Kermits 21:9 Homecinema

Started by kermit, December 14, 2006, 21:10:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henrykb

Ga je heel blij van worden.
Ik ben pas van een x30 naar een rs55 gegaan.
De x30 heeft een prima plaatje, maar die eshift projectors zijn echt wel een paar treetjes erbij.

kermit

#851
Quote from: williams on October 20, 2014, 16:30:18
Mooie MEGA upgrade ,zeker 1 van de mooiste beamers van dit moment  :clapping: :clapping: :clapping:

Gefeliciteerd
Thanks!  Blacklevel en contrast zullen weer fantastisch zijn

cine(d)rama

#852
Mooie upgrade die RS49  :clapping: .
Is toch een X500 ?

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

kermit

Quote from: henrykb on October 20, 2014, 19:55:45
Ga je heel blij van worden.
Ik ben pas van een x30 naar een rs55 gegaan.
De x30 heeft een prima plaatje, maar die eshift projectors zijn echt wel een paar treetjes erbij.

Idd! Ik ga ook van een x30 naar een rs49! Ik ben zeer benieuwd! :D

kermit

#854
Quote from: cine(d)rama on October 20, 2014, 19:58:04
Mooie upgrade die RS49  :clapping: .
Is toch een X500 ?

Gr Andre

Thanks Andre
Het is idd een X500 maar dan de Reference serie! Er zit geen verschil in !

henrykb

Je gaat echt wat meemaken.. mijn rs55 is dus de ref serie van de x70.
En dat verschil vond ik al verbazingwekkend.
Laat staan een x500.

riwi

Wauw, mooie upgrade zeg. En netjes van JVC dat ze deze upgrade mogelijk maken.
Wat was er mis met de X30? Er is me niks raars opgevallen toen je hem net had.

Ik kom snel weer eens langs :)

kermit

Quote from: henrykb on October 20, 2014, 20:22:15
Je gaat echt wat meemaken.. mijn rs55 is dus de ref serie van de x70.
En dat verschil vond ik al verbazingwekkend.
Laat staan een x500.

Misschien heb ik ht morgen al!  Ja! Ik ben echt benieuwd! Ook naar de dichtheid van de pixels en de nieuwe panelen van Jvc!

kermit

#858
Quote from: riwi on October 20, 2014, 20:27:27
Wauw, mooie upgrade zeg. En netjes van JVC dat ze deze upgrade mogelijk maken.
Wat was er mis met de X30? Er is me niks raars opgevallen toen je hem net had.

Ik kom snel weer eens langs :)

Het mainbord( power ballast) trafo was kapot! Soms kreeg ik het aan en soms sloeg de projector in de beveiliging! As ie in de beveiliging ging moest ik de stroomkabel uit het stopcontact halen en ging de projector weer aan! Maar garantie was verlopen ! Kosten reparatie : je wil het niet weten! :D :D
Ik had de Rs49 liever in het wit maar de Reference serie is alleen in het zwart te verkrijgen.

hifiman

Quote from: kermit on October 20, 2014, 21:21:32
Ik had de Rs49 liever in het wit maar de Reference serie is alleen in het zwart te verkrijgen.
Ach dat zie je in het donker toch niet, nog afgezien van het feit dat als je naar de projector kijkt, je de film mist  :P ;D :pompom:

henrykb

Quote from: kermit on October 20, 2014, 21:21:32
Het mainbord( power ballast) trafo was kapot! Soms kreeg ik het aan en soms sloeg de projector in de beveiliging! As ie in de beveiliging ging moest ik de stroomkabel uit het stopcontact halen en ging de projector weer aan! Maar garantie was verlopen ! Kosten reparatie : je wil het niet weten! :D :D
Ik had de Rs49 liever in het wit maar de Reference serie is alleen in het zwart te verkrijgen.
het is wel lekker goedkoop projecteren als je eerst de stekker eruit moet halen voordat ie aangaat .
Zeer benieuwd naar je eerste indrukken.

kermit

Quote from: henrykb on October 21, 2014, 07:33:03
het is wel lekker goedkoop projecteren als je eerst de stekker eruit moet halen voordat ie aangaat .
Zeer benieuwd naar je eerste indrukken.

Zodra ik het ontvangen hebt zal ik mijn bevindingen posten.

Kjelt


kermit

#863
Quote from: Kjelt on October 21, 2014, 17:43:50
Feli, dus geen hw55?

