Kermits 21:9 Homecinema

Started by kermit, December 14, 2006, 21:10:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Floris1200

Quote from: kermit on December 16, 2006, 11:09:04
Zoals beloofd enkele pics  :) Het is wel een vrij simpele camera 850.000 pixels. Een oudje dus!

Mooie foto's !

Het zijn wel in verhouding kwalitatief goede toestellen vergeleken met de camera's van nu.




williams

ziet er goed uit kermit
ben dan ook erg benieuwd in het echt
binnenkort kan ik zelf ook weer genieten van mijn cinemescoop beeld
ben hard aan het sparen voor mijn  nieuwe lamp voor de benq
de foto's zijn ook goed gelukt (moet je me toch ook is mee helpen)
afz williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

JorisS

Gezien de titels neem ik aan dat het HD materiaal is? 720p of hoger?

Het ziet er in ieder geval zeker erg fraai uit!

kermit

#28
Quote from: JorisS on December 16, 2006, 12:16:55
Gezien de titels neem ik aan dat het HD materiaal is? 720p of hoger?

Het ziet er in ieder geval zeker erg fraai uit!

Joris,
Het is geen HD materiaal maar gewoon dvd.

Kermit

Del member

#29
Quote from: kermit on December 16, 2006, 12:22:58
Joris,
Ik moet je teleurstellen. Het is geen HD materiaal maar gewoon dvd.

Kermit

Kleuren zien er nog net iets te 'gesmeerd' uit voor HD. Maar best wel een deftig plaatje wat je nu al hebt.
Wat ik me afvraag met zo'n voorzetlens, welke aspect ratio gebruik je op je projector ?

Bedoel zo'n PJ heeft 16:9 panelen en jij kijkt 21:9. Als je de 16:9 horizontaal uitrekt tot 21:9 dan worden normaal ook de zwarte banden onderaan en bovenaan meegerokken.
Kijk je dan met een letterbox setting ?

Stel dat ik dit met de HTPC zou doen dan zou ik de projector gewoon in z'n native resolutie laten draaien met wel uitgerokken pixels door de anamorphic lens. Met een 720p projector heb je dan 1280x720 op je scherm wel non-square pixel. Met iets als Theatertek zou ik dan dmv de aspect ratio editor zorgen dat met 21:9 materiaal het beeld ook beeldvullend overkomt.

Toen ik ooit op m'n Barco op een 16:9 scherm draaide op 1440*1152 voor Pal had ik ook non-square pixels en dus corectie met de ratio editor. Maar hoe doe je dit gewoon vanuit je PJ ?

patrick_vdb

Hoi,

Quote from: ub4b on December 16, 2006, 13:10:02
Maar hoe doe je dit gewoon vanuit je PJ ?

Er zijn projectoren die de vereiste vertikale strech (aspect ratio control) toe laten voor een CH projectie, anders wordt het idd uitwijken naar een scaler of HTPC. Of de topicstarter de vertical strech vanuit de projector laat doen of wellicht vanuit de speler, scaler, htpc weet ik niet?

QuoteMaar mssn heb je een geniale oplossing die niemand heeft kunnen verzinnen?

Met minder dan "NASA-knowhow" zal het niet gaan lukken, en of het met meer lukt valt ook nog te betwijfelen ;D

CRT'ers die een CH-projectie willen gaan hanteren moeten of gaan blenden of resolutie weggooien...geen van beide zie ik als nadeel wanneer het eindresultaat telt.

mvrg

Patrick

astrobart

Quote from: kermit on December 14, 2006, 21:10:51
Het resultaat met 16:9 films is ook heel errug mooi. Het enige wat je hoeft te doen is  de knop om te zetten van de lens. De lens kan zowel 16:9 als 2.35 films aan.
Kermit  

zijn er linkjes met de werking van zo'n lens

JorisS

Volgens mij jeukt het goed bij iemand hier...  ;D


Alvast veel plezier en succes gewenst, altijd leuk als er een nieuw plan in het hoofd opkomt om dan te gaan rondneuzen en opties vergelijken!

strider7

#33
Vette opstelling  :o

Waar is deze lens precies te bestellen / Wat is het volledige merk en productnummer.. ik ben verkocht..
Mitsubishi HD1000 - Projecta 190x117 16:9

donaldk

Quote from: ub4b on December 17, 2006, 00:34:08
Wow die heeft een Barco DP100 staan of wa ? Hoeveel lumen heb je niet nodig om zo'n size te trekken ?

Niet zoveel, slechts een van de twee lampen in de Sony, dacht dat ie er maar een paar K ANSI lumen uit haalde.

donaldk

Even het artikel op cine4home.de er op na gelezen, maar zo te zien staat het specieke getal er niet in. Maar als je een en twee optelt kom je op 51% van 5K ANSI lumens.

GTDesign

Quote from: raven on December 17, 2006, 01:34:37
Vette opstelling  :o

Waar is deze lens precies te bestellen / Wat is het volledige merk en productnummer.. ik ben verkocht..

http://www.prismasonic.com/english/index.shtml

kermit

#37
Quote from: ub4b on December 16, 2006, 13:10:02
Kleuren zien er nog net iets te 'gesmeerd' uit voor HD. Maar best wel een deftig plaatje wat je nu al hebt.
Wat ik me afvraag met zo'n voorzetlens, welke aspect ratio gebruik je op je projector ?

