Kermits 21:9 Homecinema

Started by kermit, December 14, 2006, 21:10:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermit

Het begin van een mooi experiment. :D


GTDesign

Ik kan iedereen verzekeren dat dit veel mooier kijkt als een 16:9 scherm met onder en boven zwarte balken.
De kijkervaring zit veel dichter op de werkelijkheid.

Rielplayer

Quote from: GTDesign on December 14, 2006, 21:15:19
Ik kan iedereen verzekeren dat dit veel mooier kijkt als een 16:9 scherm met onder en boven zwarte balken.
De kijkervaring zit veel dichter op de werkelijkheid.

Ziet er ook wel enorm  O0 uit.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

SpeedyAndré

Is die voorzetlens zo zwaar dat er een steun bij zit of kan je hem anders niet bevestigen  ???
(Ik denk het laatste  ::)).
Het verschil tussen 21:9 en 16:9 is redelijk groot, hoe projecteert de lens 16:9 materiaal, is dit verbreed (uitgerekt)?
En last but not least, is er voor crt's ook iets dergelijks verkrijgbaar of werkt dat niet zo :P

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

williams

hoi kermit het ziet er erg indrukwekkend uit en je bent de zwarte balken kwijt
de licht opbrengst is in iedergeval beter als bij mij
het scherm ziet er erg mooi strak uit op de foto's
wat is het formaat nou geworden  van je scherm
en nog een vraag aan gt ,kun dit doek ook los kopen
afz williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

JorisS

Ik vind de fruitschaal op de eerste foto wel een fraaie aanvulling  ;D


Ziet er zeker fraai uit! Als je op die manier alle formaten films op een goeie manier kunt zien (dus zonder uitgerekte dikkerds e.d.) dan is het helemaal gaaf!

*gooit de NEC gauw weer te koop en houdt z'n Z3*  ;D

Audiofiel

Gaaf! :D Leuk, zo'n scherm wat eens niet voldoet aan die standaard 16:9 meuk... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

GTDesign

Quote from: williams on December 14, 2006, 21:55:20
hoi kermit het ziet er erg indrukwekkend uit en je bent de zwarte balken kwijt
de licht opbrengst is in iedergeval beter als bij mij
het scherm ziet er erg mooi strak uit op de foto's
wat is het formaat nou geworden  van je scherm
en nog een vraag aan gt ,kun dit doek ook los kopen
afz williams

Hoi Williams,

Doek is uiteraard ook los te koop.

kermit

#8
Quote from: williams on December 14, 2006, 21:55:20
hoi kermit het ziet er erg indrukwekkend uit en je bent de zwarte balken kwijt
de licht opbrengst is in iedergeval beter als bij mij
het scherm ziet er erg mooi strak uit op de foto's
wat is het formaat nou geworden  van je scherm
en nog een vraag aan gt ,kun dit doek ook los kopen
afz williams

William,
Er stond overal licht aan tijdens het maken van de foto´s en de gordijnen stonden nog open.. Scherm formaat is 260 cm geworden.
Kermit

kermit

#9
Quote from: GTDesign on December 14, 2006, 20:43:22
Op verzoek van Kermit enkele foto's van zijn nieuwe 21:9 scherm.

Kermit had me gevraagd of ik hem een scherm kon leveren in de 21:9 verhouding.
Vandaag was het zover, na een aftocht van 204 km kon het scherm gemonteerd worden.

Aardige knul die Kermit, complete rijsttafels met koffie en fris werdt zelfs aangeboden... :D

Het resultaat was verbluffend, een Themescene H70 in combinatie met een amorphonic&%##!!@$@#^voorzetlens  ;D sorry ik struikel steeds over de naam, gaf het onderstaande resultaat...

Kermit veel plezier met het nieuwe scherm en jij ook bedankt voor de goede zorgen en gezellige dag.



Ge,
Bedankt voor dit project. Zoal ik al zei is dit vakmanswerk. Was zeer gezellig en leuk om te zien hoe je dit alles in 1 keer gelijk goed deed. Als het aan mij had gelegen zat het plafond nu vol met gaten  ;D. Scherm ziet er echt subliem uit.

Kermit


riwi

't ziet er erg mooi uit Kermit. Ik kom het scherm wel bekijken binnenkort  :)

Ik had Ge's Scherm-vakwerk bij Searcher al eens bekeken en dat ziet er dus gegarandeerd top uit  8)

@speedyandre
Als je de lens weg klapt heb je natuurlijk gewoon weer een 16x9 projector die zonder vertekening 16x9 films kan weergeven. Met de zoom van de projector maak je het dan passend op het scherm. Of werkt het niet zo Kermit?

reza

Wat kost zo,n lens??
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

SpeedyAndré

Oh €2700,- maar  ??? ::) :-[ :-X
Er hangt dan wel een behoorlijk groot 3-delig gevaarte voor je crt zeg :)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

konniekip

Wat een supervet scherm zo!

TimKoene

Oeh, ik kan niet wachten. Ik ga voor een Cinemat SS 1.3 gain 2.40 meter breed 16:9 scherm..... :D :D
Als dat er even goed uitziet ben ik blij!

kermit

#15
Quote from: riwi on December 14, 2006, 23:29:39
't ziet er erg mooi uit Kermit. Ik kom het scherm wel bekijken binnenkort  :)

Ik had Ge's Scherm-vakwerk bij Searcher al eens bekeken en dat ziet er dus gegarandeerd top uit  8)

@speedyandre
Als je de lens weg klapt heb je natuurlijk gewoon weer een 16x9 projector die zonder vertekening 16x9 films kan weergeven. Met de zoom van de projector maak je het dan passend op het scherm. Of werkt het niet zo Kermit?


Riwi,
Klopt helemaal. Lens hoef je niet aan te zitten. :D Ik zal vanavond een aantal foto's maken. Ook zal ik overdag een foto maken van het scherm. 

Cees-Jan

Heel erg mooi zo een lens, die is bijna de prijs van de PJ. (trouwens ik zie optoma H79 staan, waar is die dan gebleven ??)

Voordeel is dat je alle pixels en lichtoutput van de PJ gebruikt en met de lens de juiste hoogte/breedte verhouding krijgt.

Ga je nog verticale masking maken t.b.v. 16-9 films ?

kermit

#17
Quote from: Cees-Jan on December 15, 2006, 19:33:29
Heel erg mooi zo een lens, die is bijna de prijs van de PJ. (trouwens ik zie optoma H79 staan, waar is die dan gebleven ??)

Voordeel is dat je alle pixels en lichtoutput van de PJ gebruikt en met de lens de juiste hoogte/breedte verhouding krijgt.

Ga je nog verticale masking maken t.b.v. 16-9 films ?

Ge heeft de panelen liggen . De optoma H79 heb ik een jaar geleden verkocht.  Het beeld bevat veel diepte en trekt je mee in de film.. Elke film die ik al 10 keer gezien hebt beleef ik nu weer helemaal opnieuw.Het mooie hiervan is dat je geen zwarte balken meer hebt bij 2.35 films.
Kermit

Rappie

Dat heb ik dan ook al een hele tijd door middel van handmatige masking doeken :) Is echt een aanrader voor iedereen die veel 2:35 : 1 films kijkt ... maar dit is wel een nette permanente oplossing inderdaad.

Mijn volgende doek moet bij voorkeur automatische masking bieden, maar anders weer handmatig. Als je dat eenmaal hebt wil je niet meer terug naar een widescreen film op breedbeeld scherm
Eigenaar van Paulthé

kermit

#19
Zoals beloofd enkele pics  :)

kermit

#20
pic2

kermit

foto

kermit

foto

kermit

foto

kermit

nog 1