Thanks! Nee! Mijn hart ligt nog steeds bij Jvc. (contrast/blacklevel) hè!

kermit

#864
Na een paar dagen met de RS49 gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik tevreden ben.De behuizing is mooi mat zwart en glinsterd niet in de ruimte. Ik heb de projector wederom opgehangen aan de bestaande beugel waar de X30 hing.Bij het aanzetten van de Rs49 merk ik dat standaard de projector in de hogemodus draait.Dus alles ingesteld op het oog en moet zeggen dat het beeld zeer contrastrijk is! Uit de doos ziet de RS49 er prima uit.Met een calibratie zal er veel meer winst te behalen zijn.
Misschien als ik een keer tijd heb laat ik hem calibreren in Emmeloord.

Wat me opviel ten opzichte van de X30 is dat er geen pixels meer te zien zijn. Je hebt een aantal functies die ik maar gelijk uitgezet hebt.Zoals de E shift. Een vergelijkbare optie als Realiti Creation van Sony.Voor mij hoeft het allemaal niet die sharpning.Het beeld is scherp genoeg en ook zit ik vrij dicht op het scherm.Voor grote afstanden en grote schermen zal het een aanwinst zijn.
Contrast blacklevel zien er weer geweldig uit! In vergelijking met de X30 zie ik een verbetering. Door de nieuwe panelen merk je idd dat de RS49 scherper is.
Cmd is ook weer verbeterd en heb 2dagen ernaar zitten kijken.Tja voor films vindt ik het niks! Dus staat ie bij mij uit.Sony heeft het wel beter voorelkaar dan JVC wat betreft de Cmd. Het is meer bedoelt voor live uitzendingen, sport enz! In de bioscoop wordt het ook niet gebruikt.
In de reviews wordt vermeld dat de projector stil is in vergelijking met de vorige series. Ik hoor geen verschil met mijn X30. Ze zijn beide even stil. In de hoge modus vindt ik het nog te rumoerig voor een dedicated ruimte.Maar de hoge modus heb je totaal niet nodig.Het beeld spat van het scherm af.Genoeg punch en lichtopbrengst.

Voor de prijs waarvoor de RS49/X500 nu wordt aan geboden is het een nobrainer.Voorlopig kan ik even vooruit tot 4K gaat komen. Kortom ik ben erg tevreden met de RS49.





Zymotic

Aan het aantal uitroeptekens te zien   ;) ben je dik tevreden met deze prachtige beamer!

kermit

#866
Quote from: Zymotic on October 31, 2014, 21:26:05
Aan het aantal uitroeptekens te zien   ;) ben je dik tevreden met deze prachtige beamer!

Gelijk verwijderd. :D

Zymotic

En weg is het enthousiasme haha ;D

Wat ik al eerder zei, prachtige ruimte en nu een prima bijpassende beamer.

kermit

Quote from: Zymotic on October 31, 2014, 21:40:21
En weg is het enthousiasme haha ;D

Wat ik al eerder zei, prachtige ruimte en nu een prima bijpassende beamer.

Thanks. :D

Kjelt

Geniet er nog even van, morgen ga je de sony 300 en 500 zien  :D

kermit

Quote from: Kjelt on October 31, 2014, 23:40:51
Geniet er nog even van, morgen ga je de sony 300 en 500 zien  :D

Ben benieuwd! :D

williams

Mooi man dat je zo tevreden bent ,ik kom dan zeker volgende week kijken naar deze mooie aanwinst.

Gefeliciteerd .

Groetjes. Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

s.t.

Hi Kermit,

Ik ben nieuwsgierig of je nog steeds tevreden bent met de X500. Ik denk er zelf ook over na om over te stappen van een X30 naar X500 en vraag mij af of het echt een grote verbetering zal zijn.

kermit

Quote from: s.t. on February  4, 2015, 22:33:23
Hi Kermit,

Ik ben nieuwsgierig of je nog steeds tevreden bent met de X500. Ik denk er zelf ook over na om over te stappen van een X30 naar X500 en vraag mij af of het echt een grote verbetering zal zijn.

Toen ik de X30 had ik het gevoel dat de zwartwaarde al  goed was voor mijn belevenis. Maar door omstandigheden heb ik de X500 gekocht wat niet de bedoeling was! Maar de X500 is echt beter dan de X30. Blacklevel en shadow detail zijn van een hoger niveau. Ik ben erg tevreden met de x500. Je mag best langskomen om het zelf te beoordelen voordat je tot actie overgaat!

s.t.

Er zou ook meer licht zijn omdat de light engine anders is. Merk je dit ook?