Bedoel zo'n PJ heeft 16:9 panelen en jij kijkt 21:9. Als je de 16:9 horizontaal uitrekt tot 21:9 dan worden normaal ook de zwarte banden onderaan en bovenaan meegerokken.
Kijk je dan met een letterbox setting ?

Stel dat ik dit met de HTPC zou doen dan zou ik de projector gewoon in z'n native resolutie laten draaien met wel uitgerokken pixels door de anamorphic lens. Met een 720p projector heb je dan 1280x720 op je scherm wel non-square pixel. Met iets als Theatertek zou ik dan dmv de aspect ratio editor zorgen dat met 21:9 materiaal het beeld ook beeldvullend overkomt.

Toen ik ooit op m'n Barco op een 16:9 scherm draaide op 1440*1152 voor Pal had ik ook non-square pixels en dus corectie met de ratio editor. Maar hoe doe je dit gewoon vanuit je PJ ?

Ik zie dat er nog wat vragen zijn!. De projector doet de scaling. De lens hangt voor de projector en je hebt in de stretchstand de 21.9 verhouding ,cinemascoop. De projector hoef je maar op de letterbox setting te zetten. Ook kun je gewoon 16.9 films afspelen.Je hebt geen extra scaler nodig. Dus scheelt het een scaler van 2000 euro. Er zijn enkele projectoren die dit kunnen zoals bijna alle Optoma projectoren .De Panasonic PT100 voldoet hieraan. Ook zijn er een paar dvd spelers die dit kunnen. Anders heb je een HTPC of een losse externe scaler nodig.Het resultaat is echt verbluffend. Je hebt nu echt het bioscoop effect. Je kunt heel breed gaan . De lens maakt alles weer goed. En de zwarte balken ben je helemaal kwijt ;D.  Kermit

williams

ik zelf heb ook zo'n opstelling alleen met de isco lens
nu heb ik vraag aan frank of rob of iemand anders die hier wat over weet
ik denk zelf dat de opstelling de kleuren beinvloed daar het beeld weer door een lens moet
zou het mogelijk kunnen zijn dat de i.s.f callibratie niet meer goed staat
afz william
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

spotmatic

Quote from: williams on December 17, 2006, 11:17:13
ik zelf heb ook zo'n opstelling alleen met de isco lens
nu heb ik vraag aan frank of rob of iemand anders die hier wat over weet
ik denk zelf dat de opstelling de kleuren beinvloed daar het beeld weer door een lens moet
zou het mogelijk kunnen zijn dat de i.s.f callibratie niet meer goed staat
afz william

Een extra lens/prisma/filter voor op de lens geeft ALTIJD een verlies. Dat kan minimaal zijn, of groter, maar verlies is er altijd. Zo'n voorzetlens heeft van zichzelf ook al een kleur (niet alle lenzen zijn perfect kleurloos) en introducteert misschien kleurschifting. Opnieuw calibreren is volgens mij wel aan te raden.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Davey

 :D :D :D Nieuw surround effect?

donaldk


kermit

#42
Vandaag is het project helemaal afgerond door Ge. Ik had een 260 x112cm scherm (cinemscoop)besteld. Ge bedankt voor het mooie resultaat en ben er zeeeeeer tevreden mee..

Kermit

kermit

#43
Oja Ge, de rekening van de koffie(bonen) stuur ik je nog op. ;)
Kermit

GTDesign

 ;D

Bedankt weer voor de gastvrijheid, de 28 kopjes koffie en voor de HD DVD natuurlijk.

Gaeje

vraagje: wat gebeurt er dan met je subtitles? want die zitten toch soms in de balken.
of net niet omdat je 4:3 ratio gebruikt en dus helemaal geen balken hebt?

kermit

#46
Quote from: Gaetan on January 28, 2007, 19:36:45
vraagje: wat gebeurt er dan met je subtitles? want die zitten toch soms in de balken.
of net niet omdat je 4:3 ratio gebruikt en dus helemaal geen balken hebt?
Met de panasonic speler kan ik de subtitles hoger of lager instellen. Ook met een htpc en teathertec kun je de subtitles netjes in het 2.35 scherm passend krijgen. Wel moet ik erbij zeggen dat ik de subtitles nooit aan heb staan. Ik gebruik geen 4:3 ratio. Ik rek het beeld uit met de optoma (vervorming)en de lens maakt er 2:35 van zonder de zwarte balken. Zie het als in de bioscoop.
Kermit

Gaeje

ha, je rekt het 16:9 beeld met balken uit verticaal? zodat de balken verdwijnen? en dan anamorphisized (of whaterver  :)) die lens de rest? nu snap ik het. goed systeem idd

kermit

Quote from: Gaetan on January 28, 2007, 22:08:24
ha, je rekt het 16:9 beeld met balken uit verticaal? zodat de balken verdwijnen? en dan anamorphisized (of whaterver  :)) die lens de rest? nu snap ik het. goed systeem idd
Helemaal goed. ;)

HTR

waarom overiges geen electr, masking?