker in de express mode.

jaco

Overgaan van een hele config die gemaakt is voor 1 weg naar 2 weg communicatie is niet handig..

In Javascript hebben de variabelen een bepaalde scope.
Er is iets als global, overal beschikbaar.
Dan heb je Activity and Page scope.

Standaard zetten mensen elk apparaat in zijn eigen activity. Dan zijn variabelen die je in 1 activity aanmaakt niet meer aanwezig in een andere activity.
Bij mij zit alles in 1 activity omdat je dan alle variabelen beschikbaar houdt. In elke page zit dan zeg maar een 'device'

Maar de mensen die ik gepoogd heb te helpen vonden het haast allemaal te moeilijk om te snappen volgens mij. Dus het is ofwel gewoon moeilijk, of ik kan het niet goed uitleggen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

papaleo

Quote from: jaco on March 13, 2009, 09:27:18
Overgaan van een hele config die gemaakt is voor 1 weg naar 2 weg communicatie is niet handig..

In Javascript hebben de variabelen een bepaalde scope.
Er is iets als global, overal beschikbaar.
Dan heb je Activity and Page scope.

Standaard zetten mensen elk apparaat in zijn eigen activity. Dan zijn variabelen die je in 1 activity aanmaakt niet meer aanwezig in een andere activity.
Bij mij zit alles in 1 activity omdat je dan alle variabelen beschikbaar houdt. In elke page zit dan zeg maar een 'device'

Maar de mensen die ik gepoogd heb te helpen vonden het haast allemaal te moeilijk om te snappen volgens mij. Dus het is ofwel gewoon moeilijk, of ik kan het niet goed uitleggen.


Ok,mmm...
dus ik zou,mits ik 2-way ooit zou willen gaan doen,er gelijk voor moet kiezen achteraf zou dan eigenlijk geen optie meer zijn?

Als ik dit hier boven lees begin het me toch al te duizelen.....,variabelen,bepaalde scope,global,Activity and Page scope  :crazy:  ;D
Maar deze termen zouden op ten duur ook wel weer gaan wennen als je de materie 'n beetje door gaat krijgen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

#43
Quote from: papaleo on March 13, 2009, 12:31:23
dus ik zou,mits ik 2-way ooit zou willen gaan doen,er gelijk voor moet kiezen achteraf zou dan eigenlijk geen optie meer zijn?
Wel, je moet het zo zien dat de GUI die je maakt gewoon gelijk blijft. Dus dat werk doe je niet voor niets.

De reden om 2-weg communicatie te willen is dat je iets wat een apparaat weergeeft op je schermpje wilt hebben.

Laten we als voorbeeld volume nemen.
Je kunt het dan zo programmeren, dat als jij de volume plus toets in drukt dit naar je versterker gestuurd wordt, en dat er dan 1 seconde op antwoord gewacht wordt. (de meeste apparaten geven een terugkoppeling als je een commando hebt gestuurd)
Het antwoord sla je in een variabele op, en de variable schrijf je naar je scherm in een panel.

Het nadeel is hier dat gedurende die seconde de GUI gelocked is. Het is geen multitasking OS, wat meerdere taken tegelijk kan uitvoeren.Hierdoor heb je een probleem dat als je dan snel 4 knoppen indrukt, er wellicht 1 of 2 niet doorgegeven worden omdat de GUI bevroren is omdat deze staat te wachten op terugkoppeling van een apparaat na de 1e toetsdruk.


Je kunt het zenden naar een apparaat en het ontvangen vanaf een apparaat uit elkaar trekken. Dat noemen ze asychroon ook in de programmer manual van Philips.

Je stopt alle toets aanslagen in een buffer, en gaat dan in een loop elke keer kijken of er iets in de buffer staat: ja - voer het uit, nee - doe andere dingen
Een andere 'proces' stuurt indien nodig een commando naar een apparaat, en kijkt elke 1/10 seconde naar alle interfaces of er iets staat te wachten: ja - haal het op en stop het in een variabele, nee: doe niets.
Deze variabelen worden door het eerste proces bij "doe andere dingen" op het scherm weergegeven.

Dit 2e proces in de achtergrond is te simuleren door middel van timers. Dat zijn kleine taakjes die zich elke 0.1 seconde opnieuw opstarten en relatief weinig doen: naar 1 interface kijken. (gedurende die tijd staat de GUI ook stil, maar hier wacht je niet, je kijkt alleen of er op dat moment iets is, dus het duurt erg kort)


Groot voordeel van deze manier is dat je ook op het appraat zelf nog aan de volumeknop kunt draaien. die update wordt ook verstuurd, en omdat er elke 0.1 seconde naar de interface gekeken wordt, wordt dat ook opgeslagen in de variable, en dus op je scherm gezet.


Voor mij was het niet al te moeilijk, maar ik heb ooit HTS informatica gedaan, dus dan is Javascript oppakken nog wel te doen. De meeste programmeer talen lijken in basis wel op elkaar.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bigbro

Quote from: Teejoo on March 13, 2009, 08:35:05
Nee, niet in de Teejooscoop. Ik heb in het begin alleen even gespeeld met de Squeezebox interface in de woonkamer, en dat was wel leuk. Maar dat werkt meer met de webinterface dan wat Jaco doet. Dat lijkt me toch een stuk ingewikkelder.

Ook al gebruik ik alleen 1-weg, dan nog vind ik de Pronto ideaal omdat je alles kunt maken zoals je wilt. En dat is veel werk, maar het is leuk en dan heb je ook wat. Zodra je de interface eenmaal hebt, kun je wel bijvoorbeeld snel een apparatuur toevoegen of wisselen.

@ bigbro: ook al staan ze er niet in, programmeren van de ir code van de originele ab is echt een fluitje van een cent. Zeker in de express mode.

THanks, zal het in overweging nemen. Ga hem dan wel in de VS bestellen want dat scheelt de helft. En dat terwijl hij gemaakt wordt in Belgie...

papaleo

#45
Wie weet hoe het zit bij Philips met de garantie op remotes?

Ik kan misschien, een pas 3 mnd oude TSU9400 overnemen van iemand die hem nog nooit heeft gebruikt,maar heeft waarschijnlijk de aankoop-nota niet meer en verzekerde mij dat deze nota niet nodig is om garantie te verkrijgen,dit gaat via het serie nr. bij Philips,daar aan kunnen ze zien wanneer deze verkocht is....
Ik weet dat dit ook zo bij de Logitech-Harmony gaat.

edit,
heeft de nota toch weer gevonden...dus opgelost.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

'Kogel is door de kerk' jullie laten me niet in de steek hoor....  ;D

Het is de TSU9400 geworden,lijkt voor mij wat handzamer, en zeker m'n vrouw 'n vertrouwelijker uitziende, model want mijn huidige Harmony1000 wordt door mijn vrouw nog steeds links gelaten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: papaleo on March 14, 2009, 18:36:45
'Kogel is door de kerk' jullie laten me niet in de steek hoor....  ;D

Het is de TSU9400 geworden,lijkt voor mij wat handzamer, en zeker m'n vrouw 'n vertrouwelijker uitziende, model want mijn huidige Harmony1000 wordt door mijn vrouw nog steeds links gelaten.

Gefeliciteerd  :) Ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Ik heb ook bewust voor de kleinere 9400 gekozen vanwege de handzaamheid.
Zonder serial extender kan je alleen 1-weg doen, en daar heb je eerst wel genoeg aan kwa programmeer werk ;)

papaleo

Of course....Richard,
dat staat synoniem voor 'Pronto guru'  of te wel dé Hex code ontwikkelaar ;D

Jij bent ook al tig jaren met Pronto's in de weer,je heb voor mij zelfs,en dat is al jaren geleden iets opgelost met een code (o.d) voor mijn Panasonic plasma ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Wanneer ik van start ga met de 9400,welk edit-programma raden jullie mij aan om te gebruiken, PEP1 op PEP2?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels