Pronto programmeren moeilijk?

Started by papaleo, March 11, 2009, 11:52:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Ik sta op het punt om 'weer' 'n Pronto (TSU9600)of een (TSU9400) aan te schaffen,ik heb al eens,jaren geleden een Pronto 980NG gehad en dit was best wel een klus om het een en ander voorelkaar te krijgen.
Hoe zit het op dit moment met de huidige lijn van de pronto's is dit nog steeds zo moeilijk?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Als je hem wilt programeren voor 1-Way is het wel makkelijk.
Dan werkt het net zo als de oude units.

Wat nu wel kan is 2-way communicatie, via RS-232 of TCP-IP, en dan wordt het allemaal iets moeilijker.
Ik denk dat het meer voor custom installers bedoeld is, daar adverteren ze ook mee.

Het programmeren op zich vondt ik wel meevallen. Alleen Javascript was even wennen, en de slechte debug mogelijkheden ben ik ook niet zo over te spreken. Maar het ding bevalt prima.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Rob_Dingen

Hoi Leo

Het is voor mij de beste HT aankoop van de laatste tijd.
Programeren is niet zo moeilijk maar het kost gewoon veel tijd maar goed te doen.

Rob


Teejoo

Quote from: Rob_Dingen on March 11, 2009, 13:51:36
Hoi Leo

Het is voor mij de beste HT aankoop van de laatste tijd.
Programeren is niet zo moeilijk maar het kost gewoon veel tijd maar goed te doen.

Rob


Ik kan het alleen maar eens zijn met Rob!

papaleo

Oooh...,zitten hier nog zat Pronto gebruikers,dus als ik er onverhoopt niet uit zou komen kan ik wellicht een beroep op de deskundigheid van wat mede forumleden doen.

Ik weet dat ik destijds ook heel veel info op 'RemoteCentral' heb gevonden,maar hoe zit eigenlijk het met de database tegenwoordig van de Pronto, is deze te vergelijken met de Logitec/Harmony?
Of moet je nog steeds (veel) apparaten inleren?

PS
Is dat zó...., dat de TSU9400 wat makkelijker te programmeren is dan de TSU9600?
Of zijn de verschillen alleen in de vorm, en de resolutie van het beeldscherm, tussen deze twee Pronto's?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

LexiconLogan

#5
jaco is koning pronto
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Peter O

Moeilijk is het niet, maar zoals met eigenlijk alles, je moet 't net even weten. Tijdrovend is het wel, maar als je 't leuk vind om te doen, is dat natuurlijk geen probleem.

Teejoo

#7
Quote from: papaleo on March 11, 2009, 14:27:47
Oooh...,zitten hier nog zat Pronto gebruikers,dus als ik er onverhoopt niet uit zou komen kan ik wellicht een beroep op de deskundigheid van wat mede forumleden doen.

Ik weet dat ik destijds ook heel veel info op 'RemoteCentral' heb gevonden,maar hoe zit eigenlijk het met de database tegenwoordig van de Pronto, is deze te vergelijken met de Logitec/Harmony?
Of moet je nog steeds (veel) apparaten inleren?

PS
Is dat zó...., dat de TSU9400 wat makkelijker te programmeren is dan de TSU9600?
Of zijn de verschillen alleen in de vorm, en de resolutie van het beeldscherm, tussen deze twee Pronto's?
De database is best uitgebreid, en je kunt hem nog aanvullen met nog een andere database. Ik heb hier voornamelijk de discrete codes uitgehaald ipv bijvoorbeeld toggle functies. Verder veel zelf geleerd. Je gebruikt hetzelfde programma om de pronto's te gebruiken. Daarin selecteer je welk toestel je hebt. Ik heb geen logitec, maar ik denk dat het daar wel eenvodiger mee gaat, omdat je daar dacht ik ook meteen de koppeling met de knoppen hebt. Daarnaast heb je kant en klare configuraties op remote central, maar daar heb ik niet naar gekeken.

Maar zoals hierboven aangegeven, is het vooral tijdrovend.....maar wel leuk!

jaco

Quote from: LexiconLogan on March 11, 2009, 14:34:09
jaco ik koning pronto
Jij ? Ik dacht je vader  8)

Ik heb netjes 2-weg communicatie werkend met 5 devices. Dat zal meer zijn dan de meeste mensen die deze remote gebruiken.

Remote central is wel goed voor hulp, maar kant en klare voorbeelden staan daar ook weer minder. De mensen die het er erg goed snappen zitten qua discussie nivo een beetje ver boven beginners level, en dat laten ze helaas soms merken.

Ik ben in het begin maar domweg voorbeelden gaan proberen, en af en toe een vraag stellen op remotecentral. Ik kan me nu redelijk zelf redden, maar zoals Rob ook al schreef, je kunt er wel veel tijd aan besteden  :hehe:
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Robbo

Een groot voordeel van de nieuwe Pronto Edit (PEP v2) zit naast (direct linken uit) MyDatabase, ook in het vrij resizen van je iconen.   Dat is echt superhandig en zonder kwaliteitsverlies.  

Zelf gebruik ik eigen niks van de Philips database.  Omdat er zoveel standaard inzit is het overzicht van wat je nou echt nodig hebt eigenlijk zoek. Bijv. tientallen Panasonic codeset voor TV.  Maar welke is nou de goede?   Dus alles zelf maar ingeleerd, heel snel te doen via Quick learn.

Voorlopig nog 1-weg RS232.  Tzt bouw ik het uit naar 2-weg.   Het template zelf blijft nog steeds veel tijd kosten.


Fox

Pronto  :inlove: programeren is appeltje eitje als je logisch denkt  :yin-yang:

Ik gebruik de P sinds 1995 en kan niet meer zonder...
Alles werkt, ook in het donker, met 1 AB en zit nooit zonder battrijen  :tounge:

Een nieuw apparaat, even een klein uurtje aan de slag, en ik zie de originele AB nooit meer

jaco

Je gaat natuurlijk niet zo'n dure afstandbediening kopen om 1-weg communicatie te doen. Dat is zonde.

Het is natuurlijk mooi dat je het volume van je systeem af kunt lezen op je afstandbediening. Zeker als de versterker in een dichte kast staat.
Verder kun je mooi alles asychroon maken zodat je interface blijft werken en de commando's in de achtergrond uitgevoerd worden (het is niet echt multitasking)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

#13
Ik gebruik ook alleen 1 weg communicatie.

Waarom zou dat zonde zijn? Je hebt nog steeds de flexibiliteit die andere ABs niet leveren.
Het zelf kunnen fabriceren van IR codes is ook een leuke hobby.

Voor 2-weg com heb je ook gelijk de seriele en/of wifi extender nodig die ook weer een paar honderd euro extra kost. Voor mij geld dat ik maar 2 apparaten heb die via serieel ook uit te lezen zijn (Lexicon en JVC projector). Misschien koop ik er nog eens zo'n extender bij, maar tot nog toe zag ik de toegevoegde waarde er niet van.

Enig verschil tussen de 9400 (die ik heb) en de 9600 is de grootte van het scherm en de resolutie.

PEP2 vind ik een draak van een programma. Het hele Mydatabase concept is prul. Ik gebruik bewust nog steeds PEP1.1

papaleo

Voor welke remote zou ik dus moeten gaan....;

TSU9400
+ Handzamer
-Resolutie scherm(tov de 9600)

TSU9600
+ Resolutie/groter scherm
-twee handen nodig om te bedienen

Dit zijn de 'voors' en 'tegens' welke ik er bij kan bedenken,of zijn er meer verschillen tussen de 9400 vs 9600 ?

(Is de 9400 tov de 9600 nu wel of niet makkelijker in het programmeren,wie kan mij dit vertellen?)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robbo

#15
Quote from: riwi on March 11, 2009, 18:06:48
PEP2 vind ik een draak van een programma. Het hele Mydatabase concept is prul. Ik gebruik bewust nog steeds PEP1.1


Dat komt waarschijnlijk omdat je al zolang aan de Pronto software gewent bent.   Maar als het voor jou 1.1 werkt, gewoon blijven gebruiken.
Voordeel van PEP2 is dat je alle buttons van een AB in kunt leren, maar niet verplicht bent ze aan een button te hangen.  Ook werkt de toewijzing veel flexibeler.


@Leo

Ik gebruik de 9600 ook gewoon met 1 hand/vinger.   Heb hiervoor 5/6 jaar een RC9200 gehad en dat ligt inderdaad lekker in 1 hand.  De 9600 uiteraard niet, maar die laat ik in de cradle staan, mooi op de (brede) zijkant van de bank.  Je hoeft de AB niet meer op te pakken om het display te kunnen zien, dus twee handen is ook niet nodig.

De software voor de 9400/9600/9800 is hetzelfde.  Alle extenders werken met alle 3 de AB's .     Er is ook nog een 9300 en 9200, maar die hebben beperktere programmeerfuncties (geen 2-weg, geen ProntoScript voor 9200; beperkt voor 9300)




jaco

Quote from: riwi on March 11, 2009, 18:06:48
Voor 2-weg com heb je ook gelijk de seriele en/of wifi extender nodig die ook weer een paar honderd euro extra kost. Voor mij geld dat ik maar 2 apparaten heb die via serieel ook uit te lezen zijn (Lexicon en JVC projector). Misschien koop ik er nog eens zo'n extender bij, maar tot nog toe zag ik de toegevoegde waarde er niet van.
Ja dat klopt, die extender is nodig, en kost redelijk veel. Maar ik vindt het wel een verbetering, of althans het is leuk om te hebben. Ik kan op de afstandbediening kijken of het lampje van de velodyne subwoofer aan of uit staat. Veel heb je er niet aan natuurlijk, maar het was leuk om te programmeren  ;D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Quote from: jaco on March 11, 2009, 20:33:53
Ja dat klopt, die extender is nodig, en kost redelijk veel. Maar ik vindt het wel een verbetering, of althans het is leuk om te hebben. Ik kan op de afstandbediening kijken of het lampje van de velodyne subwoofer aan of uit staat. Veel heb je er niet aan natuurlijk, maar het was leuk om te programmeren  ;D

Dat doe ik door naar het lampje op de sub zelf te kijken :) Maar ik heb wel discrete light on en light off codes.
kan je niet de volume stand uitlezen via rs232? daar heb je dan wel wat aan want ik moet het knipperen van de lampjes tellen (of naar de svideo ingang schakelen om het van het status scherm af te lezen).
Volume stand van delexicon zou oko wel handig zijn voor mij denk ik want ik kan het display van de Lex zelf niet lezen uit de kijk/luister positie.

jaco

Quote from: riwi on March 11, 2009, 20:47:00
kan je niet de volume stand uitlezen via rs232? daar heb je dan wel wat aan want ik moet het knipperen van de lampjes tellen (of naar de svideo ingang schakelen om het van het status scherm af te lezen).
Volume stand van delexicon zou oko wel handig zijn voor mij denk ik want ik kan het display van de Lex zelf niet lezen uit de kijk/luister positie.
Ja ik zie volume van mijn Meridian keurig op mijn TSU9600, elke keer als er iets veranderd door RS-232, IR of de knoppen op het apparaat wordt de volumestand netjes veranderd.

Met Lexicon is het denk ik nog makklijk, die hebben een wat slimmer RS-232 protocol.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Novex

Quote from: papaleo on March 11, 2009, 18:08:48
Voor welke remote zou ik dus moeten gaan....;

TSU9400
+ Handzamer
-Resolutie scherm(tov de 9600)

TSU9600
+ Resolutie/groter scherm
-twee handen nodig om te bedienen

Dit zijn de 'voors' en 'tegens' welke ik er bij kan bedenken,of zijn er meer verschillen tussen de 9400 vs 9600 ?

(Is de 9400 tov de 9600 nu wel of niet makkelijker in het programmeren,wie kan mij dit vertellen?)

Programmeren is voor beide gelijk, zoals andere ook al vermeld hebben. Wel zijn er voor de TSU9600/9800 meer modules beschikbaar, zoals RSS feeds e.d. zie remotecentral. Ik heb ook een TSU9600 en bedien hem meestal met een hand. Bovendien valt de TSU9600 minder snel van de bankleuning dan de TSU9400... Tenslotte heeft de TSU9600 meer flash geheugen dan de TSU9400, 64MB versus 48MB. Echter zal je niet snel een project hebben waarbij je de volledige capaciteit van de pronto nodig hebt.
Samsung, Pronto, Sony, PS3, Wii, Rel, Tannoy, Onkyo en nog meer Onkyo op zolder...

papaleo

#20
Hoe zit het eigenlijk met de accu,hoe lang gaat deze ± mee bij normaal gebruik?
(ik begrijp natuurlijk dat des te meer macro's in de bediening dat niet tengoede komt  voor de uithoudingsvermogen van de accu,en de TSU9600 zal door zijn scherm minder op spanning blijven tov de 9400)

Als ik b.v de Harmony1000 normaal gebruikt dan moet deze na 2 a 3 dagen alweer op de cradle om te laden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Quote from: papaleo on March 12, 2009, 11:04:27
Hoe zit het eigenlijk met de accu,hoe lang gaat deze ± mee bij normaal gebruik?
(ik begrijp natuurlijk dat des te meer macro's in de bediening dat niet tengoede komt  voor de uithoudingsvermogen van de accu,en de TSU9600 zal door zijn scherm minder op spanning blijven tov de 9400)

Als ik b.v de Harmony1000 normaal gebruikt dan moet deze na 2 a 3 dagen alweer op de cradle om te laden.
Dat hangt ook af van wat je programmeerd. Door de 2-weg communicatie is er een wi-fi link continue op. Als je de ab niet 'gebruikt' dan gaat hij wel in slaap mode.
Ik kan hem een paar dagen gebruiken zonder up te loaden als ik 1 film per dag kijk.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hario

Quote from: jaco on March 11, 2009, 13:15:02
Als je hem wilt programeren voor 1-Way is het wel makkelijk.
Dan werkt het net zo als de oude units.

Wat nu wel kan is 2-way communicatie, via RS-232 of TCP-IP, en dan wordt het allemaal iets moeilijker.
Ik denk dat het meer voor custom installers bedoeld is, daar adverteren ze ook mee.

Het programmeren op zich vondt ik wel meevallen. Alleen Javascript was even wennen, en de slechte debug mogelijkheden ben ik ook niet zo over te spreken. Maar het ding bevalt prima.
Ik heb sinds 2 maanden de 9400 uit usa ;ik snap niet hoe te programmeren.is er iemand die dit voor mij kan-wil- doen?uiteraard niet voor niets.
het gaat om humax5500
pio lx 5090
pana bluray55
tagmclaren av32
denon1930

ik ben al 2 dagen bezig maar niets lukt.wie oh wie?
ik kan langs komen met de ab's

jaco

Hario,

Heb je wel de pep software geinstalleerd ?
Het is op zich niet zo moeilijk om IR te leren. Je kunt in pep vrij makkelijk een 'panel' maken en dan ir code leren. Dan heb je zeg maar een toets van de originele afstand bediening gecopieerd.
In pep v2 is het nog makkelijker, je kunt dan volgens mij standaard layouts voor de apparaten uit de database halen en die hebben de codes dan ook al.

Om er iets van te maken zou ik je aanraden het toch zelf te gaan doen. Wellicht dat iemand die dicht bij je woont je op weg wil helpen.
Ik heb nog nooit wat met pep v2 gedaan, maar dat lijkt wel makkelijke voor beginners.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

papaleo

Quote from: hario on March 12, 2009, 16:21:04
Ik heb sinds 2 maanden de 9400 uit usa ;ik snap niet hoe te programmeren.is er iemand die dit voor mij kan-wil- doen?
ik ben al 2 dagen bezig maar niets lukt.wie oh wie?

Aggejeetje...slik.... :crazy: ...
Zie je wel, dat bedoel ik nou....  :unsure:  :confused:  ;D

'ik kan me borst wel nat gaan maken'
???

Ik had ook wel verwacht dat het programmeren van de Pronto niet echt 'n 'eitje' zal gaan worden  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels